Vriend snel boos

30-01-2018 19:41 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zal maar meteen beginnen met mijn probleem. Ik heb nu bijna 3 jaar een leuke vriend en we wonen nu een jaar samen. We hebben het erg goed samen, behalve dat we vaak ruzie hebben. Het gaat dan vaak over echt kleine dingen. Hij wordt er snel boos als we iets bespreken. Wat maakt eigenlijk niet uit... zojuist hadden we een gesprek over de inrichting van het huis. We hadden beide andere ideeen en hij raakte lichtelijk geirriteerd. Hij gaf uiteindelijk als idee om een deken over de bank heen te gooien. Ik zei dat ik het even wou iitproberen voordat we dingen gingen kopen en toen flipte hij. Ik snap niet dat hij zo snel zo boos kan worden op mij, want bij andere mensen is hij niet zo. Hij is altijd gezellig en leuk, maar als we alleen zijn irriteer ik hem echt heel snel. Hierdoor denk ik dat het door mij komt maar ergens denk ik dat dit niet normaal is. Is dit gedrag te verklaren door iets anders of ligt de schuld compleet bij mij? Alvast heel erg bedankt voor jullie ideeen.

Liefs
Hij klinkt niet erg leuk.
Bij jou kan hij het zich blijkbaar veroorloven. Het ligt in zoverre aan jou, dat jij hem de ruimte geeft waarin hij zich dit kan permiteren zonder consequenties voor hem.
Ik vind dit niet normaal in een relatie horen discussies en boosheid er echt wel bij. Maar niet op deze manier. Wil je vriend altijd zijn zin hebben ofzo? En echt heel snel geirriteerd zijn door je partner vind ik ook niet normaal. Is hij erg duk op het werk of heeft hij andere stress of spanning? Tijdens mijn burn out kon ik ook niks hebben van mijn vriend. Is hij tijdens jullie relatie altijd zo geweest of is dit iets van de laatste tijd?
Dat weten wij toch niet? Misschien is hij een eersteklas eikel, misschien ben jij fakking irritant. Of misschien allebei.
Blijkbaar kan hij het slecht hebben als jij een andere mening hebt dan hij. Dit kan voortkomen uit het willen oplossen van een 'probleem' terwijl jij het wellicht als een gewoon gesprek ziet waarin meningen gedeeld worden. Hij wil zaken misschien dus wel oplossen en jij hebt een overleg zonder dat er direct een oplossing nodig is. Verschillende doelen dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Tuurlijk ligt de schuld niet bij jou. Het is zijn boosheid, dus gedrag van hem. Laat je dat niet aanpraten.
Mensen die zomaar boos worden zijn niet de leukste mensen. In feite manipuleren ze je met dat gedrag. Want jij gaat denken: ik moet mijn gedrag aanpassen anders wordt hij boos.

Mijn advies zal je niet willen horen, maar ik zou eens nadenken of je door moet gaan met deze relatie.
ik vind m ook niet zo leuk klinken :wtf:
Hoe wil je dat dan gaan proberen wanneer hij er niet 1 mag kopen?

Ik bedoel dan zoek je er toch samen 1 uit. Daarbij waarom zou je overal consensus over moeten hebben, ga je dood van een deken op de bank? Ergens is het ook een kwestie van accepteren dat je niet altijd helemaal hetzelfde wil en dat er dus soms iets in je leven zal zijn dat je misschien 30-40% leuk vindt maar dat je tolereert omdat de ander het graag wil. Een deken op de bank kan er ook weer af. Behandel die knul niet alsof hij ontoerekeningsvatbaar is en zelf geen beslissing kan maken voor iets in huis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb nooit een discussie met mijn man.
Wij overleggen samen. SAMEN. Dus niet tegen elkaar, maar we luisteren naar het standpunt van de ander, kunnen ons verplaatsen in de ander en zijn samen op zoek naar de beste oplossing waar we allebei achter staan.

Bij jullie klinkt het alsof de een moet winnen van de ander.
Waarom moet je een deken over de bank leggen om te testen? Je kan bijvoorbeeld ook zeggen: goed idee! Zullen we eens kijken welke mooi zou staan?
Nu je meteen een voorwaarde eraan verbind, ga je er dus eigenlijk niet mee akkoord.

En als dit elke keer gebeurt, dan is overleggen ook helemaal niet leuk en kun je al uittekenen hoe het gaat verlopen.
Ga uit van je gevoel, als je heb beu word stop er dan mee. Hij moet je gelukkig maken en als dat niet zo is, altijd voor jezelf kiezen!
DEATH schreef: ↑
30-01-2018 19:45
Dat weten wij toch niet? Misschien is hij een eersteklas eikel, misschien ben jij fakking irritant. Of misschien allebei.
Oke dit is misschien een bitcherig antwoord, maar ik vind m stiekem heel grappig :')
En ik snap je punt, maar mijn punt was vooral kan gefocuste irritatie ( of hoe je het ook wil noemen) verklaard worden
Enn schreef: ↑
30-01-2018 19:46
Blijkbaar kan hij het slecht hebben als jij een andere mening hebt dan hij. Dit kan voortkomen uit het willen oplossen van een 'probleem' terwijl jij het wellicht als een gewoon gesprek ziet waarin meningen gedeeld worden. Hij wil zaken misschien dus wel oplossen en jij hebt een overleg zonder dat er direct een oplossing nodig is. Verschillende doelen dus.
Hm goeie! Ik heb idd vaak het idee dat we echt langs elkaar heen praten. Daarom snap ik dus ook nooit waar hij zich aan irriteert. Thanks:)
viva-amber schreef: ↑
30-01-2018 19:49
Hoe wil je dat dan gaan proberen wanneer hij er niet 1 mag kopen?

Ik bedoel dan zoek je er toch samen 1 uit. Daarbij waarom zou je overal consensus over moeten hebben, ga je dood van een deken op de bank? Ergens is het ook een kwestie van accepteren dat je niet altijd helemaal hetzelfde wil en dat er dus soms iets in je leven zal zijn dat je misschien 30-40% leuk vindt maar dat je tolereert omdat de ander het graag wil. Een deken op de bank kan er ook weer af. Behandel die knul niet alsof hij ontoerekeningsvatbaar is en zelf geen beslissing kan maken voor iets in huis.
Dat hele gedoe van die stomme bank is ook niet echt mijn punt. Maar ik heb nooit gezegd dit mag niet,maar dit is dingen samen bespreken. Dit gaat trouwens over het vwranderen van de hele woonkamer. Alle meubels eruit en nieuwe erin. Hebben we beide iets over te zeggen en dan doen we beide aan compromisen, denk ik;)

Maar nogmaals, niet echt het punt.
Doreia schreef: ↑
Wij overleggen samen. SAMEN. Dus niet tegen elkaar, maar we luisteren naar het standpunt van de ander, kunnen ons verplaatsen in de ander en zijn samen op zoek naar de beste oplossing waar we allebei achter staan.

Waarom moet je een deken over de bank leggen om te testen? Je kan bijvoorbeeld ook zeggen: goed idee! Zullen we eens kijken welke mooi zou staan?
Nu je meteen een voorwaarde eraan verbind, ga je er dus eigenlijk niet mee akkoord.

En als dit elke keer gebeurt, dan is overleggen ook helemaal niet leuk en kun je al uittekenen hoe het gaat verlopen.
Goeie! Dankjewel voor de tip
Klinkt niet echt als een leuke toekomst met deze man. Kwaad worden om NIETS. Dat belooft wat.
Gilmoregirlss schreef: ↑
30-01-2018 19:54
Oke dit is misschien een bitcherig antwoord, maar ik vind m stiekem heel grappig :')
En ik snap je punt, maar mijn punt was vooral kan gefocuste irritatie ( of hoe je het ook wil noemen) verklaard worden
Jahoor, maar wij kunnen niet zeggen wat de oorzaak is. Ik had zelf een relatie waarin ik soms enorm kwaad kon worden en dat lag geheel aan mij. Maar ik ken jullie niet, ik weet niet hoe die gesprekken gaan.
Jullie klinken allebei niet erg gezellig.

Waarom mag je vriend geen simpele deken kopen voor over de bank voordat jij het uitgetest hebt?
Mijn vriend en ik overleggen ook een hoop samen, maar zijn geen tijd aan discussies kwijt over dit soort pietluttigheden. Als mijn vriend een deken wilde had hij die ook zonder mij mogen uitkiezen.
zo hij durft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je schrijft dat hij bij andere mensen niet zo is.
Dan ligt het dus gewoon aan jou. Vrij simpel. Of mis ik dan je punt?
Verder is een indicatie dat jullie in de communicatie elkaar niet vinden. Dan kun je geen relatie hebben in mijn ogen.
Doreia schreef: ↑

Dit zeg je goed.
Is dit gedrag te verklaren door iets anders of ligt de schuld compleet bij mij?
Ik denk dat jij de neiging hebt de "schuld" bij jezelf te zoeken en dat hij daarom extra vermetel wordt.

Normaal als je er prijs op stelt dat de ander bij je blijft dan ben je voorzichtig met je woorden. Maar hij gaat er lustig op los.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Volgens mij ben je iemand die vindt dat je gelijk hebt en je krijgt het ook graag, zo niet dan reageer je met een omweg of ontwijkend. Woede is een zonde en jouw gedrag niet daarom ben je opzoek naar bevestiging over je gelijk.

Wanneer je van plan bent om niet alleen te eindigen dan zullen jullie beide iets aan je houding en gedrag moeten doen om ervoor te zorgen dat je elkaar niet de tent uit vecht.

Wanneer je er samen niet uitkomt dan kan hulp van een onafhankelijk derde uitkomst (dus niet je moeder of een vriendin) bieden zoals een interieurstilist of een relatietherapeut die jullie woon- en/of communicatiestijlen dichter bij elkaar brengt.
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-01-2018 20:23
1.00% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat is dit toch laatste tijd op het forum:

Ik heb een lieve vriend, gevolgd door bakken met stront.

Neehee je hebt dus GEEN leuke of lieve vriend
20062016 schreef: ↑
30-01-2018 20:16
Je schrijft dat hij bij andere mensen niet zo is.
Dan ligt het dus gewoon aan jou. Vrij simpel. Of mis ik dan je punt?
Verder is een indicatie dat jullie in de communicatie elkaar niet vinden. Dan kun je geen relatie hebben in mijn ogen.
Wauw. Ik denk dat mensen met communicatieproblemen best wel een relatie kunnen hebben. Ik denk ook dat mensen die zulke gemene dingen online kunnen zeggen een beetje een probleem met het ontremmingseffect hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven