Zwanger en blaasontsteking

22-01-2018 20:23 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wanhopig!!!!

Ik moest vannacht onverwacht naar het zkh. Ik voel mij de hele week al niet fit. Steeds veel aandrang maar in de loop van de dag trok het wel steeds weg. Bij de vk hoorde ik dat de baby al volledig was ingedaald dus dacht dat ik daarom steeds naar de wc moest. Maar gisterenavond voelde ik mij zooo naar en het ging maar niet over. Het was een soort van wee gevoel. Mega drukkend gevoel onderin en was er helemaal naar van. Op een gegeven moment zelfs bloedverlies, een beetje maar. Ook veel pijn met plassen. Toch maar de vk gebeld. Die kwam. Zelfs gevoeld of ik geen ontsluiting had. Dat was niet zo. En kindje voelde ik goed. Toen eerst urine wegbrengen naar de hap om blaasontsteking uit te sluiten. Daar kan je dus weeen van krijgen. Maar die was negatief. Toen toch voor controle naar het zkh. Midden in de nacht 😔 ctg, echo en nog een urine onderzoek die ook door het lab werd getest. Toen bleek het toch een blaasontsteking.

Ik wist niet dat je je daar zo ellendig door kan voelen zeg.

Nu ben ik 24 uur verder. Ik heb de kuur nitrofurantoine. Heb al 4 pilletjes op maar het helpt nog helemaal niet. In neem ook steeds pcm en d-mannose.

Ik word gek!!! Aandrang. Mega pijn bij t plassen elk kwartier en krampen na het plassen. Wat moet ik hiermee?
Iemand ervaring met deze antibiotica? Hoe snel werkte het bij jou?
O ja. Ik zit al de hele dag met een kruik op mijn blaas. Dat verlicht enigzins.
Duurt wel iets langer dan 24 uur voordat het werkt en je moet het zeker niet in combinatie gebruiken met pcm en d-mannose.
Heb je geen last van bijwerkingen van de nitrofurantoine?
Beterschap!
Vervelend zeg! Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap 5 keer een blaasontsteking gehad en de ervaring was dat met de start van een antibioticakuur ik er na een halve dag wel beter voelde. Tijdens de klachten hielp douchen, veel water drinken en liggen; maar een gouden tip is er denk ik niet. Veel sterkte in ieder geval!
Dank jullie wel. Ik heb vandaag zeker 3.5 liter water op.
Ik merk nog helemaal geen verschil.

Ava. Waarom niet icm met pcm (werd aangeraden door vk en zkh arts) en d-mannose? Hoop dat t snel werkt.
Ik denk inderdaad ook dat ik wel last heb van de bijwerkingen maar ik merk niet dat de blaasontsteking / de aandrang minder wordt.
Als de arts het jou wel aanraadde moet je het gewoon doen Liedjepiedje.Werd hier sterk afgeraden vandaar.
3,5 liter water is (erg) veel.
Als je teveel water drinkt, spoel je de antibiotica weg en kan het niet worden opgenomen door het lichaam.
Ik hoorde veel drinken. Dus heb hele flesjes leeggeklokt. In de hoop zo snel mogelijk van het nare gevoel af te zijn.
Liedjepiedje schreef:
22-01-2018 20:37
Ik denk inderdaad ook dat ik wel last heb van de bijwerkingen maar ik merk niet dat de blaasontsteking / de aandrang minder wordt.
Ik weet niet welke bijwerkingen je hebt maar overleg morgen even met de huisarts voor de zekerheid. In mijn naaste omgeving is iemand zo ziek geworden van de bijwerkingen dat ze dit middel nooit meer mag hebben.
Okay... dat wist ik niet. Dan ga ik minder water drinken vanaf nu.
De antibiotica gaat tussen 24-48uur werken. Ik heb zelf bij mijn zwangerschap 3 soorten antibiotica gebruikt. Telkens waren de klachten niet weg. Dus ik zou het in de gaten houden als je na 48 uur 0 verbetering voelt. Dan kan het zijn dat de bacterie die je hebt niet gevoelig is voor de antibiotica die jij slikt.

Volgens mij is het bij mij nooit helemaal weggegaan want na de bevalling ging ik weer aan de antibiotica voor de blaasontsteking.

Sterkte!! Het is heel vervelend
Ik heb ook net een blaasontsteking achter de rug, weet effe niet welke antibiotica ik heb gekregen maar ik merkte pas vanaf dag 2 verschil. Ik werd erg misselijk van de antibiotica maar het heeft gelukkig wel gewerkt.

Mij mij hebben ze de urine op kweek gezet om te achterhalen wat de blaasontsteking veroorzaakt heeft. Zodoende kunnen ze met zekerheid zeggen dat je een juiste antibiotica hebt gekregen.. Gelukkig was het bij mij meteen de juiste maar het had zomaar kunnen zijn dat het dus niet zou werken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven