Ingewikkelde relatie
zaterdag 6 januari 2018 om 00:39
Hoi,
Graag wil ik jullie mening vragen met betrekking tot een relatie die mij helemaal het noorden kwijt doet raken. Het is een lang verhaal maar ik probeer het kort te houden. Toen mijn buitenlandse vriendin naar Nederland is gekomen, begonnen we meer en meer ruzies te hebben over van alles en nog wat. In het heetst van de strijd heb ik de relatie meermaals verbroken, maar na een poosje verzoenden we ons steeds weer. Nu is zij teruggekeerd naar haar land en hebben we dus eigenlijk een lange afstandsrelatie. We hebben bijna dagelijks contact via Skype enzo, maar we moeten nu dus het vliegtuig nemen om elkaar te zien. Vanaf zij ginder woonde is zij regelmatig naar hier gekomen. Maar de laatste tijd zijn de dingen echt fout beginnen lopen. Er waren opnieuw hoogoplopende ruzies toen zij enkele weken hier was. Zij is toen vertrokken en we hebben weken niet meer met elkaar gesproken. Nadien hebben we het weer bijgelegd en heb ik een vliegtuig genomen om haar terug te zien. Het weerzien was opnieuw passioneel, maar toen ik daar was ben ik helaas minder aangename dingen te weten gekomen. Zo kwam ik te weten dat haar job ginder niet meer tijdelijk is maar dat ze een vast contract heeft getekend. Daarnaast biechtte ze me ook op dat ze ginder met andere mannen uitgaat en er zelfs al mee in bed is beland. Hoewel ik dacht dat we ons verzoend hadden beweert zij nu dat we geen relatie meer hebben.
Ik begrijp er dus niets meer van. Waarom zoekt zij dan nog steeds contact met mij en nodigt ze me zelf uit bij haar en beleven we nog passionele momenten terwijl we volgens haar geen relatie meer hebben? Ik heb het zeer moeilijk met deze situatie. Zou het dan niet beter zijn dat we elkaar loslaten?
Graag wil ik jullie mening vragen met betrekking tot een relatie die mij helemaal het noorden kwijt doet raken. Het is een lang verhaal maar ik probeer het kort te houden. Toen mijn buitenlandse vriendin naar Nederland is gekomen, begonnen we meer en meer ruzies te hebben over van alles en nog wat. In het heetst van de strijd heb ik de relatie meermaals verbroken, maar na een poosje verzoenden we ons steeds weer. Nu is zij teruggekeerd naar haar land en hebben we dus eigenlijk een lange afstandsrelatie. We hebben bijna dagelijks contact via Skype enzo, maar we moeten nu dus het vliegtuig nemen om elkaar te zien. Vanaf zij ginder woonde is zij regelmatig naar hier gekomen. Maar de laatste tijd zijn de dingen echt fout beginnen lopen. Er waren opnieuw hoogoplopende ruzies toen zij enkele weken hier was. Zij is toen vertrokken en we hebben weken niet meer met elkaar gesproken. Nadien hebben we het weer bijgelegd en heb ik een vliegtuig genomen om haar terug te zien. Het weerzien was opnieuw passioneel, maar toen ik daar was ben ik helaas minder aangename dingen te weten gekomen. Zo kwam ik te weten dat haar job ginder niet meer tijdelijk is maar dat ze een vast contract heeft getekend. Daarnaast biechtte ze me ook op dat ze ginder met andere mannen uitgaat en er zelfs al mee in bed is beland. Hoewel ik dacht dat we ons verzoend hadden beweert zij nu dat we geen relatie meer hebben.
Ik begrijp er dus niets meer van. Waarom zoekt zij dan nog steeds contact met mij en nodigt ze me zelf uit bij haar en beleven we nog passionele momenten terwijl we volgens haar geen relatie meer hebben? Ik heb het zeer moeilijk met deze situatie. Zou het dan niet beter zijn dat we elkaar loslaten?
anoniem_361995 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 00:17
18.35% gewijzigd
zaterdag 6 januari 2018 om 00:51
Vlamingen
zaterdag 6 januari 2018 om 03:32
Ik wil niet te hard zijn, maar wil jij een relatie met haar EN haar meerdere mannen?
De afstand is rot maar geen reden om je zo te laten behandelen.
Hindernissen in je relatie hoor je weg te halen door vertrouwen, niet alleen passionele verzoeningen.
Dus ja ik denk dat loslaten het beste zal zijn voor jouw toekomst op basis van je geschreven verhaal.
De afstand is rot maar geen reden om je zo te laten behandelen.
Hindernissen in je relatie hoor je weg te halen door vertrouwen, niet alleen passionele verzoeningen.
Dus ja ik denk dat loslaten het beste zal zijn voor jouw toekomst op basis van je geschreven verhaal.
zaterdag 6 januari 2018 om 03:41
Even een vraagje: een paar dagen geleden was ook al iemand helemaal het noorden kwijt door een relatie. Of juist van geen relatie, ik weet het niet meer precies.
Hoe kom je aan die uitdrukking? Nog nooit gehoord en hier 2x p.w.
Bijzonder!!
O, en ik zou haar niet laten gaan, ze is duidelijk doodongelukkig als je het uit zou maken. Mooi, zo'n allesverpletterende verliefdheid......
Hoe kom je aan die uitdrukking? Nog nooit gehoord en hier 2x p.w.
Bijzonder!!
O, en ik zou haar niet laten gaan, ze is duidelijk doodongelukkig als je het uit zou maken. Mooi, zo'n allesverpletterende verliefdheid......
zaterdag 6 januari 2018 om 04:14
zaterdag 6 januari 2018 om 07:32
De simpelste verklaring is dat ze van je houdt, maar kennelijk ook van anderen daar. Of je moet rijk zijn.Waarom zoekt zij dan nog steeds contact met mij en nodigt ze me zelf uit bij haar en beleven we nog passionele momenten terwijl we volgens haar geen relatie meer hebben?
En ik zou altijd de meest voor de hand liggende verklaring aannemen. De vraag is of het voldoende is, aangezien jullie beiden de voorkeur geven aan de baan boven de relatie dus de liefde niet zo groot is.
Dus geniet ervan als zijnde een extraatje of verbreek de relatie definitief waarna jullie beiden vrij zijn om iemand uit de eigen omgeving te vinden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 6 januari 2018 om 09:11
Het ziet ernaar uit dat zij daar blijft en jij hier. Afhankelijkheid van wat jij wil in een relatie al weinig ideaal. Bovendien gaat haar liefdesleven daar vrolijk door terwijl jij hier op haar zit te wachten. Niet gelijkwaardig dus. Al met al klinkt het niet alsof jij gelukkig bent met de situatie. Dan doe je er verstandig aan te kiezen voor jezelf. Hoe moeilijk ook.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 09:30
0.27% gewijzigd
zaterdag 6 januari 2018 om 10:37
zaterdag 6 januari 2018 om 12:57
Bedankt voor jullie reacties! Ik zit al jaren in deze turbulente relatie, maar haar affaires zijn eigenlijk vrij recent. Ondertussen blijft ze me maar berichten sturen, en overlaadt ze me ook met geschenkjes. Ze lijkt er wel spijt van te hebben, maar het komt wel bovenop alle andere problemen (afstand/werk) die we al hadden. Na alles wat er gebeurd is lijkt het me ook niet meer gezond om hier mee verder te gaan. Alleen laat ze me de ruimte niet om afstand te nemen en blijft ze me voortdurend berichten sturen.
zaterdag 6 januari 2018 om 13:11
zaterdag 6 januari 2018 om 14:45
Het noorden kwijtraken is een gallicisme dat in het Vlaams gebruikt wordt. Het komt van het Franse "perdre le nord". In het Vlaams hebben we veel uitdrukkingen/woorden die letterlijk aan het Frans ontleend zijn. Ik schrik er eigenlijk van dat dit geen standaard Nederlands is, ik had het helemaal niet door. Pfff dat Vlaams zit meer in mijn Nederlands ingebakken dan ik dacht...