Opeens helemaal uit het niets afgewezen
vrijdag 26 januari 2018 om 12:48
Hi!
Ik weet niet precies wat ik wil, even mijn verhaal kwijt en wellicht een blik hierop (en tips hoe hier mee om te gaan).
Sinds augustus ben (of nou ja was dus) ik aan het daten met een jongen. We hebben elkaar aardig wat keren gezien en het was steeds heel gezellig. Afgelopen zondag hebben we afgesproken en er leek niets aan de hand. Tot gister. Opeens stuurde hij dat hij niet meer wilde afspreken en iemand anders heeft ontmoet en wil kijken of dat kan worden. Ook zei hij opeens dat de afstand (half uurtje trein) een probleem was. Ik was eigenlijk helemaal verbaasd en wist niet goed hoe te reageren. Dacht eerst eigenlijk dat die een grapje maakte. Maar niet dus. Opeens was die ook heel afstandelijk en kortaf en hij ontvolgde me bijvoorbeeld meteen op instagram (dat viel me toevallig op). Deze acties zijn compleet anders met zondag. Toen zei hij onder andere de volgende dingen:
- Ik zou je heel graag vaker willen zien (nu zit er soms wat meer tijd tussen omdat we niet makkelijk even langs gaan door afstand)
- Ik vind het heel fijn bij je te zijn
- alleen voor jou neem ik de trein van xx naar xx
- 'im into you'
- hij suggereerde het eerste weeken van februari voor de volgende dat
- eigenlijk valt de afstand wel mee
- elke keer als we elkaar weer zien is het heel leuk
In een vlaag heb ik best emotioneel gereageerd, of nou ja meer dat ik het niet snap waarom die dan een week geleden nog zo aardig deed enzo.
Echt een antwoord krijg ik niet en op mijn bericht dat ik het in ieder geval leuk vond hem te leren kennen en dat ik niet snap waarom we opeens moeten doen alsof we elkaar niet kennen heb ik geen reactie gekregen.
Het punt is dat ik nooit zo lang me iemand heb gedate en dat wist hij, dat ik in het verleden heel gekwetst ben en daar hebben we het al veel eerder over gehad. Hij wist dat ik nooit zo (lang) intiem ben geweest met iemand als met hem. We hebben het nooit in zoveel woorden over exclusiviteit gehad, maar hij nodigde me uit voor verjaardag van zijn beste vrienden etc. Er waren geen signalen om aan te nemen dat hij niet serieus was in zijn omgang. Wat me het meeste pijn doet is dat hij alleen maar kortaf een appje stuurt. Na 8 maanden contact , 5 maanden daten en intimiteit (niet vijf maanden maar een tijdje) en zondag allemaal lieve dingen zeggen kun je toch op zijn minst bellen of het face to face zeggen? Ik voel me nu net grof vuil.
Ik ben eigenlijk vrij boos, voel me enorm stom en verdrietig. Ik weet even niet hoe hier mee om te gaan..
Ik weet niet precies wat ik wil, even mijn verhaal kwijt en wellicht een blik hierop (en tips hoe hier mee om te gaan).
Sinds augustus ben (of nou ja was dus) ik aan het daten met een jongen. We hebben elkaar aardig wat keren gezien en het was steeds heel gezellig. Afgelopen zondag hebben we afgesproken en er leek niets aan de hand. Tot gister. Opeens stuurde hij dat hij niet meer wilde afspreken en iemand anders heeft ontmoet en wil kijken of dat kan worden. Ook zei hij opeens dat de afstand (half uurtje trein) een probleem was. Ik was eigenlijk helemaal verbaasd en wist niet goed hoe te reageren. Dacht eerst eigenlijk dat die een grapje maakte. Maar niet dus. Opeens was die ook heel afstandelijk en kortaf en hij ontvolgde me bijvoorbeeld meteen op instagram (dat viel me toevallig op). Deze acties zijn compleet anders met zondag. Toen zei hij onder andere de volgende dingen:
- Ik zou je heel graag vaker willen zien (nu zit er soms wat meer tijd tussen omdat we niet makkelijk even langs gaan door afstand)
- 'im into you'
- hij suggereerde het eerste weeken van februari voor de volgende dat
In een vlaag heb ik best emotioneel gereageerd, of nou ja meer dat ik het niet snap waarom die dan een week geleden nog zo aardig deed enzo.
Echt een antwoord krijg ik niet en op mijn bericht dat ik het in ieder geval leuk vond hem te leren kennen en dat ik niet snap waarom we opeens moeten doen alsof we elkaar niet kennen heb ik geen reactie gekregen.
Het punt is dat ik nooit zo lang me iemand heb gedate en dat wist hij, dat ik in het verleden heel gekwetst ben en daar hebben we het al veel eerder over gehad. Hij wist dat ik nooit zo (lang) intiem ben geweest met iemand als met hem. We hebben het nooit in zoveel woorden over exclusiviteit gehad, maar hij nodigde me uit voor verjaardag van zijn beste vrienden etc. Er waren geen signalen om aan te nemen dat hij niet serieus was in zijn omgang. Wat me het meeste pijn doet is dat hij alleen maar kortaf een appje stuurt. Na 8 maanden contact , 5 maanden daten en intimiteit (niet vijf maanden maar een tijdje) en zondag allemaal lieve dingen zeggen kun je toch op zijn minst bellen of het face to face zeggen? Ik voel me nu net grof vuil.
Ik ben eigenlijk vrij boos, voel me enorm stom en verdrietig. Ik weet even niet hoe hier mee om te gaan..
anoniem_363341 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 10:00
17.53% gewijzigd
vrijdag 26 januari 2018 om 12:52
Je gaat er al mee om... Je bent boos, voelt je rot en bent verdrietig. Allemaal heel logisch, want je bent onverwacht afgewezen en natuurlijk is dat pijnlijk.
Ga niet proberen het te begrijpen. Het doet er niet toe welke antwoorden hij eventueel zou geven: het blijft toch op hetzelfde neerkomen.
Na je een tijdje rot erover gevoeld te hebben, ebt het weer weg.
Hou je taai.
Ga niet proberen het te begrijpen. Het doet er niet toe welke antwoorden hij eventueel zou geven: het blijft toch op hetzelfde neerkomen.
Na je een tijdje rot erover gevoeld te hebben, ebt het weer weg.
Hou je taai.
vrijdag 26 januari 2018 om 12:54

vrijdag 26 januari 2018 om 12:56
Dit! En heel veel sterkte natuurlijk.laverneb schreef: ↑26-01-2018 12:54Lullig.
En wat een draaikont. Jij hebt zo te lezen een respectvolle manier van met een ander omgaan. Hij niet zo.
Niet leuk als iets zo gaat. Geen tip behalve: blijf gewoon zoals je bent, juist in het respectvol omgaan met een ander. Er komt vast een keer iemand in jouw leven die dat ook kan.

vrijdag 26 januari 2018 om 12:56
Tja en dan krijg je uitleg, en dan??
Dan zegt hij je: dat hij een ander gevonden heeft (weet je al) en dat zij veeeel leuker is (auw)
en dat hij die dingen gewoon zei, omdat hij het op dat moment echt wel even zo voelde, maar dat het eigenlijk meer de ´heat of the moment´ was.
Kortom, doe maar niet
Blokken, negeren, en door!
vrijdag 26 januari 2018 om 12:57
Ik snap wel dat je hebt gevraagd om uitleg, want het is fijn als hij in ieder geval volwassen omgaat met jou en deze situatie.
Maar nu hij niet volwassen hiermee om blijkt te kunnen gaan, zou ik het verder zo laten en me niet te veel verdiepen in het waarom. Het is al duidelijk dat hij nog niet zo volwassen is.
Sommige mensen hebben de neiging om zich helemaal vast te klampen aan de missie om koste wat kost antwoorden te krijgen om het te kunnen begrijpen. Maar vaak valt er weinig te begrijpen. En als je het wél zou begrijpen, zou je het er misschien niet mee eens zijn. Zonde van je tijd om je daarmee bezig te houden. Dat bedoelde ik vooral.

vrijdag 26 januari 2018 om 13:05
Daar heb je waarschijnlijk een punt!Case-je schreef: ↑26-01-2018 12:57Ik snap wel dat je hebt gevraagd om uitleg, want het is fijn als hij in ieder geval volwassen omgaat met jou en deze situatie.
Maar nu hij niet volwassen hiermee om blijkt te kunnen gaan, zou ik het verder zo laten en me niet te veel verdiepen in het waarom. Het is al duidelijk dat hij nog niet zo volwassen is.
Sommige mensen hebben de neiging om zich helemaal vast te klampen aan de missie om koste wat kost antwoorden te krijgen om het te kunnen begrijpen. Maar vaak valt er weinig te begrijpen. En als je het wél zou begrijpen, zou je het er misschien niet mee eens zijn. Zonde van je tijd om je daarmee bezig te houden. Dat bedoelde ik vooral.
vrijdag 26 januari 2018 om 13:22

vrijdag 26 januari 2018 om 13:44
Je date 5 maanden en je hebt het nooit gehad over het feit hoe hij over een relatie denkt, afspraken of exclusiviteit?
Wanneer diepgang na bijna een half jaar niet verder gaat dan I am into u en ik heb 30 min treinen voor je over dan zit het niet erg diep...wel leuk....maar verder???
Wanneer diepgang na bijna een half jaar niet verder gaat dan I am into u en ik heb 30 min treinen voor je over dan zit het niet erg diep...wel leuk....maar verder???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 26 januari 2018 om 13:58
Na al die maanden hebben jullie het nooit gehad over een relatie? Of het iets zou worden? Dat vind ik wel een beetje gek. Jij vindt hem duidelijk heel leuk. Het is nu waarschijnlijk te laat, maar voor een volgende keer duidelijk zijn! Zeg wat je voor iemand voelt. Spreek je gevoelens en wensen uit. Anders blijft het allemaal zo vaag en raak je juist gekwetst. Wie niet waagt wie niet wint. Een beetje ballen tonen hoor.
Wel heel naar voor je dit. Liefdesverdriet is nooit leuk. Ik wens je veel sterkte.
Wel heel naar voor je dit. Liefdesverdriet is nooit leuk. Ik wens je veel sterkte.
vrijdag 26 januari 2018 om 14:01
maar ook als je wel uitspreekt, dat je een relatie hebt, kan de andere er na vijf maanden vandoor gaanlicht-blauw schreef: ↑26-01-2018 13:58Na al die maanden hebben jullie het nooit gehad over een relatie? Of het iets zou worden? Dat vind ik wel een beetje gek. Jij vindt hem duidelijk heel leuk. Het is nu waarschijnlijk te laat, maar voor een volgende keer duidelijk zijn! Zeg wat je voor iemand voelt. Spreek je gevoelens en wensen uit. Anders blijft het allemaal zo vaag en raak je juist gekwetst. Wie niet waagt wie niet wint. Een beetje ballen tonen hoor.

vrijdag 26 januari 2018 om 14:17
Dat ligt er maar net aan. Als je 16 bent vind ik dat vrij normaal. Ben je 15 jaar ouder, dan heb je wel een punt.viva-amber schreef: ↑26-01-2018 13:44Je date 5 maanden en je hebt het nooit gehad over het feit hoe hij over een relatie denkt, afspraken of exclusiviteit?

vrijdag 26 januari 2018 om 17:05
Hij vindt het te ver en vindt dat jullie elkaar te weinig zien. Dat zei hij zondag eigenlijk ook al:
Nu heeft hij (dichterbij?) een ander (leuker?) meisje ontmoet en dat gaat denk ik soepeler, of dat lijkt hem soepeler. Zo diep waren zijn gevoelens blijkbaar niet.
Nu heeft hij (dichterbij?) een ander (leuker?) meisje ontmoet en dat gaat denk ik soepeler, of dat lijkt hem soepeler. Zo diep waren zijn gevoelens blijkbaar niet.
vrijdag 26 januari 2018 om 18:04
Ja natuurlijk kan dat. Kan altijd. Of je nu getrouwd ben, een relatie hebt of allen date. Maar dan ben je wel eerlijk geweest. Bovendien als TO dat al eerder had aangegeven, had deze jongen waarschijnlijk al meteen aangeven niet meer te willen.