Onder jaarcontract uitkomen
zondag 4 februari 2018 om 15:32
zondag 4 februari 2018 om 15:57
Je kan er vanaf als de werkgever het ook goed vindt, dan wordt het contract beëindigt met wederzijds goedvinden. Als de werkgever niet instemt moet je doorwerken en als je dat niet doet kan de werkgever naar de rechter stappen en een schadevergoeding eisen, meestal is dat het loon tot de einddatum van het contract. Die schadevergoeding is ook van toepassing als je zomaar besluit niet meer te komen. Dat kan een hele dure grap worden dus.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zondag 4 februari 2018 om 16:00
Waarom heb je dan überhaupt getekend? Dat is nog niet zo lang geleden als je proeftijd net om is. Ik neem aan dat je de plannen om voor jezelf te beginnen ook al een tijdje had.
Maar goed, wat Mw Theelepel zegt dus.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 4 februari 2018 om 16:01
Doe normaal joh
zondag 4 februari 2018 om 16:01
Bianca1971a schreef: ↑04-02-2018 15:57Dat is niet de vraag. Ga direct vol aan de bak en wil focussen.
Dan toon je ballen en zeg je de waarheid.
zondag 4 februari 2018 om 16:02
En dit.whatcomesaround schreef: ↑04-02-2018 16:00Ziekmelden? Met welke reden dan precies?? Als je werkgever er achter komt dat je terwijl je ‘ziek’ thuis zit, gewoon geld aan het verdienen bent voor jezelf heb je nog steeds een dik probleem..
Naast dat ik het echt enorm laag vind om dat te doen..
Hoe wil je dat verkopen aan je wg en een bedrijfsarts?
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 4 februari 2018 om 16:08
Je denkt dat de situatie minder problematisch wordt als jij jouw werkgever ook nog eens gaat bestelen?
zondag 4 februari 2018 om 16:13
Je als een volwassene gedragen kan ook.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zondag 4 februari 2018 om 16:14
Ik lees hier iemand die heel verstandig na kan denken en verstandige keuzes kan maken, iemand die een goede basis heeft om voor zichzelf te beginnen
zondag 4 februari 2018 om 16:15
gucciguilty schreef: ↑04-02-2018 16:14Je kan toch gewoon opzeggen en de opzegtermijn accepteren? Of mis ik iets ofzo?
Ja, nogal:
''Ik ben zo dom geweest om een jaarcontract te tekenen waarbij ik er tussentijds niet vanaf kan. Proeftijd is al voorbij.''