Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@vievie en @seagull ik test ook dinsdag als ik dan nog niet ongesteld ben. NOD zou zondag kunnen zijn, maar ook dinsdag. Ik kan of uitgaan van een cyclus van 28 dagen of 14dpo rekenen. Seagull ik voel ook helemaal niks, ben wel echt moe vandaag maar dat zegt niks.
@roos hopelijk naar de onderste tabel!
@vlam ovia heeft ook een zwanger app, ik vind hun zwanger worden app best werken.
@merlot heb je vaker cycli van 35?
@yogayup nu we eenmaal de beslissing hebben genomen, hebben we ook maar gelijk uitgesproken dat de mmm een optie is; ik ben nou eenmaal al een half oud lijk ;)
Zwangerschapsnitwit meldt zich weer: wat is mmm?

De ingreep uitstellen hebben we het wel over gehad. Ik vond het wel een verleidelijke optie. Maar ik merk dat het bij mijn vriend heel veel spanning geeft. Vindt het dan ook niet leuk voor hem als hij er nog langer tegenaan moet hikken. Bovendien: voor hetzelfde geld duurt het traject van zwanger worden nog heel lang. En ik wil niet het risico lopen dat hij straks een ontsteking oploopt en wie weet wat voor gevolgen dat kan hebben. Het is even flink balen, maar hopelijk valt het allemaal mee. Deze maand nemen we het er dan maar extra van :P
@vievie en @roffa, fijn een deal met elkaar!! Vievie dus als eerst zondag en roffa en ik dinsdag!
Haha mooi vievie, roffa en seagull jullie deal :) dat vind ik zo fijn aan dit forum en ook specifiek dit groepje! Iedereen denkt en leeft met elkaar mee. Ben er op die manier misschien wel wat meer mee bezig, maar ook op een gezonde en positieve manier. Zo ervaar ik het in ieder geval.

@vlammetje fijn weer zo'n duidelijke test! Oh ja.. zo prachtig die termijnecho dat je dan echt een mini mensje ziet spartelen al. Blijft een wonderlijk iets.. :love:

@roos, wat onwijs spannend!! Ik heb ok echt bewondering voor je geduld.

@merl0t, haha nou nuchter... Ben ik meestal wel maar zo voel ik me nu niet hoor. Lijkt wel mooi "op papier", dat wel ;) maar bedankt voor je compliment!

@stippeltjes, ik denk dat mm of mmm betekent medische molen of medische malle molen? Of ik heb een leuke variant bedacht nu haha weet het dus ook niet zeker.

@kaatje, gek zeg.. sta je niet te popelen om nog een test te doen?

Hier ook nog geen bloed te bekennen. Ik heb nu wel echt goede hoop, denk nu ook van alles te voelen maar het kan goed zijn dat ik dit voel omdat ik erin geloof dat het raak kan zijn.. morgenochtend testen, eindelijk! Duimen jullie mee?
Yogayup, over je vraag om te starten met de mm: het gaat heel geleidelijk. Bij ons tenminste... we probeerden eerst een jaar zelf. Na dat jaar was ik (en man ook wel) best gefrustreerd. En de wens werd er niet minder om... dus toen wilden we ook wel weten wat er aan de hand was en wat er mogelijk was. In ons geval was mans zaad niet in orde en was er bij mij verder niet zoveel aan de hand. Toen hadden we eerst nog een percentage van over de 30 om spontaan zwanger te worden en nadat ik jarig was geweest net beneden de 30% en daarmee kwamen we in aanmerking voor iui. En dat voelde eeeindelijk als eerlijke kans om zwanger te worden.

Merlot, het is heel wisselend. De ene keer ben ik heel relaxed... de andere keer wil ik zo snel mogelijk zwanger zijn om maar geen hormonen meer te hoeven prikken. Maar eigenlijk sta ik er dus wel hetzelfde in als iedereen hier die zwanger wil worden. Bewust en onbewust zijn we er allemaal best mee bezig, of we dat nu willen of niet. Ik kan die knop niet automatisch omzetten helaas...

Kaatje, bij zoon 1 was het na drie keer raak. Daarna in twee keer, maar dat werd een missed abortion. En bij zoon 2 was het ook weer in twee keer raak. Dus ik hoop dat het dit keer weer niet zolang duurt :-) (en vooral dat als het raak is, het goed blijft gaan...).

Merlot, jammer dat de menstruatie toch doorgebroken is. Een lange cyclus dit keer dus!

Kaatje, heb je nog hoop op een zwangerschap of denk je nu snel ongesteld te worden? Hoe voel je je?

Femme, al getest met een andere test?

Het blijft hier spannend met de nod's! Succes met wachten! Ik duim voor jullie!
Oeh Elle, jij morgen! Ik duim!!!

Duimen jullie dan ook gelijk even mee voor een ruim aantal goede zaadjes van man voor de iui-behandeling voor morgen??
Ik begin het nu wel spannend te vinden!!
@kaatje, balen van je witte test. Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid. Nog van harte gefeliciteerd met je dochter. Hopelijk hebben jullie toch een leuke dag gehad.

@merlot, gelukkig weet je nu waar je aan toe bent. Om eerlijk te zijn ben ik daardoor begonnen met temperaturen. Ik had ook ineens een langere cyclus waardoor ik een witte test had en daardoor er nog meer mee bezig was. Dat wilde ik niet meer. En nu weet ik tenminste van te voren wanneer mijn nod is.

Er is weer zoveel geschreven dat ik niet goed meer weet wie wat heeft geschreven 🙈. Dat is het nadeel als je het topic een beetje op de achtergrond wilt houden 😬.

Ik denk dat wij wel een volgend traject in zouden gaan als het niet zou lukken. Maar dat heeft ook zn grenzen. Maar dat zien we dan wel.

Ik zit nu in de goede periode van de cyclus 😊. Mn menstruatie is net voorbij dus hopelijk volgende week mn vruchtbare dagen. Gelukkig heb ik in de weken erna veel afleiding. Mijn dochter wordt 3 en nog veel meer verjaardagen. Dus hopelijk kom ik die laatste weken goed door 😊.
@elle, wat spannend 😊. Ik hoop dat je een innestelingsbloeding had en je morgen dus goed nieuws hebt. Ik heb bij alle 3 mijn zwangerschappen een bloeding gehad dus het kan zeker 😊. Ik ga voor je duimen.

@theepoes, bij jou ook spannend morgen. Hopelijk zijn er een hoop goede zaadjes en ben je snel van die prikken af.

Ik zal voor jullie allemaal duimen. En hopelijk wordt dat onderste rijtje weer wat langer 😊.
Yes Elle, ik sta paraat morgenochtend! *insert pauken en tromgeroffel*

En Theepoes, voor jou zal ik dikke duimen draaien. Klinkt beetje gek als ik zeg dat ik ga duimen voor 't zaad van je vriend, haha!
Hips, hopsakee en pierlala.
Duim duim duim voor Elle! Ik ga checken morgenochtend!
@Bella wat fijn de menstruatie weer voorbij en op naar de vruchtbare dagen! Fijn die afleiding de werken erna en wat leuk de verjaardag van je dochter :)

@theepoes, ik duim ook voor jou, natuurlijk!

Dankjewel meiden, lief van jullie!! :hug:
Theepoes en elle ik duim voor jullie morgen!
Ik had trouwens vanavond onwijs zin in chocola en zat op mijn vriend te mopperen.... dan weet ik wel hoe laat het is, hahaha. Ronde 2 here i come :cheer: ;-)
@Seagull, laten we hopen dat het valse signalen zijn en dat je toch niet ongesteld wordt!

@Elle, spannend!! Ik duim voor je!
Ergens sta ik wel te popelen voor een nieuwe test, maar wil ook niet weer onnodig een test doen.. Morgen een vrije dag dus kan ik weer een setje gaan halen..

@Bella, op naar de leukste periode 😉 Gelukkig daarna wel voldoende afleiding.

@Theepoes, ik duim voor jullie! Laten we hopen dat het deze keer ook weer snel raak is en inderdaad goed blijft gaan!
Ik voel nog altijd geen naderende menstruatie… Zwangerschapssymptomen lijken te komen en te gaan.. Af en toe pijnlijke borsten op de plek die ik herken van vorige keer, gisteren chocolademelk die mij bijna deed spugen en verder moe, vol gevoel in m’n onderbuik, opgeblazen gevoel… En ook heel vreemd last van m’n bovenbenen, dat is nieuw voor mij. Geen idee waar het bij hoort haha.

@Stippeltjesbehang, mmm is de medische malle molen 😉

@Vievie, spannend!

@Vlammetje, ik gebruik die app niet, dus geen idee… Wat fijn dat de streep nog steeds donker was! Nu wachten tot de echo!! Bij mijn miskraam was de eerste echo met 8 weken.. Bij mijn dochter door de miskraam al met 6 weken. Dus tot 10 weken wachten lijkt me vreselijk!

Hier dus nog geen menstruatie… Morgen een vrije dag, dus dan ga ik naar de drogist voor nieuwe testen. Welke kan ik beste pakken? En dames, help! Hoe lang ga ik wachten tot ik opnieuw ga testen? Gisteren getest, dat zou vermoedelijk 14 DPO zijn (mits eisprong toch later was). Ik weet het niet zo goed…..
Merl0t schreef:
10-01-2018 20:27
Yes Elle, ik sta paraat morgenochtend! *insert pauken en tromgeroffel*

En Theepoes, voor jou zal ik dikke duimen draaien. Klinkt beetje gek als ik zeg dat ik ga duimen voor 't zaad van je vriend, haha!
Hahaha, nu je het zegt, klinkt wel heeel raar idd :rofl:
wel
@kaatje, wel veel symptomen zeg. En al helemaal als je ook dingen herkent van je vorige zwangerschap lijkt me dat toch een goed teken. Ik vind de Kruidvat 2 voor 5 euro altijd wel fijn en zouden heel gevoelig zijn lees ik overal. En dus niet zo gek duur, ook wel fijn! Over het wanneer.. vind ik lastig want je bent al uitgegaan van je langste cyclus ooit toch? Ik zou dan denk ik vrijdagochtend nog eens testen? Is het weer drie dagen later en hcg verdubbeld volgens mij elke 2-3 dagen zeggen ze?
Thanks ladies, voor her duimen draaien!

Kaatje, action joh! Twee voor 1,50. Kun je maar raak testen! Ik haal ook weer even een voorraadje :)
Bovendien zijn ze ook heel gevoelig. Ik testte bij mijn zwangerschappen altijd (wel heel licht) positief op 11/12 DPO.
Ik zou me niet in kunnen houden en gaan testen, maar ja... ik ben ook al bijna geneigd te gaan testen nu ik Pregnyl heb gespoten (daar zit ook HcG in). :whoops:
@seagull ik heb ook al het idee dat de rode duivels voor de deur staan maar zit pas op 8 DPO. Dat wil ik dus niet maar ik heb kraaaaaamp.
Seagull, oohhh soms heb je van die dingen die heel duidelijk wijzen op een menstruatie. Ik begin altijd heel fanatiek schoon te maken en op te ruimen. Dan ben ik ongesteld en denk ik: oooh ja, daarom was ik zo fanatiek...
Maar ik hoop toch dat je ongelijk hebt!

Roffa, kramp is stom! Is de fase tussen ovulatie en menstruatie wel vaker wat korter bij je? Hopelijk blijft het bij wat kramp...
Ik reageer morgen uitgebreider maar ik wil even zeggen: @Elle succes morgen, hopelijk goed nieuws! Ik ga weer F5en ;)
Good luck Elle en theepoes, jij ook!
En dank voor het delen van jullie verhalen. Het is alsof ik in een compleet nieuwe wereld stap, dus fijn dat jullie zo open zijn.
Allemaal duimen voor Elle morgenochtend!

Even korte update vanaf telefoon: hier nog stééds geen ei-streep op die test. Wel de gevoelige borsten en krampjes, dus ik snap het niet meer :@@:. Wel goed de afgelopen paar dagen benut voor de zekerheid. Ik ben nu twee dagen weg voor werk dus dan komt het er ook niet van. (Zul je net zien.. morgen een knalstreep ofzo :facepalm: :bonk: )

Ik reageer snel op iedereen van achter mn laptop!
@Theepoes, dat was de reden dat ik voor mijn vorige zwangerschap zoveel testen heb kunnen doen! Haha. En dat ik nu nog 2 pakken ovulatietesten had liggen! #action! Morgen even daarheen! Ik ben ook echt een tester, maar nu ‘vertrouw’ ik m’n lichaam niet, dus ook qua testen twijfel wanneer enzo Haha.

@ella, ik ga zo in bed nog eens al m’n gegevens van de afgelopen 3 of 4 jaar bekijken om te zien wat mijn langste cyclus was en waarom... Nu was mijn menstruatie deze ronde wel erg lang, 8 dagen...zou dat invloed kunnen hebben op de rest van m’n cyclus? Ik dacht eigenlijk van niet, maar begin nu toch te twijfelen 🤔
@ella, Van de circa 30 cyclussen in m’n app heb ik er 2 van 25 dagen en 2 van 26 dagen. 1 van 28, maar dat was na m’n miskraam, dus die tel ik niet mee. Morgen is dag 26, dus dat zou dat in theorie nog kunnen. Verder is alles 21-24 dagen.
Wel grappig om nu terug te kijken trouwens. Ik zie nu bijvoorbeeld dat ik bij 2 van de langere cyclussen een ‘bloeding’ heb gehad rond 6/7 dpo...mislukte innestelingspoging? Bij mijn dochtertje op 8 dpo ook een bloeding gehad. Haha. Was me echt nog nooit opgevallen Haha (bloeding bij m’n dochtertje wel )!
Jaaaa dames het is gewoon raak, ik ben zwanger!!! :heart: vlammetje ik mag weer naar de onderste tabel en hopelijk blijf ik daar nu ook..
Mijn vriend stond wel even gek te kijken. Van huh, maar dat kan toch helemaal niet?! Haha. Daarna heel trots dat het meteen weer gelukt is haha mannen.. was dus toch een innestelingsbloeding. Het voelt nu wel anders dan de vorige keer, nu niet het gevoel 'dit gaat mis' wat ik de vorige keer continu had.

@kaatje wat fijn dat je dat allemaal zo goed hebt bijgehouden! In dat geval zou ik toch vandaag of vrijdag nog eens testen. Maar ja die afweging moet je natuurlijk zelf maken. Action testen wist ik niet, ideaal!

@seagull en roffa, hopelijk blijft de menstruatie toch uit!

@theemonster, hopelijk komt je eisprong niet aankomende week als je weg bent. Volgens mij kun je met ovulatietesten ook je eisprong missen als ie net na het begint te stijgen de lh piek volgens mij. Lees er ook wisselende ervaringen over ook van vrouwen bij wie hij nooit echt duidelijk werd en die toch zwanger raakten. Anders misschien toch temperaturen of cervixslijm methode? Of vind je dat niks?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven