Gezondheid alle pijlers

roaccutane

25-01-2018 00:10 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, hier zijn hier al veel oude topics over. Maar...
ik ben benieuwd naar mensen die roaccutane hebben geslikt en of dit echt zo goed werkt.

Ik maak me best zorgen over deze medicatie die ik moet gaan slikken.
Omdat ik ook al veel acne littekens heb (van die rode/donkere vlekken na puistjes) en me afvraag of het hier ook goed voor is :)? ( I hope so! )

Als er mensen zijn die ook voor en na foto's zouden willen delen, zou dat natuurlijk fijn zijn.
https://www.mijnmedicijn.nl/acne/roaccutane
Ik heb ervaring!! En ben er positief over, tenminste, ja het werkt wel echt, maar heeft ook nadelen zoals je ongetwijfeld wel weet. Ik moet zeggen dat het bij mij heeeel erg mee viel maar je moet het niet onderschatten, het is en blijft troep en er zijn mensen die er echt nare bijwerkingen aan overhouden.

Maar persoonlijk heb ik er nooit spijt van gehad!! Voor en na foto's deel ik liever niet, maar ik kan je wel vertellen dat mijn huid eerst veel ontstekingen had door acne (niet heel ernstig maar wel ernstig genoeg om hieraan te beginnen) en dat het na de kuur totaal verdwenen was, maar echt jaren lang nooit meer een puistje gehad (zonder overdrijven). Helaas nu wel weer een beetje aangezien ik gestopt ben met je pil, maar niet zo erg als vroeger.
Zonnebloem1996 schreef:
25-01-2018 00:29
Ik heb ervaring!! En ben er positief over, tenminste, ja het werkt wel echt, maar heeft ook nadelen zoals je ongetwijfeld wel weet. Ik moet zeggen dat het bij mij heeeel erg mee viel maar je moet het niet onderschatten, het is en blijft troep en er zijn mensen die er echt nare bijwerkingen aan overhouden.

Maar persoonlijk heb ik er nooit spijt van gehad!! Voor en na foto's deel ik liever niet, maar ik kan je wel vertellen dat mijn huid eerst veel ontstekingen had door acne (niet heel ernstig maar wel ernstig genoeg om hieraan te beginnen) en dat het na de kuur totaal verdwenen was, maar echt jaren lang nooit meer een puistje gehad (zonder overdrijven). Helaas nu wel weer een beetje aangezien ik gestopt ben met je pil, maar niet zo erg als vroeger.
Wauw super!! En zeker dat het sindsdien weg is gebleven, want zo'n kuur slik je lang.. Een tweede keer beginnen lijkt me dan al helemaal niet fijn.

Heb je nog iets aan de acne overgehouden of heb je echt een mooie egale huid nu? Foto's hoeft ook niet hoor! Vindt het al fijn dat je jouw ervaring deelt

Ik heb al zalfjes en antibiotica gehad en nu is dit de "laatste optie" ofzo, maar ik vind het wel heftig die bijwerkingen idd!

Ik heb ook niet zo'n grote ontstekingen eigenlijk. Maar die wat ik krijg worden binnen no-time hard en dat doet echt pijn als ik eraan voel. Alsof ik overal wondjes krijg.
Verder heb ik veel hyperpigmentatie of hoe heet dat, nadat puistjes eindelijk wegzijn blijft een rode of zelfs bruine pukkel achter. Tot nu toe gaan ze niet weg :( had jij hier ook last van? Zo ja, is dat verholpen of in ieder geval vervaagd?

Sorry voor al mijn vragen haha!
laviva_x schreef:
25-01-2018 00:46
Wauw super!! En zeker dat het sindsdien weg is gebleven, want zo'n kuur slik je lang.. Een tweede keer beginnen lijkt me dan al helemaal niet fijn.

Heb je nog iets aan de acne overgehouden of heb je echt een mooie egale huid nu? Foto's hoeft ook niet hoor! Vindt het al fijn dat je jouw ervaring deelt

Ik heb al zalfjes en antibiotica gehad en nu is dit de "laatste optie" ofzo, maar ik vind het wel heftig die bijwerkingen idd!

Ik heb ook niet zo'n grote ontstekingen eigenlijk. Maar die wat ik krijg worden binnen no-time hard en dat doet echt pijn als ik eraan voel. Alsof ik overal wondjes krijg.
Verder heb ik veel hyperpigmentatie of hoe heet dat, nadat puistjes eindelijk wegzijn blijft een rode of zelfs bruine pukkel achter. Tot nu toe gaan ze niet weg :( had jij hier ook last van? Zo ja, is dat verholpen of in ieder geval vervaagd?

Sorry voor al mijn vragen haha!
Geen probleem hoor, ik had ook veel vragen toen ik ermee begon, het is toch best spannend.

Maar nee ik heb er niks aan overgehouden!! Mijn huid was heel lang perfect egaal, maar doordat ik stopte met de pil (yasmin, werkt ook tegen acne) is het een klein beetje terug gekomen. Dus helaas moet ik soms wel wat concealer gebruiken als ik de deur uit ga, maar dat stelt allemaal niet zoveel voor. En dit komt dus ook puur door hormonale veranderingen, als ik de pil had gehouden was het nog steeds heel goed gebleven. Dus ik denk dat het wel gaat werken bij jou hoor, ik had dit ook echt als laatste redmiddel, ook antibiotica en allerlei troep gebruikt!

Maar ik had geen rode/ bruine plekjes die overbleven, tenminste ik heb wel rode plekjes, maar die verdwijnen vanzelf weer :)

Maar als ik je een tip mag geven, koop hele goede LIPPENBALSEM, echt je gaat niet zonder kunnen, als je de kuur begint zou ik direct beginnen met zoveel mogelijk vette producten te gebruiken, klinkt tegenstrijdig met wat je waarschijnlijk nu juist gebruikt, maar geloof me, je huid, je haar, je lippen, alles word kurkdroog, tot bloedens aan toe, tot de vellen eraan hangen (klinkt overdreven maar was bij mij echt zo) dus schaf een goede hele vette crème aan, en was je haar niet te vaak met shampoo maar gebruik vooral gewoon conditioner. En vergeet geen lippenbalsem overal mee naar toe te nemen!!
Ervaring uit nabije omgeving. Inderdaad wordt alles extreem droog, zoals zonnebloem al zegt. Bloedende korsten in je neus, droge schilferige huid, kapotte lippen met kloven. Ook was er sprake van kortdurende depressieve klachten/ernstige somberheid. Maar de acne is weg en ook weggebleven. Littekens gaan niet weg, daarvoor zul je tzt nog littekenbehandeling moeten ondergaan.
Het is al wat jaren geleden dat ik roaccutane heb geslikt. Ondanks dat ontzettend veel last had van bijwerkingen (heb ik zelden bij medicijnen), ben ik wel blij dat ik het geslikt heb.
Ik had niet zozeer last van acne in mijn gezicht, maar mijn schouders en rug zaten helemaal onder. Toen op een gegeven moment de bijwerkingen te erg werden (ik zakte oa ook steeds door mijn enkels) ben ik gestopt, maar de acne was weg en is nooit meer terug gekomen
Ben nu bijna vier jaar klaar met slikken. Ben zo blij dat ik het gedaan heb (heb er zelf een beetje op aangedrongen, de dermatoloog wilde me eigenlijk wegsturen met de vierde antibioticakuur!).
Wel wat bijwerkingen gehad: enorm droge huid en lippen (maar te doen als je gewoon goed vet houdt), kon geen alcohol meer drinken want daar kreeg ik gelijk hoofdpijn van), wat meer spierpijn.
Daar staat tegenover dat ik inmiddels al vier jaar pukkelvrij ben. Ik merkte na een maand al enorm resultaat. De littekens zijn ook vervaagd, dat duurde wat langer.
Geen last gehad van vermoeidheid en depressie oid, ik weet dat dat wel eens beschreven staat.
Weleda skin food werkt trouwens super goed tegen die droge vellerige huid.
Heb het een jaar of 8 geleden ook gebruikt, ben superblij dat de dermatoloog erop aandrong dat ik het ging slikken! Ben van altijd pukkels, pijn, bloedende plekjes, littekens naar een volledig egale huid gegaan. Af en toe voor de menstruatie een enkele pukkel maar die is binnen een dag weer weg.

Was wel intensief, elke maand bloed prikken, elke maand zwangerschapstest, verder geen depressieve klachten gehad maar wel een enorm droge huid, schilfers op mn armen, open lippen, bloedkorstjes in mn neus... maar het was het echt waard!
Noor226 schreef:
25-01-2018 07:31
Ervaring uit nabije omgeving. Inderdaad wordt alles extreem droog, zoals zonnebloem al zegt. Bloedende korsten in je neus, droge schilferige huid, kapotte lippen met kloven. Ook was er sprake van kortdurende depressieve klachten/ernstige somberheid. Maar de acne is weg en ook weggebleven. Littekens gaan niet weg, daarvoor zul je tzt nog littekenbehandeling moeten ondergaan.
Boh heftig zeg die depressieve klachten erbij.. gelukkig maar van korte duur. Ik weet eigenlijk niet of het 'echt littekens' zijn zeg maar die nooit meer weggaan.. dermatoloog zei dat het maanden, zelfs jaren kan duren voordat zoiets wegtrekt of vervaagd, maar op een wang heb ik er al erg veel dus daarom hoop ik echt dat deze medicatie mijn huid opzicht ook een stuk verbeterd maar goed dat merk je dan helaas pas..
itismee schreef:
25-01-2018 07:36
Het is al wat jaren geleden dat ik roaccutane heb geslikt. Ondanks dat ontzettend veel last had van bijwerkingen (heb ik zelden bij medicijnen), ben ik wel blij dat ik het geslikt heb.
Ik had niet zozeer last van acne in mijn gezicht, maar mijn schouders en rug zaten helemaal onder. Toen op een gegeven moment de bijwerkingen te erg werden (ik zakte oa ook steeds door mijn enkels) ben ik gestopt, maar de acne was weg en is nooit meer terug gekomen
Oei, lijkt me zeer pijnlijk om het op je schouders en rug te hebben! Wel fijn dat het jou zo goed geholpen heeft!! Hopelijk doet het ook veel goeds voor mij ☺
Mieremuis schreef:
25-01-2018 12:12
Heb het een jaar of 8 geleden ook gebruikt, ben superblij dat de dermatoloog erop aandrong dat ik het ging slikken! Ben van altijd pukkels, pijn, bloedende plekjes, littekens naar een volledig egale huid gegaan. Af en toe voor de menstruatie een enkele pukkel maar die is binnen een dag weer weg.

Was wel intensief, elke maand bloed prikken, elke maand zwangerschapstest, verder geen depressieve klachten gehad maar wel een enorm droge huid, schilfers op mn armen, open lippen, bloedkorstjes in mn neus... maar het was het echt waard!
Dan heeft het echt goed geholpen bij jou! Ook bij de littekens dus? Hoop namelijk dat die wat ik al heb ook weggaan of in ieder geval vervagen.. :)

Opzicht ben ik niet zo bang voor droge huid in mijn gezicht, heb nu ook al kapotte lippen door het weer haha, maar ik heb last van eczeem op mijn handen en lichaam en ben wel bang dat dat erger zal worden. Want dat is echt geen pretje!
Ik slik sinds juli roaccutane. De eerste twee maanden waren heftig! Ik kreeg een ggigantische uitbraak. Echt niet normaal zoveel pukkels en dikke ontstekingen. Ik kreeg toen prednison om de ontstekingen wat te remmen. De eerste twee weken was ik echt depressief. Zo zwaarmoedig ken ik mezelf niet. Ook ongeveer een maand of 4 eczeem. Na ongeveer 3 maanden werd de acne minder en na 4 maanden was het helemaal weg. Nu nog kleine whiteheads maar verder een super gave huid. De bijwerkingen vallen nu ook wel mee. Maar het was in het begin wel echt afzien. Toch ben ik blij dat ik er aan ben begonnen.
mick87 schreef:
26-01-2018 18:51
Ik slik sinds juli roaccutane. De eerste twee maanden waren heftig! Ik kreeg een ggigantische uitbraak. Echt niet normaal zoveel pukkels en dikke ontstekingen. Ik kreeg toen prednison om de ontstekingen wat te remmen. De eerste twee weken was ik echt depressief. Zo zwaarmoedig ken ik mezelf niet. Ook ongeveer een maand of 4 eczeem. Na ongeveer 3 maanden werd de acne minder en na 4 maanden was het helemaal weg. Nu nog kleine whiteheads maar verder een super gave huid. De bijwerkingen vallen nu ook wel mee. Maar het was in het begin wel echt afzien. Toch ben ik blij dat ik er aan ben begonnen.
Heftig!! Kwam die uitbraak door onderhuidse ontstekingen die er al zaten? Dat deze daarna zijn "uitgekomen" zeg maar, of kwamen ze echt vanzelf op?

Ik heb zelf ook last van eczeem. Vootal op mijn handen, dus heb daar al een crème voor laten voorschrijven, alleen zitten hier best veel hormonen in zag ik? Weet niet of dit erg is in combinatie met roaccutane, zal het maar navragen. Wat heb jij gebruikt voor de eczeem?

Ik ga volgende week bloed prikken.. en als dat goed is, kan ik eindelijk beginnen. Ik vind het echt heel spannend!!

Ben blij dat het voor jou uiteindelijk zo goed heeft gewerkt!! :) Dat geeft mij hoop!!
Hoe lang moet je het nog slikken?
Ik heb het ook geslikt, een half jaar. Het werkt echt! Je huid knapt er zo van op.
Wel is het een ontzettend heftig medicijn. Droge huid, zeer droge lippen (smeren, smeren, smeren) en ik kreeg ook sombere gevoelens. Wel is het het waard geweest want je huid wordt een stuk mooier. Niet alleen je pukkels gaan weg maar je huid wordt globaal mooier. Sla veel crème in, zeker voor je lippen. Zorg voor overal tubes en ga niet van huis weg zonder ;-) .

Ik heb een hoop merken geprobeerd, dit was de enige echt prettige https://optiphar.com/online-apotheek/ad ... -havermelk

Heel veel succes met de kuur.
Ik heb het 8/9 maanden geslikt en ik ben nu ongeveer een half jaar al klaar. Het heeft mijn huis ongelofelijk goed geholpen en het is niet meer terug gekomen. Heb af en toe nog wel een plekje, maar dat is meer roodheid en geen witte kop(sorry :') ).

Ik had wel veel last van de bijwerkingen maar dat heb ik toch maar voor lief genomen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
@laviva Ik weet eigenlijk niet waardoor die ontstekingen kwamen. Maar het was zeer heftig. Een theorie is dat met roaccutane ineens heel veel eruit gaat komen wat er anders nog zou komen. Maar deze ontstekingen waren zo erg dat had ik nog nooit eerder gehad. Anderen zeggen dat het kan komen dat je li check aan het middel moet wennen en in de eerste instantie meer talg gaat produceren ipv minderen. Ik zou er maar niet al te bang voor zijn. Want een uitbraak als de mijne is vrij zeldzaam.
Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen en tips!! Dit helpt mij zeker!

Ik gebruik momenteel la roche posay effaclar H producten en denk dat ik deze ook blijf gebruiken onder de medicatie. (Iemand nog ervaringen met dit merk?) Kan niet zeggen dat hierdoor puistjes echt wegtrekken maar het irriteert in ieder geval niet :)

Ik hoop dat de bijwerkingen gaan meevallen en ik straks ook een mooi huidje krijg!
laviva_x schreef:
30-01-2018 15:11
Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen en tips!! Dit helpt mij zeker!

Ik gebruik momenteel la roche posay effaclar H producten en denk dat ik deze ook blijf gebruiken onder de medicatie. (Iemand nog ervaringen met dit merk?) Kan niet zeggen dat hierdoor puistjes echt wegtrekken maar het irriteert in ieder geval niet :)

Ik hoop dat de bijwerkingen gaan meevallen en ik straks ook een mooi huidje krijg!
Yep! Heb ik mijn hele behandeling gebruikt!(Wasgel en crème).
Schuim heb ik ook geprobeerd, maar daar kreeg ik brandwonden van?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik heb 2 kuren van 6 maanden gehad, helaas kwam het bij mij beide keren terug. Vorige week ben ik met mijn 3e kuur begonnen, ik heb nog steeds hoop dat het deze keer wel gaat werken.
Bij de meeste mensen werkt het na 1 kuur, dus hopelijk hoor jij daar ook bij!
laviva_x schreef:
30-01-2018 15:11

Die producten heb ik ook tijdens de kuur gebruikt! Plus die lippen balsem (kleurloos).
L261994 schreef:
30-01-2018 23:59
Ik heb 2 kuren van 6 maanden gehad, helaas kwam het bij mij beide keren terug. Vorige week ben ik met mijn 3e kuur begonnen, ik heb nog steeds hoop dat het deze keer wel gaat werken.
Bij de meeste mensen werkt het na 1 kuur, dus hopelijk hoor jij daar ook bij!
Wat ontzettend rot zeg!! Ik vind het heel knap van je dat je nog een 3e kuur gaat doen. Veel succes!
Griet1983 schreef:
31-01-2018 11:54
Die producten heb ik ook tijdens de kuur gebruikt! Plus die lippen balsem (kleurloos).
Ik heb de wascreme, effeclar H voor 's ochtends en effeclar H duo + voor 's avonds.

Gebruikte jij daarnaast nog iets van maskers, olie of crème tegen acné? Op youtube zie ik dat mensen zoveel producten gebruiken en dan denk ik, gebruik ik te weinig? Of gebruiken zij juist teveel haha.
Ik zou als je aan de kuur zit er niet te veel naast gebruiken qua anti-acne middelen. Gewoon de kuur zijn werk laten doen. En smeren tegen droge lippen en huid. En goede zonbescherming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven