Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
zaterdag 6 januari 2018 om 23:10
Oei, misschien wat vertraagd door de "kerst" drukte?LunchLover schreef: ↑06-01-2018 18:39Je kunt die zegels tot in de eeuwigheid gebruiken. Dat is het voordeel van de nummers. Nooit meer bijplakken.
Ik mag 5 kaarten sturen maar wacht al 10 dagen op mijn bestelling postzegels. Pfff. Zou dinsdag zijn verstuurd.
Ik scan mijn kaarten trouwens nooit haha, maak altijd foto's met telefoon of tablet.
En ja, gescande kaarten zijn mooier, maar helaas, foto's maken gaat sneller haha

Appreciate the little things in life
zaterdag 6 januari 2018 om 23:27
Supernurse05 schreef: ↑06-01-2018 23:10Oei, misschien wat vertraagd door de "kerst" drukte?
Ik scan mijn kaarten trouwens nooit haha, maak altijd foto's met telefoon of tablet.
En ja, gescande kaarten zijn mooier, maar helaas, foto's maken gaat sneller haha![]()
Ja idd. Woensdag waren ze verzonden, dus ze hadden er al lang moeten zijn. Als ik ze dinsdag niet heb gooi ik er maar eens een mailtje tegenaan.
Ik fotografeer mijn kaarten ook. Heb wel een scanner maar daar ben ik echt te lui voor. Veel te veel gedoe.

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

dinsdag 9 januari 2018 om 14:58
Zomerelfje schreef: ↑09-01-2018 13:49Filipijnen is gisteren aangekomen. Heb nu mijn profiel op inactief gezet. Dit omdat ik waarschijnlijk eerder uit mijn huisje moet dan wat ik had geplant.. spannend!! Nu nog 2 kaartjes onderweg.. hopelijk komen ze aan...
Wat fijn Zomerelfje!
Ik wacht met smart op de post, dan kan ik lekker kaartjes gaan schrijven. Goooo POSTZEGELS!

Mijn laatste kaartje is half december verzonden, dus ik heb er wel weer zin in. Mijn eerste kaart naar Zuid Amerika is bijna 3 weken onderweg. Die man heeft wel 200 kaarten meer verzonden dan ontvangen, dus ik hoop maar dat het goed gaat. Heb in mijn beste (kuch is niet heel best) Spaans er wat op geschreven. Verder vooral Ruslandkaarten nog onderweg.
Heb gisteren mijn profieltekst aangepast, hoop dat ik wat leukere kaarten krijg nu.
woensdag 10 januari 2018 om 17:24
@lunchlover zijn je postzegels inmiddels al binnen?
Ik heb vandaag eindelijk mijn eerste 2 kaartjes binnen gekregen op mijn nieuwe adres. Eentje uit Japan en eentje uit Duitsland. Heel verhaal (in het Duits....) en aangezien mijn Duits niet al te best is maar even google translate eroverheen gehaald. Was best een lieve kaart.
Ben nu nog even aan het twijfelen of ik mijn hurray naar haar toe in het Nederlands ga doen
Ik heb vandaag eindelijk mijn eerste 2 kaartjes binnen gekregen op mijn nieuwe adres. Eentje uit Japan en eentje uit Duitsland. Heel verhaal (in het Duits....) en aangezien mijn Duits niet al te best is maar even google translate eroverheen gehaald. Was best een lieve kaart.
Ben nu nog even aan het twijfelen of ik mijn hurray naar haar toe in het Nederlands ga doen

woensdag 10 januari 2018 om 18:37
Jaaaaa! Ik heb meteen vijf adressen getrokken. Heb ze ook geschreven maar het regende en ik had geen zin om naar de bus te lopen lol

Leuk dat de eerste kaarten op je nieuwe adres binnen zijn Supernurse. Nu ben je echt echt verhuisd

dinsdag 16 januari 2018 om 18:02
Zo ik had vandaag gewoon 4 kaarten in de brievenbus! En nog leuke ook!
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoeveel kaarten jullie verzonden hebben en hoeveel er expired zijn?
Ik heb nu 66 verzonden kaarten en 4 kaarten die expired zijn..
China 51 dagen
Taiwan 75 dagen,
Rusland 127 dagen,
Usa 155 dagen.....
Ik was eigenlijk wel benieuwd hoeveel kaarten jullie verzonden hebben en hoeveel er expired zijn?
Ik heb nu 66 verzonden kaarten en 4 kaarten die expired zijn..
China 51 dagen
Taiwan 75 dagen,
Rusland 127 dagen,
Usa 155 dagen.....
donderdag 18 januari 2018 om 22:06
Supernurse05 schreef: ↑16-01-2018 18:02Ik was eigenlijk wel benieuwd hoeveel kaarten jullie verzonden hebben en hoeveel er expired zijn?
Ik heb er nu meer dan 150 verzonden, en 0 expired. Of althans, sinds ik dus in september ergens weer begonnen ben. Want na een jaar verdwijnen ze van je lijstje, en ik weet wel dat ik er een stel had toen ik 7 jaar geleden PC deed. Nu had ik er 1 die na 80 dagen ofzo naar China toch nog aan kwam, 1 naar Polen waarbij het 2e kaartje aankwam en iets wat na 2 maanden toch nog in Rusland zijn brievenbus vond.
Vorige week eindelijk de zegels binnen en meteen aan het sturen geslagen. Langzaamaan druppelen de kaarten binnen die in december nog gestuurd waren, achterlijk laat vaak. Maar dat zal ook grotendeels met de post hier te maken hebben gehad. Mijn eerste kaart naar Zuid-Amerika is nog niet aangekomen helaas, al 30 dagen onderweg. Twee dagen terug voor het eerst een kaart naar Zuid-Korea gestuurd! Whoooee!
Hoe is het bij jullie?

zondag 21 januari 2018 om 14:57
Ik heb weer wat kaartjes geregistreerd en 3 adressen getrokken. 1 naar Frankrijk, die alleen Frans spreekt volgens zijn ding... en helemaal nop in zijn profiel heeft staan.
Altijd lastig. (ik hoop dat Google Translate ergens op slaat van NL naar Frans haha).
Altijd lastig. (ik hoop dat Google Translate ergens op slaat van NL naar Frans haha).

woensdag 24 januari 2018 om 20:20
Dat klinkt ook niet best dreamer!
Hopelijk kan je het binnenkort weer lekker relaxed oppakken.
Ik heb vanavond weer 6 adressen getrokken! Was weer een kaartje expired naar Brazilië.
Iemand van jullie die in de buurt van IJmuiden woont of hier weleens is geweest?
Zijn hier leuke kaarten winkels?
Ik ga binnenkort een paar dagen naar New castle met mijn moeder via ijmuiden met de ferry.We wilden daarbij ook een dagje IJmuiden meepakken maar volgens internet is daar niet zoveel te beleven
Hopelijk kan je het binnenkort weer lekker relaxed oppakken.
Ik heb vanavond weer 6 adressen getrokken! Was weer een kaartje expired naar Brazilië.
Iemand van jullie die in de buurt van IJmuiden woont of hier weleens is geweest?
Zijn hier leuke kaarten winkels?
Ik ga binnenkort een paar dagen naar New castle met mijn moeder via ijmuiden met de ferry.We wilden daarbij ook een dagje IJmuiden meepakken maar volgens internet is daar niet zoveel te beleven

woensdag 7 februari 2018 om 18:22
Alweer 9 dagen doodse stilte hier!
Iedereen druk bezig?
Ikzelf veel stress gehad met mm opleiding, maar inmiddels behaald dus ik kan er weer tegenaan! Had anders niet op mijn werkplek mogen blijven dus er hing nogal wat vanaf.
Vandaag heb ik weer 8 adressen getrokken,
1 naar Duitsland , China, Taiwan , Italië, Rusland , Tsjechië, Polen en Nederland! 8 adressen en 8 verschillende landen. Uniek haha!
Verder vind ik het altijd een teleurstelling als mijn brievenbus leeg is. Vorige week dinsdag zaten er maar liefst 5 kaarten tegelijk in!
En daarna al een week niks haha.
Ik kan er echt van genieten kaarten te schrijven en baal er soms van dat een kaartje maar klein is.
Vind het een fijne afleiding om even met iets anders bezig te zijn.
Iedereen druk bezig?
Ikzelf veel stress gehad met mm opleiding, maar inmiddels behaald dus ik kan er weer tegenaan! Had anders niet op mijn werkplek mogen blijven dus er hing nogal wat vanaf.
Vandaag heb ik weer 8 adressen getrokken,
1 naar Duitsland , China, Taiwan , Italië, Rusland , Tsjechië, Polen en Nederland! 8 adressen en 8 verschillende landen. Uniek haha!
Verder vind ik het altijd een teleurstelling als mijn brievenbus leeg is. Vorige week dinsdag zaten er maar liefst 5 kaarten tegelijk in!
En daarna al een week niks haha.
Ik kan er echt van genieten kaarten te schrijven en baal er soms van dat een kaartje maar klein is.
Vind het een fijne afleiding om even met iets anders bezig te zijn.

woensdag 7 februari 2018 om 19:19
Ja hier druk met inpakken alles in het hoofd verwerken, jezelf voorbij lopen , veel werken op het werk. 1 collega minder, 1 collega die ziek is. 1 thuis andere tegen burn out aan en gaat per 1 maart weg.1 op vakantie...
Zal blij zijn als alle rust er weer is en ik weer kaartjes kan schrijven. Heb mijn adres al op de site veranderd. Laatste kaartje ( starwars) naar rusland is verlopen helaas..
Zal blij zijn als alle rust er weer is en ik weer kaartjes kan schrijven. Heb mijn adres al op de site veranderd. Laatste kaartje ( starwars) naar rusland is verlopen helaas..
woensdag 7 februari 2018 om 19:49
Pff ja ik ken het inderdaad.
Bij ons precies hetzelfde op het werk,.
Ik had mezelf vorige week vrijdag ziek gemeld. En ik meld mezelf nooit ziek, alleen als het echt niet gaat .
Krijg ik van mn teamleider de reactie: kom je zaterdag wel gewoon weer want je weet hoe lastig het is om vervanging te regelen!
Dus ik zondag avond weer gaan werken met 39 graden ging natuurlijk niet. Maar zou maandag dinsdag en woensdag vrij zijn. Wordt ik gister alweer gebeld of ik extra kan komen ivm zieken.
Heb nou toch maar even nee gezegd hoor. Maar merk dat ik dat erg lastig vind gezien de werkdruk erg hoog ligt.
Moet echt oppassen mezelf niet voorbij te lopen en kan dan gelukkig wel ontspanning vinden in het schrijven van kaartjes.
En even alles van me af te schrijven in bovenstaand bericht haha!
Maar fijn om te lezen dat je al lekker alles in kan pakken zomerelfje.
Dat bood mij een hoop rust. Alleen het uitpakken is dan weer jammer, bij mij staan de helft van de dozen nog dicht op zolder....
Bij ons precies hetzelfde op het werk,.
Ik had mezelf vorige week vrijdag ziek gemeld. En ik meld mezelf nooit ziek, alleen als het echt niet gaat .
Krijg ik van mn teamleider de reactie: kom je zaterdag wel gewoon weer want je weet hoe lastig het is om vervanging te regelen!
Dus ik zondag avond weer gaan werken met 39 graden ging natuurlijk niet. Maar zou maandag dinsdag en woensdag vrij zijn. Wordt ik gister alweer gebeld of ik extra kan komen ivm zieken.
Heb nou toch maar even nee gezegd hoor. Maar merk dat ik dat erg lastig vind gezien de werkdruk erg hoog ligt.
Moet echt oppassen mezelf niet voorbij te lopen en kan dan gelukkig wel ontspanning vinden in het schrijven van kaartjes.
En even alles van me af te schrijven in bovenstaand bericht haha!
Maar fijn om te lezen dat je al lekker alles in kan pakken zomerelfje.
Dat bood mij een hoop rust. Alleen het uitpakken is dan weer jammer, bij mij staan de helft van de dozen nog dicht op zolder....
anoniem_350313 wijzigde dit bericht op 07-02-2018 19:50
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
11.30% gewijzigd
woensdag 7 februari 2018 om 22:20
Pff wat walgelijk SuperNurse, dat kunnen ze toch niet maken? Ik hoop dat je wel goed hebt kunnen uitzieken. Stomme managers ook.
Ik heb even geen zin om kaarten te schrijven. Net wel weer wat geregistreerd, was eigenlijk dit weekend al binnen gekomen, maar ik heb echt even een pc dip. Heb 3 kaarten uit december die gaan expiren de komende dagen. Hmpf, stom.
Ik heb even geen zin om kaarten te schrijven. Net wel weer wat geregistreerd, was eigenlijk dit weekend al binnen gekomen, maar ik heb echt even een pc dip. Heb 3 kaarten uit december die gaan expiren de komende dagen. Hmpf, stom.

maandag 12 februari 2018 om 15:00
woensdag 14 februari 2018 om 17:15
Spanje: een fotolandschap van Ruud van Empel (altijd volledig gephotoshopt,.. beetje sprookjesachtig)
Duitsland: cacaobonen, steranijs en kaneelstokjes in het kader van chocolade
Amerika: The Joker (als in een speelkaart)
Tsjechië: een boterham met hagelslag.. Lekker Nederlands eten
Australië: een groene kaart met een hartje van bloemen.. ze wil graag een groene kaart.
Jeeej.. ik heb het gedaan
Duitsland: cacaobonen, steranijs en kaneelstokjes in het kader van chocolade
Amerika: The Joker (als in een speelkaart)
Tsjechië: een boterham met hagelslag.. Lekker Nederlands eten

Australië: een groene kaart met een hartje van bloemen.. ze wil graag een groene kaart.
Jeeej.. ik heb het gedaan

Later is nu
woensdag 14 februari 2018 om 17:16