Met een vrouw: tips
zaterdag 6 januari 2018 om 20:48
Hoi,
Ik ben lesbisch en heb helemaal geen ervaring met vrouwen maar ik wil dat uiteraard wel (had hiervoor een relatie met een jongen). Ik probeer in contact te komen met soortgelijke vrouwen (dit is geen oproepje haha). Ik wil niet voor gek staan als volwassen vrouw zonder enige ervaring.
Vanaf de puberteit krijgt men al via de media en via vrienden allerlei tips mee over hetero daten/seks.. maar over dames hoor je heel weinig.
Uiteraard zijn niet alle les/bi vrouwen hetzelfde! Maar er zijn natuurlijk wel algemene trends en 'ongeschreven regels', net als bij hetero's. Het is handig voor mij om daar rekening mee te houden.
Dus als iemand (maakt niet uit of je zelf les/bi bent) dergelijke tips of ervaringen heeft dan hoor ik het graag
Dingen die inmiddels zelf bijvoorbeeld heb gehoord en gelezen, van les/bi vrouwen zelf:
- Beflapjes worden nooit meer gebruikt, die zijn eigenlijk not done (had ik niet verwacht, hoe voorkom je dan soa's??)
- Schaamhaar is minder geaccepteerd dan bij heterokoppels
- Als je er opgetut uitziet dan word je minder serieus genomen omdat men dan denkt dat je hetero bent en 1x een ervaring wilt met een vrouw.
Ik ben lesbisch en heb helemaal geen ervaring met vrouwen maar ik wil dat uiteraard wel (had hiervoor een relatie met een jongen). Ik probeer in contact te komen met soortgelijke vrouwen (dit is geen oproepje haha). Ik wil niet voor gek staan als volwassen vrouw zonder enige ervaring.
Vanaf de puberteit krijgt men al via de media en via vrienden allerlei tips mee over hetero daten/seks.. maar over dames hoor je heel weinig.
Uiteraard zijn niet alle les/bi vrouwen hetzelfde! Maar er zijn natuurlijk wel algemene trends en 'ongeschreven regels', net als bij hetero's. Het is handig voor mij om daar rekening mee te houden.
Dus als iemand (maakt niet uit of je zelf les/bi bent) dergelijke tips of ervaringen heeft dan hoor ik het graag
Dingen die inmiddels zelf bijvoorbeeld heb gehoord en gelezen, van les/bi vrouwen zelf:
- Beflapjes worden nooit meer gebruikt, die zijn eigenlijk not done (had ik niet verwacht, hoe voorkom je dan soa's??)
- Schaamhaar is minder geaccepteerd dan bij heterokoppels
- Als je er opgetut uitziet dan word je minder serieus genomen omdat men dan denkt dat je hetero bent en 1x een ervaring wilt met een vrouw.
zaterdag 6 januari 2018 om 20:54
http://ikvrouwvanjou.nl/2015/03/de-10-f ... lesbienne/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 6 januari 2018 om 20:56
Dankjewel Bianca, die link had ik toevallig al gelezen! Vooral de eerste paar fases zijn herkenbaar.. al die mannen op de datingsites, bah.
zaterdag 6 januari 2018 om 20:57
http://ikvrouwvanjou.nl/2016/01/datings ... e-vrouwen/
zaterdag 6 januari 2018 om 21:09
Ik ken er twee en wat ze vertelden was niet echt positief. Vrouwen zijn volgens hen kritischer dan mannen en van hen kwam ook de tip om me minder vrouwelijk te kleden omdat je anders niet in de scene past. Prima dat zij dat zelf willen maar dat ga ik in ieder geval niet doen. Ik ga ervan uit dat niet iedereen zo denktblijfgewoonbianca schreef: ↑06-01-2018 20:58Je kent verder geen lesbische vrouwen? Nooit naar speciale feesten of kroegen geweest?
Ik ga regelmatig naar COC bijeenkomsten maar krijg niet zo makkelijk contact. Sowieso veeeel meer mannen daar, en bi vrouwen die gewoon een relatie hebben en zelf ook niks weten
Er is 1 homokroeg in mijn stad en daar komen bijna alleen maar mannen.. wel gezellig is het hoor!
Bij andere kroegen ligt de gemiddelde leeftijd hoog. Dat is me dan te oud, haha.
zaterdag 6 januari 2018 om 21:27
Ik ben zelf lesbisch maar herken dit niet. Vind dat die vriendinnen van jou er aparte meningen op nahoudenMaritzaRamos- schreef: ↑06-01-2018 21:09Ik ken er twee en wat ze vertelden was niet echt positief. Vrouwen zijn volgens hen kritischer dan mannen en van hen kwam ook de tip om me minder vrouwelijk te kleden omdat je anders niet in de scene past. Prima dat zij dat zelf willen maar dat ga ik in ieder geval niet doen. Ik ga ervan uit dat niet iedereen zo denktToen ik voorstelde of het niet een goed idee was een regenboog armband te dragen tijdens het uitgaan voor herkenning kreeg ik meteen de volle lading dat dat hetzelfde principe was als de Jodenster en dat ik niet mocht labelen... Zij hebben een andere denkwijze.
Ik ga regelmatig naar COC bijeenkomsten maar krijg niet zo makkelijk contact. Sowieso veeeel meer mannen daar, en bi vrouwen die gewoon een relatie hebben en zelf ook niks weten
Er is 1 homokroeg in mijn stad en daar komen bijna alleen maar mannen.. wel gezellig is het hoor!
Bij andere kroegen ligt de gemiddelde leeftijd hoog. Dat is me dan te oud, haha.
Gays zijn natuurlijk net zo divers als hetero's maar ik snap je vraag.
Je hebt wel vrouwen die heel typisch in de scène bivakkeren en zich ook qua kleding enz "labelen".
Tja voor ieder wat wils.
zaterdag 6 januari 2018 om 21:29
Even alle vooroordelen in twee posts gepropt?
Ik ben bi en wat mij betreft is er geen verschil tussen daten met een man of met een vrouw.
Wat seks betreft: zorg dat jij weet wat je fijn vindt, dan kun je dat aan de ander duidelijk maken en dan maar hopen dat die ander dat ook kan.
Je vooroordelen over kleding en schaamhaar kan ik nauwelijks serieus nemen. Alsof alle lesbische vrouwen daarin gelijk zijn........
Het zijn soms net gewone mensen met individuele voorkeuren.
Ik ben bi en wat mij betreft is er geen verschil tussen daten met een man of met een vrouw.
Wat seks betreft: zorg dat jij weet wat je fijn vindt, dan kun je dat aan de ander duidelijk maken en dan maar hopen dat die ander dat ook kan.
Je vooroordelen over kleding en schaamhaar kan ik nauwelijks serieus nemen. Alsof alle lesbische vrouwen daarin gelijk zijn........
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 6 januari 2018 om 21:36
Ja, dat mensen eraan meedoen vind ik ook vreemd. Aan de andere kant zie je zulke ongeschreven regels ook bij heterodating, alleen is men er dan wat meer aan gewend. Ik blijf ook lekker vrouwelijk hoor. Maar ik vind het wel goed om dit soort trends en opvattingen te weten. En bij bepaalde ongeschreven sociale regels zit er wel wat in natuurlijk, daarin wil ik niemand voor het hoofd stoten of een rare indruk maken op een date.
zaterdag 6 januari 2018 om 21:39
Dank je voor je reactie!Solomio schreef: ↑06-01-2018 21:29Even alle vooroordelen in twee posts gepropt?
Die vooroordelen zijn trouwens niet MIJN vooroordelen. Ik heb deze dingen zelf gehoord en gelezen van vrouwen die lesbisch of bi zijn. Meerdere malen (want 1 bron is natuurlijk geen bron). In mijn OP vermeld ik ook niet voor niets dat niet alle lesbische vrouwen hetzelfde zijn. Maar bij alle groepen mensen zie je trends, tendensen, stromingen van mensen met dezelfde mening.. En dan is het toch wel handig om daar iets meer wegwijs in te zijn.
zaterdag 6 januari 2018 om 21:39
zaterdag 6 januari 2018 om 21:49
Ik ben al blij dat jij als bi dat zegt, want ik als hetero dacht; wtf..? Sinds wanneer zijn lesbische vrouwen geen normale mensen meer?Solomio schreef: ↑06-01-2018 21:29Even alle vooroordelen in twee posts gepropt?
zaterdag 6 januari 2018 om 21:55
Bedankt Ana en Zonnebloem
Lesbische vrouwen zijn inderdaad normaal net als hetero's, en die hebben ook impliciete trends die je kunt waarnemen bij daten/seks/relaties enzovoorts. En ook dingen waar je op bedacht moet zijn, denk aan bepaalde types mannen.. Over lesbische relaties lees je amper iets en ik heb ook geen ervaring ermee dus het is toch niet zo gek dat ik een beetje voorbereid wil zijn?Ana_Isabel2 schreef: ↑06-01-2018 21:49Ik ben al blij dat jij als bi dat zegt, want ik als hetero dacht; wtf..? Sinds wanneer zijn lesbische vrouwen geen normale mensen meer?
zaterdag 6 januari 2018 om 21:58
Trends? Really?MaritzaRamos- schreef: ↑06-01-2018 21:55Bedankt Ana en Zonnebloem
Lesbische vrouwen zijn inderdaad normaal net als hetero's, en die hebben ook impliciete trends die je kunt waarnemen bij daten/seks/relaties enzovoorts. En ook dingen waar je op bedacht moet zijn, denk aan bepaalde types mannen.. Over lesbische relaties lees je amper iets en ik heb ook geen ervaring ermee dus het is toch niet zo gek dat ik een beetje voorbereid wil zijn?
En dan past die trend niet bij jou, en dan?
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen, om met Loesje te spreken.
zaterdag 6 januari 2018 om 21:59
Sorry, maar ik ging mij voordat ik ging daten met mannen écht niet inlezen in het hoe of wat. Zoiets merk je vanzelf en dan is het aan jou of je erin meegaat of niet.MaritzaRamos- schreef: ↑06-01-2018 21:55Bedankt Ana en Zonnebloem
Lesbische vrouwen zijn inderdaad normaal net als hetero's, en die hebben ook impliciete trends die je kunt waarnemen bij daten/seks/relaties enzovoorts. En ook dingen waar je op bedacht moet zijn, denk aan bepaalde types mannen.. Over lesbische relaties lees je amper iets en ik heb ook geen ervaring ermee dus het is toch niet zo gek dat ik een beetje voorbereid wil zijn?
zaterdag 6 januari 2018 om 22:04
En om dan maar even te reageren op de puntjes uit je OP:
Beflapjes vind ik zelf niet zo fijn, maar als een evt partner het wil gebruiken vind ik dat geen probleem.
Schaamhaar is een must wat mij betreft.
En ik hou zelf niet van opgetut, maar zoek jij vooral naar iemand die daar wel van houdt.
Beflapjes vind ik zelf niet zo fijn, maar als een evt partner het wil gebruiken vind ik dat geen probleem.
En ik hou zelf niet van opgetut, maar zoek jij vooral naar iemand die daar wel van houdt.
zaterdag 6 januari 2018 om 22:09
Dat soort dingen krijgt iedereen toch bewust of onbewust gewoon binnen? Dames en tienerbladen staan vol met tips en ervaringen mbt mannen. Dit forum staat helemaal vol met topics van vrouwen die willen weten hoe mannen denken over schaamhaar, of ze in het algemeen wel of niet van SM houden, of het raar is om X of Y te doen... Kan toch dat je gewoon onervaren of sociaal niet handig bent en een idee wilt krijgen van hoe andere mensen tegen de zaken aankijken en hoe ze zich gedragen? "Wat mannen willen".. hoe vaak zie je dat niet staan op een blog? De inhoud van die artikelen geldt niet voor alle mannen maar het geeft wel een beeld van mannen. Een beter beeld dan dat je helemaal niks weetAna_Isabel2 schreef: ↑06-01-2018 21:59Sorry, maar ik ging mij voordat ik ging daten met mannen écht niet inlezen in het hoe of wat. Zoiets merk je vanzelf en dan is het aan jou of je erin meegaat of niet.
Dank je!Solomio schreef: ↑06-01-2018 22:04En om dan maar even te reageren op de puntjes uit je OP:
Beflapjes lijken mij inderdaad ook niet zo fijn maar ik heb liever dat dan een soa (als het om een ONS gaat)
zaterdag 6 januari 2018 om 22:09
Wij brainstormden toch ook met vriendinnen wat een man zou denken als je een wel een kort rokje droeg, of juist niet, of je nou kon blijven slapen na een date of dat zo'n man dan zou denken dat.... En ik denk dat er in elke subcultuur ( of dat nou de lesbische scene is of de Hells Angels ) andere " regels " zijn. Ik denk dat er juist véél meer regels zijn in bepaalde scenes.Ana_Isabel2 schreef: ↑06-01-2018 21:59Sorry, maar ik ging mij voordat ik ging daten met mannen écht niet inlezen in het hoe of wat. Zoiets merk je vanzelf en dan is het aan jou of je erin meegaat of niet.
zaterdag 6 januari 2018 om 22:11
Nou, ik vind het helemaal niet raar dat ze deze topic opent en vragen stelt om het "roze wereldje" beter te leren kennen.
To snapt ook wel dat we individuen zijn en iedereen anders is enz.
Tóch zijn er wel zeker binnen de gay scène dingen die herkenbaar zijn, veel terugkomen.
Les(bi)ennes onderling herken sommigen dingen wel. Als je nooit uit gaat in dat soort gelegenheden kan ik me voorstellen dat het niet zo goed te omvatten is.
To snapt ook wel dat we individuen zijn en iedereen anders is enz.
Tóch zijn er wel zeker binnen de gay scène dingen die herkenbaar zijn, veel terugkomen.
Les(bi)ennes onderling herken sommigen dingen wel. Als je nooit uit gaat in dat soort gelegenheden kan ik me voorstellen dat het niet zo goed te omvatten is.
zondag 7 januari 2018 om 01:33
Nou nee. Nooit gedaan. Ik vind dat echt iets van nu, dat overdenken van allesi.blijfgewoonbianca schreef: ↑06-01-2018 22:09Wij brainstormden toch ook met vriendinnen wat een man zou denken als je een wel een kort rokje droeg, of juist niet, of je nou kon blijven slapen na een date of dat zo'n man dan zou denken dat....
zondag 7 januari 2018 om 01:51
Nou
als jij door de "regels" jezelf niet eens kunt zijn:-)
Ik ben een vrouw die nu een man heeft maar over het algemeen genomen vooral op vrouwen valt.
En ik kan je vertellen dat het altijd verschild wat iemand wel of niet wil.
Praat er gewoon over en probeer wat uit.
Met andere woorden spring in het diepe en maak je er niet zo druk om.
Verwachtingen brrrr.. Dat gelul over regels
Als alles met die regels komt hoeft het van mij persoonlijk niet eens.
Even 1 ding...
Ten eerste viel ik op een man met donker haar en donkere ogen.
.
Maar ik val ook op vrouwen met blond haar en blauwe ogen.
Hoe tegenover gesteld
Verder viel ik niet op mannen.
Puur toeval en heb wel ervaringen. Dus... Uiterlijk maakt niks uit en wat ze willen verschild.
Dus als je dan toch aan wat "anders" begint dan is het ook anders.. Bij mannen... Bij vrouwen... Bij iedereen.
Niet iedereen is het zelfde.
Blijf vooral jezelf.
En als ik dan toch al mijn mening gaf waar niemand mij om vroeg.. Is je vrouwelijkheid een enorm voordeel want als ik bijvoorbeeld op een vrouw val en dat is mijn mening.. Val ik ook op een echte vrouw. Dus geen halve man.
Blijf lekker jezelf en dan vind je vanzelf iemand.
Ik ben een vrouw die nu een man heeft maar over het algemeen genomen vooral op vrouwen valt.
En ik kan je vertellen dat het altijd verschild wat iemand wel of niet wil.
Praat er gewoon over en probeer wat uit.
Met andere woorden spring in het diepe en maak je er niet zo druk om.
Verwachtingen brrrr.. Dat gelul over regels
Als alles met die regels komt hoeft het van mij persoonlijk niet eens.
Even 1 ding...
Ten eerste viel ik op een man met donker haar en donkere ogen.
.
Maar ik val ook op vrouwen met blond haar en blauwe ogen.
Hoe tegenover gesteld
Verder viel ik niet op mannen.
Puur toeval en heb wel ervaringen. Dus... Uiterlijk maakt niks uit en wat ze willen verschild.
Dus als je dan toch aan wat "anders" begint dan is het ook anders.. Bij mannen... Bij vrouwen... Bij iedereen.
Niet iedereen is het zelfde.
Blijf vooral jezelf.
En als ik dan toch al mijn mening gaf waar niemand mij om vroeg.. Is je vrouwelijkheid een enorm voordeel want als ik bijvoorbeeld op een vrouw val en dat is mijn mening.. Val ik ook op een echte vrouw. Dus geen halve man.
Blijf lekker jezelf en dan vind je vanzelf iemand.