Morbide obees (130 kg) en afvallen....ervaringen?
vrijdag 22 september 2017 om 09:45
Waar zal ik eens beginnen. Het is een lang verhaal. Maar voor mezelf en wellicht dat er mensen zijn die het herkennen noteer ik het. Wellicht zie ik dingen over het hoofd.
Ik ben al jaren bezig met een proces van afvallen - aankomen - afvallen - aankomen - afvallen. Ik zit nu op 130 kilo.
Dit gaat niet langer. Ik ben 33 maar voel me 83.
Na mijn zwangerschappen ben ik aangekomen, en flink ook. Niet tijdens de zwangerschappen. Erna.
Ik heb na mijn eerste kindje een dietiste bezocht. Zij gaf mij een voedingsschema en ik heb dit exact opgevolgd. Alles afgemeten. Alles genoteerd. Echt elke hap die ik nam noteerde ik. Bij de eerste weging (na 2 weken) bleek dat ik 1 kilo was aangekomen. Van haar moest ik doorzetten. Na een maand was ik weer 1.5 kilo zwaarder geworden. En zo ging het verder. Totdat ik +10 kilo zat na een half jaar.
Ik was dit zo zat dat ik contact heb opgenomen met de huisarts en heb overlegd. Die adviseerde mij een andere dietiste. Zij gaf aan dat ik te veel at, en ik moest minder eten. Ik kreeg een 1200 kcal dieet. Ik viel ongeveer 5 kilo af in 3 maanden maar ik voelde me na 3 maanden zo zwak. Mijn haar begon uit te vallen, ik had geen energie meer, voelde me enorm futloos. Het ging niet meer, dit ook aangegeven aan deze dietiste. Ik moest doorzetten want ik was toch al 5 kilo afgevallen. Gewoon zo doorgaan werd me gezegd. Maar bewegen lukte echt nauwelijks meer, ik lag wanneer ik niet werkte (kantoorbaan) alleen maar op de bank/bed. Ik had geen energie. Naar huisarts gegaan en bloed laten meten. Ik had een tekort aan ijzer en vitamine D, hier supplementen voor gekregen en het ging weer redelijk.
In de tussentijd gingen wij verhuizen. In de nieuwe woonplaats kwam ik in aanmerking met shakes. Met de 800 shakes ging ik als een speer. Ik viel wekelijks 1,5 kilo af en was -15 kilo afgevallen en raakte zwanger van ons tweede kindje. Natuurlijk direct gestopt tijdens de zwangerschap en gewoon gegeten. Tijdens de zwangerschap kwam ik niks aan. En een dag van de bevalling woog ik -10. Om daarna weer aan te komen.
Ik kreeg van allerlei mensen te horen dat shakes toch niet goed was en na de periode van borstvoeding ben weer naar een dietiste gegaan. Ook hier kreeg ik na een intake een schema die ik volgde en weer kwam ik aan, ik moest meer eten dan wat ik normaal deed want volgens dietiste at ik te weinig. Voor mijn gewicht/lengte moest ik 1800 kcal eten en kreeg een lijst met voedingsmiddelen wat ik wel/niet kon eten.
Ik ben daarna gestopt met alle dietisten e.d. en zit nu op een gewicht van 130 kilo. Ik weet het gewoon niet meer. Ik weet niet meer wat ik moet doen om gewoon gezond te eten samen met bewegen. Ik beweeg dagelijks ruim 1.5 uur. En toch val ik niks af.
Dit frustreert enorm. Ik heb vorig jaar mij aangemeld voor een maagverkleining, maar ik ben bang dat ik daarna - na het afvallen - toch weer gewoon ga aankomen en dan ook nog eens een operatie heb gehad, van alles heb laten "sleutelen" van binnen, en dat ik nog meer complicaties zal krijgen.
Zijn er mensen die dit ook hebben ervaren en toch afgevallen zijn (niet met GBP maar echt zelf)? En hoe dan?
Mensen die mij zien en samen met mij bijv. op vakantie vragen zich af hoe het kan dat ik zoveel aankom zonder dat ik zoveel eet. Ik ben niet het type van frisdrank, snackbar, etc. Eet gezond en gevarieerd. Maar toch kom ik aan....
Ik ben al jaren bezig met een proces van afvallen - aankomen - afvallen - aankomen - afvallen. Ik zit nu op 130 kilo.
Dit gaat niet langer. Ik ben 33 maar voel me 83.
Na mijn zwangerschappen ben ik aangekomen, en flink ook. Niet tijdens de zwangerschappen. Erna.
Ik heb na mijn eerste kindje een dietiste bezocht. Zij gaf mij een voedingsschema en ik heb dit exact opgevolgd. Alles afgemeten. Alles genoteerd. Echt elke hap die ik nam noteerde ik. Bij de eerste weging (na 2 weken) bleek dat ik 1 kilo was aangekomen. Van haar moest ik doorzetten. Na een maand was ik weer 1.5 kilo zwaarder geworden. En zo ging het verder. Totdat ik +10 kilo zat na een half jaar.
Ik was dit zo zat dat ik contact heb opgenomen met de huisarts en heb overlegd. Die adviseerde mij een andere dietiste. Zij gaf aan dat ik te veel at, en ik moest minder eten. Ik kreeg een 1200 kcal dieet. Ik viel ongeveer 5 kilo af in 3 maanden maar ik voelde me na 3 maanden zo zwak. Mijn haar begon uit te vallen, ik had geen energie meer, voelde me enorm futloos. Het ging niet meer, dit ook aangegeven aan deze dietiste. Ik moest doorzetten want ik was toch al 5 kilo afgevallen. Gewoon zo doorgaan werd me gezegd. Maar bewegen lukte echt nauwelijks meer, ik lag wanneer ik niet werkte (kantoorbaan) alleen maar op de bank/bed. Ik had geen energie. Naar huisarts gegaan en bloed laten meten. Ik had een tekort aan ijzer en vitamine D, hier supplementen voor gekregen en het ging weer redelijk.
In de tussentijd gingen wij verhuizen. In de nieuwe woonplaats kwam ik in aanmerking met shakes. Met de 800 shakes ging ik als een speer. Ik viel wekelijks 1,5 kilo af en was -15 kilo afgevallen en raakte zwanger van ons tweede kindje. Natuurlijk direct gestopt tijdens de zwangerschap en gewoon gegeten. Tijdens de zwangerschap kwam ik niks aan. En een dag van de bevalling woog ik -10. Om daarna weer aan te komen.
Ik kreeg van allerlei mensen te horen dat shakes toch niet goed was en na de periode van borstvoeding ben weer naar een dietiste gegaan. Ook hier kreeg ik na een intake een schema die ik volgde en weer kwam ik aan, ik moest meer eten dan wat ik normaal deed want volgens dietiste at ik te weinig. Voor mijn gewicht/lengte moest ik 1800 kcal eten en kreeg een lijst met voedingsmiddelen wat ik wel/niet kon eten.
Ik ben daarna gestopt met alle dietisten e.d. en zit nu op een gewicht van 130 kilo. Ik weet het gewoon niet meer. Ik weet niet meer wat ik moet doen om gewoon gezond te eten samen met bewegen. Ik beweeg dagelijks ruim 1.5 uur. En toch val ik niks af.
Dit frustreert enorm. Ik heb vorig jaar mij aangemeld voor een maagverkleining, maar ik ben bang dat ik daarna - na het afvallen - toch weer gewoon ga aankomen en dan ook nog eens een operatie heb gehad, van alles heb laten "sleutelen" van binnen, en dat ik nog meer complicaties zal krijgen.
Zijn er mensen die dit ook hebben ervaren en toch afgevallen zijn (niet met GBP maar echt zelf)? En hoe dan?
Mensen die mij zien en samen met mij bijv. op vakantie vragen zich af hoe het kan dat ik zoveel aankom zonder dat ik zoveel eet. Ik ben niet het type van frisdrank, snackbar, etc. Eet gezond en gevarieerd. Maar toch kom ik aan....
woensdag 15 november 2017 om 08:06
woensdag 15 november 2017 om 09:46
Het maakt geen donder uit hoe vaak je per dag eet, het gaat erom wat je eet.
Als je op een dag 1800 kcal eet en je daarmee voldoende eiwitten, vezels, vet, vitamines enzovoorts binnenkrijgt maakt het onder de streep niet uit of je dit in 3 grote maaltijden van elk 600 kcal doet of 6 kleinere van elk 300 kcal.
Zolang je energie inname maar in verhouding staat met je energie verbruik.
De één vind het prettiger om meerdere malen per dag te eten ivm hongergevoel en de ander eet liever 3 keer wat grotere maaltijden.
Voor mijn operatie kon ik rustig een hele dag niets eten, zolang ik mijn maag niet 'wakker' maakte had ik ook geen hongergevoel.
Als ik 's ochtends om 8 uur wel iets at had ik halverwege de dag gegarandeerd een rommelende maag.
Na een maagverkleining kan je simpelweg in 3 maaltijden niet genoeg eten om je dagelijkse behoefte binnen te krijgen dus nu eet ik 6 keer per dag.
Als je op een dag 1800 kcal eet en je daarmee voldoende eiwitten, vezels, vet, vitamines enzovoorts binnenkrijgt maakt het onder de streep niet uit of je dit in 3 grote maaltijden van elk 600 kcal doet of 6 kleinere van elk 300 kcal.
Zolang je energie inname maar in verhouding staat met je energie verbruik.
De één vind het prettiger om meerdere malen per dag te eten ivm hongergevoel en de ander eet liever 3 keer wat grotere maaltijden.
Voor mijn operatie kon ik rustig een hele dag niets eten, zolang ik mijn maag niet 'wakker' maakte had ik ook geen hongergevoel.
Als ik 's ochtends om 8 uur wel iets at had ik halverwege de dag gegarandeerd een rommelende maag.
Na een maagverkleining kan je simpelweg in 3 maaltijden niet genoeg eten om je dagelijkse behoefte binnen te krijgen dus nu eet ik 6 keer per dag.
woensdag 15 november 2017 om 10:22
Het werkt inderdaad precies zoals Rosepudding zegt. Het maakt voor het energieverbruik helemaal niet uit wanneer je je calorieen eet. Het enig is dat je vaak meer calorieen eet dan je denkt. Als je dat 6x per dag doet, kom je meer aan dan wanneer je dat 3x per dag doet. Daarnaast is het voor je lijf wel goed om te vasten. En dat hoeft echt niet perse overdag. Dat kan ook best 's nachts. Dus ongeveer 2 uur voordat je gaat slapen niets meer eten, zodat je lijf 's nachts kan gaan 'resetten'.

woensdag 15 november 2017 om 10:26
Ik eet ook de hele dag door, om dat ik niet veel kan eten in 1 keer. Dan krijg ik echt enorme pijn in mijn buik.
Maar het gevaar daar van is inderdaad dat je meer kans hebt op te veel eten. Onbewust vergeet je ook dat je al best veel op hebt. Althans, als je honger gevoel om welke reden dan ook niet goed aan geeft dat je lichaam genoeg heeft gehad.
En als je lijf voldoende stoffen heeft gekregen dat het nodig heeft, zal het ook minder snel schreeuwen om nog meer voer.
Maar het gevaar daar van is inderdaad dat je meer kans hebt op te veel eten. Onbewust vergeet je ook dat je al best veel op hebt. Althans, als je honger gevoel om welke reden dan ook niet goed aan geeft dat je lichaam genoeg heeft gehad.
En als je lijf voldoende stoffen heeft gekregen dat het nodig heeft, zal het ook minder snel schreeuwen om nog meer voer.

woensdag 15 november 2017 om 11:25
Op Coursera is net een MOOC gestart, Understanding Obesity, wellicht interessant?
https://www.coursera.org/learn/understanding-obesity

woensdag 15 november 2017 om 13:16
Supertip. Dank!12twister schreef: ↑15-11-2017 11:25Op Coursera is net een MOOC gestart, Understanding Obesity, wellicht interessant?

woensdag 24 januari 2018 om 09:28
Even een update van mijn kant: Inmiddels ben ik even bezig met het beperken van koolhydraten en er is bijna 10 (!) kg af. Ik houd dit nu goed vol, maar denk dat ik pas na een maandje of 3/4 echt kan zeggen of het mijn levensstijl is geworden of dat ik toch weer "terug bij af" ben. Ik moet zeggen het gaat tot nog toe goed. Geen honger. Heb geen flauwtes. Ik ben niet mijn haren aan het verliezen. Ik val niet extreem veel af in korte tijd. Geen last van obstipatie. Het gaat allemaal heel geleidelijk, maar nu ik gestopt ben met brood, pasta, aardappelen, rijst, etc. en meer inneem van eitwit merk ik toch dat ik afval...
Ik kom dagelijks aan zo'n 500 gram groente en eet gewoon fruit (dus ben niet koolhydraatarm aan het doen waarbij je maar max 20 gram ofzo koolhydraten mag) maar eet gewoon een aantal dingen niet meer.
Toch blijf ik kritisch, want in het verleden heb ik gemerkt dat een x kilo afvallen lukt maar daarna niet meer... ik blijf echter stug volhouden. Alles om geen maagoperatie te ondergaan. Ik heb besloten om wanneer ik onder de 100 kilogram zit een personal trainer in te schakelen en met behulp van pa te trainen
Nu durf ik dat nog niet aan om zelf te gaan sporten in een sportschool, bang dat ik iets zal blesseren. Ik sport nu wel licht onder begeleiding fysiotherapeut... Maar echt het knallen wil ik doen wanneer ik wat kilo's kwijt ben, want nu geen geld voor sportschool... moet er echt voor sparen. En ik vind het een prachtige beloning voor mezelf wanneer ik 30 kilo ben afgevallen om een aantal trainingsessies bij een trainer te boeken
Ik kom dagelijks aan zo'n 500 gram groente en eet gewoon fruit (dus ben niet koolhydraatarm aan het doen waarbij je maar max 20 gram ofzo koolhydraten mag) maar eet gewoon een aantal dingen niet meer.
Toch blijf ik kritisch, want in het verleden heb ik gemerkt dat een x kilo afvallen lukt maar daarna niet meer... ik blijf echter stug volhouden. Alles om geen maagoperatie te ondergaan. Ik heb besloten om wanneer ik onder de 100 kilogram zit een personal trainer in te schakelen en met behulp van pa te trainen

Nu durf ik dat nog niet aan om zelf te gaan sporten in een sportschool, bang dat ik iets zal blesseren. Ik sport nu wel licht onder begeleiding fysiotherapeut... Maar echt het knallen wil ik doen wanneer ik wat kilo's kwijt ben, want nu geen geld voor sportschool... moet er echt voor sparen. En ik vind het een prachtige beloning voor mezelf wanneer ik 30 kilo ben afgevallen om een aantal trainingsessies bij een trainer te boeken

woensdag 24 januari 2018 om 09:58
strikjemetstippels schreef: ↑14-11-2017 14:22Natuurlijk niet. Overgewicht is funest voor al je organen, je gewrichten, hormonen...ernstig ondergewicht is ook slecht voor je ja, maar gevaarlijk dan ernstig overgewicht waag ik zeer te betwijfelen.
Maar goed het is totaal geen issue, ondergewicht. De meeste mensen hebben overgewicht en worden steeds dikker. Dus zouden we gewoon afvallen best mogen behandelen als gewenst, aangezien de meeste mensen het ook nodig hebben medisch gezien. De mensen die het modisch nodig vinden, dat is hun eigen keuze en zeker niet ongezond als het binnen de gezonde BMI blijft.

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 24 januari 2018 om 10:02
gefeliciteerd!Ikgaervoor schreef: ↑24-01-2018 09:28Even een update van mijn kant: Inmiddels ben ik even bezig met het beperken van koolhydraten en er is bijna 10 (!) kg af. Ik houd dit nu goed vol, maar denk dat ik pas na een maandje of 3/4 echt kan zeggen of het mijn levensstijl is geworden of dat ik toch weer "terug bij af" ben. Ik moet zeggen het gaat tot nog toe goed. Geen honger. Heb geen flauwtes. Ik ben niet mijn haren aan het verliezen. Ik val niet extreem veel af in korte tijd. Geen last van obstipatie. Het gaat allemaal heel geleidelijk, maar nu ik gestopt ben met brood, pasta, aardappelen, rijst, etc. en meer inneem van eitwit merk ik toch dat ik afval...

woensdag 24 januari 2018 om 10:04
Ik bedoel met 'geen issue' dat het geen maatschappelijk probleem is en overgewicht wel. En ik weet dat ondergewicht ook niet goed is, heb zelf ook ernstig ondergewicht gehad.

woensdag 24 januari 2018 om 10:19
Ikgaervoor; dat klinkt goed, hou vol, ook met maagoperatie is het je leven lang anders eten en zo voorkom je de narcose, ingreep en herstel en je lijf kan gewoon alle vitaminen zelf opnemen zo! Wandelen en fietsen is ook supergoede beweging trouwens he en daarvoor hoef je geen sportschoolabonnement te nemen 
Post je vaker hoe het met afvallen gaat?

Post je vaker hoe het met afvallen gaat?

woensdag 24 januari 2018 om 10:29
Al 10 kilo eraf. Yes.
Ik ben trots op je, meid.
Als je momenteel nog niet naar de sportschool gaat,
kan je misschien thuis workouts doen
die niet belastend zijn voor je knieën.
Je kan eens aan je fysiotherapeut vragen of hij zulke workouts geschikt voor je vindt:
https://www.youtube.com/results?search_ ... lk+workout
Geen op en neer springen, maar 'wandelen'.
Ik ben trots op je, meid.
Als je momenteel nog niet naar de sportschool gaat,
kan je misschien thuis workouts doen
die niet belastend zijn voor je knieën.
Je kan eens aan je fysiotherapeut vragen of hij zulke workouts geschikt voor je vindt:
https://www.youtube.com/results?search_ ... lk+workout
Geen op en neer springen, maar 'wandelen'.
woensdag 24 januari 2018 om 10:38
woensdag 24 januari 2018 om 10:41
Dank voor de reacties. Ik zal wat vaker posten hoe het gaat
De afgelopen maanden waren even hectisch met alle feestdagen en dergelijke dat ik het helemaal ben vergeten.... mea culpa!
Ik wil liever idd op deze manier leven en een gezond gewicht bereiken en behouden dan dat ik een maagoperatie onderga. Ik wandel nu ook iets vaker op een dag. Maar ik geef toe: daar is nog flinke winst te behalen. Moet wel zeggen dat ik nu meer energie lijk te hebben (wellicht pyschisch omdat ik in een flow van afvallen ben) en dat het daardoor ook beter gaat met bewegen
Ik zal even aan de Fysio vragen voor wat oefeningen, de vorige keer dat ik het vroeg (begin van de 'behandeling' ) werd me uitdrukkelijk gezegd thuis geen oefeningen te doen ivm blessures maar wellicht was dat omdat het opgebouwd moest worden.

Ik wil liever idd op deze manier leven en een gezond gewicht bereiken en behouden dan dat ik een maagoperatie onderga. Ik wandel nu ook iets vaker op een dag. Maar ik geef toe: daar is nog flinke winst te behalen. Moet wel zeggen dat ik nu meer energie lijk te hebben (wellicht pyschisch omdat ik in een flow van afvallen ben) en dat het daardoor ook beter gaat met bewegen

Ik zal even aan de Fysio vragen voor wat oefeningen, de vorige keer dat ik het vroeg (begin van de 'behandeling' ) werd me uitdrukkelijk gezegd thuis geen oefeningen te doen ivm blessures maar wellicht was dat omdat het opgebouwd moest worden.
woensdag 24 januari 2018 om 10:45
Wauw wat een mooi resultaat al mag je trots op zijn.
Ik ben na de feestdagen begonnen met koolydraatbeperkt eten en inmiddels - 4 kg ik voel me er ook erg goed bij. Daarnaast sport ik nog 2 x per week onder begeleiding van de obesitaspoli...tot nu toe ben ik heel tevreden en hoop het ook vol te houden.
Ik ben na de feestdagen begonnen met koolydraatbeperkt eten en inmiddels - 4 kg ik voel me er ook erg goed bij. Daarnaast sport ik nog 2 x per week onder begeleiding van de obesitaspoli...tot nu toe ben ik heel tevreden en hoop het ook vol te houden.
woensdag 24 januari 2018 om 10:47
woensdag 24 januari 2018 om 11:17
Goed bezig "ikgeervoor". Maar je hoeft echt niet te wachten tot dat je onder de 100 kg bent om te gaan trainen. Begin nu al met meer bewegen. Elke dag naar buiten. Probeer die 10.000 op een dag te halen. Lunch wandelingetje maken, of een blokje om fietsen. Ga eens naar de wc op een andere verdieping. Maak een paar kniebuigingen tijdens het tandenpoetsen of ga planken.
Goed voor je spieren en gewrichten. En wanneer je elk uur dat je wakker bent 10 cal extra verbrand, verbrand je meer dan een normaal uurtje sporten. Gewoon klein beginnen.
Goed voor je spieren en gewrichten. En wanneer je elk uur dat je wakker bent 10 cal extra verbrand, verbrand je meer dan een normaal uurtje sporten. Gewoon klein beginnen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover

woensdag 24 januari 2018 om 14:45
Ikgaervoor schreef: ↑24-01-2018 10:49Wat goed @Dikkoppie Wat is een obesitaspoli? Is dat iets verbonden aan een ziekenhuis o.i.d.? Wat voor sporten/bewegingen/oefeningen doe je? Of is het cardio/krachttraining e.d.?
Ja deze is verbonden aan het streekziekenhuis hier. Ik word een jaar begeleid door fysio, dietist en heb leefstijltraining. Het sporten is een combi van cardio en kracht. Heel erg afwisselend en leuk plus dat je met gelijkgestemden sport is ook een extra stimulans we hebben allemaal fors overgewicht. Je zou eens kunnen infomeren of er bij jou in de buurt ook zulke trajecten zijn.
maandag 12 februari 2018 om 09:31
Dank voor de uitleg! Ik ga eens kijken of ik zoiets hier in de buurt kan vinden.Dikkoppie schreef: ↑24-01-2018 14:45Ja deze is verbonden aan het streekziekenhuis hier. Ik word een jaar begeleid door fysio, dietist en heb leefstijltraining. Het sporten is een combi van cardio en kracht. Heel erg afwisselend en leuk plus dat je met gelijkgestemden sport is ook een extra stimulans we hebben allemaal fors overgewicht. Je zou eens kunnen infomeren of er bij jou in de buurt ook zulke trajecten zijn.
Hier staat alles qua gewicht nu stil. Geen gram erbij/eraf (of is de weegschaal kapot

Wel merk ik dat het lastig - heel lastig - is om buiten de deur (wanneer ik onderweg ben) iets te eten (kant en klaar) te kopen wat zonder veel koolhydraten is. In veel bedrijfrestaurants en op station is het vooral veel pasta's, patat, broodjes,. De maaltijdsalades zitten ook met aardappel, pasta, etc. Een 'gewoon' bakje rauwkost ben ik nog niet tegengekomen. Kon gelukkig een kopje soep krijgen dus heb maar soep gegeten maar de hele dag op een soepje is ook niet echt wat je wilt...Dus ik moet echt echt echt de avond van te voren mijn eigen maaltje klaarmaken en meenemen als ik ergens heen ga. Dit laatste is echt een aandachtspunt.
Bewegen gaat goed. Nou ja, uiteraard kan het altijd beter. Maar vergeleken met enkele maanden geleden is het toch een 20-30% meer denk ik. Dus nu geleidelijk verder opbouwen. Nu door gewoon te wandelen en extra beweging te pakken door kleine dingetjes aan te passen. Wekelijks ook aan het bewegen onder begeleiding. Heb vorige week wat tips gekregen van fysio om thuis te kunnen doen dus daar ook langzaamaan mee bezig.
Ik zal proberen wekelijks even een update te geven in dit topic

dinsdag 13 februari 2018 om 11:20
Sommige AH's hebben lunchsalades die redelijk goed vullen en geen koolhydraat bommen bevatten zoals pasta/rijst/aardappelen.
Goed om te horen dat je nu gestabiliseerd bent qua gewicht. Heel verstandig om dat een paar maanden zo vol te houden om je nieuwe eetgewoonte erin te laten slijten. Dan eens kijken of je qua krachttraining een stapje omhoog kunt waardoor je wat meer spieren opbouwt. Dan moet je lichaam wel weer extra vet reserves gaan aanspreken om energiebalans te houden.
Dat je stabiel bent kan ook betekenen dat je evenveel gewichtstoename in spiermassa hebt als gewichtsafname door vet. Zoiets zie je niet op een weegschaal maar wel in cm's omvang verschillen.
Soep is trouwens best wel een goede om te eten. Wel de juiste boullion soepen en dan ook niet de automaat poederstjes. De boullion geeft namelijk de hoognodige zouten die het lichaam nodig heeft om vocht te absorberen, welk vocht je weer nodig hebt om je overtollige interorgaanvet opslag makkelijker aan te spreken en af te bouwen, naast dat vocht nodig is om afvalstoffen van spiergroei/herstel/eiwitten af te voeren
Goed om te horen dat je nu gestabiliseerd bent qua gewicht. Heel verstandig om dat een paar maanden zo vol te houden om je nieuwe eetgewoonte erin te laten slijten. Dan eens kijken of je qua krachttraining een stapje omhoog kunt waardoor je wat meer spieren opbouwt. Dan moet je lichaam wel weer extra vet reserves gaan aanspreken om energiebalans te houden.
Dat je stabiel bent kan ook betekenen dat je evenveel gewichtstoename in spiermassa hebt als gewichtsafname door vet. Zoiets zie je niet op een weegschaal maar wel in cm's omvang verschillen.
Soep is trouwens best wel een goede om te eten. Wel de juiste boullion soepen en dan ook niet de automaat poederstjes. De boullion geeft namelijk de hoognodige zouten die het lichaam nodig heeft om vocht te absorberen, welk vocht je weer nodig hebt om je overtollige interorgaanvet opslag makkelijker aan te spreken en af te bouwen, naast dat vocht nodig is om afvalstoffen van spiergroei/herstel/eiwitten af te voeren
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
maandag 5 maart 2018 om 10:52