Legoland Denemarken
zondag 3 december 2017 om 22:12
We willen zomer 2018 naar Legoland Denemarken icm vakantie. We willen in totaal 10 dagen weg met eigen auto. Zijn er hier mensen met ervaring, bv:
- Hoeveel dagen is het leuk op het park? (2 zoons, oudste dan net zeven, jongste 10 maanden)
- Is de omgeving daar de moeite waard of kunnen we beter elders in Denemarken de overige tijd verblijven?
Tips voor accommodatie natuurlijk ook welkom!
Alvast bedankt
- Hoeveel dagen is het leuk op het park? (2 zoons, oudste dan net zeven, jongste 10 maanden)
- Is de omgeving daar de moeite waard of kunnen we beter elders in Denemarken de overige tijd verblijven?
Tips voor accommodatie natuurlijk ook welkom!
Alvast bedankt
zondag 3 december 2017 om 22:41
Wij zijn twee jaar geleden geweest met zoon van acht. Een dag en dat was voor ons prima. Zoon had het twee dagen ook leuk gevonden denk ik. Dan heb je echt alles wel kunnen zien en dubbel.
Van dit gedeelte van Denemarken waren wij niet heel erg onder de indruk. We zijn in Ribe geweest, dat is wel een lief stadje met een Vikingcenter (zoiets als het archeon) dat was erg leuk.
Wij hadden maar een midweekje dus over andere delen kan ik niets zeggen:)
Legoland was iedergeval erg leuk, veel plezier!
Van dit gedeelte van Denemarken waren wij niet heel erg onder de indruk. We zijn in Ribe geweest, dat is wel een lief stadje met een Vikingcenter (zoiets als het archeon) dat was erg leuk.
Wij hadden maar een midweekje dus over andere delen kan ik niets zeggen:)
Legoland was iedergeval erg leuk, veel plezier!
zondag 3 december 2017 om 23:05
We zijn deze zomer geweest met mijn zoontje van toen drie.
De omgeving (Billund) is wel een beetje saai, de rest van Denemarken heeft veel mooiere plekken.
We zaten op het Lalandia park naast Legoland, dat was trouwens ook een speelparadijs met veel voorzieningen en mooie huisjes.
Legoland hebben wij één volle dag gedaan en mijn zoon vond het fantastisch. Die had zich er ook wel drie dagen vermaakt, maar in één dag hadden we wel alles gezien.
Wat betreft aanraders voor andere plekken in DK, ik ben fan van:
Århus en omgeving, Ribe/Esbjerg, het zuiden van het eiland Fun en Odense, het noordoosten van Sjæland en Kopenhagen.
De omgeving (Billund) is wel een beetje saai, de rest van Denemarken heeft veel mooiere plekken.
We zaten op het Lalandia park naast Legoland, dat was trouwens ook een speelparadijs met veel voorzieningen en mooie huisjes.
Legoland hebben wij één volle dag gedaan en mijn zoon vond het fantastisch. Die had zich er ook wel drie dagen vermaakt, maar in één dag hadden we wel alles gezien.
Wat betreft aanraders voor andere plekken in DK, ik ben fan van:
Århus en omgeving, Ribe/Esbjerg, het zuiden van het eiland Fun en Odense, het noordoosten van Sjæland en Kopenhagen.
zondag 3 december 2017 om 23:08
Wij zijn afgelopen zomer geweest en het was superleuk met onze kinderen van 4 en 6. We waren er 1 dag en hebben geluk gehad met de korte rijen. (Regen) bij de attracties maar toch moesten we een strak plan maken om alles te zien. Twee dagen is veel relaxer denk ik.
De rest van Denemarken vond ik vreselijk. Gelukkig waren we alleen maar op doorreis maar zou er nooit op vakantie gaat .
Tip; in de Lego boekjes zit kortingsbon voor gratis toegang.
De rest van Denemarken vond ik vreselijk. Gelukkig waren we alleen maar op doorreis maar zou er nooit op vakantie gaat .
Tip; in de Lego boekjes zit kortingsbon voor gratis toegang.
zondag 3 december 2017 om 23:09
Wij vonden een dag Legoland meer dan genoeg. Zelf zou ik het park typeren als gedateerd en vergane glorie, maar de kinderen hebben natuurlijk best genoten. Maar niet per se meer dan in een willekeurig Nederlands pretpark.
Billund en omgeving vond ik ook maar matig. Wij zijn na twee nachten gelukkig doorgereisd naar de Noordkust en daar hebben we zeker wel genoten van de omgeving.
Billund en omgeving vond ik ook maar matig. Wij zijn na twee nachten gelukkig doorgereisd naar de Noordkust en daar hebben we zeker wel genoten van de omgeving.
zondag 3 december 2017 om 23:10
Wij zijn ook afgelopen zomer geweest en zaten toevallig ook op Lalandia.
Mijn zoon heeft genoten van Legoland maar verder vonden wij er echt niks aan daar.
Alles is vreselijk duur en in de omgeving van Billund is weinig te beleven.
Leuk voor zoon dat hij Legoland heeft gezien, maar ons zien ze niet meer terug in Denemarken.
Mijn zoon heeft genoten van Legoland maar verder vonden wij er echt niks aan daar.
Alles is vreselijk duur en in de omgeving van Billund is weinig te beleven.
Leuk voor zoon dat hij Legoland heeft gezien, maar ons zien ze niet meer terug in Denemarken.
maandag 4 december 2017 om 00:38
Wij gingen jaren geleden een aantal keren met bevriend gezin met kleine kinderen naar Denemarken en zo ook legoland, de kinderen hebben het naar hun zin gehad daar, maar zijn waren ook echte legofanaten, dus was voor hen echt een leuk uitje.
Wij huurden dan een vakantiehuisje, alles erop en eraan, en vaak kun je daar ook huisjes huren met een binnenzwembad, is ook leuk voor kinderen, en de prijs valt best mee.
Legoland deden we ook op 1 dag, en voor de rest gingen we dan rondkijken aan de kustplaatsen, onze huisjes huurden we vaak in de buurt.
als het mooi weer is, heb je genoeg mooie stranden.
Weet even niet meer alle plaatsten, we zijn best vaak in denemarken geweest maar als je richting legoland gaat, zou je ervoor kunnen kiezen om aan de westkust te vertoeven en dan legoland op en neer te rijden...
2 plaatsen heb ik onthouden, die best de moeite waard zijn:
Ringkobing en Esbjerg.
Op een relatief kleine afstand van Ringkobing heb je ook nog een vliegtuigmuseum, misschien ook leuk voor de kinderen.
Misschien is het eiland Romo ook nog leuk in de zomer, wij zijn er ooit in de winter geweest, het zag er best uitnodigend uit, ware het niet zo verrekte koud toen wij er waren..dus uitgebreid op het strand rondlopen, is er niet van gekomen.
Verder zijn we ooit eens op langeland geweest, en dat was een mooie landelijke omgeving, maar dat is als je echt de rust opzoekt, misschien wat minder interessant voor kinderen.
Wij huurden dan een vakantiehuisje, alles erop en eraan, en vaak kun je daar ook huisjes huren met een binnenzwembad, is ook leuk voor kinderen, en de prijs valt best mee.
Legoland deden we ook op 1 dag, en voor de rest gingen we dan rondkijken aan de kustplaatsen, onze huisjes huurden we vaak in de buurt.
als het mooi weer is, heb je genoeg mooie stranden.
Weet even niet meer alle plaatsten, we zijn best vaak in denemarken geweest maar als je richting legoland gaat, zou je ervoor kunnen kiezen om aan de westkust te vertoeven en dan legoland op en neer te rijden...
2 plaatsen heb ik onthouden, die best de moeite waard zijn:
Ringkobing en Esbjerg.
Op een relatief kleine afstand van Ringkobing heb je ook nog een vliegtuigmuseum, misschien ook leuk voor de kinderen.
Misschien is het eiland Romo ook nog leuk in de zomer, wij zijn er ooit in de winter geweest, het zag er best uitnodigend uit, ware het niet zo verrekte koud toen wij er waren..dus uitgebreid op het strand rondlopen, is er niet van gekomen.
Verder zijn we ooit eens op langeland geweest, en dat was een mooie landelijke omgeving, maar dat is als je echt de rust opzoekt, misschien wat minder interessant voor kinderen.
maandag 4 december 2017 om 01:11
maandag 4 december 2017 om 07:17
Wij zijn er in 2016 geweest, erg leuk. Hadden 1 dag Legoland, vonden wij (met kinderen 6 & 4) net te kort, getwijfeld over een tweede dag maar uiteindelijk niet gedaan. Voor je oudste zou twee dagen wel leuk zijn denk ik.
Ik herken niets dat de regio saai zou zijn en het park zelf gedateerd, maar smaken verschillen. Veel leuke strandjes in de buurt, leuke steden. Niet spectaculair, maar met goed weer fijn toeven.
Zijn op de heenweg een nachtje in Hamburg geweest, was ook leuk (de stad zelf en Miniaturwelt).
Ik herken niets dat de regio saai zou zijn en het park zelf gedateerd, maar smaken verschillen. Veel leuke strandjes in de buurt, leuke steden. Niet spectaculair, maar met goed weer fijn toeven.
Zijn op de heenweg een nachtje in Hamburg geweest, was ook leuk (de stad zelf en Miniaturwelt).
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
maandag 4 december 2017 om 08:58
Er is zoveel te zien, dat ik zou aanraden twee dagen te gaan.
Hoewel Jutland mooi is, zou ik je aanraden door te gaan naar Funen (Groene hart Denemarken) en Zeeland.
Vooral op Zeeland (Sjaeland) heb je mooie stranden en genoeg te doen. Kopenhagen, Tivoli, Bakken, musea.
Je kunt een zomerhuisje van de Denen zelf huren, die zijn meestal goed voorzien met van alles. En vaak op loop afstand van een strand.
Hoewel Jutland mooi is, zou ik je aanraden door te gaan naar Funen (Groene hart Denemarken) en Zeeland.
Vooral op Zeeland (Sjaeland) heb je mooie stranden en genoeg te doen. Kopenhagen, Tivoli, Bakken, musea.
Je kunt een zomerhuisje van de Denen zelf huren, die zijn meestal goed voorzien met van alles. En vaak op loop afstand van een strand.
maandag 4 december 2017 om 09:52
Een dag Legoland is inderdaad wel genoeg. Wij zijn de andere dag naar Arhus geweest, en de eerste middag gewoon in het plaatsje waar we een huisje hadden (Kolding, niet echt heel bijzonder verder, we zijn daar gaan zwemmen).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 4 december 2017 om 11:39
Wij hadden armbandjes waarmee je onbeperkt legoland en het zwembad in kon. Zo hebben we dus halve dagen legoland gedaan, wat met drukte en warm weer wel prettig is. En opsplitsen natuurlijk: de ene ouder met het oudste kind naar legoland en de andere ouder met het jongste kind naar het indoorklimding of zwembad. We zijn ook twee keer naar de dierentuin geweest die bij het arrangement zat, en wezen bowlen en midgetgolfen (maar onze kinderen hadden de leeftijd dat ze dat beide konden). We hadden een huisje op Lalandia. Voor regendagen (en die waren er ook midden in de zomer) was dat wel fijn. Je hebt net iets meer ruimte dan op een hotelkamer.
maandag 4 december 2017 om 12:03
Hallo!
WIj zijn twee jaar geleden 14 dagen in Denemarken geweest, waarbij we ook Legoland bezocht hebben.
We waren van plan om twee dagen daar naar toe te gaan, maar één dag bleek prima voldoende. Leuk park, kids hebben zich vermaakt (10 en 12, toen) maar ikzelf vond het park echt een beetje vergane glorie. Verkleurde Lego-steentjes, verouderde voorzieningen enz. Maar goed. Was wél leuke dag!
Wij zaten in Noord / Midden Jutland, in het merengebied, tussen Silkeborg en Viborg.. Was een prachtig gebied. Veel mooie korte wandelingen gemaakt. Silkeborg mooie stad met leuk museum, kano gevaren op de Gudenå, Gamle By in Arhus prachtig park, eiland Fur was prachtig (fossielen zoeken!!), Skagen was eindje rijden, maar bijzonder om kleurscheiding van beide zeeen te zien, mooie routes gefietst enz enz enz.
Wij vonden Denemarken qua natuur niet spectaculair, maar wel lieflijk en mooi. Fijn land om op vakantie te gaan (aardige relaxte mensen en weinig criminaliteit). Legoland zoals gezegd, leuk maar niet superrr.
Veeeel plezier!
WIj zijn twee jaar geleden 14 dagen in Denemarken geweest, waarbij we ook Legoland bezocht hebben.
We waren van plan om twee dagen daar naar toe te gaan, maar één dag bleek prima voldoende. Leuk park, kids hebben zich vermaakt (10 en 12, toen) maar ikzelf vond het park echt een beetje vergane glorie. Verkleurde Lego-steentjes, verouderde voorzieningen enz. Maar goed. Was wél leuke dag!
Wij zaten in Noord / Midden Jutland, in het merengebied, tussen Silkeborg en Viborg.. Was een prachtig gebied. Veel mooie korte wandelingen gemaakt. Silkeborg mooie stad met leuk museum, kano gevaren op de Gudenå, Gamle By in Arhus prachtig park, eiland Fur was prachtig (fossielen zoeken!!), Skagen was eindje rijden, maar bijzonder om kleurscheiding van beide zeeen te zien, mooie routes gefietst enz enz enz.
Wij vonden Denemarken qua natuur niet spectaculair, maar wel lieflijk en mooi. Fijn land om op vakantie te gaan (aardige relaxte mensen en weinig criminaliteit). Legoland zoals gezegd, leuk maar niet superrr.
Veeeel plezier!
maandag 4 december 2017 om 15:17
Wij zijn een aantal jaar geleden in de meivakantie geweest. De kinderen waren toen 3 en 5 en we hadden aan een dag wel genoeg. Toen hadden ze nog niet te leeftijd en lengte om in de achtbanen te gaan, dat scheelt natuurlijk wel een hoop tijd.
Wij zaten op Funen en hebben de rest van de week vooral op dat eiland rondgebracht, dagje Odense en wat kustdorpen bezocht.
Heerlijk weer en overal lekker rustig. Ik vond een week Denemarken wel genoeg.
het is echt een lanfd om tot rust te komen.
Wij zaten op Funen en hebben de rest van de week vooral op dat eiland rondgebracht, dagje Odense en wat kustdorpen bezocht.
Heerlijk weer en overal lekker rustig. Ik vond een week Denemarken wel genoeg.
het is echt een lanfd om tot rust te komen.
maandag 4 december 2017 om 16:12
Wij zijn er van de zomer geweest.
Wij zaten in een themahuisje op Legovillage. Dat ligt op loopafstand en daar kun je toegangskaarten voor twee dagen kopen die minder één dag regulier kosten.
Twee dagen is wel relaxt, een dag is eigenlijk net niet te doen. Daarnaast zijn we ook in Ribe geweest. Leuk plaatsje.
Als je echter nog wat meer wil doen kan ik je Kopenhagen aanraden!
Wij zaten in een themahuisje op Legovillage. Dat ligt op loopafstand en daar kun je toegangskaarten voor twee dagen kopen die minder één dag regulier kosten.
Twee dagen is wel relaxt, een dag is eigenlijk net niet te doen. Daarnaast zijn we ook in Ribe geweest. Leuk plaatsje.
Als je echter nog wat meer wil doen kan ik je Kopenhagen aanraden!
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
zondag 21 januari 2018 om 21:57
Wii zijn afgelopen zomer naar Denemarken geweest met twee andere volwassenen en onze dochter van toen dertien maanden. We zaten op het Lalandia Park naast Legoland. We hadden polsbandje waarmee we onbeperkt naar Legoland, een indoor speeltuin, een mega groot subtropisch zwemparadijs en een dierentuin konden gaan. We hebben ons zeer goed vermaakt. Het pretpark is zeker verouderd maar echt wel de moeite waard voor kinderen tot maximaal een jaar of 12. Onze dochter vond bepaalde kinderattracties echt helemaal geweldig. Doordat we de polsbandjes hadden gingen we vaak even een paar uurtjes zwemmen of naar Legoland. Dan kon ons meisje rustig 's middags slapen in ons luxe huisje. Ik verwacht dat we er over een aantal jaar zeker nog een keer naartoe teruggaan.
Verder zijn Arhus en Kopenhagen zeker de moeite waard om te bezoeken.
Verder zijn Arhus en Kopenhagen zeker de moeite waard om te bezoeken.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag