Verzuip ik mijn testen?
vrijdag 19 januari 2018 om 06:58
Ik denk dat ik het antwoord al bijna wel weet... maar met elke test die ik doe (3 x action) blijft de achtergrond niet wit maar loopt er roze ‘vocht’ in. Betekent dit dat ik de test verzuip? Vanmorgen 2v5 test Kruidvat gedaan en ik dacht doe er voorzichtig 4 drupjes op, er verscheen toen ook na een tijd geen controlesysteem dus ben ik er mee naar de woonkamer gelopen waardoor ook hier roze vocht helemaal door het schermpje vlekte en de controle streep uiteindelijk wel verscheen maar volgens mij doe ik iets niet goed.
vrijdag 19 januari 2018 om 07:16
De achtergrond waar jij het over hebt is de teststrip, die hoort nat te worden anders werkt het niet. Je doet het dus prima. In dat plastic houdertje zit een papieren stripje, dat stripje is eigenlijk de test. Als het in contact komt met urine verkleurt sowieso de controle streep, als er HCG in de urine zit (als je zwanger bent dus) dan verkleurt ook de andere streep. Meer dan dat is een zwangerschapstest niet. Digitale testen werken ook zo alleen die lezen de streepjes voor je af en geven dan de uitslag maar er zit exact zo een stripje in. Dat de kleur een beetje doorloopt is normaal.
anoniem_303817 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 07:19
4.03% gewijzigd
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
vrijdag 19 januari 2018 om 07:33
vrijdag 19 januari 2018 om 09:32
Vergelijk het met een strookje koffiefilter. Je plast op een uiteinde (of houdt dat in een potje urine) en de urine trekt langzaam door het hele strookje heen. Daarbij komt de urine dan eerst de teststreep tegen en later de controlestreep, of andersom natuurlijk. Die reageren allebei wel of niet. Maar de rest van het papier wordt inderdaad ook nat. Juist door dit systeem kun je de test niet 'verzuipen', want het strookje neemt niet meer vocht / urine op dan er nodig is.
Ik kan me alleen niet herinneren dat bij mij dat natte papier dan ook roze werd, maar het is voor mij ook alweer even geleden.
Ik kan me alleen niet herinneren dat bij mij dat natte papier dan ook roze werd, maar het is voor mij ook alweer even geleden.