IJsland - Tips voor winterjas?

25-01-2018 15:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vriend en ik gaan eind maart naar IJsland en daar heb ik natuurlijk wel een goede, warme winterjas voor nodig. Mijn ''winter''jas van de H&M kan niet tegen die kou op.

Heeft iemand tips voor echt goede, warme winterjassen die ook nog eens een beetje betaalbaar zijn? Ik wil niet meer dan € 100,- betalen.

Bedankt alvast voor het meedenken!
Consistency compounds.
ANWB? Die heeft volgens mij goede en betaalbare jassen
Ik had mijn ski-jas aan, die koop je alleen niet voor minder dan €100 (die van mij bedoel ik dan expliciet). Ik zou naar de Perry sport o.i.d. gaan voor een ski-jas, dit zijn lekker warm.
Ik was er ook in maart. Het waait vaak hard op IJsland. Regen en/of sneeuw is normaal in maart. In combinatie met de wind ben je dan al heel snel behoorlijk nat. Ik was erg blij met mijn ski-Jack + skibroek. Ski kleding is daar, zeker als je wandelingen gaat maken, geen overbodige luxe. Waterdicht en lekker warm, jas mét capuchon, ook handig tegen de wind en regen. Bij Decathlon hebben ze nu mooie betaalbare ski-kleding van behoorlijk goede kwaliteit. Zeker als je het alleen nodig hebt voor dit reisje. Veel plezier ! IJsland is geweldig !
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 25-01-2018 16:08
12.35% gewijzigd
zo koud is het daar toch niet?
oh, wel dus ;-)
Ik zou gewoon een fleecevest voor onder je jas kopen.
Ja, het is behoorlijk koud daar haha.
Bedankt voor de tips. Ik ga eens kijken voor een ski-jas!
Consistency compounds.
guppekop schreef:
25-01-2018 16:08
oh, wel dus ;-)
Tussen min 1 en min 6 graden in maart. Valt mee, maar de wind maakt dat het kouder lijkt en vooral ook vochtiger :-D
Met een budget van 100 euro zou ik op zoek gaan naar een tweedehands jas.

Het grote probleem in IJsland is de wind. Ik zou dus een goede, dunne windjas kopen, zoiets als de Haglöfs L.I.M jas. Die houdt echt de wind tegen. Daaronder draag je dan verschillende lagen met wol als onderste laag tegen je huid.

Een andere optie is om een jas te huren als je een klein budget hebt en/of denkt dat je de jas nooit meer gaat gebruiken. Of je kunt proberen een jas te lenen, bijvoorbeeld via Peerby.
Hou er trouwens rekening mee dat IJsland duur is...
Nomad schreef:
25-01-2018 16:13
Hou er trouwens rekening mee dat IJsland duur is...
Ja, dat had ik al gemerkt bij het boeken van een hotel haha.
Consistency compounds.
Beversport heeft sale, daar zie ik genoeg jassen voor <100. Wat voorbeelden:

https://www.bever.nl/p/ayacucho-pacer-h ... olour=2296

https://www.bever.nl/p/jack-wolfskin-he ... olour=4168

https://www.bever.nl/p/ayacucho-husky-j ... olour=3623
Kijk eens op de site van Lidl, daar zag ik mooie ski jassen voor dacht ik 60 euro staan.
https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-PRO-Dam ... p100228019
Weet niet waar je woont maar Rosada Roosendaal heeft altijd veel wintersportjassen. Vaak rond de €35, zeker als je eind januari gaat kijken.
Dankjewel allemaal voor het meedenken en de linkjes! :)
Consistency compounds.
Wij zijn er in november geweest en ik had gewoon een winddichte ski-jas gekocht bij de Lidl voor 25 euro :) Werkte prima. Had daar dan vaak twee hemdjes, een thermoshirt en een fleecetrui onderaan.
Wij zijn vorig jaar rond deze tijd naar Fins Lapland geweest, qua temperatuur vergelijkbaar 😁. Ik zou in elk geval wat thermo-ondergoed meenemen (t-shirts en broeken), die hebben wij gewoon bij de Hema gehaald en dat voldeed prima. Verder een goede muts, waar je dan evt nog een capuchon overheen kunt doen. Voor jas enz kun je ook kijken bij skiwebshop.nl, heb ik ook voor redelijk geld wat spullen aangeschaft.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven