Leuker sparen
zondag 7 januari 2018 om 21:58
Hallo Iedereen !
Ik heb een vraagje aan jullie, ik wil dolgraag gaan sparen voor eindelijk mijn grote reis naar Amerika alleen naja ik heb nogal een gat in mijn hand. Je zou zeggen dat je droomreis toch al motivatie genoeg is, alleen wil ik er graag toch iets meer motivatie bij hebben.
Daarom wil ik jullie vragen, weten jullie misschien een programma die het sparen wat leuker maakt, een soort van kinderlijke manier van sparen. Een soort bijhoudt programma, waar je ziet dat je percentage naar je einddoel (bedrag) stijgt en je steeds meer in de buurt komt.
Gewoon iets heel kinderlijks maar waardoor je wel weer elke maand gemotiveerd wordt.
En ja natuurlijk heb ik me eigen bank waar je het bedrag ziet, maar ik zoek gewoon iets wat het gewoon wat leuker maakt om te sparen en je echt motiveert als je terug komt van een zware werkdag (ook al ben ik enorm gemotiveerd voor me droomreis).....
Hoop dat jullie iets weten,
Dank jullie wel alvast !
Ik heb een vraagje aan jullie, ik wil dolgraag gaan sparen voor eindelijk mijn grote reis naar Amerika alleen naja ik heb nogal een gat in mijn hand. Je zou zeggen dat je droomreis toch al motivatie genoeg is, alleen wil ik er graag toch iets meer motivatie bij hebben.
Daarom wil ik jullie vragen, weten jullie misschien een programma die het sparen wat leuker maakt, een soort van kinderlijke manier van sparen. Een soort bijhoudt programma, waar je ziet dat je percentage naar je einddoel (bedrag) stijgt en je steeds meer in de buurt komt.
Gewoon iets heel kinderlijks maar waardoor je wel weer elke maand gemotiveerd wordt.
En ja natuurlijk heb ik me eigen bank waar je het bedrag ziet, maar ik zoek gewoon iets wat het gewoon wat leuker maakt om te sparen en je echt motiveert als je terug komt van een zware werkdag (ook al ben ik enorm gemotiveerd voor me droomreis).....
Hoop dat jullie iets weten,
Dank jullie wel alvast !
zondag 7 januari 2018 om 22:06
Heeft jouw bank geen doelsparen? Je kunt ook een stickerprogramma voor jezelf maken. Elke week of elke dag een bedrag sparen en dan krijg je een sticker
met grafiekje erbij zodat je kan zien dat je dichterbij je doel komt. Dit knutsel je natuurlijk zelf in elkaar!
Verder zullen hier vast wel apps voor bestaan, rondje googlen?
Verder zullen hier vast wel apps voor bestaan, rondje googlen?
zondag 7 januari 2018 om 22:07
Ik denk dat je korte termijn doelstellingen moet maken voor jezelf. 5000 euro sparen vanaf 0 is heel moeilijk want stel je spaart een maand 250 euro dan ben je dus bijna twee jaar bezig. En in die twee jaar ben je alweer afgeleid door die nieuwe telefoon, schoenen en handtas.
Begin daarom eens om tot 1000 euro te komen. Als je dat doel bereikt hebt is het ook gaaf om dat te verdubbelen.
Begin daarom eens om tot 1000 euro te komen. Als je dat doel bereikt hebt is het ook gaaf om dat te verdubbelen.
zondag 7 januari 2018 om 22:10
Dat is zo awesome een soort van poster van Amerika, kijk en daarom ben ik toch zo blij met dit forum haha ! Wat een heerlijk idee en een ultieme motivatie om volgend jaar de 3000 euro bij elkaar te krijgen. Dank je wel zeg.....
zondag 7 januari 2018 om 22:13
Anders probeer je de 52 week money Challenge, daar is ook een topic van geloof ik. Elke week spaar je het bedrag van dat week nummer. Dus in week 1 spaar je 1 euro, in week 2 spaar je 2 euro, tot je bij 52 bent. Dan heb je aan het eind van het jaar 1378 euro gespaard.
Je kan hem ook veranderen, dat je de nummers door elkaar afkruist als een bingo kaart. Dan hoef je niet rondom Sint en kerst 49, 50 en 51 euro apart te leggen.
Je kan het idee van een bingo kaart natuurlijk ook helemaal aanpassen, met andere bedragen die voor jou haalbaar zijn.
Je kan hem ook veranderen, dat je de nummers door elkaar afkruist als een bingo kaart. Dan hoef je niet rondom Sint en kerst 49, 50 en 51 euro apart te leggen.
Je kan het idee van een bingo kaart natuurlijk ook helemaal aanpassen, met andere bedragen die voor jou haalbaar zijn.
zondag 7 januari 2018 om 22:16
Volgens mij kan dat bij de ING bank. Ik heb me er nooit in verdiept, maar bij mij staat bij sparen dat je kunt aangeven wat je doel is ..... ik weet niet hoe het precies werkt en of het iets voor je is.
Ik zou sowieso automatisch een bedrag per maand overschrijven naar je spaarrekening.
Ben je creatief? Ik zou een muurtje pakken in je woonkamer en daar een witte rol behang of tekenpapier opplakken. Hier kun je dan een soort voorbereidings collage op maken. Dingen op (uit) tekenen, schrijven, berekenen etc. Kortom alles wat te maken heeft met je reis. Een beetje zo'n idee wat ze bij de politie doen om een misdaad op te lossen, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Verder om het een beetje kinderlijk te maken. Elke week al je kleingeld in een spaarpot doen? Eentje die bijhoud hoeveel geld je gespaart hebt? Tenslotte helpen alle beetjes toch
Ik zou sowieso automatisch een bedrag per maand overschrijven naar je spaarrekening.
Ben je creatief? Ik zou een muurtje pakken in je woonkamer en daar een witte rol behang of tekenpapier opplakken. Hier kun je dan een soort voorbereidings collage op maken. Dingen op (uit) tekenen, schrijven, berekenen etc. Kortom alles wat te maken heeft met je reis. Een beetje zo'n idee wat ze bij de politie doen om een misdaad op te lossen, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
Verder om het een beetje kinderlijk te maken. Elke week al je kleingeld in een spaarpot doen? Eentje die bijhoud hoeveel geld je gespaart hebt? Tenslotte helpen alle beetjes toch
maandag 8 januari 2018 om 08:11
Een maandelijks bedrag voor boodschappen vaststellen, dan proberen om die zo voordelig mogelijk te kopen en het bedragje wat je daarmee uitspaart kan je in een speciaal potje doen. Ook alle bedragjes die je verdient door spullen op marktplaats te verkopen kunnen daarbij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 8 januari 2018 om 09:35
retrostar schreef: ↑08-01-2018 08:11Een maandelijks bedrag voor boodschappen vaststellen, dan proberen om die zo voordelig mogelijk te kopen en het bedragje wat je daarmee uitspaart kan je in een speciaal potje doen. Ook alle bedragjes die je verdient door spullen op marktplaats te verkopen kunnen daarbij.
Ik doe het ook zo, maar dan met weekbedrag voor boodschappen en in combinatie met de 52 challenge in bingo-modus.
Vond/vind het heerlijk om die vakjes te kunnen afstrepen en dan liefst natuurlijk zoveel mogelijk de grootste getallen eerst wegkruisen.
In oktober had ik al mijn kaart vol, en toen maakte ik er een sport van om zoveel mogelijk boven die 1300 en nog wat € te komen
(Denk trouwens dat ik dit jaar de 52 challenge * 1.5 ga doen, ik voel dat er nog wat rek op mijn spaarmogelijkheden zit
maandag 8 januari 2018 om 09:42
maandag 8 januari 2018 om 10:02
Je kunt ook een kaart van Amerika uit printen en dan per staat een bedrag er in zetten, soort USA bingo kaart als variatie op de 52 weeks money challenge.
Afhankelijk van de staat waar je heen gaat kun je ook entree kosten in de kaart verwerken, bij voorbeeld als je naar NYC gaat toegang voor Empire State building, zo iets.
Afhankelijk van de staat waar je heen gaat kun je ook entree kosten in de kaart verwerken, bij voorbeeld als je naar NYC gaat toegang voor Empire State building, zo iets.
maandag 8 januari 2018 om 10:03
LOL gmta!Irish_Wasser_Woman schreef: ↑08-01-2018 09:42Welke steden/staten wil je gaan bezoeken?
Misschien een kaart van Amerika op een heel groot vel (achterkant stuk behang bijvoorbeeld) tekenen, en dan de steden of staten een geldwaarde geven (bijvoorbeeld 100 of 250 euro), en zodra je dat bedrag hebt gespaard, de stad of staat inkleuren?
maandag 8 januari 2018 om 10:21
Je doel is niet genoeg afgekaderd. Okay, je wilt naar Amerika, maar wanneer? Volgend jaar, over 5 jaar, als je met pensioen bent?
Zet een specifiek doel; een reis naar Amerika is €2000 en je wilt dat volgend jaar september doen. Dan heb je 20 maanden om te sparen, dat is €100 per maand. Zet dit direct opzij het moment dat je je salaris binnen hebt.
Zet een specifiek doel; een reis naar Amerika is €2000 en je wilt dat volgend jaar september doen. Dan heb je 20 maanden om te sparen, dat is €100 per maand. Zet dit direct opzij het moment dat je je salaris binnen hebt.