Kattenbeet
maandag 29 januari 2018 om 15:21
Ik ben vanochtend vroeg (omstreeks 7 uur) gebeten door een kat, in mijn hand. Ik heb de wond ontsmet, het bloedde niet echt.
Nu is mijn hand 2 keer zo dik, rood en ik voel pulserende pijn. Plus ik heb verhoging. Dus ik ga zo naar de huisarts. Mocht met een kwartiertje al komen. Krijg vast antibiotica en zo.
Ik zit alleen hiermee: ik werk in de thuiszorg. Mijn hand is nu onbruikbaar. Pijnnnn. Kan ik morgenvroeg al weer werken denken jullie, of wordt dat ziekmelden?
geen idee hoe lang dit kan duren en wanneer de antibiotica gaat werken.
Nu is mijn hand 2 keer zo dik, rood en ik voel pulserende pijn. Plus ik heb verhoging. Dus ik ga zo naar de huisarts. Mocht met een kwartiertje al komen. Krijg vast antibiotica en zo.
Ik zit alleen hiermee: ik werk in de thuiszorg. Mijn hand is nu onbruikbaar. Pijnnnn. Kan ik morgenvroeg al weer werken denken jullie, of wordt dat ziekmelden?
maandag 29 januari 2018 om 15:26
maandag 29 januari 2018 om 15:29
Duurt wel een paar dagen voor de AB aanslaat. Ik moest zelfs een keer met spoed worden geopereerd vanwege een kattenbeet, de ontsteking zat zo diep dat de AB er geen grip op kreeg. (Dat was in het jaar waarin ik meerdere keren ben gebeten, vandaar dat ik het aantal dagen wel weet).
Vooral nooit onderschatten dus, goed dat je ernaar laat kijken.
Vooral nooit onderschatten dus, goed dat je ernaar laat kijken.
maandag 29 januari 2018 om 15:43
Ik denk dat je een tetanusinjectie krijgt. En AB als je ook gekrabt bent.
Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad, ook bange kat.
Kon mijn duim en wijsvinger ongeveer een dag slecht gebruiken omdat het zi dik was. Zakte wel vlot weer af gelukkig.
Ik hoop dat het bij jou ook snel wegtrekt.
Hoog houden en blijven bewegen in ieder geval!
Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad, ook bange kat.
Kon mijn duim en wijsvinger ongeveer een dag slecht gebruiken omdat het zi dik was. Zakte wel vlot weer af gelukkig.
Ik hoop dat het bij jou ook snel wegtrekt.
Hoog houden en blijven bewegen in ieder geval!
maandag 29 januari 2018 om 15:59
Ik ben een jaar of 2 geleden in mijn pols gebeten door een kat, tijdens mijn werk. Was ook echt een flink diepe beet. Ik moest destijds naar de eerste hulp voor een tetanus injectie. Heb daar antibiotica gekregen voor twee weken en het advies om de eerste twee dagen een nat verband erom te houden zodat de wondjes open bleven en het vuil eruit kon. Desondanks vormde zich na drie dagen alsnog een abces dat ik steeds open moest drukken en schoon moest maken. Ik kon die hand de eerste drie dagen dus niet gebruiken. Daarna ging het langzaamaan beter, heb er wel 2 littekens aan overgehouden. Zoals eerder gezegd, kattenbeten zijn de gemeenste die er zijn... Beterschap!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
maandag 29 januari 2018 om 16:44
zaterdag 3 februari 2018 om 22:44