Geld & Recht alle pijlers

Onder jaarcontract uitkomen

04-02-2018 15:28 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik zit met een klein probleem. Ik ben zo dom geweest om een jaarcontract te tekenen waarbij ik er tussentijds niet vanaf kan. Proeftijd is al voorbij. Toch wil ik er graag vanaf!
Hoe? Iemand een advies voor mij?
S-Groot schreef:
04-02-2018 16:15
Ja, nogal:
''Ik ben zo dom geweest om een jaarcontract te tekenen waarbij ik er tussentijds niet vanaf kan. Proeftijd is al voorbij.''
Net aangepast :-$ Ging er even vanuit dat je elk contract gewoon kan opzeggen met een opzegtermijn etc, ook weer wat geleerd :ugeek:
Zeg dat je je wil ombouwen tot man, en dat dit niet een jaar kan wachten ;-)
SUPER TIP

als je zo bent van instelling:
morgen je baas bellen en zeggen dat je niet meer komt om te werken.
Het enige wat gebeurt is dat je geen salaris meer krijgt
Voor jezelf gaan beginnen
EN JE FAILLIET LATEN VERKLAREN NA EEN MAANDJE OF 3
Bianca1971a schreef:
04-02-2018 15:58
Ziek melden kan ook
als je gepakt wordt is het fraude, bovendien lijkt het nergens op natuurlijk. Uitkering krijgen en voor jezelf aan 't werk zijn
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Bianca1971a schreef:
Ziek melden kan ook
Zeker. Dan neem je ook meteen een voorproefje op je eventuele toekomst. Mocht je eigen bedrijf een succes worden en het is nodig om werknemers in dienst te nemen dan kom je vanzelf een keer een replica van jezelf tegen. Eens kijken of je het dan nog zo grappig vindt.
wittegeit schreef:
04-02-2018 17:53
Zeker. Dan neem je ook meteen een voorproefje op je eventuele toekomst. Mocht je eigen bedrijf een succes worden en het is nodig om werknemers in dienst te nemen dan kom je vanzelf een keer een replica van jezelf tegen. Eens kijken of je het dan nog zo grappig vindt.
Precies dit! Ken je de uitdrukking: ik gun je veel personeel?
Eehmm, gewoon in gesprek met je werkgever gaan? Die heeft ook niks aan een ongemotiveerde werknemer he, dus waarschijnlijk laat ie je gewoon wel gaan.
Winter is coming...
wittegeit schreef:
04-02-2018 17:53
Ik denk niet dat TO bang hoeft te zijn dat het zover zal komen. Met haar ethiek schop je het niet zover in het bedrijfsleven.
Wat is nou één jaar op een mensenleven? Kom op zeg, 12 maanden is niet echt lang (Uitgaande van fulltime, 52 werkweken van 5 dagen minus feestdagen en vakantiedagen) en je hebt zo de kans om je startkapitaal bij elkaar te sparen zo niet wat reserves op te bouwen.

Je kunt een nadeel ook ombuigen naar een voordeel. Het is maar net wat jezelf wilt. En als je domme keuzes maakt (door onnadenkend een jaarcontract te tekenen zonder er tussentijds van af te kunnen) dan zal dat wat worden als je voor jezelf begint..........

Hoe dan ook, wens je veel succes met de keuze(s) die gaat maken.
Bianca1971a schreef:
Ziek melden kan ook
Ja hoor, dat kun je doen. Waarom open je dan een topic?
Wel een kutmentaliteit hoor; zelf tekenen voor een jaarcontract en na een maand je werkgever opzadelen met én kosten én een probleem omdat zijn werknemer ineens wegvalt. Ik snap sommige werkgevers steeds beter ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven