Clomid en opeens 2 eicellen...
maandag 5 februari 2018 om 20:33
Hi,
Ik probeer voor de 3e keer zwanger te worden met behulp van clomid.
We zijn zo gelukkig geweest om de eerdere twee keren redelijk snel beloond te worden.
Nu hebben we twee mooie kids en willen graag een derde.
Ik heb vorige week 2 FM’s gehad, met eerst geen groei en de 2e keer 1 ieniminie groeiende eicel (11-12mm).
Van het weekend (zondag) sex gehad zonder zwangerschapsdoel zeg maar. En nu vanochtend weer een FM, en daar waren 2 grote eicellen van 15-17 mm.
Ik weet niet wanneer ze nu tot een eisprong komen, ben een beetje vergeten of ze nu sneller gingen groeien naar de eisprong toe.
Met twee gezonde kids vinden we de kans van een tweeling erbij wel heftig. Dus we hebben besloten nu de rest van de maand tot eisprong niet te gebruiken.
Ik vraag me nu af wat de kansen zijn. Ik begrijp dat jullie niet in mijn baarmoeder kunnen kijken (dat probeert het fertiliteitscentrum al genoeg), maar iemand een idee wanneer die celletjes nu gaan springen. Wat de kans is dat ze beiden bevrucht worden.
Een super ervaringsdeskundige deskundige aanwezig?
Ik heb woensdag weer een FM
Ik probeer voor de 3e keer zwanger te worden met behulp van clomid.
We zijn zo gelukkig geweest om de eerdere twee keren redelijk snel beloond te worden.
Nu hebben we twee mooie kids en willen graag een derde.
Ik heb vorige week 2 FM’s gehad, met eerst geen groei en de 2e keer 1 ieniminie groeiende eicel (11-12mm).
Van het weekend (zondag) sex gehad zonder zwangerschapsdoel zeg maar. En nu vanochtend weer een FM, en daar waren 2 grote eicellen van 15-17 mm.
Ik weet niet wanneer ze nu tot een eisprong komen, ben een beetje vergeten of ze nu sneller gingen groeien naar de eisprong toe.
Met twee gezonde kids vinden we de kans van een tweeling erbij wel heftig. Dus we hebben besloten nu de rest van de maand tot eisprong niet te gebruiken.
Ik vraag me nu af wat de kansen zijn. Ik begrijp dat jullie niet in mijn baarmoeder kunnen kijken (dat probeert het fertiliteitscentrum al genoeg), maar iemand een idee wanneer die celletjes nu gaan springen. Wat de kans is dat ze beiden bevrucht worden.
Een super ervaringsdeskundige deskundige aanwezig?
Ik heb woensdag weer een FM
maandag 5 februari 2018 om 20:39
maandag 5 februari 2018 om 20:42
Oh dat wist ik niet. Krijg idd geen medicatie om ze te laten springen.
Hoe zit dat dan, waarom springen ze niet allebei zoals soms bij vrouwen die geen hormoonbehandeling krijgen?
maandag 5 februari 2018 om 20:47
Zeker, en zoals ik schreef zijn we er 2x eerder mee zwanger geworden.Nicotientje schreef: ↑05-02-2018 20:39Je bent toch wel voorgelicht? De kans op meerlingen is met Clomid beduidend groter.
Daarom heb ik ook follikel metingen, maar we hadden niet gedacht dat als er maar 1 op 11/12 mm zit er na het weekend opeens 2 groeiende zouden zitten.
Ik begrijp dat dat kan gebeuren een tweeling hoor, en als het zover zou komen dan zijn ze welkom. Maar nu we het weten bepalen we wel ons plan. En ben ik dus zelf heel benieuwd hoever de sex van de eisprong vandaan zal zitten.
maandag 5 februari 2018 om 20:59
Woensdag zal je een hoop informatie meer hebben. Over de groei en evt de sprong al.
Kan me voorstellen dat dit een verrassing is. Wel hebben vrouwen zonder clomid ook weleens een dubbele eisprong.
En ze moeten bevrucht worden (blijkbaar met best een tijd ertussen) en ook nog eens allebei innestelen...
Kan me voorstellen dat dit een verrassing is. Wel hebben vrouwen zonder clomid ook weleens een dubbele eisprong.
En ze moeten bevrucht worden (blijkbaar met best een tijd ertussen) en ook nog eens allebei innestelen...
maandag 5 februari 2018 om 21:19
maandag 5 februari 2018 om 21:32
Mijn eitje was toen ik een ICSI terugplaatsing kreeg (volledig eigen cyclus, was een ingevroren embryo) bij de laatste controle al 24 mm en toen had ik nog geen positieve ovulatietest, dus het is niet persé bij 20 mm.
Eisprong moest bekend zijn ivm dag van terugplaatsing, daarom keken ze daar wel naar
Eisprong moest bekend zijn ivm dag van terugplaatsing, daarom keken ze daar wel naar
maandag 5 februari 2018 om 21:42
[quote=Pandala post_id=28116096 time=1517862764 user_id=342987]
Mijn eitje was toen ik een ICSI terugplaatsing kreeg (volledig eigen cyclus, was een ingevroren embryo) bij de laatste controle al 24 mm en toen had ik nog geen positieve ovulatietest, dus het is niet persé bij 20 mm.
[/quote
Ik zal morgen is ovulatietests kopen. Heb natuurlijk die metingen maar zou ik nu wel fijn vinden.
[/quote
Ik zal morgen is ovulatietests kopen. Heb natuurlijk die metingen maar zou ik nu wel fijn vinden.
maandag 5 februari 2018 om 21:43
Nog nietvan gehoord. Ik denk het eigenlijk niet. Van mij hoeft dat ook niet, ik zou ook een MAP kunnen nemen maar dat vind ik niet nodig.
maandag 5 februari 2018 om 21:45
Ja, er is altijd een kans op een tweeling en bij ons meer. En dat nemen we wel. Maar nu het dan toevallig zo uitkomt ben ik wel bezorgd, dat is niet vreemd of veeleisend toch?
Vind het gewoon wel normaal eigenlijk
maandag 5 februari 2018 om 22:17
Ja ik ga morgen beginnen met een test.Animal2307 schreef: ↑05-02-2018 21:57Ik zou ovulatie testen doen, dan kun je er wat meer over zeggen. Als die pas over 3 dagen positief is, is de kans dat je zwanger wordt wel erg klein. Best lastig, vooral omdat je de vorige keren best snel zwanger bent geworden.
Ik ben gewoon totaal vergeten wanneer mijn eisprong was en met hoeveel mm bij de eerste twee.
In mijn beleving zo rond de 22 mm, maar goed gezien de grilligheid van de groei zegt dat nog niks.
maandag 5 februari 2018 om 22:25
Tja, zo raakte ik ook zwanger terwijl het absoluut niet het plan was die maand. Ik overwoog te stoppen met de relatie namelijk.....Animal2307 schreef: ↑05-02-2018 21:57Ik zou ovulatie testen doen, dan kun je er wat meer over zeggen. Als die pas over 3 dagen positief is, is de kans dat je zwanger wordt wel erg klein. Best lastig, vooral omdat je de vorige keren best snel zwanger bent geworden.
Eisprong was volgens test 4-5 dagen na gemeenschap. Maar toch hier all naturel, na 1,5 jaar zonder toen wel gewenste zwangerschap, zonder clomid, zwanger met een spontane tweeling. Innesteling moet nog later geweest zijn ivm termijnbepaling maar toen geen seks gehad....
Oftewel: als je echt niet zwanger wil worden, heb geen onbeschermde sex in welke termijn in je cyclus dan ook. Je lijf doet soms onverwachte dingen.
Wil je geen tweeling, sla dan gewoon deze maand even over.
maandag 5 februari 2018 om 22:32
Nou, ik kan me wel voorstellen dat je dat risico niet extra neemt. Wat is daar nou veeleisend aan
dinsdag 6 februari 2018 om 08:16
dinsdag 6 februari 2018 om 15:14