Gezondheid alle pijlers

roaccutane

25-01-2018 00:10 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, hier zijn hier al veel oude topics over. Maar...
ik ben benieuwd naar mensen die roaccutane hebben geslikt en of dit echt zo goed werkt.

Ik maak me best zorgen over deze medicatie die ik moet gaan slikken.
Omdat ik ook al veel acne littekens heb (van die rode/donkere vlekken na puistjes) en me afvraag of het hier ook goed voor is :)? ( I hope so! )

Als er mensen zijn die ook voor en na foto's zouden willen delen, zou dat natuurlijk fijn zijn.
laviva_x schreef:
31-01-2018 15:50
Ik heb de wascreme, effeclar H voor 's ochtends en effeclar H duo + voor 's avonds.

Gebruikte jij daarnaast nog iets van maskers, olie of crème tegen acné? Op youtube zie ik dat mensen zoveel producten gebruiken en dan denk ik, gebruik ik te weinig? Of gebruiken zij juist teveel haha.
Mijn huid was enorm gevoelig en alle producten waar veel werkstoffen inzaten waren niet prettig. Een vettige crème of een kalmerend masker was wel fijn. Denk de producten die je nu hebt zijn goed!
Ik heb roa geslikt en dermatoloog adviseerde La Roche Posay Effaclar H tijdens de kuur. Gebruik het merk nog steeds, heel tevreden over!
My way or the highway!
mick87 schreef:
31-01-2018 15:57
Ik zou als je aan de kuur zit er niet te veel naast gebruiken qua anti-acne middelen. Gewoon de kuur zijn werk laten doen. En smeren tegen droge lippen en huid. En goede zonbescherming.
Bedankt voor de tip! Dan ga ik gewoon door met alleen de effaclar producten.

Ik heb laatst ook een zonnebrandcrème (50+) gekocht van la roche posay, dus heb alles van hetzelfde merk
Hey allemaal!

Ik heb net een raar plekje op mijn linkerwang ontdekt. Het is rond en donkerpaars maar echt geheel plat? Denk ongeveer 3 mm groot.

Ik vond het zo donker uitzien dat ik dacht dat er mascara om mijn wang zat maar het gaat niet weg dus is echt iets anders haha..

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Is dit ook iets van acne?
(Ik ben trouwens nog niet met de roaccutane begonnen, begin over 2 weken).
Mieremuis schreef:
25-01-2018 12:12
Heb het een jaar of 8 geleden ook gebruikt, ben superblij dat de dermatoloog erop aandrong dat ik het ging slikken! Ben van altijd pukkels, pijn, bloedende plekjes, littekens naar een volledig egale huid gegaan. Af en toe voor de menstruatie een enkele pukkel maar die is binnen een dag weer weg.

Was wel intensief, elke maand bloed prikken, elke maand zwangerschapstest, verder geen depressieve klachten gehad maar wel een enorm droge huid, schilfers op mn armen, open lippen, bloedkorstjes in mn neus... maar het was het echt waard!
Elke maand bloedprikken? Nee, ik elke drie maanden.
Elke maand zwangerschapstest? Nee, ik moest formulier bij apotheek ondertekenen dat ik niet zwanger was (als ik de Roaccutane kwam halen).
Droge huid klopt maar schilfers had ik niet. Droge lippen: ja. Zorg dat je altijd lippenbalsem bij je hebt. Ik gebruikte Purol zalf.
Neus is van binnen soms zo droog dat het wat kan bloeden inderdaad.
Oh en de dag/nachtcreme die dermatoloog aanbeveelde was Cetaphil. 100 gram voor iets van 12 euro. Op internet nog goedkoper te vinden.
Ik gebruik de crème nu nog!
Hoe gaat het met de kuur? Ik ben bijna klaar :-)
Hey Mick!

Sorry voor mijn late reactie. Ik heb lang niet meer op het forum gekeken.

Ik zit nu nog voor 2 dagen op 20 mg (ik maak mijn strip op) en ga dan omhoog naar 30 mg. Ik ben nu 48 dagen bezig met de kuur. Ik merk niet zoveel. Droge huid en lippen vind ik erg meevallen! Had het veel erger verwacht. Daarom mag ik ook naar 30 mg. Volgens de dermatoloog is dit het hoogste wat ik mag met mijn gewicht.

Ik merk nog geen verbetering, maar ik ben misschien ook gewoon heel ongeduldig haha. Maar, het is ook niet echt erger geworden *afkloppen*. Ben benieuwd hoe het gaat als ik naar 30 mg ga. Ik gebruik de producten van effaclar h; moisturizer en duo +. Maar volgens de dermatoloog hoef ik de duo + niet meer te gebruiken, hoewel ik deze wel fijn vind..

Wat fijn dat je bijna klaar bent!!! Of misschien ben je al klaar, aangezien ik later reageer :bonk: :-P En hoe is het resultaat? Denk je dat deze kuur genoeg is geweest?
Ik ben bezig met mijn 4e maand 40 mg, na de volgende afspraak wordt dit waarschijnlijk gehalveerd!
Bij mij valt de droogheid onwijs mee.. geen schilfers, wel droge lippen maar dat is prima bij te houde met kilo's purol! Al met al zie ik de verbetering nog niet echt, dus ik verwacht dat ik nog wel een par maardan door moet met de kuur...
Hopen op een mooi resultaat!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven