HAP bellen, of even aankijken?
zaterdag 13 januari 2018 om 12:22
Hoi allemaal,
Ben net door de trainer van zoon gebeld dat hij een flinke smak heeft gemaakt. Voor zover ik begrepen heb is hij op zijn hoofd gevallen waarbij zijn rug dubbel is geklapt. (Gelukkig wel op een zachte mat). Hij heeft geen knak gevoeld of gehoord.
Zoon kan gewoon lopen, en lijkt op zich wel oké. Hij zegt zelf dat hij pijn heeft laag in zijn rug, bij zijn ruggenwervel. Bukken doet pijn en reiken naar iets ook (bv de autodeur openen).
Zouden jullie hiervoor de HAP bellen, of toch even aankijken?Misschien dat het morgen alweer een stuk beter gaat.
Ben net door de trainer van zoon gebeld dat hij een flinke smak heeft gemaakt. Voor zover ik begrepen heb is hij op zijn hoofd gevallen waarbij zijn rug dubbel is geklapt. (Gelukkig wel op een zachte mat). Hij heeft geen knak gevoeld of gehoord.
Zoon kan gewoon lopen, en lijkt op zich wel oké. Hij zegt zelf dat hij pijn heeft laag in zijn rug, bij zijn ruggenwervel. Bukken doet pijn en reiken naar iets ook (bv de autodeur openen).
Zouden jullie hiervoor de HAP bellen, of toch even aankijken?Misschien dat het morgen alweer een stuk beter gaat.
zaterdag 13 januari 2018 om 12:29
ja joh, ik sprak laatst iemand met hoofdpijn, lopen naar de eerste hulp, drie weken later dood, hersenbloedingCelaena_Aelin schreef: ↑13-01-2018 12:25HAP bellen! Kennis van mij deed aan shorttrack, was ook met een dergelijk verhaal even naar het zoekenhuis gegaan. Liep zelf naar binnen, mocht meteen blijven. Rug gebroken, operatie, hele mikmak.
of iemand met buikpijn, lopend naar de huisarts, bleek kanker
zaterdag 13 januari 2018 om 12:34
Toch komt het af en toe voor dat er een breukje of scheurtje in een wervel zit zonder heftige klachten, Foto maken kan veel narigheid voorkomen. In dit geval beter voor 'niks' gaan dan later spijt hebben.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
zaterdag 13 januari 2018 om 12:37
zaterdag 13 januari 2018 om 12:41
Ja, en de situaties die Meds omschrijft gebeuren ook. Zelden gelukkig.nederlandsevrouw schreef: ↑13-01-2018 12:34Toch komt het af en toe voor dat er een breukje of scheurtje in een wervel zit zonder heftige klachten, Foto maken kan veel narigheid voorkomen. In dit geval beter voor 'niks' gaan dan later spijt hebben.
Maar om daar dan iedereen maar extra voor te gaan onderzoeken......
Zo wordt de gezondheidszorg dus onbetaalbaar.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 13 januari 2018 om 12:46
Door de HAP te bellen en te overleggen wordt de gezondheidszorg echt niet onbetaalbaar hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 13 januari 2018 om 12:47
Ik reageerde dan ook op iemand die vond dat er foto's gemaakt moeten worden omdat er weleens bij iemand een scheurtje in een wervel gemist is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 13 januari 2018 om 12:48
scheurtje in wervel komt voor, kunnen ze niet veel aan doennederlandsevrouw schreef: ↑13-01-2018 12:34Toch komt het af en toe voor dat er een breukje of scheurtje in een wervel zit zonder heftige klachten, Foto maken kan veel narigheid voorkomen. In dit geval beter voor 'niks' gaan dan later spijt hebben.
zaterdag 13 januari 2018 om 12:50
Maar vaak kan aan de situaties die Meds beschrijft weinig gedaan worden en maakt het weinig uit wanneer de arts de diagnose stelt. Hier kan wel veel narigheid voorkomen worden. De kans dat bij spierpijn en een eventuele blauwe plek blijft is veel groter, maar ik zou het zeker willen weten.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?