Ben ik te jong??
dinsdag 16 januari 2018 om 22:03
Wacht op een stabiele situatie;
Ga voor 100% zekerheid in je relatie. Zorg voor een stabiele basis, is voor iedereen anders, maar voor mij betekent dat allebei een goede vaste baan, huis, auto, spaargeld en overleg van te voren met een (huis)arts voor wat betreft je medische situatie.
Kwa leeftijd vind ik je wel jong, maar niet té jong. Kwa situatie zou ik je aanraden om naar je vriend te luisteren.
Ga voor 100% zekerheid in je relatie. Zorg voor een stabiele basis, is voor iedereen anders, maar voor mij betekent dat allebei een goede vaste baan, huis, auto, spaargeld en overleg van te voren met een (huis)arts voor wat betreft je medische situatie.
Kwa leeftijd vind ik je wel jong, maar niet té jong. Kwa situatie zou ik je aanraden om naar je vriend te luisteren.
dinsdag 16 januari 2018 om 22:04
Luister naar jouw vriend want hij geeft duidelijk zijn grenzen aan. Ja, die liggen anders dan de jouwe maar hierdoor kun je niet anders dan de zijne respecteren óf je gaat met een nieuwe vriend wel zwanger worden binnen een jaar. Je kunt iemand toch moeilijk dwingen om vader te worden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 16 januari 2018 om 22:05
Over 5 jaar ben je nog heel jong. Nu vind ik je piepjong. Je vriend moet nog 5 jaar naar school, wacht nog even. Je weet dat je jong moeder wil worden en daar heb je nog jaren de tijd voor.
Vriendin van mij is eerst gestopt met haar medicatie voor epilepsie en toen zwanger geworden. Maar ga daarvoor eerst naar je arts en een gynaecoloog, voor je zwanger wordt om alles te bespreken.
Vriendin van mij is eerst gestopt met haar medicatie voor epilepsie en toen zwanger geworden. Maar ga daarvoor eerst naar je arts en een gynaecoloog, voor je zwanger wordt om alles te bespreken.
dinsdag 16 januari 2018 om 22:05
Ja dat leest best vreemd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 16 januari 2018 om 22:06
Je bent jong, woont net een half jaar samen, en dat is wel erg snel.
Laat je vriend eerst zijn opleiding(en) afmaken en een baan vinden, dat is ook echt wel belangrijk, en dan ben je nog "pas" 25 he, maar wel veel meer stabiliteit en zekerheid en een betere basis.
Een kind krijgen is niet zomaar iets, het is pittig en zwaar en stelt je behoorlijk op de proef!
En dan nog zo'n prille relatie en een vriend die nog studeert? Wacht nog maar even, niet zozeer om je leeftijd, wel meer om de omstandigheden.
Laat je vriend eerst zijn opleiding(en) afmaken en een baan vinden, dat is ook echt wel belangrijk, en dan ben je nog "pas" 25 he, maar wel veel meer stabiliteit en zekerheid en een betere basis.
Een kind krijgen is niet zomaar iets, het is pittig en zwaar en stelt je behoorlijk op de proef!
En dan nog zo'n prille relatie en een vriend die nog studeert? Wacht nog maar even, niet zozeer om je leeftijd, wel meer om de omstandigheden.
dinsdag 16 januari 2018 om 22:08
Je bent niet te jong, maar dit moment is denk ik niet het juiste.
Dat je in je zwangerschap helemaal geen medicijnen mag slikken tegen epilepsie is niet altijd waar. Als je zwanger wilt worden ga dan in overleg met je neuroloog. Mijn zus heeft ook epilepsie en zijn heeft ondanks medicatie twee zwangerschap doorstaan en twee gezonde kinderen gekregen. Strenge controle, en veel overleg voor aanvang van de zwangerschap.
Dat je in je zwangerschap helemaal geen medicijnen mag slikken tegen epilepsie is niet altijd waar. Als je zwanger wilt worden ga dan in overleg met je neuroloog. Mijn zus heeft ook epilepsie en zijn heeft ondanks medicatie twee zwangerschap doorstaan en twee gezonde kinderen gekregen. Strenge controle, en veel overleg voor aanvang van de zwangerschap.
dinsdag 16 januari 2018 om 22:09
Leeftijd hoeft niet altijd alles te zeggen. De een kan er klaar voor zijn en de ander totaal niet. Echter vind ik een stabiele situatie voornamelijk belangrijk. Jouw vriend studeert nog, dus ik ga er vanuit dat er geen vast inkomen is. Ik denk dat dit ook heel belangrijk is, een kind neemt bergen aan kosten met zich mee. Een stabiel tweede inkomen lijkt me toch wel zo handig. Daarnaast wil je vriend nog niet, hij lijkt er niet aan toe te zijn. Daarom zeg ik luister naar je vriend en de adviezen hier gezien die redelijk een kant uitwijzen. Ik zou nog even wachten.
dinsdag 16 januari 2018 om 22:10
Natuurlijk word je niet zwanger als jouw vriend daar (nog) niet 100% achter staat. Als je de zwangerschap belangrijker vindt dan je relatie, dan adviseer ik je de relatie te verbreken en iemand anders te zoeken die er net zo over denkt als jou.
Voor wat betreft de epilepsie zul je overleg moeten hebben met jouw neuroloog. Ik ken iemand die bijna door een zwangerschap overleed aan haar epilepsie en daarom nu absoluut niet meer zwanger mag worden. Dat wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval zal zijn, maar het is wel een goede reden om niet zomaar op eigen houtje de pil het raam uit te gooien, en eerst te overleggen met de neuroloog of het kan en zo ja, wat daarvoor allemaal nodig is aan eventueel vooronderzoek en eventuele extra zwangerschapsbegeleiding.
Voor wat betreft de epilepsie zul je overleg moeten hebben met jouw neuroloog. Ik ken iemand die bijna door een zwangerschap overleed aan haar epilepsie en daarom nu absoluut niet meer zwanger mag worden. Dat wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval zal zijn, maar het is wel een goede reden om niet zomaar op eigen houtje de pil het raam uit te gooien, en eerst te overleggen met de neuroloog of het kan en zo ja, wat daarvoor allemaal nodig is aan eventueel vooronderzoek en eventuele extra zwangerschapsbegeleiding.
dinsdag 16 januari 2018 om 22:14
Hoelang hebben jullie al een relatie?
Allereerst: je vriend wil niet. Je mag zoiets niet opdringen. Dus dan gaat het niet door.
Ik zou nog lekker samen genieten van jullie verkering, elkaar de ruimte laten, studeren, werken, geld sparen, samen met vakantie, leuke dingen doen... de rest komt later wel! Vanwaar die haast?
Allereerst: je vriend wil niet. Je mag zoiets niet opdringen. Dus dan gaat het niet door.
Ik zou nog lekker samen genieten van jullie verkering, elkaar de ruimte laten, studeren, werken, geld sparen, samen met vakantie, leuke dingen doen... de rest komt later wel! Vanwaar die haast?
dinsdag 16 januari 2018 om 22:32
dinsdag 16 januari 2018 om 22:34
Ik vond het wel verfrissend eigenlijk.
dinsdag 16 januari 2018 om 22:38
Dit!
En een half jaar relatie vind ik behoorlijk kort voor aanstaand ouderschap.
•
dinsdag 16 januari 2018 om 22:40
Je vriend wil nog niet, je hebt nog niet lang een relatie. Ik zou nog even wachten.
Daarnaast: bespreek met je neuroloog of je huisarts je medicijnen, sommige medicijnen voor epilepsie geven meer mogelijke afwijkingen bij het kind wat in je groeit dan andere soorten. Doe dit ruim van te voren, voordat je zwanger bent.
Daarnaast: bespreek met je neuroloog of je huisarts je medicijnen, sommige medicijnen voor epilepsie geven meer mogelijke afwijkingen bij het kind wat in je groeit dan andere soorten. Doe dit ruim van te voren, voordat je zwanger bent.
dinsdag 16 januari 2018 om 22:43
bespreek dit eens met je neuroloog hoe het zit met medicatie, wanneer je eventueel moet gaan wisselen met medicatie. en hoe lang je dan moet wachten voordat je zwanger mag worden.
Maar ik zou wachten tot dat je vriend volledig klaar is met zijn studie en een baan heeft.
Maar ik zou wachten tot dat je vriend volledig klaar is met zijn studie en een baan heeft.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 16 januari 2018 om 22:43
Veel te jong.
Veel te kort bij elkaar.
Hij eerst zijn opleiding afmaken, dan ben je nog een jonge moeder.
Zoek goed uit hoe het zit met je epilepsie en zwangerschap.
Hij wil niet dus het gaat niet door.
Veel te kort bij elkaar.
Hij eerst zijn opleiding afmaken, dan ben je nog een jonge moeder.
Zoek goed uit hoe het zit met je epilepsie en zwangerschap.
Hij wil niet dus het gaat niet door.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!