Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Duufje: wat een fijn nieuws! Begrijpelijk dat je afstand neemt van het forum. Je bent er nog niet, het blijft nog spannend, maar ik duim en hoop heel hard op een goede afloop!! Dikke knuffel en hoop zeker nog wel eens tussendoor een (positieve) update van jou te lezen. Liefs
Duufje begrijpelijk. Ik wens je alle goeds van de wereld. En ik hoop over ruim 32 weken te lezen dat jullie een mooi lief kindje in de wieg hebben liggen. Heel veel succes en geluk gewenst.

Thjs spannend met de cryo tp. Ik duim voor je dat je niet weer hoeft te prikken en slikken.

Dames hoe gaat het op de wachtbank? Gingerspice wanneer mag jij testen? En smurf voor jou duim ik zo onwijs. Heel veel sterkte gewenst het is gewoon ontzettend rot dat je poging zo loopt.
Yara ik hoop dat je je redelijk ok voelt en dat de overstimulatie niet doorzet.
Ik duim voor jullie dames.
Dag lieve Duufje, alle goeds gewenst!!!
:sun: :bigkiss: :hug:
Ik trok het opeens even niet meer vandaag en deed vanmiddag een test (dpo 13 of wachtdag 9 met cryo van 4 dagen) en was witter dan wit. Ga maandag nog een poging doen maar ben bang dat ook tp 3 niet onze lucky one is :cry:
Ai gingerspice dat zou wel balen zijn. Sterkte en knuffel
Duufje het ga je goed lieve schat!! Kom af en toe schrijven hoe de zwangerschap verloopt hoor!! ;) Ik wens jullie alle geluk van de wereld toe!

Gingerspice, ach nee wat jammer :( !!!

Wat lief dat jullie ook nog naar mij vragen trouwens ;) , hier gaat het goed! Ik heb woensdag de termijnecho gehad, was exact 12weken 5 dagen zoals het met IVF uitgerekend was, uitgerekende datum blijft dus 20 juli! Nu ben ik 13 weken en heb net de nipt test achter de rug, spannend wachten op de uitslag dus! Maar de echo zag er wel heel goed uit. Ik kan het stiekem soms nog altijd niet geloven .. en ben bij elke echo zo bang dat het mis is .. maar deze keer lijkt het ons eindelijk gegund te zijn. Ook al zijn we er nog niet, we kunnen nu wel stilaan beginnen genieten! Oh ja, met het resultaat van de nipt zal ik ook het geslacht kennen! Spannend ;)

Ik lees hier nog altijd stilletjes mee af en toe!
@Ginger: Ah nee, wat ongelooflijk balen :(. Alweer niet, pff... Op 13 dpo had er nu denk ik wel iets te zien moeten zijn. Heb je nu nog cryo's? Veel sterkyte.

@Windmolen: Fijn dat de pauze je goed doet!! Had ik soms ook wel hoor, even helemaal de focus op andere dingen (vooral mooie reizen maken haha). Goed dat je de tijd neemt, succes!

@Smurrf112: Hoe is het nu?

@Thjs: Fijn dat jullie weer een plan hebben!

@Duufje: Hopelijk blijven we heel lang elkaar volgen op het andere topic :). Zo fijn dat je een goede echo hebt gehad.

@Selin: Wauw alweer 13 weken, lijkt me heerlijk die 12 weken voorbij te zijn! Maar de uitslag van de NIPT is natuurlijk ook spannend.
Duuf, het is je gegund! Fijn dat je al 2 goede echo’s gehad hebt! Natuurlijk zijn de komende 7 maanden nog spannend, maar wat vind ik het fijn voor je dat je gewoon weer zwanger bent!

Ginger, ik snap het als je er geen vertrouwen meer in hebt, maar probeer niet te vroeg te testen. Het geeft mij altijd erge onzekerheid....

MssF en Boulu, ik noem jullie gewoon samen, lekker makkelijk 😉 Fijn dat alles er voor nu goed uit ziet. Ik ga keihard duimen dat de 12 weken echo net zo’n goed resultaat als tot nu toe geeft.

Selin, super! Hopelijk durf je een beetje te gaan genieten....

Yara, pas goed op jezelf!

MevrStippel, bijna de punctie?

Smurf, ik bedoelde dat je altijd mag vragen ivm de overstap naar het buitenland via PB, soms wil de PB niet, maar als je vragen hebt, kan ik je ook een PB sturen hoor! Misschien dat het andersom wel wil.

Dazzle, ik heb nog niets van je gehoord, klopt dat?
is lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Heb wel nog af en toe meegelezen maar het gaat inderdaad snel. Een oprecht gefeliciteerd aan alle zwangeren. Dat alles maar voorspoedig mag verlopen!

Korte update: ik zat met een soort trauma na de overstimulatie en ziekenhuisopname. Dat lijkt iets beter te gaan en we willen graag voor een cryo terugplaatsing gaan. Merk alleen dat ik me bij de VU echt een nummer voel en niet gezien en gehoord door de artsen.
Ik had me in december weer aangemeld omdat ik heel graag een echo wilde om te kijken of alles in orde was. Alles zag er in december goed uit. Ik heb toen wel bij de arts aangegeven dat zowel mijn man als ik erg last hadden van de nasleep van de ziekenhuisopname (we hebben het als erg heftig en eng ervaren, met name omdat mijn hart niet goed ging) en dat we behoefte hebben aan psychologische ondersteuning vanuit ziekenhuis.
Toen kwam er: " dan start je toch niet. Een maand uitstellen stelt niks voor. We hebben geen psychologische ondersteuning want de 0,2 FTE gaat op aan hoogtechnologisch draagmoederschap en eiceldonatie". Voor ik wist stond ik weer buiten en was ik ontzettend boos.
Feestdagen waren erg zwaar en na lang denken toch de keuze gemaakt weer aan te melden. Maandag heb ik op dag 11 mijn eerste echo voor de cryo tp. Ik ga toch maandag nogmaals aankaarten dat ik nazorg echt achter vind blijven en ik geen vertouwen in het ziekenhuis heb.

Herkent iemand zich in mijn verhaal? Ik merk dat ik hier vooral op zoek ben naar herkenning en emotionele steun. Voor mij is het hier te 'technisch' en denk er dan ook over om helemaal niet meer te schrijven. Ik ben blij voor iedereen die hier wel de steun vindt die ze nodig heeft, voor mij werkt dit helaas niet zoals ik gehoopt had.
Ik zit in mijn hoofd meer met allerlei emotionele aspecten (heb natuurlijk ook het gedoe met mijn familie en werk) en bekijken het proces minder technisch. Heb me daar ook bewust zo min mogelijk in ingelezen.

Iedereen heel veel sterkte en succes gewenst in dit traject. Het is jullie allemaal gegund en hoop ook echt dat het snel mag lukken.
Hello!

Dank je voor al jullie lieve woorden, doen me goed. Het gaat... ik moet zeggen dat ik even letterlijk onder de dekens ben gedoken. Gister lekker gecocooned en gebaald en me zo ongeveer 1000x afgevraagd waarom het loopt zoals het loopt en gewoon even verdrietig geweest. Merk toch dat iedere tegenslag in het traject me zwaarder valt en dat ik het lastig vind om nog hoop te hebben en te geloven in een goede afloop. Op dit moment zie ik het gewoon niet voor me dat het ons ooit gaat lukken en kan ik niet eens denken in een succes.

Maar ik weet ook dat blijven hangen in die tegenslag me niet helpt, dus ik probeer de teleurstelling beetje van me af te laten glijden en weer de ‘normale’ dingetjes te doen.

Wie weet. Het kan gewoon nog. Na wat gespeur op het internet lijken de 5-cellige wondertjes de wereld nog niet uit te zijn. En lukt het niet dan gaan we gewoon door tot het écht klaar is. Ben stiekem al aan het denken wat we nog kunnen doen. Lees hier zoveel goede aflopen dat ik weet dat het geluk in een klein hoekje zit!

@windmolen heb gisteren nog even teruggelezen naar jouw icsi 2 uitslag. Tranen in mijn ogen (mede dankzij de utro 😳) het voelt inderdaad zo hetzelfde!! Fijn dat de pauze je goed doet. Heeft mij tussen icsi1 en 2 ook goed gedaan en zou ik nu ook weer willen doen. Ik zou de derde behandeling zo goed mogelijk in willen gaan! Dus fit, gezond, in balans en met een positieve mindset.

@animal dank je voor je aanbod!! Ik laat het je weten als ik een pb’tje stuur😘

@yara hoe gaat het met je?

@thjs ik hoop het ook niet! Laat je er 2 terugplaatsen?

@ginger 😢 shit zeg!!! Heb je nog cryo’s? Dikke knuffel voor jou
smurf112 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 14:28
3.09% gewijzigd
Teun, misschien een idee om niet de ondersteuning vanuit het ziekenhuis aan te gaan, maar iets wat er los van staat?
Ik raad je aan om naar je huisarts te gaan. Misschien kan je met een paar gesprekken met de poh weer met frisse moed vooruit, misschien een psycholoog en tot die tijd bij de poh.

Persoonlijk heb ik altijd hulp buiten de kliniek gehad, anders voelde het voor mij niet goed.
@twin, crosspost!

Je huisarts heeft vaak begeleiding via de praktijk. Misschien is dat fijn? Of anders via je huisarts een doorverwijzing naar een psycholoog? Als het goed is wordt dat wel vergoed door je verzekering.

Heel veel succes!!!
@Duufje jammer maar snap je heel goed hoor!! Heel veel succes verder meis! Ik heb veel steun aan je ervaren op dit forum. Dank daarvoor :) Hoop nog wel op een update af en toe van je :)

@Ginger wat een desillusie is dat toch he.. zo'n witte test...ik hoop dat je te vroeg getest hebt.. veel sterkte in elk geval!

@Thjs Jouw verhaal wat betreft acupunctuur klinkt heel anders dan de mijne. Ik krijg acupunctuur vanuit de chinese school en heb geen dieet voorschriften etc gekregen. Ze prikken mij opdat de energiebanen op gebied van fertiliteit goed doorstromen. Dat is voldoende voor mij als extra ondersteuning. Ik zou dat ook niet zien zitten allerlei voorschriften!

@Smurff112 ik had dat ook.. weliswaar 3 bevrucht maar uiteindelijk maar eentje overgebleven daarvan.. erg teleurstellend en verdrietig na al die moeite.. ik wijt dat zelf vooral aan mijn leeftijd.. Heel veel sterkte & succes nu met het wachten.. het hoeft er ook maar eentje te zijn he.. in the end..

@Selin wat leuk om weer van je te lezen! ben blij dat alles er goed uitziet.. geeft toch weer hoop!!

@Twin ik kan me goed voorstellen dat jullie een traumatische tijd hebben gehad. Zo'n ervaring moet een grote impact hebben gehad. Ik hoop wel dat jullie de moed niet opgeven. Fijn in ieder geval dat jullie weer een poging gaan doen!
Ik vind het af en toe ook erg technisch in het zkh maar ik denk dat artsen geen tijd hebben om teveel met het emotionele stuk bezig te zijn.. en dat is verdomde jammer want voor dat stuk is dan te weinig aandacht en zeker na zo'n heftige ervaring als bij jullie... Ik hoop dat je ergens dat stuk wel kwijt kan bij iemand!

@Baggal: Sorry had niet meer gereageerd, deze pauze is wel even fijn.. had even m'n kop in het zand gestoken.. ik heb a.s. dinsdag de scratch en volgens mij is het zo gepiept.. de deca start dan adhv de ovulatie zeiden ze. Betekent dat dan dat ik vanaf de eerstvolgende ovulatie weer ga starten met de deca ?

@aankomen ik ben ook wel 5 kg zwaarder geworden en ik was al niet dun.. het hoort erbij denk ik maar.. ik sport het er later wel weer af hoop ik!!

@hier is het zoals ik er nu insta onze laatste poging.. ik vond het erg zwaar het hele traject van stimuleren en dan maar 1 eicel overhouden.. ik moet ook echt aan mijn leeftijd denken en wil realistisch zijn.
Hierdoor voel ik nu wel alweer spanning en druk.. hoop zo op een beter resultaat met meerdere geoogste eicellen.. Heb nog maar weinig hoop eerlijk gezegd.. hoop dat ik er straks bij ivf 2 weer vol tegenaan kan gaan. Doordat ik de scratch snel heb merk ik wel dat ik er weer wat meer naar toe begin te leven gelukkig!

Iedereen alle succes gewenst!!!!
anoniem_63b9f4c22450c wijzigde dit bericht op 13-01-2018 14:29
Reden: spelfout
0.02% gewijzigd
@twin vervelend dat je je zo maar voelt bij zkh. In mijn ziekenhuis ervaar ik dat heel anders. Veel begrip voor zwaarte traject. Misschien kun je als je cryos het niet redden voor een volgende ronde overstappen naar een ander zkh. Ik sluit me aan bij de tip om via huisarts steun te zoeken. Mijn zkh adviseerde wel een begeleider iets. Weet even niet meer of dat psych was of wat anders maar geloof wel lokaal dus daar heb jij niet zoveel aan. Ik heb n bekende in mijn omgeving die bekend is met ivf dat vind ik prettig om mee te praten. En gelukkig kunnen we er thuis samen ook goed over praten.
Sterkte

@boulu fijn dat je echo goed was.

@rest ik moet door lees en leef mee liefs voor jullie!
Even kort.

Twin ik zou je via je huisarts laten verwijzen naar een eerstelijnspsycholoog. En dan doorzoeken tot je een psycholoog hebt waarmee je een klik voelt en je je gehoord en begrepen voelt. Het is ook een traumatische ervaring geweest. En daar mag je best steun en hulp bij ontvangen. Verder speelt er bij jou nog meer qua familie en werk dus een beetje hulp is dan zeer welkom. Dikke knuffel voor jou.

Ginger wat balen zeg zo'n witte test. Wat een teleurstelling. Maar miss toch dat je te vroeg getest hebt. Ik hou nog een sprankje hoop voor maandag.

Sheela en smurf het is al rot dat we middels deze behandelingen voor onze kinderwens moeten vechten. En als je dan ook nog weinig bevruchtingen of eicellen overhoudt na een poging is dat superzuur. En om de moed van in je schoenen te laten zakken. Maar denk bijvoorbeeld aan Boulu en Duufje, 1 embryo kan echt genoeg zijn. Hou hoop hoe moeilijk ook. Ik duim voor jullie.

Ik heb morgenochtend de echo. Ik voel wel wat in mijn buik. Een soort gevoel dat er wat gebeurt. Pijn kan ik het niet eens noemen. Hoofdpijn is ook weg.
Ik vind het spannend, weer een echo. Ik laat morgen wel weten hoe en wat...
Ginger: Gatver - wat ontzettend balen. Als er idd bij die termijn geen beginnend streepje is, zelfs geen tuurstreepje, dan vrees ik ook dat deze poging niet gelukt is. Laat je niet ontmoedigen. Soms hebben mensen echt meerdere TP's nodig. Iedere keer is er weer hoop en soms wordt die hoop ook weer de grond ingeboord, maar geef het niet op.

MwStippel: Wat enorm spannend. Ik ben benieuwd wanneer je je punctie hebt. Je hebt er lang op moeten wachten.

Duuf: Heel erg begrijpelijk! Ik hoop je snel op FB te mogen verwelkomen.

Twin: Wat rot dat je je zo onbegrepen voelt. Wat anderen ook zeggen: zoek hulp via de HA. Uiteindelijk is het verlangen en de pijn van een traject eigenlijk alleen maar over wanneer je moeder wordt - maar de verdrietige momenten en de angst daarvoor is heel erg moeilijk. En waar het voor artsen vaak een dossier zoveel is, is het voor jou het allerbelangrijkste dat er is. Bovendien worden artsen tot op zekere hoogte ook 'gehard'. Ze zien zoveel mensen zoals jij en (destijds) ik met een kinderwens en de spreekkamers zitten vol met gevallen zoals de mensen hier in dit topic. Ik merkte dat destijds bij de NHS ook wel moet ik zeggen. Op de uitzondering na (de Medical Director daar is wel heel erg goed) is/was het allemaal lopende band werk.

Sheela: Je hebt verzekeringstechnisch volgens mij nog recht op 2 pogingen. Ik zou als ik jou was nog geen plan maken van dit is de laatste pogingen oid. Zie vanzelf. Ik vond ICSI 2 ook makkelijker dan ICSI 1 omdat ik wist wat me te wachten stond en MK 1 was emotioneel ook makkelijker dan MK 2. Kortom, je ziet het vanzelf. Heel veel succes en ik hoop dat de scratch zorgt voor net dat zetje meer.

Smurff: Ik blijf voor je duimen. Snap dat je erg teleurgesteld bent.

Fruity: Volgens mij heb jij de 15e je echo? Heel veel succes.

De rest: ik lees te sporadisch mee op goed te reageren, maar ik blijf hoopvol dat jullie allemaal succesvol zullen zijn! Dikke knuffel uit London!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
P.S. Dazzle: voordat ik het vergeet - Hoe is het met jou? Doe je dat poollichamen onderzoek op het moment?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Even een update van mijn echo.

De arts telde 4 follikels die mee groeiden. Waren tussen de 11 en 13 mm? en van gelijke grootte. Zeg ik dat goed... En ze zag nog 2 kleintjes waarvan ze hoopte dat die ook nog gaan mee doen. De medicatie is opgehoogd naar 225 ie eenheden Fostimon. De arts liet wel merken dat ze meer hadden gehoopt omdat er zoveel follikels klaar lagen bij de start. Maar bij deze hoeveelheid zouden ze wel een punctie inplannen.

Ik heb woensdag weer een echo en moest rekening houden met de punctie volgend weekend of begin volgende week.

Ik ben toch een beetje teleurgesteld merk ik. Zeker als ik aan de afvalrace na de punctie denk. Maar het is wat het is. Ik hoop dat die 2 kleintjes ook nog gaan mee doen.
anoniem_294443 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 12:22
Reden: Foutje
2.70% gewijzigd
bedankt voor jullie antwoorden. Ik loop al bij een psycholoog (met name wegens de familieproblematiek, die overigens al jaren speelt) maar merk dat zij me niet volledig kan ondersteunen in het ICSI gedeelte. Zeker na een ziekenhuisopname kunnen mensen last krijgen van stressgerelateerde klachten. Daar komt nog bij dat je afhankelijk van het ziekenhuis bent ivm de ICSI. Als er geen vertrouwen is, is het lastsig starten.
Gister weer een zwangerschapsaankondiging van een vriendin die best wel dichtbij staat. Wist wel dat ze graag kinderen wilde maar aangezien ze pas 1,5 een relatie heeft had ik niet gedacht dat ze al een actieve kinderwens heeft. Nu blijkt ze 3 maanden zwanger. Spiraal eruit laten halen toen ik opgenomen lag in het ziekenhuis. Snap haar afwegingen wel mij hier niet over in te lichten maar ik was gisteren echt in shock en moet vandaag bijkomen.
Morgen weer naar de VU en daar gaan man en ik samen bespreken hoe nu verder. Ik ga duidelijk benoemen dat ik mij een nummer voel. Ben benieuwd of er nu wel gereageerd gaat worden...
verder wens ik iedereen hier veel succes met het traject. Ik meld mij wellicht af en toe nog eens maar zal denk ik niet meer actief meeschrijven.

De wens blijft maar merk dat vreugde en blijdschap die anderen voelen mij ver te zoeken is. Door alle (medische) omstandigheden voelt ICSI en zwanger worden als negatief en zit er bij mij veel angst omheen. Vraag me ook af of je uberhaupt van een zwangerschap kan genieten na dit alles....
Twin wat een verdrietig verhaal. Ik weet niet wat ik kan zeggen om je wat op te beuren. Ik hoop dat je alsnog een fijne psycholoog vindt die jullie goed kan ondersteunen met de icsi proces. Heel naar dat het gevoel bij het VU niet goed is. Heb je al nagedacht over een ander ziekenhuis? Er zitten wel andere in de Randstad. Het nummer zijn-gevoel herken ik totaal niet van mijn zkh. Ik heb ook veel meegemaakt na icsi1, zelfs een spoedoperatie moeten ondergaan, maar voel me enorm gesteund door de artsen. Alles is mogelijk. Ik heb lange tijd nodig gehad om zowel mentaal als lichamelijk te herstellen. De rustperiode heeft me goed gedaan. Ik kan je aanraden om eerst zelf de boel op een rijtje te krijgen en dan verder te gaan met het traject. Het traject is zo zwaar, daar moet je niet te veel ellende naast hebben. Sterkte!!!

MwStippel: wat balen dat de meting tegenvalt. Ik herken het, ik had precies hetzelfde in icsi1. Bedenk goed wat je wilt. Blijf alles bespreken met je arts. Ik heb er achteraf spijt van dat ik heb doorgezet. Had achteraf liever een nieuwe poging gedaan met hogere dosering. Maar voor hetzelfde geldt levert dat niet veel meer op. Ik duim voor je dat de andere twee eicellen ook nog mee mogen doen. :hug:

Duufje wat fijn dat de echo goed was! Jouw zwangerschap zal voor jullie heel spannend zijn na het grote drama wat jullie hebben meegemaakt. Ik wens jullie alle goeds toe en hoop nog eens een update van je te mogen lezen. :lips:

Hier: ik lees mee, maar niet elke dag. Nog even en ik kom me weer melden. In de loop van de week medicijnen ophalen. En dan zal ik straks weer onder mijn steen vandaan kruipen.
Inderdaad Zizo. Goed afwegen wat ik wil. Als de 2 kleine follikels niet mee gaan doen ga ik goed overleggen met de arts of we de poging niet beter afbreken.

Als ik nu wist dat ik niet goed te stimuleren was. Maar dat weet ik niet zeker. Aan de andere kant kan 1 eicel/embryo voldoende zijn. Wat een dilemma's.

Fijn dat jij je medicijnen gaat ophalen. De start is in zicht. Ik gun je zo erg een goede poging met een mooi resultaat. Dat heb je zo ontzettend verdiend na al die ellende.

Twin veel sterkte. Als je er wel behoefte aan hebt lezen we je hier wel weer.
Mevrouw Stippel, ik snap dat je een beetje teleurgesteld bent over de uitkomst van de echo van vandaag. Zeker omdat je weet dat er 14 follikels klaar lagen voordat je ging stimuleren en de arts ook wat teleurgesteld leek.

Als de twee kleintjes gaan meedoen is het overigens nog lang niet zo’n slechte opbrengst. En het hoeft natuurlijk geen afvalrace te zijn qua bevruchtingen maar het lastige is dat je dat van te voren niet weet.
Voor nu zit er niets anders op gewoon de volgende echo af te wachten en hopen dat het er later deze week beter uit ziet.
Ik duim voor je!

Zizo wat fijn dat je binnenkort ook weer van start gaat. En dan hopelijk een probleemloze tweede ivf ronde met een mooie zwangerschap als resultaat.

Sterkte Twin... :hug:
Twin, ik herken het overigens niet dat we echt als een nummer gezien werden ipv als mensen. En ik weet zeker dat als we/ik aangegeven hadden dat we het slecht trokken, ze zowel in NL als in DD ons daarmee zouden helpen of in ieder geval de juiste richting op zouden helpen. Ik hoop dat je een goed gesprek gaat hebben met de arts. Het is gewoon zo rot als je je niet goed voelt... Dikke knuffel meid... IK heb het gevoel dat je dat erg goed kan gebruiken.

Mevr Stippel, als ze nu nog maar 11 en 13 mm zijn, kan er echt nog wel wat mee gaan groeien waar ook een goede eicel uit kan komen. Ik snap dat je neigt naar afbreken als er niet meer groeien, maar heb even geduld. Aantal maanden geleden nog een verhaal gelezen: laatste echo voor punctie 23 gezien. En bij de punctie 36 follikels. En uiteindelijk 20 rijpe eicellen oid. Dit is wel een uitzondering, maar geef de moed niet te snel op. En anders afbreken (IUI is neem ik aan bij jullie geen optie?) en over 1 of 2 maanden opnieuw beginnen is natuurlijk een optie. Het is gewoon moeilijk omdat dit de eerste poging is en je nog geen vergelijkingsmateriaal hebt. Ik ga duimen voor 2-4 follikels er bij :-)

Zizo, ik hoop dat je al onder je steen vandaan gekomen bent voor je bent begonnen. Anders lijkt het me heel zwaar worden... Ben je lichamelijk helemaal hersteld?

Baggal, fijn dat het goed met jullie gaat!
@ Animal, klopt idd dat je nog niets van mij had gehad. Ben er niet meer aan toe gekomen. Ik zal van de week weer een poging wagen..

Baggal: de kans is groot dat we voor ivf in combinatie met pgs gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven