Ouders helpen?
maandag 5 februari 2018 om 13:47
Hallo,
Je ouders ( beiden pensioenleeftijd)
moeten een rekening betalen van 900 euro, dit kunnen ze niet, moeten hiervoor in het rood staan.
Jij biedt aan , om van je eigen geld, hun te helpen, zonder overleg met partner , samen hardwerkend en 3 kleine kinderen.
Je ouders gaan vervolgens wel 2x op vakantie en kopen van allerlei cadeautjes en kleren voor jullie kinderen.
Een lening, betalen mijn ouders wel terug, bespreekbaar maken met partner of niet?
Verzwijgen naar partner? En wat als partner er wel achter komt?
Je ouders ( beiden pensioenleeftijd)
moeten een rekening betalen van 900 euro, dit kunnen ze niet, moeten hiervoor in het rood staan.
Jij biedt aan , om van je eigen geld, hun te helpen, zonder overleg met partner , samen hardwerkend en 3 kleine kinderen.
Je ouders gaan vervolgens wel 2x op vakantie en kopen van allerlei cadeautjes en kleren voor jullie kinderen.
Een lening, betalen mijn ouders wel terug, bespreekbaar maken met partner of niet?
Verzwijgen naar partner? En wat als partner er wel achter komt?
maandag 5 februari 2018 om 15:42
Maar dan nog, gaat het je niet aan, als hij het weer doet
Waarom hebben jullie de financien zo gescheiden, als jij daar niet achter staat??
maandag 5 februari 2018 om 15:45
Goed. Al met al. In al je reacties zeg je eigenlijk hetzelfde en blijf je hangen in je verontwaardiging. Heb je je doel bereikt met dit topic?
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 15:45
1.42% gewijzigd
Wat is dit nou weer voor een reactie?
Zij hebben vroeger kleine kinderen gehad en gewerkt. Vind je niet dat ze het verdiend hebben om vakantie te gaan ofzo? Kunnen jullie niet op vakantie en ben je jaloers? Wat is het dat je zo naar reageert?
Wat moet er volgens jou precies besproken worden nu dan? Partner heeft geld geleend aan ouders, ouders betalen het terug maar gaan daarnaast ook 2x op vakantie en kopen kadootjes. Misschien heeft partner wel aangegeven dat ze het gerust in termijnen kunnen terugbetalen omdat hij het niet zo mist zodat ze ook nog wat leuke dingen kunnen doen?
Verder geef je aan dat het zijn geld is, daar mag hij mee doen wat hij wil, inclusief uitlenen aan zijn ouders.
Dat hij het niet tegen jou gezegd heeft/met jou besproken heeft, zal wel een reden hebben vermoed ik. Je komt in je OP en reacties erg verbaal agressief over. Wat je tegen je schoonouders hebt gezegd vind ik niet kunnen trouwens, dat je dit zo voelt begrijp ik heel goed, dat je het wil bespreken snap ik ook, maar dat had je in dit geval toch echt eerst met je partner moeten bespreken. Jij hebt bot gezegd helemaal niets te maken met deze lening.
Verder geef je aan dat het zijn geld is, daar mag hij mee doen wat hij wil, inclusief uitlenen aan zijn ouders.
Dat hij het niet tegen jou gezegd heeft/met jou besproken heeft, zal wel een reden hebben vermoed ik. Je komt in je OP en reacties erg verbaal agressief over. Wat je tegen je schoonouders hebt gezegd vind ik niet kunnen trouwens, dat je dit zo voelt begrijp ik heel goed, dat je het wil bespreken snap ik ook, maar dat had je in dit geval toch echt eerst met je partner moeten bespreken. Jij hebt bot gezegd helemaal niets te maken met deze lening.
maandag 5 februari 2018 om 15:46
Ik snap de boosheid en het cynisme dat hier uit klinkt goed. Maar toch zou ik je graag ter overweging geven of je er iets mee opschiet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 5 februari 2018 om 15:48
Zoals velen hebben gezegd lijkt het me verstandig om eens met je man te praten. Te vertellen wat je dwars zit en hem vragen wat hem dwars zit etc. Misschien hebben jullie elkaar wel elke keer verkeerd begrepen. En Door elkaar te vertellen wat er is en wat je voelt wordt alles wat makkelijker.
Maar ga eerst voor jezelf na waarom je je zo voelt voor je het gesprek aan gaat.
En uit eindelijk zal ik met je schoonouders en man om tafel om te vertellen wat je dwars zit en vice versa.
Ik begrijp jou ook wel TO want je snapt simpelweg niet waarom ze zo doen etc dus het lijkt me best frustrerend.
Maar ga eerst voor jezelf na waarom je je zo voelt voor je het gesprek aan gaat.
En uit eindelijk zal ik met je schoonouders en man om tafel om te vertellen wat je dwars zit en vice versa.
Ik begrijp jou ook wel TO want je snapt simpelweg niet waarom ze zo doen etc dus het lijkt me best frustrerend.
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
maandag 5 februari 2018 om 15:49
TO heeft formeel niets te maken met de lening, maar ze heeft wel iets te maken met haar man en (dus) met haar schoonouders. Hoe vaak we hier rationeel blijven herhalen dat ze geen “recht” heeft boos te zijn, ze is het toch. En met argumenten gaat dat niet opgelost worden. Met communiceren met haar partner, en met goed naar zichzelf kijken, wellicht wel.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 5 februari 2018 om 15:56
Vivaatjei schreef: ↑05-02-2018 14:11Ben hier erg van geschrokken en ben ook boos, dat ze alledrie dit achter mijn rug om hebben geregeld. Schoonouders liepen hier laatst boos weg , mijn manwas er niet, toen ik hun hierop aansprak. Ik mocht dus niets tegen mijn ouders zeggen , want volgens schoonmoeder hang ik altijd vuile was buiten. Ik heb nog gezegd dat wij 3 jonge kinderen hebben en als ze geen geld hebben niet op vakantie konden, weg waren ze...
Waarom bemoei je je daarmee?
maandag 5 februari 2018 om 15:56
kan zijn, dat TO deze financiële verdeling al nooit gewild heeftKoffiekop schreef: ↑05-02-2018 15:54TO je komt op mij over als een zeur. Je bemoeit je met dingen die helemaal niet over jou gaan, je ergert je aan mensen omdat je ze niet snapt. Man, wat vermoeiend.
Je hebt er helemaal geen last van. Het geld is van je man, het zijn zíjn ouders. En als je niet met je schoonmoeder overweg kan dan moet je dáár iets aan doen maar dat staat hier los van.
er lijkt wel wat scheef te zitten in deze relatie
maandag 5 februari 2018 om 16:02
Dat kan maar dan moet ze dát bespreken. We kunnen hier wel gaan speculeren wat TO haar probleem eígenlijk is maar ik reageer maar gewoon op wat ze zelf schrijft.
maandag 5 februari 2018 om 16:04
maandag 5 februari 2018 om 16:14
Het is toch niet omdat jullie kiezen voor een hectisch leven met 3 kinderen op rij dat iemand anders niet mag genieten van het leven?
maandag 5 februari 2018 om 16:15
Ik snap TO wel enigszins.
De relatie met de schoonouders is al niet al te best (sneren/opmerkingen maken)
Zelf hard werken voor de centen en gezin met 3 kinderen onderhouden, en dan er achter komen dat manlief €900 aan schoonouders leent en ze daar in haar ogen niet netjes mee omgaan.
Verder steekt het haar dat haar man het niet nodig vind om haar bij de beslissing te betrekken (Het is zijn eigen geld, maar ik kan me voorstellen dat je bij grote bedragen wel samen overlegt). En het steekt helemaal dat hij haar niet eens hierover heeft verteld, want daar komt alleen maar hommeles van volgens hem. En hij heeft in dit geval gelijk.
Ik dank dat het voor TO wel goed zou kunnen zijn om eens rustig met haar te gaan praten over alles wat haar dwars zit (niet verwijtend maar vanuit haar gevoel)
Wellicht dat haar man niet weet wat haar allemaal dwars zit mbt de schoonouders opmerkingen en bemoeierij. Ik wens je veel sterkte Meis.
De relatie met de schoonouders is al niet al te best (sneren/opmerkingen maken)
Zelf hard werken voor de centen en gezin met 3 kinderen onderhouden, en dan er achter komen dat manlief €900 aan schoonouders leent en ze daar in haar ogen niet netjes mee omgaan.
Verder steekt het haar dat haar man het niet nodig vind om haar bij de beslissing te betrekken (Het is zijn eigen geld, maar ik kan me voorstellen dat je bij grote bedragen wel samen overlegt). En het steekt helemaal dat hij haar niet eens hierover heeft verteld, want daar komt alleen maar hommeles van volgens hem. En hij heeft in dit geval gelijk.
Ik dank dat het voor TO wel goed zou kunnen zijn om eens rustig met haar te gaan praten over alles wat haar dwars zit (niet verwijtend maar vanuit haar gevoel)
Wellicht dat haar man niet weet wat haar allemaal dwars zit mbt de schoonouders opmerkingen en bemoeierij. Ik wens je veel sterkte Meis.
maandag 5 februari 2018 om 16:31
Uit de toon van TO proef ik wel dat zij vast ook niet bepaald een fijne schoondochter zal zijn voor haar schoonouders. Bewaar gewoon zoveel mogelijk afstand en laat je niet verleiden tot discussies met schoonmoeder.
En als je man van zijn geld zijn ouders geld wil lenen dan mag jij dat onverstandig vinden, maar het is zijn keus. En ik snap uit hoe jij hier aan het communiceren bent over je schoonouders wel dat hij het voor je heeft achtergehouden. Je bent zelf ook onderdeel van het probleem.
En als je man van zijn geld zijn ouders geld wil lenen dan mag jij dat onverstandig vinden, maar het is zijn keus. En ik snap uit hoe jij hier aan het communiceren bent over je schoonouders wel dat hij het voor je heeft achtergehouden. Je bent zelf ook onderdeel van het probleem.
maandag 5 februari 2018 om 16:32
Excuses maken kan altijd nuttig zijn, maar proberen het verhaal achter het verhaal te horen ookKoffiekop schreef: ↑05-02-2018 16:00Communiceren met haar partner? Om haar excuses aan te bieden dan hoop ik.
Mijn ouders zijn ook geen model(schoon)ouders maar het zijn wel mijn ouders. Als ik ze geld zou geven van mijn eigen rekening dan heeft mijn partner daar niks mee te maken. Dan wil ik best voor de aardigheid 1 x uitleggen waarom en hoe en wat maar ik ga daar geen discussies of lange gesprekken over aan. Waarom zou ik?
Ik zou ook not amused zijn als mijn partner er heel verontwaardigt over ging doen of ze ‘erop aan ging spreken’. Dat is niet gepast.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)