Lijf & Lijn alle pijlers

Geschrokken van gewicht

07-01-2018 11:19 52 berichten
Een paar dagen geleden heb ik voor het eerst sinds jaren weereens op een weegschaal gestaan. En daar schrok ik wel even van. 69 kilo bij een lengte van 1.66
Dat vind ik voor mij echt te veel.
Het probleem is, ik zie het niet. Oké ik ben niet dun. Maar ik pas in maat 38 of medium. Ik fiets iedere dag, heb een actief beroep. Ben nu weer begonnen met hardlopen. Ik wilde wel een paar kilo afvallen maar mijn inschatting was dat ik een kilo of 65 zou zijn en dan 3 of 4 kilo zou afvallen. Boy, was I wrong
Ik zie echt niet al die kilo’s zitten.
Hebben andere dit ook wel eens?
Tja het is natuurlijk heel subjectief. Maar ik vind wel dat je een beetje zeurt. Als je jezelf niet te dik vindt, wat maakt dat getal op de weegschaal nou uit? Zeven kilo heb je er bovendien zo af.
Dus je gevoel over je lijf is veranderd doordat je nu weet hoeveel je weegt? En als de weegschaal 65 kg had aangegeven, was dat niet veranderd?

Gewoon in de spiegel kijken en naar hoe je in je vel zit, da’s een veel betere graadmeter dan de weegschaal. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik stond vanmorgen ook op de schaal. 3 ons aangekomen.
Ben me wild geschrokken! O_O
Geen bijzonderheden
Nou had het idee dat mijn broeken wat strak zaten en kijkende naar de vakantiefoto’s dacht ik ook daar mogen wat kilo’s vanaf. De weegschaal was om wat concrete richtlijnen te hebben. Heb een verleden met anorexia dus harde grenzen is wel goed voor mij
Weegschalen zijn rot dingen.
Ik heb geen weegschaal.
Zolang ik geen grotere kleding moet kopen is het prima.
Ja, herkenbaar. Ik ben iets zwaarder en iets korter dan jij. Inmiddels zie ik het wel hoor, maar toen ik 5 kilo lichter was, paste ik prima in maat 38. Terwijl mijn bmi toen zelfs (net) boven de 25 zat. Als ik dan lees dat de gemiddelde maat 42 is, vraag ik me wel af wat er niet klopt.
Het is maar een nummer net als je leeftijd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom is het teveel als je het toch niet ziet?

Ik ben ietsje langer en een stuk zwaarder en heb ook maat 38. Je ziet het hier dus ook niet behalve op de weegschaal.
nerdopviva schreef:
07-01-2018 11:29
Ja, herkenbaar. Ik ben iets zwaarder en iets korter dan jij. Inmiddels zie ik het wel hoor, maar toen ik 5 kilo lichter was, paste ik prima in maat 38. Terwijl mijn bmi toen zelfs (net) boven de 25 zat. Als ik dan lees dat de gemiddelde maat 42 is, vraag ik me wel af wat er niet klopt.
Ik denk dat het veel met lengte te maken heeft. Ik ben 1.73 en weeg nu 70 kilo. Ik pas meestal geen 38, maar 40. Soms verschilt het per kledingmerk.
nerdopviva schreef:
Veel vrouwen zijn ook langer en die halen het gemiddelde kledingmaat omhoog. Ook hele dikke mensen zorgen voor een hoog gemiddelde.

Ik ben 1.80 en pas ook in maat 38, maar vrouwen net zo lang als ik met maat 42 zijn ook absoluut niet dik.
Those who don’t believe in magic will never find it
Als je gewicht toeneemt zonder dat je het ziet, dan ben je wellicht gewoon meer spieren aan het kweken. Gewicht alleen zegt niks.
yasmijn schreef:
07-01-2018 11:26
Ik stond vanmorgen ook op de schaal. 3 ons aangekomen.
Ben me wild geschrokken! O_O
:rofl: Ik schrik me altijd wild van hoeveel er niet aan is gekomen!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Juist voor vrouwen zoals jij, hebben ze de kledingmaten iedere keer groter gemaakt.

Een maatje 38 van nu, was tien jaar geleden nog een 40/42.
lisbeth schreef:
07-01-2018 11:27
Nou had het idee dat mijn broeken wat strak zaten en kijkende naar de vakantiefoto’s dacht ik ook daar mogen wat kilo’s vanaf. De weegschaal was om wat concrete richtlijnen te hebben. Heb een verleden met anorexia dus harde grenzen is wel goed voor mij
Begrijpelijk dat je dan eerder op cijfers let dan op het beeld wat je van jezelf hebt.
Bedenk wel dat spieren zwaarder zijn dan vet maar wel minder volume hebben. Daardoor kan het dus ook best meevallen.

Mezelf terugzien op foto's geeft hier vaak het schrikeffect. Op de een of andere manier zien we onszelf altijd florisanter in de spiegel dan irl. Dan denk ik: ja de weegschaal had toch gelijk. :$
Ja bij Miss Etam ook! Bestel ik 36, is het veels te groot! Lijkt het wel maat 40.
Oudblond schreef:
07-01-2018 11:38
:rofl: Ik schrik me altijd wild van hoeveel er niet aan is gekomen!
Geen bijzonderheden
jo12345 schreef:
07-01-2018 11:40
Juist voor vrouwen zoals jij, hebben ze de kledingmaten iedere keer groter gemaakt.

Een maatje 38 van nu, was tien jaar geleden nog een 40/42.
Daar geloof ik niets van. Ik heb mijn hele leven al maat 36.
Geen bijzonderheden
Ik weeg me nooit, kan ik ook niet schrikken
nerdopviva schreef:
.
Dat is echt lengte en bouw. Ik pas alleen in maat 38 als mijn BMI onder de 20 duikt. Nu met BMI van 23 schurk ik tegen maat 42 aan. (Mag van mij ook wel wat af hoor).

En aan degene die zei dat 7 kilo er zo afgaat. Realiseer je je dat het voor to meer dan 10% van haar totale gewicht is? Dat is er echt niet zomaar af en gezien TO’s verleden zou ze daar misschien ook niet naar moeten streven.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 11:55
2.75% gewijzigd
nerdopviva schreef:
Vanity sizing.
yasmijn schreef:
07-01-2018 11:49
Daar geloof ik niets van. Ik heb mijn hele leven al maat 36.
hangt ook wel af van het merk/winkel hoor. Miss Etam is idd goed voorbeeld, die maten kun je gerust 2 volle maten bij op tellen.
Erizon schreef:
07-01-2018 11:52
.
Dat is echt lengte en bouw. Ik pas alleen in maat 38 als mijn BMI onder de 20 duikt. Nu met BMI van 23 schurk ik tegen maat 42 aan. (Mag van mij ook wel wat af hoor).

En aan degene die zei dat 7 kilo er zo afgaat. Realiseer je je dat het voor to meer dan 10% van haar totale gewicht is? Dat is er echt niet zomaar af en gezien TO’s verleden zou ze daar misschien ook niet naar moeten streven.
7 Kilo kun je 4-7 maanden doen op gezonde wijze. Dus ja, het is er wel snel af. Wil niet zeggen dat het voor iedereen makkelijk is hoor maar het kan wel degelijk.
https://www.psychologiemagazine.nl/arti ... wel-werkt/#

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven