2 uur rijden voor bruiloft

24-01-2018 14:17 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Voor onze bruiloft zijn we ons op verschillende locaties aan het orienteren.

De locaties in de buurt spreken ons eigenlijk alleen aan puur om de locatie en makkelijke bereikbaarheid. Onze droomlocatie is voor ons en 90% van de gasten 2 uur rijden.

Is dit normaal om van je gasten te vragen? Of word er bij deze afstand verwacht dat je iets qua overnachting regelt voor je gasten?

Zou jij heen en terug 2 uur rijden voor een bruiloft?

Totaal aantal stemmen: 260

Ja (46%)
Nee (54%)
Voor leuke mensen, natuurlijk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik ben niet anders gewend, omdat veel van onze vrienden wat verder weg wonen. Als jullie allemaal op een kluitje wonen en iedereen dus twee uur moet rijden, zou ik dat wel bijzonder vinden. Ik zou dan sneller kiezen voor een bruiloft in de buurt. Uiteindelijk zou het mij vooral gaan om een gezellige dag en zou de locatie voor mij iets minder belangrijk zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Je kunt bij een hotel in de buurt vragen of ze misschien een leuke korting kunnen geven als gasten van jullie daar met zijn alle gaan boeken. Hebben wij ook gedaan en daar maakte gasten zeker gebruik van.
Voor mij zou het geen probleem zijn, maar ik :heart: bruiloften.
Mocht ik niet terug willen rijden, regel ik zelf wel onderdak.
in mijn vriendenkring heel gebruikelijk. En nog nooit meegemaakt dat het bruidspaar dan de overnachting regelde. Hooguit, dat ze tips gaven mbt hotel
Ik heb ja gezegd. En natuurlijk zou ik het doen, maar ii zou wel balen.. bed el je ook dat dan een groot deel van de gasten nog moet rijden en dus niets kan drinken of moet overnachten. Dat zou ik niet kiezen op mijn feest..
Ik zou dan in elk geval voor daggasten een bus regelen
Als je mn zus of goede vriendin bent wel. Voor een kennis of verre nicht niet.
Wij hebben wel vaker anderhalf á 2uur moeten rijden voor een bruiloft. Als de droom locatie nou eenmaal verderop ligt, wat mij betreft geen probleem. Het is niet aan mij daar iets van te vinden. Ik zou gewoon een locatie kiezen waar jullie heel blij van worden. Daar gaat het toch om? Zeikerds heb je overal en altijd ;-)
Always look on the bright side of life
Ik vind het wel een eind rijden, dus ik zou ervoor bedanken.
Ik vind het niet erg om voor vrienden/familie die verder weg wonen twee uur te rijden, maar om 90% van je gasten die afstand te laten rijden gaat wel ver.
Kun je anders geen bus(sen) regelen? Als de mensen vervoerd worden is het al fijner. Dan kunnen ze ook nog wat drinken op je feest.
Ja hoor, ik zou wel heen en weer rijden voor een bruiloft. Ook voor verjaardagen en andere feestjes rijd ik regelmatig heen en weer. Dat is trouwens wel omdat die familie of vrienden daar wonen.

Ik zou zeker wel naar je bruiloft komen (en weer terugrijden) maar ik zou wel even vreemd opkijken bij je gekozen locatie en mij afvragen of er nou uberhaubt geen leuke locatie te vinden is in eigen omgeving.
shamrock wijzigde dit bericht op 24-01-2018 14:24
0.25% gewijzigd
Here I am - now what are your other two wishes...
Voor de meeste bruiloften moet ik zo'n stuk rijden. Wij plakken er dan een overnachting aan vast. Geen enkel probleem.

Ik zou het wel bijzonder vinden als mensen dit zouden doen, terwijl ze zelf en alle gasten dichtbij elkaar wonen. Dan zou ik me afvragen of er een speciale reden is dat hiervoor is gekozen. Maar echt een probleem zou het voor mij niet zijn, omdat wij er zo aan gewend zijn.
Hangt er klein beetje vanaf wie er gaat trouwen. Directe familie en goede vrienden: ja. Verre achterneef of een collega: nee.

Maar als het je droomlocatie is: ga ervoor!

En informeer in de buurt naar overnachtingsmogelijkheden en zet wat adresjes met prijsindicaties in een briefje dat je je ceremoniemeester laat rondsturen of zo. Zo'n briefje hebben wij ook wel eens gehad.
vivapimpelmees schreef: ↑
24-01-2018 14:22
Als je mn zus of goede vriendin bent wel. Voor een kennis of verre nicht niet.
Dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bus is inderdaad een super tip waar ik helemaal niet aan heb gedacht!
Het word klein met alleen close vrienden en familie, dat scheelt wellicht ook wat in de overweging. Bedankt voor jullie meningen tot nu toe. :)
als het gros van je daggasten bij jullie in de buurt wonen dan zou ik voor hen een bus regelen en voor de avondgasten kan je bijvoorbeeld hotelsuggesties doen, dat is in mijn omgeving sowieso gebruikelijk. Na de uitnodiging ontvang je een brief ven de ceremoniemeester(s) met extra info ( bijv. over parkeergelegenheid, hotels in de buurt etc)
Enkel als je mn bestie bent zou ik er zover voor rijden. Hou er rekening mee dat mensen dan ook niet kunnen drinken en vroeg opstappen. Of je moet ze een overnachting aanbieden.
Ik vind het ver en zou dat alleen doen voor echt goede vrienden en familie. Zeker als mensen kinderen hebben zal het een drempel zijn en ik zou op tijd weer naar huis gaan.
Tja, het is echt heel erg afhankelijk van de situatie en wie het is. Het betekent ook weer 2 uur reistijd terug. Dat betekent dat wanneer er oppas moet komen, deze dus ook moet kunnen blijven. Je gaat niet al om 22.00u weg van een feest, tenminste, dan zou ik er niet voor kiezen om te gaan. Daarbij betekent die twee uur reistijd ook dat mensen dus na het feest nog zo lang aan het reizen zijn. Wij zijn ooit eens bij zo'n bruiloft geweest. Het bruidspaar had voor een bus gezorgd, echt super, maar toch was iedereen aan het balen. Je moet allemaal tegelijk naar huis en als je op de laatste uitstap plek woont, dan moet je nog langer in de bus zitten. Er waren dus mensen pas om 4.00u thuis, terwijl ze om 1.00u al waren vertrokken.
Een bus regelen is een goed plan, kan iedereen drinken en worden ze netjes weer terug thuis gebracht.
Maar ik zou echt heel goed nadenken of een droomlocatie zoveel meer waard is dan een bruiloft in de buurt. Ik denk dat een feest vooral gemaakt wordt door de ontspannenheid van je gasten. Als iedereen op de klok zit te kijken en de helft niets kan drinken, terwijl ze dat normaal wel doen, dan denk ik dat je een minder relaxte sfeer hebt op een droomlocatie.
Dat ligt er aan of je ook nog een speciaal thema hebt waardoor mensen nieuwe kleding moet aanschaffen.
Ik vind het erg veel gevraagd om als jullie zelf en 90% van je gasten in Amsterdam wonen, in Groningen de bruiloft te vieren. Met z'n allen in 1 of 2 bussen is een leuk alternatief. Maar als iedereen zelf moet rijden, zou ik denken dat er meer mensen afhaken dan normaal gesproken.

Ik kan me haast niet voorstellen dat tussen jullie woonplaats en deze droomlocatie er geen enkele andere locatie is die ook mooi is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven