Bewindvoering
dinsdag 9 januari 2018 om 04:56
Haai!
Ik heb paar vragen over bewindvoering;
Kan je afterpay ed laten blokkeren ?
Ookal staat iemand onder beschermings bewind, dan kan je blijkbaar gewoon via afterpay dingen bestellen...
Nu zegt mijn bewindvoerder dat hun dit niet kunnen blokkeren..?!
Hoe kan het dat ik gewoon nog abonnementen kan afsluiten.. zonder medeweten of toestemming bewind... terwijl ik onder beschermings bewind sta..?!
Is dat contract wat ondertekend is door mij wel geldig...
Alvast bedankt ❤
Ik heb paar vragen over bewindvoering;
Kan je afterpay ed laten blokkeren ?
Ookal staat iemand onder beschermings bewind, dan kan je blijkbaar gewoon via afterpay dingen bestellen...
Nu zegt mijn bewindvoerder dat hun dit niet kunnen blokkeren..?!
Hoe kan het dat ik gewoon nog abonnementen kan afsluiten.. zonder medeweten of toestemming bewind... terwijl ik onder beschermings bewind sta..?!
Alvast bedankt ❤
dinsdag 9 januari 2018 om 06:29
Waarom zou het door jou ondertekende contract niét geldig zijn? Er is toch ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid?
Dat iets kan betekent toch niet dat je het ‘dus’ maar gewoon moet doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 9 januari 2018 om 07:13
dinsdag 9 januari 2018 om 07:47
dinsdag 9 januari 2018 om 07:56
dinsdag 9 januari 2018 om 08:00
Apenkopskii schreef: ↑09-01-2018 04:56Hoe kan het dat ik gewoon nog abonnementen kan afsluiten.. zonder medeweten of toestemming bewind... terwijl ik onder beschermings bewind sta..?!
Natuurlijk is dat contract rechtsgeldig. Het is alleen vreselijk dom om nieuwe financiële verplichtingen aan te gaan en meer geld uit te geven dan is afgesproken als je al onder bewind staat. Het lijkt me handiger om dat aan te pakken, om eens uit te zoeken waarom je niet uit jezelf je stinkende best doet om uit de shit te komen. Daar heb je (zeker op de lange termijn) meer aan dan nu allerlei uitvluchten verzinnen waarom je deze aankopen niet zou hoeven betalen.
dinsdag 9 januari 2018 om 08:03
Bij beschermingsbewind hoeven er niet altijd schulden te zijnStælla schreef: ↑09-01-2018 07:47Bij bewindvoering op basis van een schuldengrond wordt je ingeschreven in het CCBR. De bewindvoerder kan dan aankopen terugdraaien.
Inschrijving in het CCBR kan ook op vrijwillige basis als je geen schulden hebt maar wel onder bewind staat. Wellicht is dat een optie voor je.
dinsdag 9 januari 2018 om 09:09
Klopt! Ik bedoelde ermee te zeggen dat als de grondslag schulden is ze sowieso ingeschreven staat. En als de grondslag lichamelijk/geestelijk is, kan zij ook worden ingeschreven als ze dit zou willen.gizzmo-returns schreef: ↑09-01-2018 08:03Bij beschermingsbewind hoeven er niet altijd schulden te zijn
dinsdag 9 januari 2018 om 09:44
Het lijkt mij dat bewindvoering meer is dan alleen onder begeleiding je schulden afbetalen. De reden achter je schulden, de oorzaak voor de bewindvoering, en de manier waarop je met geld bent omgegaan, moeten ook worden aangepakt.
Bewindvoering is net als met afvallen. Als je een dieet volgt, je de kilo's kwijt bent, moet je ook niet verwachten dat ze weg blijven zodra je weer je oude ongezonde eetpatroon oppakt.
Dus wees wat meer verantwoordelijk voor jezelf.
Bewindvoering is net als met afvallen. Als je een dieet volgt, je de kilo's kwijt bent, moet je ook niet verwachten dat ze weg blijven zodra je weer je oude ongezonde eetpatroon oppakt.
Dus wees wat meer verantwoordelijk voor jezelf.
dinsdag 9 januari 2018 om 13:27