Ouders helpen?

05-02-2018 13:47 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Je ouders ( beiden pensioenleeftijd)
moeten een rekening betalen van 900 euro, dit kunnen ze niet, moeten hiervoor in het rood staan.
Jij biedt aan , om van je eigen geld, hun te helpen, zonder overleg met partner , samen hardwerkend en 3 kleine kinderen.
Je ouders gaan vervolgens wel 2x op vakantie en kopen van allerlei cadeautjes en kleren voor jullie kinderen.
Een lening, betalen mijn ouders wel terug, bespreekbaar maken met partner of niet?
Verzwijgen naar partner? En wat als partner er wel achter komt?
Nee schoonouders hebben mij al aangesproken dat ik het er niet met mijn ouders over mag hebben.
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 14:05
Nee schoonouders hebben mij al aangesproken dat ik het er niet met mijn ouders over mag hebben.
Wat zei jij toen?
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 14:05
want?
Als ik iemand 900 had geleend en die ging vervolgens lekker 2x op vakantie, zou ik me wel bescheten voelen. Ik vrat nog liever droog brood dan bij mn kinderen te moeten lenen.
Ben hier erg van geschrokken en ben ook boos, dat ze alledrie dit achter mijn rug om hebben geregeld. Schoonouders liepen hier laatst boos weg , mijn manwas er niet, toen ik hun hierop aansprak. Ik mocht dus niets tegen mijn ouders zeggen , want volgens schoonmoeder hang ik altijd vuile was buiten. Ik heb nog gezegd dat wij 3 jonge kinderen hebben en als ze geen geld hebben niet op vakantie konden, weg waren ze...
Ik zou me er wat meer buiten houden, Vivaatjei. Laat het bij je man.
Ik zou zoiets ook niet bespreken. Mijn geld, mijn keuzes. Ik vind zo'n bedrag niet waard om dit te bespreken. Als het invloed heeft zou hebben onze financiën vind ik het anders. Maar in dit geval heeft vriend van zijn geld betaalt en heeft hij dus iets minder spaargeld.

Of hij het terug wil is aan hem. Welke afspraken hij maakt ook. Dat het apart is dat zijn ouders wel op vakantie gaan, iets doen voor de kinderen, tja ook dat is aan hem.

Wat zou je erover willen bespreken? Het is toch eenmalig? Hij vindt het niet belangrijk, dat begrijp ik.

Gaat dit echt ten kosten jullie huishouden, dan is het anders. Maar dat lees ik hier niet.

Wel lees ik wat anders. Willen jouw schoonouders graag tippen aan jouw ouders? Willen ze een bepaald beeld van zichzelf neerzetten? En doen ze daardoor dingen die ze eigenlijk niet kunnen betalen?
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 14:14
13.36% gewijzigd
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 14:11
Ben hier erg van geschrokken en ben ook boos, dat ze alledrie dit achter mijn rug om hebben geregeld. Schoonouders liepen hier laatst boos weg , mijn manwas er niet, toen ik hun hierop aansprak. Ik mocht dus niets tegen mijn ouders zeggen , want volgens schoonmoeder hang ik altijd vuile was buiten. Ik heb nog gezegd dat wij 3 jonge kinderen hebben en als ze geen geld hebben niet op vakantie konden, weg waren ze...
Dan heb je je punt gemaakt. Zou het dan verder laten rusten.
Nja ik had ze het geld ook geleend als het mijn situatie zou zijn. Want in het rood staan is nooit fijn. Of ze nou 2x op vakantie gaan of niet. Zolang ze het terug betalen is er niets aan de hand.

Anyway, of het nou zijn eigen geld is of niet, hij had het wel moeten vertellen want jullie zijn partners. Ook als jij het er niet mee eens bent, altijd vertellen (tenzij het om een paar euro gaat). Alleen omdat jullie de financiën gescheiden houden is het wel aan hem om het uit te lenen of niet.

Lijkt me juist dat je een ruzie/discussie veroorzaakt als je er niets over zegt.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Ik snap Juf Joke dat ik bij mijn man moet houden, er knapte iets in mij , schoonmoeder bemoeit zich altijd wel met zaken altijd sneren geven en nu was bij mij keer de emmer vol. Jammer dan denk ik nu, nu geef ik weerstand. Volgende keer hebben ze weer geld nodig...
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 14:15
Ik snap Juf Joke dat ik bij mijn man moet houden, er knapte iets in mij , schoonmoeder bemoeit zich altijd wel met zaken altijd sneren geven en nu was bij mij keer de emmer vol. Jammer dan denk ik nu, nu geef ik weerstand. Volgende keer hebben ze weer geld nodig...
het is JOUW man´s geld. Jullie hebben het zo geregeld.
Gooi die regeling dan om (toch wel wijs, als je jonge kinderen hebt)
Was het nu een lening en betalen ze wel of niet terug ondanks hun luxe levensstijl?
Het gaat dus om heel andere dingen eigenlijk.
Ik snap je niet helemaal. Mijn schoonouders kunnen niet met geld omgaan en gaan dat ook niet meer leren. De belastingaanslagen komen elk jaar weer als een volslagen verrassing lijkt het. Mijn man heeft ze daarvoor wel eens geld ‘geleend’ (nou ja, dat ziet hij dus nooit meer terug) en heeft mij dat pas achteraf verteld. Van zijn eigen rekening, dat spreekt voor zich. En daar mag hij dus mee doen wat hij wil wat mij betreft. Of hij daar nou een overbodige gadget van koopt of zijn ouders helpt: zijn geld, zijn beslissing.
The owls are not what they seem
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 13:56
Hij heeft het wel van zijn eigen geld betaald, is zijn eigen rekening. En inderdaad hij was bang dat ik het zou afkeuren. Dus voor de lieve vrede niets gezegd
Heeft hij een punt?

Ik denk dat stellen meestal zelf een stiekem cultuur creeren in hun relatie door hoe ze op elkaar reageren.
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 14:11
:woa: Ga jij zo met jouw man zijn ouders om?? Onbeschoft zeg. Echt bizar. Ik snap je man wel.
To, het is duidelijk dat hier meer speelt dan alleen maar geld lenen. Als je het heel goed met je schoonouders had kunnen vinden, dan had je hier ook al anders in gestaan. Nu is het de minder goede verhouding met je schoonouders, de manier/gemakzuch waarop zij met hun geld omgaan en het feit dat je man hier niets over gezegd heeft om de lieve vrede te bewaren.

Probeer deze dingen los van elkaar te zien:

- Je man mag ze geld lenen, zolang het niet gezamelijk geld is of hij daardoor niet aan zijn verplichtingen tov zijn gezin kan voldoen.
- Als jouw schoonmoeder zonder reden onaardig tegen jou doet (ik lees dat ze sneren geeft), zeg tegen je man dat hij er iets van moet zeggen (want zijn ouders en hij moet achter jou staan). Zo niet dan hoef je dat zeker niet te accepteren.
- Dat jouw schoonouders niet met geld om kunnen gaan, dat is niet anders en niet jouw pakkie aan. Al hoewel ik mij best kan voorstellen dat als ze onaardig tegen jou doen, dat het een makkelijk onderwerp is om een sneer terug over te geven. Probeer er boven te staan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik vind ook niet kunnen als je geld leent van kind en vervolgens daar alleen maar leuke dingen mee doet.
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 14:29
Ik vind ook niet kunnen als je geld leent van kind en vervolgens daar alleen maar leuke dingen mee doet.
Probeer dat los te laten, dat punt heb je al gemaakt, wat wil je bereiken?
Jufjoke schreef:
05-02-2018 14:12
Ik zou me er wat meer buiten houden, Vivaatjei. Laat het bij je man.
Dit idd. Als er iets over gezegd moet worden dan is het door je man. Jouw man kan dit met zijn ouders bespreken. Jij kan het met je man bespreken. Hoezo denk je dat je zijn ouders zo kan behandelen? Pikt jouw man het dat je zijn ouders zo schoffeert?
ja gek dat hij dat niet zou willen vertellen, riekt naar schaamte van zowel je man als zijn ouders

en als je het mij vraagt nog terecht ook

ik bedoel het is wel schattig allemaal, maar verstandig en verantwoordelijk; nee
Lorem Ipsum
Vivaatjei schreef:

To, niet lullig bedoelt, maar het is niet jouw geld en het zijn niet jouw ouders. Daar kun je van vinden wat je wilt, maar het is niet aan jouw om er iets over te zeggen als het jouw niet schaad. Blijkbaar ben je nogal duidelijk met je mening dat je man het gaat verbergen, ook al is er geen reden voor. Zijn geld, zijn verantwoordelijkheid, zijn keuze.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Vivaatjei schreef:
maar het is jouw geld niet, dus gaat het je niet aan
Vivaatjei schreef:
Wat wil je bereiken met je houding? Het is toch niet constructief. Maak gewoon afspraken met je man. Echt genant dit.
Je zet jouw man hier ook mee voor lul trouwens. Wordt hij door zowel zijn ouders als zijn vrouw voor lul gezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven