Ervaringen curretage

14-01-2018 15:14 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

De titel zegt het al; ik ben op zoek naar ervaringen van degene die curretage hebben gehad.

Ik weet sinds een paar weken dat de hartjes van mijn tweeling niet meer kloppen. Het ene vruchtje is met 7 weken gestopt, de ander met 9 weken. De miskraam komt op een natuurlijke manier niet op gang, ondanks al een eerdere bloeding en bruine afscheiding. Het vruchtje van 9 weken is overigens al met 1cm gekrompen.

Zelf neig ik naar curretage, want heb veel negatieve ervaringen gelezen over medicatie. Ik ben ook bang dat het bij mij echt een bloedbad (kraan open effect) word aangezien het om een tweeling gaat.

Dus wie heeft er ervaring met curretage en hoe is dat verlopen?

Liefs, Goldielock
Ja dat zeker! Vind ik ook geruststellend gezien de tweeling..

Hopelijk wordt m'n cyclus dan ook regelmatiger. Had gelezen dat met Asherman dat je menstruatie dan niet doorzet of dat je alleen bruinverlies hebt
Ik zou niet te bang zijn voor asherman. Natuurlijk kan het , maar echt kleine kans.
Ik heb het na 3x niet gekregen .
Kans is idd erg klein :) laat ik van het goede uitgaan :P
Ik ben er zo een die een verkleving heeft overgehouden aan een curettage. Ook al is de kans klein, het kan wel. Overigens heb ik ook 2x cytotec gebruikt met onvoldoende resultaat.
De laatste keer met ruim 10 weken en dat was inderdaad een behoorlijke ravage. Denk ook dat om die reden bij een tweelingmiskraam een curettage wellicht verstandiger is.

Veel sterkte in elk geval!
Bedankt voor je reactie ikhaatgeduld!

Hoe kwam jij erachter dat je Asherman had als ik vragen mag? Werd je niet ongesteld na de curretage of had je alleen bruine afscheiding als menstruatie?

Pfoe ja het idee al met flinke stolsels etc bij een tweeling zwangerschap. Denk dat dat niet te zuinig wordt om het zo maar te zeggen .. :|
Lijkt me erg heftig geweest voor jou, vooral daarna nog een keer curretage.
Ik werd idd niet ongesteld. Althans, precies op het moment dat ik het moest worden gebeurde er wel iets maar zeer weinig bruine afscheiding. Dit paste niet bij mij en daarom gingen de alarmbellen rinkelen. Gelukkig zat deze verkleving alleen in mijn baarmoedermond en was de holte niet beschadigd.

Was inderdaad een heftige tijd. Moest toen twee maanden een spiraal en na 3 miskramen zakt de moed je dan in de schoenen. Maar.....was meteen na verwijderen spiraal weer zwanger en die uk lijk ik nu soms zelfs al te voelen met bijna 18 weken. Dus wel een goede afloop uiteindelijk. 😊

Wees gewoon alert op de eventuele symptomen en handel snel als je het niet vertrouwd. Het komt vaker niet voor dan wel en ik begrijp jou situatie en keuze voor curettage.
Het is een rottijd. Hou je taai!
Klinkt heftig! Maar het scheelt idd wel dat de verkleving alleen in je baarmoedermond zat en de rest niet beschadigd was

Oeh na 3 miskramen heb je dan echt je twijfels of het dan wel gaat lukken. Dan zakt de moed je echt in je schoenen..
Maar hartstikke leuk dat je weer zwanger bent en dat je de kleine al kan voelen! :cheer2:

Dankjewel en bedankt voor je ervaring in ieder geval :)
Graag gedaan en nogmaals sterkte.
Allereerst sterkte TO. Wat een vervelend bericht. Helaas kan ik erover mee praten na drie miskramen (maar ook goede zwangerschappen daarna!)

Ik heb twee keer een curettage gehad. De ene keer omdat er na een spontane miskraam restjes zijn overgebleven en de andere keer vanwege een lege vruchtzak. Allebei (ondanks de reden) als positief ervaren en daarna geen verklevingen.

Ik heb geen ervaring met die medicatie dus kan daar niet over mee praten.

Sterkte!
Dankjewel voor je bericht nog toki! Wat naar dat je 3 miskramen hebt gehad :( was dat gewoon pech? Lijkt me heel zwaar 3 miskramen achter elkaar. Gelukkig heb je desondanks een goeie ervaring met curretage gehad. Ik lees veel meer positieve ervaringen over curretage dan medicatie.
Hopelijk valt het bij mij ook allemaal mee en krijg ik ook geen verklevingen
Ik heb vandaag een curretage ondergaan nav een lege vruchtzak bij 10,5 week. Kwam niet vanzelf op gang. Het is mij reuze mee gevallen. Iedereen in het ziekenhuis was erg lief, je slaapt tijdens de ingreep en direct na de ingreep hebben ze met echo gecontroleerd of alles weg was. Nu alleen lichte buikpijn en wat vloeien. Even afwachten hoe dat de komende dagen is maar al met al een (naar de omstandigheden) postieve ervaring.
Succes met het maken van je keuze! Uiteindelijk is elk besluit natuurlijk goed en gaat het erom waar jij je goed bij voelt. Bij mij was dat curettage icm slechte ervaringen van vrienden met cytotec (nadien nog curretage nodig).
Groet Yvonne
Wat naar dat je vandaag een curretage gehad hebt :hug:
Gelukkig dat je een positieve ervaring hebt gehad ermee en dat iedereen in het ziekenhuis zo lief voor je was :) zo te lezen valt het vloeien na de curretage wel mee. Dat scheelt wel een hoop.
En ook bij je vrienden een slechte ervaring met medicatie dus.. ik heb het al veel te vaak gelezen helaas..

Nog heel veel sterkte Yvonne:hug:
Goldielock; ik denk gewoon pech maar we zullen het nooit weten. de gynaecoloog heeft op een gegeven moment wel voorgesteld het te laten onderzoeken, maar daar zou maar in 3% van de gevallen wat uitkomen begrepen we dus niet gedaan. En na twee miskramen een goede zwangerschap gehad en de derde miskraam was daarna. En inmiddels zwanger van de tweede wat tot nu toe allemaal goed gaat gelukkig.

Ben je er voor jezelf al uit wat je gaat doen? Let goed op jezelf hoor! Ik kreeg na mijn tweede miskraam destijds een behoorlijke klap omdat ik steeds maar door was gegaan zonder echt te ‘rouwen’.
Lucifermiauww schreef:
14-01-2018 16:09
Lijken me hele goede redenen om een curretage boven medicatie te verkiezen.
En waarom mag angst of geen pijn willen geen reden zijn om die medicatie niet te willen?

Het is voor TO al naar genoeg.
Dit. Het is toch al erg genoeg, waarom zou je onnodig pijn gaan lijden? Ik heb een currettage gehad en daar heb ik vrijwel niets van gevoeld, ook naderhand niet.
Hier goede ervaringen. 2x gecuretteerd en 2x spontane miskraam. De curettages zijn mij ontzettend meegevallen. Beide keren geen bloedverlies meer gehad erna (misschien tot 2 uur erna wat en daarna is het gestopt). Ook geen pijn meer gehad erna. Even thuis gebleven vanwege het psychische aspect.
En ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verdrietige verlies.
Ik heb in augustus een curretage gehad. Leeg vruchtzakje ter grootte van een 9 weken zwangerschap bij 4 weken al misgegaan.

De curretage op zich is me meegevallen. Ik heb er voor gekozen omdat ik bang was voor het heftige vloeien en met spoed naar het ziekenhuis zou moeten.

1 daf lichamelijk last gehad emotioneel wel iets langer ( eigenlijk nog steeds) 6 weken licht gevloeid en na 8 weken weer ongesteld. Sinds die tijd heftiger ongesteld als normaal. Wel nog controle gehad en alles is schoon. Alleen een nieuwe zwangerschap blijft uit en daardoor groeit de angst op verklevingen en de vraag bij mij of ik er goed aan gedaan heb.
Toki; 3% is idd niet veel en je hebt natuurlijk al een keer een voldragen zwangerschap gehad. Gelukkig gaat deze zwangerschap bij jou ook goed :) mijn verloskundige plant een afspraak in bij de gynaecoloog, maar ik ben er voor mezelf al wel uit. Ik ga toch voor de curretage. Dat lijkt mij toch minder ellende qua bloed en dergelijke. Maar ik ga zeker wel goed op mijzelf letten. Denk dat ik de dagen daarna vrij neem voor de zekerheid. Misschien dat de klap idd nog kan komen.. Bedankt voor de tip :)

Pamela en innerpiece; gelukkig hebben jullie er ook een goeie ervaring mee gehad en weinig last erna. Dankjewel:)

83angel; oeh is niet te hopen dat je verklevingen hebt :( ik had begrepen dat je dan doorverwezen kan worden naar het spaarne gasthuis als je dat vermoeden hebt. Want je hoort wel een normale/soortgelijke menstruatie als voorheen te hebben na curretage toch?
Wat klink je sterk goldielock! Heel veel sterkte met de rest van het traject en als je nog iets wilt weten vraag het me dan gerust.
Dankjewel toki! :) erg lief van je :hug:
Wat verdrietig voor je :hug:
Ik heb een curettage gehad na 11wk zwangerschap, kindje was ook overleden. Ik vond de narcose juist fijn, het was maar een roesje en dan hoefde ik het niet bewust mee te maken. Afscheid nemen kon ik ook zonder fysieke pijn.. ik was een beetje groggy van de narcose, daarna voelde het gewoon als een zware menstruatie, maar het was goed te doen met paracetamol.
Sterkte :rose:
Dankjewel labalade :hug:
Bij jou dus ook net vlak voor de veilige grens zegmaar :(
Ik had idd al gelezen dat je met een half uurtje weer wakker bent ongeveer. Lijkt mij ook wel een roesje, hoef je het niet heel bewust mee te maken. Gelukkig heb jij de curretage verder wel als positief ervaren :rose:
Hier ook ervaring met beide Afgelopen jaar 2 miskramen gehad en in December een zeer slechte echo waardoor de zwangerschap afgebroken moest worden,
De twee miskramen bij 8-9 weken heb ik met cytotec gedaan. Mij viel dat erg mee , de eerste keer was vruchtje 6 weken , toen veel kramp maar binnen 24u alles eruit. De tweede keer een lege vruchtzak van ongeveer 6 weken , toen weinig kramp en weinig bloedverlies.
De laatste keer was dus een zwangerschapsafbreking van een levende foetus met zulke afwijkingen dat het zeker was dat ik voor de 20 weken een miskraam zou krijgen. Ik was toen 14 weken, op de grens dus dat curettage nog mocht.
Wij wilden allebei absoluut de vrucht niet zien of opvangen dus dan was de keuze curettage of cytotec in het ziekenhuis op een kraamkamer Dat laatste leek me erg pijnlijk en verdrietig gezien de lokatie, dus toen voor curettage gekozen. Eerst zonder roesje, maar dat was niet te doen. Uiteindelijk halverwege gestopt en een roesje gekregen. Ik ben nu ruim 3 weken verder, Lichamelijk voel ik me top.
Nauwelijks 1-2 dgn bloedverlies gehad. Nu na 3 weken ineens kramp en oud bloedverlies, menstruatie???? Dat zou wel snel zijn maar wie weet.

Afhankelijk van de lengte van de zwangerschap en of je vruchtje wel of niet wilt zien zou ik dus kiezen.
Het is mij beide niet tegen gevallen
Sterkte hoor ! :hug:
Sterkte TO.

Ik heb 2 keer een curettage onderdaan. De eerste keer had ik daar bewust voor gekozen, want het leek me heel eng om te 'bevallen' van een vruchtje. Het leek me ook een eng idee dat het op elk moment kon gebeuren. Straks liep ik net door de supermarkt ofzo.. En ik ging bijna trouwen, dus ik wilde zeker zijn dat het vruchtje dan compleet uit mn lichaam was.

Het is ontzettend goed bevallen. Het personeel in het ziekenhuis was zo ontzettend lief. Ik heb geen pijn gehad, ook de dagen erna niet. Bloedverlies viel heel erg mee, beetje te vergelijken als het einde van mn menstruatie.

De tweede keer had ik meteen weer gekozen voor een curettage, omdat het de eerste keer zo goed was bevallen.

Succes met je keuze en sterkte.
Honing; wat erg! :o hopelijk hoef je zoiets nooit meer mee te maken :hug: kan me goed voorstellen dat je het vruchtje niet wilde zien. Dan was curretage dus een goede keuze geweest. Gelukkig heb je van de curretage niet heel veel last van gehad :)

Lizzie; mooi dat jij ook een positieve ervaring hebt gehad met curretage :) kan me voorstellen dat je voor curretage kiest als je bijna gaat trouwen. Dan hoef je daar op die manier niet aan te denken op je trouwdag. Gelukkig is het bloedverlies bij jou meegevallen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven