Gezondheid alle pijlers

Kattenbeet

29-01-2018 15:21 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanochtend vroeg (omstreeks 7 uur) gebeten door een kat, in mijn hand. Ik heb de wond ontsmet, het bloedde niet echt.

Nu is mijn hand 2 keer zo dik, rood en ik voel pulserende pijn. Plus ik heb verhoging. Dus ik ga zo naar de huisarts. Mocht met een kwartiertje al komen. Krijg vast antibiotica en zo.

Ik zit alleen hiermee: ik werk in de thuiszorg. Mijn hand is nu onbruikbaar. Pijnnnn. Kan ik morgenvroeg al weer werken denken jullie, of wordt dat ziekmelden? :( geen idee hoe lang dit kan duren en wanneer de antibiotica gaat werken.
Paar dagen 2-3 meestal...tenzij je hondsdol bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat zou wel enorm snel zijn dat je er nu al koorts van hebt ontwikkeld. Ik zou contact opnemen met werk na het huisartsenbezoek. De huisarts kan je adviseren.
Koelen en hand omhoog.
Wat een heftige reactie op een kattenbeet.
Auww, kattenbeten zijn pijnlijk. Bij mij hielp goed weken in soda en hand hoog houden, duurde een week voordat het beter was en zit nog steeds een litteken.
Aangezien je in de thuiszorg werkt ben je vast al ingeënt tegen tetanus, check dit even bij je arts.
De kat heeft echt diep gebeten. Ze was doodsbang, vandaar... ik heb sowieso al open atopisch eczeem op mijn handen. Weet niet of dat ook meespeelt. Ik heb daarom altijd handschoenen aan tijdens het werk.
Duurt wel een paar dagen voor de AB aanslaat. Ik moest zelfs een keer met spoed worden geopereerd vanwege een kattenbeet, de ontsteking zat zo diep dat de AB er geen grip op kreeg. (Dat was in het jaar waarin ik meerdere keren ben gebeten, vandaar dat ik het aantal dagen wel weet).

Vooral nooit onderschatten dus, goed dat je ernaar laat kijken.
Tetanusinjectie moet binnen 24 uur, dus je bent op tijd. Voor de zekerheid zou ik dat echt wel doen.
Kattenbeten behoren tot de gemeenste beten die er zijn.
Infecties komen zeer vaak voor en meestal ben je er niet zo 1 2 3 mee klaar.
Reken maar snel op meerdere dagen voordat je je hand weer een beetje kan gebruiken zonder pijn.

beterschap.
Vraag even advies aan je huisarts
Als ik jou was zou ik mijn werk vast bellen. Dan kunnen ze vast vervanging regelen.
Over een uurtje is iedereen al naar huis...
Ik denk dat je een tetanusinjectie krijgt. En AB als je ook gekrabt bent.

Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad, ook bange kat.
Kon mijn duim en wijsvinger ongeveer een dag slecht gebruiken omdat het zi dik was. Zakte wel vlot weer af gelukkig.
Ik hoop dat het bij jou ook snel wegtrekt.

Hoog houden en blijven bewegen in ieder geval!
Zoals je het omschrijft kun je morgen zeer waarschijnlijk niet werken. Ik zou nu ziek melden. Kattenbeten ontsteken heel vaak en kun je veel last van hebben.
Ik ben een jaar of 2 geleden in mijn pols gebeten door een kat, tijdens mijn werk. Was ook echt een flink diepe beet. Ik moest destijds naar de eerste hulp voor een tetanus injectie. Heb daar antibiotica gekregen voor twee weken en het advies om de eerste twee dagen een nat verband erom te houden zodat de wondjes open bleven en het vuil eruit kon. Desondanks vormde zich na drie dagen alsnog een abces dat ik steeds open moest drukken en schoon moest maken. Ik kon die hand de eerste drie dagen dus niet gebruiken. Daarna ging het langzaamaan beter, heb er wel 2 littekens aan overgehouden. Zoals eerder gezegd, kattenbeten zijn de gemeenste die er zijn... Beterschap!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Kattenbeten zijn waardeloos, heel veel bacterien.
Daarom overlijden vogels die door een kat zijn gepakt meestal ook al lijken of zijn ze amper gewond.
Verder eens met de hiervoor gegeven adviezen.
Wat vond de huisarts?
Ai. Ik heb nooit geen last maar een vriendin is laatst gebeten en die had een lelijke ontsteking wat lang duurde. Dik, onbruikbaar en dat heeft echt een paar weken geduurd.
Nu heeft zij wel altijd pech met dit soort dingen .
Nee, je kunt niet werken. Die wond moet je droog en schoon houden, dus je kunt niet met je handen in een sopje gaan.
Een wond van een kattenbeet moet juist vochtig blijven. Zodra het dicht gaat zitten kunnen de bacteriën er niet uit en krijg je pusvorming,
Nat compres en een eilandpleister erop.
Heel gek idee.

Ga eerst naar de huisarts zo en wacht even af wat de HA denkt dat het is en vraag dan meteen daar wat je hier vraagt. Hoe moeten wij weten of je morgen kan werken? :facepalm:
Hoe sneller je aan de (juiste) AB zit hoe minder last je zult houden. Zonder AB kan dit vreselijk uit de hand lopen
Goh dat een kattenbeet zoveel impact kan hebben. Ben al heel vaak gebeten, ook diep maar niks geen last van

Sterkte TO, wat zei de huisarts?
anoniem_127384 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 16:22
8.46% gewijzigd
En Emmy, wat zei de huisarts?
Om die tanden zit een mooi laagje vleesetende bacterien
Ik ben ook eens gebeten, niet door een kat maar een hond.
Ik kon toen niet werken hoor.

De huisarts zei toen tegen mij: tetanusprik en niet aan het werk.
maar ik had ook een rafelige wond enzovoort, dat moest ook nog gehecht worden.
Met hondenbeten ben je ook ver van huis.
Ik ben vorig jaar gebeten door mijn eigen kat.. In mijn bovenbeen...kreeg antibiotica van de huisarts voorgeschreven maar die sloeg niet aan.. heb toen 3 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik toen antibiotica kreeg via infuus... kattenbeten kunnen echt gevaarlijk zijn..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven