Centraal Moderatortopic

29-12-2017 17:48 2932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
http://www.viva.nl/algemene-voorwaarden ... els-forum/

Mededelingen van het Viva forum
http://forum.viva.nl/overig/moderator-m ... ges/181358

Beleidsmededelingen
http://forum.viva.nl/overig/beleidsmede ... ges/132231

Hoofdletters aanvragen
http://forum.viva.nl/overig/meldpunt-ho ... ges/172276

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527

Bantopic
http://forum.viva.nl/overig/bantopic/li ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-98/list_messages/409246

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Loca_Loca schreef:
26-01-2018 14:19
Bedankt voor mijn 24-uurs ban! Onterecht want mijn laatste waarschuwing was in augustus 2017 maar toch... superbedankt! Doen jullie goed mods, dat mag ook wel eens gezegd worden naast al het off topic negatieve gezeik. Hulde!
Beste Loca_Loca,

Onze excuses voor de 24 uurs ban, er is helaas iets misgegaan.
Wel bedankt voor de melding. Wij hebben jouw 24 uur ban in het ban-systeem veranderd naar een waarschuwing, zodat het de volgende keer niet misgaat.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

ModeratorViva schreef:
26-01-2018 14:56
Wij hebben jouW 24 uur ban in het ban-systeem veranderd naar een waarschuwing, zodat het de volgende keer niet misgaat.

De volgende keer krijgt ze dus weer een 24-uursban, omdat die in jullie systeem logischerwijs volgt op een waarschuwing. Maar die 24 uur heeft ze (onterecht) net al uitgezeten! Het gaat op deze manier een volgende keer dus weer fout.
Tr0tter schreef:
26-01-2018 15:45
De volgende keer krijgt ze dus weer een 24-uursban, omdat die in jullie systeem logischerwijs volgt op een waarschuwing. Maar die 24 uur heeft ze (onterecht) net al uitgezeten! Het gaat op deze manier een volgende keer dus weer fout.
Beste Tr0tter,

Wij hebben in het ban systeem genoteerd dat Loca_Loca een 24 uurs ban heeft gekregen i.p.v een waarschuwing. Volgende keer krijgt de forummer dus een waarschuwing i.p.v. een 24 uurs ban. Als de forummer daarna de huisregels weer overtreed, tellen wij wel weer verder vanaf de 24 uurs ban.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

Oké, dan heb ik niets gezegd. Bedankt voor de toelichting. :)
Tr0tter schreef:
26-01-2018 16:00
Oké, dan heb ik niets gezegd. Bedankt voor de toelichting. :)

Beste Tr0tter,

Geen probleem!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum

ModeratorViva schreef:
26-01-2018 12:19
Beste Justus,

Een moderator kan nog steeds een PB bericht naar jou sturen. Ook als je hebt aangevinkt dat gebruikers jou geen PB kunnen sturen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Super bedankt voor het antwoord, dan stel ik vervolgens direct een vraag die daar op aansluit.

Ik zie dat wanneer er om medisch advies word gevraagd dat gebruikers gebant worden en posts verwijdert (Dus gebruiker krijgt een waarschuwing via PB). Nu richt ik mij voornamelijk op afvallen en ben daar gezellig in een onderwerp. Als ik nu vragen stel wat iemand doet tegen shinsplints (last van de schenen tijdens het lopen/wandelen) wordt zoiets aanschouwt als medisch advies vragen of is er dan een bepaalde coulance omdat het betrekking heeft tot het onderwerp afvallen en elkaar daarbij steunen/helpen? Ik begrijp dat vragen wat een bepaalde bloedwaarde met medicatie x tijdens behandeling z echt medisch advies vragen is, maar gewoon wat tips voor tijdens wandelen...... ik neem aan dat dit niet word aangemerkt als medisch advies?

Vriendelijke groet, Justus.
Mods deze mag dicht!
entertainment/the-voice-of-holland-seiz ... ges/393220

Alsvast dank!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het topic "Op kamers" is verplaatst naar het prikbord: Contact.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Enn schreef:
26-01-2018 20:47
Mods deze mag dicht!
entertainment/the-voice-of-holland-seiz ... ges/393220

Alsvast dank!
Beste Enn,

Het topic is gesloten, veel plezier in het nieuwe deel!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Justus-von-Liebig schreef:
26-01-2018 18:57
Super bedankt voor het antwoord, dan stel ik vervolgens direct een vraag die daar op aansluit.

Ik zie dat wanneer er om medisch advies word gevraagd dat gebruikers gebant worden en posts verwijdert (Dus gebruiker krijgt een waarschuwing via PB). Nu richt ik mij voornamelijk op afvallen en ben daar gezellig in een onderwerp. Als ik nu vragen stel wat iemand doet tegen shinsplints (last van de schenen tijdens het lopen/wandelen) wordt zoiets aanschouwt als medisch advies vragen of is er dan een bepaalde coulance omdat het betrekking heeft tot het onderwerp afvallen en elkaar daarbij steunen/helpen? Ik begrijp dat vragen wat een bepaalde bloedwaarde met medicatie x tijdens behandeling z echt medisch advies vragen is, maar gewoon wat tips voor tijdens wandelen...... ik neem aan dat dit niet word aangemerkt als medisch advies?

Vriendelijke groet, Justus.
Beste Justus,

Het uitwisselen van ervaring en tips is uiteraard toegestaan. Aangeven dat je dit (shinsplints) als problematisch ervaart, en je graag ervaring van anderen hoort dan is dit geen probleem. Mocht het topic (en/of de reacties) gestaft worden i.v.m. medisch advies dan zullen we beoordelen of er sprake is van een medische diagnose of medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Top! Dan begrijp ik nu dat dit verder geen probleem is wat ik vertel of eventueel vraag. Bedankt!
Het topic "Zoek appartement" is verplaatst naar 'gevraagd'.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Beste mods, de reispijler staat vol spam. Zouden jullie dit willen verwijderen? Hartelijk dank. Fijn weekend!
Tijdschriftenverslindster schreef:
27-01-2018 07:08
Beste mods, de reispijler staat vol spam. Zouden jullie dit willen verwijderen? Hartelijk dank. Fijn weekend!
Dankjewel voor je melding, we hebben het opgeruimd!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

nieuwe
Corona67 schreef:
27-01-2018 09:47
nieuwe
Dankjewel, we hebben het weer opgeruimd!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Geld en recht loopt weer vol spam.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Spam alert.
De boel loopt weer vast dankzij deze spammer:
profile/363396/posts
Justus-von-Liebig schreef:
26-01-2018 22:17
Top! Dan begrijp ik nu dat dit verder geen probleem is wat ik vertel of eventueel vraag. Bedankt!

Wat wel een probleem is is dat uit meerdere posts blijkt dat je hackt.
Mods, kunnen jullie daar wat scherper naar kijken?
anoniem_265461 wijzigde dit bericht op 27-01-2018 11:05
0.16% gewijzigd
Hartelijk dank voor alle meldingen, we worden overspoeld met spammerts vanmorgen.. Deze staat nu weer buiten de deur.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Knuffelheks schreef:
27-01-2018 11:04
Wat wel een probleem is is dat uit meerdere posts blijkt dat je hackt.
Modus, kunnen jullie daar wat scherper naar kijken?
Deze forummer hebben we ook buiten gezet (en we hebben een aantal dubieuze posts verwijderd). Dankjewel voor je melding!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Mods, hoe kan het dat er op het vorige, goed werkende, forum bijna nooit spam was en het hier de spuigaten uitloopt?
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
ModeratorViva schreef:
27-01-2018 09:08
Dankjewel voor je melding, we hebben het opgeruimd!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Bedankt!
Kijk-es nog zo'n lastpak, maar dan in andermans topics: profile/363413/posts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven