Griekenland? Tips graag!
zondag 7 januari 2018 om 13:58
In de zomervakantie willen wij, man, ik en dochter van 14, naar Griekenland. Maar ik kom er niet uit... Wij zijn niet op zoek naar drukte a la Chersonisos of andere plekken waar veel jongerenvakanties zijn. Wel zoeken wij 'gezellige drukte' in de vorm van terrasjes, restaurantjes e.d. Snorkelen vinden wij alle 3 geweldig, dus dat zou ook mooi zijn. Misschien een of meerdere eilanden waarbij je ook uitstapjes kunt doen met het openbaar vervoer? Wellicht watervallen of ander moois?
Maar niet te rustig dus, wel winkeltjes, tarrasjes, restaurantjes, het liefst op loopafstand.
We willen 2 weken gaan. Hoeft niet perse naar 1 locatie. Kunnen ook bijv. meerdere locaties zijn op 1 eiland, of meerdere eilanden bezoeken. Wie heeft tips qua eiland(en), het liefst incl. stadje waar je zat. En misschien zelfs tips voor accommodatie? Wij zien nu even door alle witte huisjes het strand niet meer
Maar niet te rustig dus, wel winkeltjes, tarrasjes, restaurantjes, het liefst op loopafstand.
We willen 2 weken gaan. Hoeft niet perse naar 1 locatie. Kunnen ook bijv. meerdere locaties zijn op 1 eiland, of meerdere eilanden bezoeken. Wie heeft tips qua eiland(en), het liefst incl. stadje waar je zat. En misschien zelfs tips voor accommodatie? Wij zien nu even door alle witte huisjes het strand niet meer
zondag 7 januari 2018 om 14:38
zondag 7 januari 2018 om 14:41
Hij wordt nog beroemd hier!Nicotientje schreef: ↑07-01-2018 14:33Er zit een kleinegriek op het forum, misschien heeft die nog tips?
zondag 7 januari 2018 om 15:24
Watervallen wordt wat lastig, maar de groenste eilanden zijn volgens mij corfu, lefkas en Kefalonia. Echter is er vooral op corfu ook ietsje meer kans op regen. Als je niet via een reisorganisatie hoeft te gaan kun je ook kijken naar Pilion of Andros, welke schiereilanden zijn waar vooral de Grieken zelf vakantie houden. Ik zou in jouw geval kiezen voor 2 locaties als je 2 weken de tijd hebt.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
zondag 7 januari 2018 om 17:19
Zakynthos en Kefalonia zijn goed te combineren! Op Zakynthos niet in Laganas gaan zitten, verder is alles daar mooi. Beide eilanden heb je met een week wel gezien, dus zou deze dan wel combineren.
Kreta is overigens ook prachtig (en dan inderdaad Chersonissos mijden). Daar kun je wel twee weken doorbrengen.
Kreta is overigens ook prachtig (en dan inderdaad Chersonissos mijden). Daar kun je wel twee weken doorbrengen.
zondag 7 januari 2018 om 17:52
Ik heb Lesbos nog niet voorbij zien komen. Dat vond ik echt één van de leukste Griekse eilanden waar ik tot nog toe geweest ben. Persoonlijk zou ik Kreta en Rhodos mijden omdat die het meest toeristisch zijn. En inderdaad twee eilanden combineren als je toch twee weken gaat. Vasteland (Peloponnesos) is ook nog een idee. Daar kun je je echt wel twee weken vermaken.
Nothing happens for a reason