Gezondheid alle pijlers

Pfeiffer

10-01-2018 13:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn (puber)dochter is sinds kort pfeiffer vastgesteld.
Eigenlijk is ze vanaf de zomervakantie al aan het kwakkelen, veel ziek en erg moe.
Ze heeft nu op school een aangepast rooster en hoeft niet alle toetsen in te halen/te maken. Als ze uit school komt, slaapt ze ook rustig nog 1,5 tot 2 uur op de bank.
Als ze in het weekend vrij is kan ze makkelijk tot wel 18 uur achter elkaar slapen.

Heeft iemand tips? Hoe krijg/hou ik haar in een goed ritme? Er zijn geen medicijnen voor maar heeft iemand ervaring met iets homeopathisch? Voedingsadviezen?
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Zorgen dat ze niet te vettig eet. Veel groente en fruit. Daarnaast veel rusten en uitzieken. Kan een aantal weken duren maar spreek uit ervaring dat als je te snel weer te veel wilt doen dat je een grote nasleep kunt krijgen. Dus op tijd naar bed en eventueel een middagdutje erbij.
Kan een aantal weken duren? Het kan net zo goed een aantal maanden tot een jaar duren.

Ik heb zelf pfeiffer gehad tijdens mijn laatste jaar middelbare. Vlak voor de zomer werd ik ziek en het heeft uiteindelijk tot maart dat jaar erop geduurd voordat ik weer de oude was.

Laat haar eerst vooral veel rusten, gezond eten en vooral doen wat goed voelt. Als dat 18 uur slapen is, dan is dat 18 uur slapen. Dat geeft misschien wel aan dat ze door de week toch nog teveel moet.
Volgens mij is het verloop ook voor iedereen anders. Ik heb het ergens rond mijn 20e gehad en het kwam aan het licht door een heftige keelontsteking die niet overging met antibiotica. Achteraf was al wel wat langer moe, maar dat weet ik toen aan allerlei andere dingen. Maar de hersteltijd daarna was eigenlijk helemaal niet heel lang. Na 5 weken ofzo draaide weer gewoon in het dagelijks leven.

Ik hoorde wel toen van iedereen dat je niet te snel weer teveel moet willen doen, dat kan voor slepende ellende zorgen. Maar heb die ervaring dus zelf niet.
Lady_Vintage schreef:
10-01-2018 14:10
Kan een aantal weken duren? Het kan net zo goed een aantal maanden tot een jaar duren.

Ik heb zelf pfeiffer gehad tijdens mijn laatste jaar middelbare. Vlak voor de zomer werd ik ziek en het heeft uiteindelijk tot maart dat jaar erop geduurd voordat ik weer de oude was.

Laat haar eerst vooral veel rusten, gezond eten en vooral doen wat goed voelt. Als dat 18 uur slapen is, dan is dat 18 uur slapen. Dat geeft misschien wel aan dat ze door de week toch nog teveel moet.
Gemiddeld staat voor de extreme vermoeidheid een 5 weken. Maar zoals ik al zei dat als je teveel wilt doen je een nasleep kan krijgen. Helaas heb ik daar ook last van gehad en ben zelfs nooit meer helemaal de oude geworden. Tegenwoordig hebben mensen de tijd niet meer om goed uit te zieken en gaan vaak over hun eigen grenzen heen.
Op thuisarts.nl (een site waar ik altijd door mijn huisarts op gewezen) wordt staat:

Wat kun je zelf doen bij de ziekte van Pfeiffer?
Het is het beste om je dagelijkse dingen zo veel mogelijk te blijven doen, zoals naar school, werken en sporten.

Extra rusten of slapen helpt niet.

Ik heb er geen ervaring mee verder, maar hij zegt dat dit een betrouwbare site is. Misschien staan er tips voor je op.
alvast bedankt voor het reageren. Het begon afgelopen zomer inderdaad met keelontsteking op keelontsteking. Uiteindelijk in oktober amandelen laten knippen. Uiteindelijk bleek in november dat het Pfeiffer was.
De resultaten op school zijn heel matig terwijl het vorig jaar juist heel goed ging. Om te zorgen dat ze motivatie houdt hebben we met school een rooster opgesteld wat voor haar te doen is.
Sowieso kunnen pubers natuurlijk enorm slapen, het is voor mij soms lastig te bepalen of het pubergedrag is of echt pfeiffer-moeheid.
Ik ga eens kijken op de website!
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
snipsnaps schreef:
10-01-2018 14:43
alvast bedankt voor het reageren. Het begon afgelopen zomer inderdaad met keelontsteking op keelontsteking. Uiteindelijk in oktober amandelen laten knippen. Uiteindelijk bleek in november dat het Pfeiffer was.
De resultaten op school zijn heel matig terwijl het vorig jaar juist heel goed ging. Om te zorgen dat ze motivatie houdt hebben we met school een rooster opgesteld wat voor haar te doen is.
Sowieso kunnen pubers natuurlijk enorm slapen, het is voor mij soms lastig te bepalen of het pubergedrag is of echt pfeiffer-moeheid.
Ik ga eens kijken op de website!
Succes en beterschap! Lijkt me heel vervelend
zie ander topic (link hier onder) , heel veel rust (kan het licham zich herstellen, veel vitamine c en ik dronk veel karnemelk (zonder suiker :-) ) voor de zuiverende werking

gezondheid/wat-is-het-beste-voor-het-he ... #p27891853
anoniem_360536 wijzigde dit bericht op 10-01-2018 18:35
Reden: link
3.19% gewijzigd
Slapen, slapen, slapen. En uitkijken met vet en suiker.
Winter is coming...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven