Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen en buik na keizersnedes

10-01-2018 22:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn beide bevallingen heb ik een (ongeplande) keizersnede gehad. Na beide zwangerschappen ben ik ook best veel aangekomen.
Nu ben ik al een tijdje bezig met afvallen en ben inmiddels al 13 kilo kwijt. Ik wil er nu nog graag 11 af. Mocht het daarna nog lukken om meer af te vallen dan is dat mooi maar geen must meer.
Nu heb ik echt een lap huid over het litteken van de keizersnedes. en ondanks het afvallen wordt dit niet echt beter. Iemand hier die hier ervaring mee heeft en weet of dit toch nog goed komt als de laatste 10 kilo er af zijn? Of blijft mijn buik zo?
Misschien naast het aanpakken van je eetpatroon ook investeren in spieroefeningrn?
Helaas is bij mij na twee ongeplande keizersnede ook een lap huid over het litteken gaan hangen. En die wordt kleiner als je slanker bent maar weggaan zal hij niet meer. Aldus mijn gynaecoloog. Of ik moet plastische chirurgie gaan doen. Ondertussen ben ik er aan gewend, maar blij ben ik er niet mee.
Ik heb ook een keizersnede gehad en de manier waarop de flap erover valt kan ik me niet voorstellen dat dat ooit wegtrekt. Ik lees graag mee in de hoop op tegengestelde ervaringen.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar na 24 jaar hangt er nog steeds een flapje over mijn litteken.
Tis bij mij overigens meer dat het litteken naar binnen is geklapt dan dat het echt een lap huid is. Ik heb nu zeg maar een soort plooi daar ipv een recht aflopende buik.
Ik ben ook aan het afvallen door een ander eetpatroon in combinatie met (kracht)training. Spieren opbouwen zodat er ook je in rust ook meer energie verbrandt.
Het is nu echt nog een lap huid. Ik ben al aardig wat cm's daar kwijt en het wordt inderdaad wel minder maar nog niet echt mooi.
Ik vrees dat het niet weg gaat... Overtollig huid wordt misschien iets minder wanneer er geen spanning op staat... maar dan gaat het een beetje meer rimpelen.
Heb je nog wel goede buikspieren, geen diastase? Ik ben daar zelf aan geopereerd (buikwandcorrectie) en toen is dat vel meteen ook ingekort. Die combinatie wordt vaak gedaan.
Volgens mij heb ik geen diastase. Ik heb verder ook geen problemen met mijn buikspieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven