Griep vraagje
dinsdag 30 januari 2018 om 11:10
Een vraagje aan de mensen die griep hebben gehad onlangs. Hoelang duurde het bij jullie ongeveer?
Mijn man werd vorige week ziek en sinds donderdagnacht ligt hij alleen maar op bed met koorts, hoofdpijn, spierpijn en heeeeel veel hoesten (hij zegt dat het brand in z'n longen) Eten kan hij ook nauwelijks tot niet (geen eetlust en misselijk) Ze zeggen dat het een hardnekkige griep is maar je zou toch verwachten dat het na 5 dagen ietsjes beter moet gaan en niet hetzelfde als de eerste dag? (en nee, m'n man is geen aansteller zoals veel mannen blijkbaar wel die griep hebben
)
Ik zelf heb eigenlijk nooit griep en hij normaal ook niet.
Hij wilt nog niet naar de huisarts maar mij zit het niet helemaal lekker. Mijn vraag is dus zijn er mensen die ook griep hadden en het best wel lang duurde voor het iets beter ging? (zo ja, dan ben ik weer even gerustgesteld
)
Mijn man werd vorige week ziek en sinds donderdagnacht ligt hij alleen maar op bed met koorts, hoofdpijn, spierpijn en heeeeel veel hoesten (hij zegt dat het brand in z'n longen) Eten kan hij ook nauwelijks tot niet (geen eetlust en misselijk) Ze zeggen dat het een hardnekkige griep is maar je zou toch verwachten dat het na 5 dagen ietsjes beter moet gaan en niet hetzelfde als de eerste dag? (en nee, m'n man is geen aansteller zoals veel mannen blijkbaar wel die griep hebben
Ik zelf heb eigenlijk nooit griep en hij normaal ook niet.
Hij wilt nog niet naar de huisarts maar mij zit het niet helemaal lekker. Mijn vraag is dus zijn er mensen die ook griep hadden en het best wel lang duurde voor het iets beter ging? (zo ja, dan ben ik weer even gerustgesteld
dinsdag 30 januari 2018 om 11:12
dinsdag 30 januari 2018 om 11:27
Ik ken iemand die vorige week dinsdag ziek werd en er nu net een beetje bovenop was. Mijn dochter heeft er 3 dagen last van gehad. Allebei dezelfde symptomen als jouw man. Maar dat zegt natuurlijk niets over hem. Een griep kan wel anderhalve week duren.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 30-01-2018 11:27
8.82% gewijzigd
dinsdag 30 januari 2018 om 11:28
Ik ga vanmiddag of morgen even de huisarts bellen en vragen of het verstandig is of hij toch even langs komt. Mijn huisarts kennende zal hij wel zeggen kijk het nog een paar dagen aan...
Drinken doet hij gelukkig wel voldoende maar eten is een probleem.
Ik ben een beetje bang dat hij een longontsteking krijgt omdat hij zoveel moet hoesten. De overige symptomen van een longontsteking heeft hij min of meer ook behalve bloed/slijm ophoesten.
Drinken doet hij gelukkig wel voldoende maar eten is een probleem.
Ik ben een beetje bang dat hij een longontsteking krijgt omdat hij zoveel moet hoesten. De overige symptomen van een longontsteking heeft hij min of meer ook behalve bloed/slijm ophoesten.
dinsdag 30 januari 2018 om 11:47
Of je vraagt hem of jij de huisarts belt of dat hij dat zelf even doet.Doubletree20 schreef: ↑30-01-2018 11:43Hij beschreef het als brandende longen als hij moet hoesten maar ik ga eerst even aan hem vragen of hij toch geen brandende keel bedoelt.
dinsdag 30 januari 2018 om 11:47
Ik had begin december de griep en duurde een dag of 5. Helaas bleef het hoesten wel aanhouden en daar heb ik nog steeds last van. Vorige week maar naar dokter gegaan omdat het zolang duurt en ik niet hoopte dat het wat ergs is. Maar na geluisterd te hebben zei ze dat dit virus gewoon erg hardnekkig is en ze afgelopen week veel mensen naar huis heeft moeten sturen met de mededeling dat je het gewoon uit moet zieken.
dinsdag 30 januari 2018 om 12:05
Weet je wat heel vervelend kan zijn bij deze griep? Dat je vooral als je praat, constant moet hoesten.Lucifermiauww schreef: ↑30-01-2018 11:48Hij kan toch zelf even bellen en overleggen met de assistent als het lang duurt?
Of zijn zijn handjes en hersenen ook aangetast?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
dinsdag 30 januari 2018 om 13:14
Deze site geeft goede adviezen en wordt door mijn huisarts aangeraden.
https://www.huisarts.nl/ziekte-en-klachten/griep/
https://www.huisarts.nl/ziekte-en-klachten/griep/
dinsdag 30 januari 2018 om 13:35
Bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen ook de huisarts gebeld (nee, hij mankeert niks aan z'n handjes maar als hij ziek in bed ligt is het voor mij een kleine moeite om te bellen) en morgen kan hij voor de zekerheid even langs komen.
Omdat we normaal allebei nooit griep hebben (niet zo in ieder geval) ben je ook niks gewend zeker
Omdat we normaal allebei nooit griep hebben (niet zo in ieder geval) ben je ook niks gewend zeker
dinsdag 30 januari 2018 om 13:37
Ze zijn wel wat gewend aan de telefoon, die assistentes.simbalabimba schreef: ↑30-01-2018 12:05Weet je wat heel vervelend kan zijn bij deze griep? Dat je vooral als je praat, constant moet hoesten.
Er is geen enkele reden om je vent als een baby te behandelen en voor hem te komen vragen hier of hij naar de huisarts moet.