London tips

13-01-2018 21:47 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Welke leuke tips hebben jullie voor een reisje naar London? Denk aan musea, leuke koffietentjes, restaurants, leuke markten, andere bezienswaardigheden. Hoe is dit het beste te plannen, op een dag 2/3 activiteiten of juist niet?

En wat kost het leven per dag daar, voor een paar dagen dus. Geen plannen om naar te dure restaurants en dergelijke te gaan. En ontbijt wil ik wellicht zelf kopen door zelf boodschappen te doen. Dus misschien rond de €40 per dag?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga trouwens met de trein rechtstreeks naar Londen! Met de NS international
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met mijn 2 pubermeiden net geweest. Die hadden een duidelijk lijstje!
Victoria’s secret pink winkel, in winkelcentrum Westfield. De m&m winkel, forever 21, en europa’s grootste lushwinkel. Daar wilden ze zeker naartoe. We waren er 4 dagen, deden alles met de metro en hebben de oystercard gebruikt. De eerste dag 20 pond opgezet en daar 3 dagen mee gedaan. De laatste dag nog eens 5 pond en daar is nog 2,5 pond van over. Volgens mij dus goedkoper dan een dagkaart. We hadden een fijn hotel (premier inn in Aldgate) inclusief English breakfast. Dat kostte 10 pond voor mij en mijn oudste, jongste (14) was gratis. Het was voor hun vooral een hele beleving, zo’n wereldstad! Qua cultuur hebben we saint Paul’s carhedral gedaan, wisseling van de wacht, tover bridge. Camden market was ook leuk. Oxford Street keken ze hun ogen uit. We hadden 3,5 dag en hebben niet gehaast, gewoon op het gemakje gedaan. Het was heerlijk!
Voor een uitzicht boven Londen: Sky garden. Gratis maar je moet wel vooraf reserveren. Als het vol zit dat loont het om vaker per dag te kijken, geregeld is er weer plek.

De markt bij notting hill, portobello road. Is niet alle dagen open.

Camden.

En voor wie met de puber gaat: de Harry Potter studios in Leavesden.
@ C_est_moi: ja, in het centrum is van alles open.
Alle reacties Link kopieren
c_est_moi schreef:
14-01-2018 09:03
Ik denk dat ik over een paar maanden op een zondag in Londen ben, een dagje, komt zou uit ivm een reis naar Engeland.
Zijn de winkels ook open op zondag? De grote warenhuizen ed.
Ja hoor. Wel ontzettend druk op zondag!
BlackHoney schreef:
14-01-2018 09:07
Ik ga trouwens met de trein rechtstreeks naar Londen! Met de NS international
.
Vanaf Nederland of België? Er is voor zover ik weet nog steeds geen rechtstreekse verbinding, al zit die wel in de planning voor de toekomst.

Hoewel dat beticht Pasen 2018 zegt zie ik nergens nog tickets aangeboden worden? Als jij ze wel ziet graag een linkje.
Alle reacties Link kopieren
Goed te weten dat alles open is, drukte nemen we dan maar op de koop toe.
summer is a state of mind
Mocht je Oxford Street iets te massaal vinden, Kensington High Street is op zondag ook open. Vind ik persoonlijk prettiger winkelen. (Maar heeft geen John Lewis en Selfridges)
Alle reacties Link kopieren
Als we een beetje snelle goedkope lunch wilden, dan haalden we bij Tesco de mealdeal. Broodje, snack en drinken voor 3 pond.
Mijn (bijna)pubers vonden leuk: M&m winkel, Selfridges, Skygarden, wisseling van de wacht, Hamley's, optredens bij Leicester square. En wij zijn nog naar de Harry potter studio's geweest.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
14-01-2018 09:29
.
Vanaf Nederland of België? Er is voor zover ik weet nog steeds geen rechtstreekse verbinding, al zit die wel in de planning voor de toekomst.

Hoewel dat beticht Pasen 2018 zegt zie ik nergens nog tickets aangeboden worden? Als jij ze wel ziet graag een linkje.
Ik Was ook aan het wachten tot die verbinding zou komen, vanaf Amsterdam of Rotterdam. Maar NS biedt de reis aan, voor heel goedkoop ook nog. Als je op tijd bent, is en heen kaartje maar €59

https://www.nsinternational.nl/nl/trein ... C/GBSPX/ob
BlackHoney schreef:
14-01-2018 19:15
Ik Was ook aan het wachten tot die verbinding zou komen, vanaf Amsterdam of Rotterdam. Maar NS biedt de reis aan, voor heel goedkoop ook nog. Als je op tijd bent, is en heen kaartje maar €59

https://www.nsinternational.nl/nl/trein ... C/GBSPX/ob
.
Die pagina heb ik ook gevonden, maar ik kan nergens een directe reis vinden. Alles is minimaal in Brussel overstappen van Thalys op Eurostar.

Wat ik las is dat je op de terugweg geen toegewezen stoel hebt in Thalys en maar een leeg plekje moet zoeken. Thalys zit meestal goed vol, dus je hebt een reële kans dat je tussen Brussel en Rotterdam moet staan. Daar heb ik geen zin in, hoe fijn het ook is om niet te moeten klunzen met handbagageafmetingen en vloeistoffen.

Als je mij een voorbeeld kunt geven van die rechtstreekse trein zonder overstap in Brussel, dan ben ik zeer geïnteresseerd want ik vlieg die route regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
Oxford street/Regent street/Bond street/Carnaby street. Madame Tussauds, Tower Bridge, Parliament, London Dungeon, Aquarium, London Eye. Er is zoveel te doen ! Je zou er eigenlijk even een dagje voor moeten gaan zitten en even googlen. Je kunt echt heel veel vinden.

Via Underground is het makkelijkst. Tegenwoordig kun je met Google maps je hele route uitstippelen met de Underground, moet je even op openbaar vervoer klikken. Heb je een bankpas met contactloos pinnen? Dan kun je die gebruiken voor de hekjes, met dezelfde prijs als een Oyster card. ( tickets zijn dubbele..)
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
14-01-2018 20:29
.
Die pagina heb ik ook gevonden, maar ik kan nergens een directe reis vinden. Alles is minimaal in Brussel overstappen van Thalys op Eurostar.

Wat ik las is dat je op de terugweg geen toegewezen stoel hebt in Thalys en maar een leeg plekje moet zoeken. Thalys zit meestal goed vol, dus je hebt een reële kans dat je tussen Brussel en Rotterdam moet staan. Daar heb ik geen zin in, hoe fijn het ook is om niet te moeten klunzen met handbagageafmetingen en vloeistoffen.

Als je mij een voorbeeld kunt geven van die rechtstreekse trein zonder overstap in Brussel, dan ben ik zeer geïnteresseerd want ik vlieg die route regelmatig.
"Uw zitplaats is inbegrepen voor het reisdeel met Eurostar en het reisdeel met Thalys."

Als je probeert te boeken geeft hij duidelijk aan dat je een gereserveerde stoel hebt zowel op de heen als de terug weg in de eurostar en de thalys.

To, waar zit je hotel?
Vlak bij king's cross zit deze pub: https://www.skinnersarmslondon.com/ Er zitten tientallen pubs in Londen maar deze vind ik erg leuk. De eigenaar is heel aardig en hun steak & ale pie is heerlijk, zeker voor de prijzen die je daar betaald.

Het British Museum is op vrijdagavond ook open. Als je er op een vrijdag bent is dat zeker de moeite waard. Het is vaak wat rustiger dan overdag en ze hebben regelmatig activiteiten door het museum op die avond.

Tot slot vind ik het imperial war museum ook echt een bezoekje waard.
TO, van wat voor dingen hou je??

Musea
Marktjes
Wandelen
Natuur
Fashion
Eten
???

Londen is heel groot en er is onwijs veel te doen. Zo kan ik wellicht wat gerichter tips geven?
En waar zit je hotel? De afstanden zijn groot en je wil natuurlijk niet de hele tijd in het OV zitten.
BlackHoney schreef:
14-01-2018 09:07
Ik ga trouwens met de trein rechtstreeks naar Londen! Met de NS international
.
Vandaag in het nieuws: trein naar Londen wéér uitgesteld.
Alle reacties Link kopieren
https://www.reiziger365.nl/tips-londen ;-) :-D
Alle reacties Link kopieren
xxx
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven