Het tegen-tegeltuinentopic 3

23-03-2017 22:36 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel drie alweer, en we zijn nog steeds tegen tegeltuinen.

Tegeltuinen zijn dieronvriendelijk, hemelwater na een flinke regenbui wordt niet afgevoerd met alle gevolgen van dien, tegeltuinen zorgen voor een stijgende temperatuur en zijn bovendien ook vooral erg ongezellig.

Elke vierkante meter groen in plaats van grijs is winst voor mens en natuur. Kortom, tegels eruit, plantjes er in!

In dit topic delen we onze passie voor tuinieren, inspireren we elkaar, klagen we over lelijke tegeltuinen en keuvelen over alles wat met groene, bloeiende paradijsjes te maken heeft, scheppen we op over onze egeltjes en/of vogelnestjes en willen we laten zien dat een groene tuin niet perse groene vingers vereist of veel werk is.

Iedereen is welkom hier, laten we met z'n allen proberen Nederland weer wat groener te maken.
Want wat goed is voor het milieu, is goed voor ons.

Dit is geen tuin
Afbeelding

Dit wel
Afbeelding

Link naar deel 1 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic/list_messages/321299

Link naar deel 2 thuis/het-tegen-tegeltuinentopic-twee/l ... ges/334069
calamitycat wijzigde dit bericht op 29-10-2017 21:33
15.63% gewijzigd
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
duet schreef:
27-01-2018 10:33
Haha, Koettie, ik zit die laag ook weg te kijken in mijn tuin. Ik wil zo graag weer iets doen! Maar ik durf het nog niet aan, het is pas januari!
Ja pff. Heb wel het eerste krokusje gespot! Vorig jaar rond deze tijd was ik alle tegels eruit aan het slopen. Ongeveer de verjaardag van m'n tuin dus nu.
Tuurlijk ga ik weer tellen dit jaar :)
Thanks for the reminder!

Mijn lupine begint al op te komen, lijkt me een beetje erg vroeg.
Mijn zaailingen van de passieflora heb ik gewoon buiten gelaten deze winter, het lijkt goed te gaan!

Ik ben wel echt toe aan de lente, al die grauwe troosteloosheid :|
Ik schrijf ook graag met jullie mee. Er is nu wel weinig te beleven in de tuin helaas. Ik heb een klein tuintje helemaal volgepropt met groen. En ik kijk ontzettend uit naar de lente!
Ik zit al de hele dag naar buiten te loeren, i.v.m. de vogeltelling. Maar ik heb dus echt geeneen vogel gezien nog... En dat terwijl het normaal wemelt van de vogels die elkaar afwisselen om te komen eten.
Welkom Rinkels!
Hier ligt het ook redelijk stil hoor. Klein volgepropt tuintje, wij kunnen elkaar een hand geven :proud:
Het wordt hier steeds gezelliger met verschillende soorten vogels in de tuin. Heb op een aantal plekken voer opgehangen en gestrooid.
Heb nu bijna dagelijks 2-3 koolmeesjes, 2 pimpelmeesjes, 4 musjes, 2 merels, 1 roodborstje en volgens mij een vink. Zo leuk!

Ik heb ook zo'n zin in de lente. Er komen een aantal bollen op in de tuin, geen idee nog wat het allemaal is. Ik heb ook zin om de tuin straks aan te pakken en er iets moois van te maken, maar geen idee waar te beginnen.
Nou beetje zielige vogeltelling haha. Vier koolmeesjes, een mus en een merel. En die zat op de schutting dus nog beetje valsspelen ook.
Geen halsbandparkieten bij jou, Koet? Er zit een hele kolonie vlak bij!
Wauw. Ik had vanochtend een goede vogeltelling. De hele familie vink in de tuin, heb er een stuk of 10 geteld! Daarnaast nog 5 mussen, 1 houtduif, 3 kaaien, 1 koolmeesje, 1 pimpelmeesje, 1 roodborstje en 3 merels.
Hier willen de vogels niet geteld worden :)
Ik hoor ze wel, maar ze komen niet in de tuin!
Felix_Urbexicus schreef:
27-01-2018 23:15
Geen halsbandparkieten bij jou, Koet? Er zit een hele kolonie vlak bij!
Nee, nog nooit gezien in de tuin. Hoor ze wel eens overvliegen.
ja...! eindelijk een vogel in de tuin! :jump:
Haha, als wij vandaag hadden geteld, hadden we in ieder geval 1 vogel gemist: onze Frits, de roodborst! Hij heeft onvrijwillig de nacht in onze garage doorgebracht....
Toen mijn man vanmorgen de garage in kwam, kwam Frits onder mijn auto vandaan en hipte naar buiten, helemaal van slag.
Hij ging meteen op zoek naar eten en dronk dauw van het gras. Hij vloog ook niet weg van ons. Gelukkig zagen we hem met de minuut opknappen en sneller gaan rondhippen. Een uurtje later hoorde ik hem al weer kwinkeleren vanuit een struik. Arm diertje!
Ach gut, arme Frits.
Vandaag een lekker zonnig dag. Heel even bracht het wat lente-gevoel!

Vanmiddag daarom de tuin een beetje opgeruimd. Overal de aarde weer terug geschept die de pup overal heeft uitgegraven (grr..! dat moet ik hem echt afleren). Wat takken en dode planten in de groene container gemikt. En gewoon weer eens rondgewandeld en gekeken naar het voorjaarsgroen dat alweer opkomt.

Ik heb krokusjes in de tuin en de hyacinten zitten al in de knop. Aan de voorkant van het huis beginnen de blauwe druifjes uit te schieten. In het dorp zie ik al overal sneeuwklokjes en nog meer krokusjes.

Het is gewoon nog licht, terwijl het al vijf uur is.

Echt... de lente komt er aan! Langzaam, maar zeker! :jump:
Jeej lente. Ik zit met een hersenschudding en red maar halve dagen college dus ga morgen ook even de tuin in denk ik. Iets bedenken voor het paadje waar de katten steeds alles uit graven. Zo lelijk steeds! Iemand slimme ideeën tegen katten? Ze poepen gelukkig uit het zicht en reuk maar alles gaat overhoop.
Mijn vriend en ik hebben onlangs een huis gekocht, en nu hebben we een tuin van net geen 1000m2! :heart: :heart: En geen achterburen, maar uitzicht op akkerland/weiland. It's perfect! Het is momenteel nog voornamelijk gras, dus we gaan snel eens een plannetje maken om er iets mooiers van te maken! Moestuintje en plantjes erin enzo, Hopelijk krijgen we snel eens zonnige dagen in het weekend, dan kunnen we eens aan de slag!
Ooh, vlaflippie, wat een droom: een tuin met uitzicht op de landerijen! Die staat nog op mijn lijstje! :P
Ik ben benieuwd wat je daarvan kunt en gaat maken. Laat maar gauw wat foto's zien hier.

Hier bloeien al steeds meer krokussen, de eerste stond er 3 weken geleden al! Volgens mij hoort dat toch nog niet zo vroeg? Sneeuwklokjes bloeien ook en de lavendel heeft de hele winter doorgebloeid. Niet volop hoor, maar wel hier en daar een paarse bloem.
Rozenstruiken lopen ook al uit, allemaal groene spruiten aan de takken. Ik zag vorige week zelfs nog een bloeiende accanthus bij buren hier in de straat. Volgens mij is de natuur een beetje van slag.
Beterschap Koettie, hoe kom jij nu aan een hersenschudding?
Thanks duet. Kreeg met de storm een stuk tempex tegen m'n kop aan. Had verwacht dat het snel over zou zijn maar moet echt veeel gas terug nemen. Stom want verveel me dood en kan amper iets aan school doen. Ben een nerd, vind m'n opleiding heel leuk en vind het leuk om er mee bezig te zijn maar kan amper een hoofdstuk lezen momenteel.
Koettie, ik wilde al vragen "stormschade"? Maar dus echt...wat een pech. Zorg goed voor je zelf anders kan het wel eens lang duren voor je klachten over zijn.
Ja tot dat besef ben ik nu ook gekomen.. Ik dacht joh bijna twee weken terug komt wel goed maar hou niet eens een hele schooldag vol. Nouja uitzitten dan maar. Jammer dat het nog niet echt lekker weer is, dan was het minder erg.

Zie net dat er gras uit mn vetbollen voor de vogels groeit. Ziet er wel leuk uit. :)
Ha, net een badderende merel in de tuin :flirting:
Balen zeg Koettie!

Vlaflippie, ik ben jaloers op je, wat een geweldig huis moet je gekocht hebben!
Hoe is jou huizenjacht Felix?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven