Gezondheid alle pijlers

Kokhalzen en misselijkheid

05-02-2018 22:32 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb nou al een tijdje last van heel erg kokhalzen zonder enige reden en last van onderaan mijn ribben precies in het midden, waar mijn maag zit dus. Ik krijg een opzet gevoel in mijn keel en voel me misselijk. Ik ben naar de huisarts geweest, die kon er niks mee en stuurde me door naar de KNO-arts, daar hebben we neussprays getest en dat werkte niet en neus en keel zagen er goed uit. Ik heb nu nog steeds dat gevoel in mijn maag, het kokhalzen, vreemd dik gevoel onderin en in mijn keel en het geeft me gewoon een misselijk gevoel. Nu moet ik weer gaan bloed prikken en Rennies proberen. Iemand die hier bekend mee is en misschien weet wat het is en wat ik hier aan kan doen? Bedankt.
De dr weet niet wat het is en wij wel denk je??

Ik denk dat rennies geen gek idee is
Heb je veel stress?

Doe het eens een tijdje rustig aan.
Wij mogen hier geen diagnoses geven.
Waar ik het eerste aan dacht is ook stress, een soort paniekaanval.
Zit je verder wel lekker in je vel? Slaap je goed, goede eetlust, enz.?
Vertel eens wat meer achtergronginformatie?
Maagzweer/ontsteking ?

Ik had destijds ook vaak een kokhalsgevoel, pijn in mijn maag, slijm in de keel en veel brandend maagzuur....

Diagnoses geven mag hier niet, maar misschien heb je er iets aan.
Heb je al een zwangerschapstest gedaan? Zo voelde ik me precies de eerste maanden van mijn zwangerschappen....
eowyn9 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 22:44
Reden: typfout
0.45% gewijzigd
eowyn9 schreef:
05-02-2018 22:43
Heb je al een zwangerschapstest gedaan? Zo voelde ik me precies de eerste maanden van mijn zwangerschappen....
Ja dit! Had ik ook toen ik zwanger was!
En weer een TO die alleen OP's schrijft en niet reageert. Verspilde moeite om te reageren.
Een*Nieuwe*Lente schreef:
05-02-2018 22:39
Wij mogen hier geen diagnoses geven.
Waar ik het eerste aan dacht is ook stress, een soort paniekaanval.
Zit je verder wel lekker in je vel? Slaap je goed, goede eetlust, enz.?
Vertel eens wat meer achtergronginformatie?
Stress zat ik zelf ook aan te denken alleen ik kan me niet voorstellen dat ik daar dan elke dag zoveel last van heb. Ik heb de laatste tijd wel meerdere keren een blaasontsteking gehad, slaap ongeveer 7.5 uur doordeweeks i.v.m schoolwerk etc. dus dat kan beter, ik ben 17 (helemaal vergeten te melden, sorry!) Eetlust is goed zolang ik dus niet misselijk ben. Ben de laatste tijd wel af en aan een beetje ziekjes maar ik denk/hoop dat dat is door de koude temperaturen en een verminderde weerstand. Het kokhalzen heb ik al vrij lang last van, denk haast al wel langer dan een jaar.
eowyn9 schreef:
05-02-2018 22:43
Lijkt me haast niet, en ik hoop het niet om eerlijk te zijn. Ik heb er al langer dan een jaar last van. Ik ben ook aan de pil dus het zou in principe niet kunnen maar volgende week is mijn stopweek dus dan kan ik deze optie wel of niet afsluiten.
Corona67 schreef:
06-02-2018 06:24
En weer een TO die alleen OP's schrijft en niet reageert. Verspilde moeite om te reageren.
Had er niet echt ruim de tijd voor maar fijn dat je toch de moeite nam om te reageren dat het verspilde moeite is om te reageren!
[quote=vivajaline post_id=28116436 time=1517866467 user_id=180210]
De dr weet niet wat het is en wij wel denk je??

Ik denk dat rennies geen gek idee is

En eet bananen , helpt tegen misselijkhied.
Gooi ze daarna over de schutting, anders gaan ze stinken :-(
LoveRosie schreef:
06-02-2018 19:20
Had er niet echt ruim de tijd voor maar fijn dat je toch de moeite nam om te reageren dat het verspilde moeite is om te reageren!
Tja. Je vorige 3 topics schreef je alleen een OP en reageerde je verder niet.
(Wat ik nogal onbeschoft vind)

Dus de aanname dat dat nu weer zou gebeuren is niet heel raar toch?

Maar goed, hopelijk ben je snel van je klachten af.
LoveRosie schreef:
06-02-2018 19:20
Lijkt me haast niet, en ik hoop het niet om eerlijk te zijn. Ik heb er al langer dan een jaar last van. Ik ben ook aan de pil dus het zou in principe niet kunnen maar volgende week is mijn stopweek dus dan kan ik deze optie wel of niet afsluiten.
Tijdens je stopweek krijg je alleen een onttrekkingsbloeding, dat is geen echte menstruatie en zegt dus niets over een eventuele zwangerschap.
Drackie schreef:
08-02-2018 14:58
Tijdens je stopweek krijg je alleen een onttrekkingsbloeding, dat is geen echte menstruatie en zegt dus niets over een eventuele zwangerschap.
Dat is niet perse waar. Het hebben van bloedverlies sluit een zwangerschap niet uit, maar een onttrekkingsbloeding krijg je vanwege het wegvallen van de progesteroncomponent van de pil. Wanneer er een zwangerschap is maakt het gele lichaam progesteron aan totdat de placenta het overneemt. Het progesteron valt dus niet weg en in principe komt er geen afstoting van het baarmoederslijmvlies; dus geen onttrekkingsbloeding.
probeer eens Rantidine (gewoon verkrijgbaar bij het Kruidavet e.d.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven