VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
BNJMN heeft er niet echt geduld voor, dus is nog te jong voor Baby Einstein, heb dvd alweer uitgezet . Geloof ook dat de anderen pas vanaf 1 of 1.5 keken. Althans, dochter met 1.5 en Kiloknaller keek natuurlijk al snel mee.
Dan heeft hij er nog lang in gelegen, Morrie! Fijn dat jullie er goed gebruik van hebben kunnen maken. Zien we elkaar binnenkort?

Oh ja.. we moeten ook nog een slaap/speeldate plannen voor KW en Schorrie.

Hahaha.. BJMN aan de Baby Einstein. BRS vond Bumba (kutclown) al heel snel leuk, maar keek vooral met zijn broer mee.

Ik heb last van mijn oog. Vanmorgen met opmaken merkte ik een bobbeltje op mijn bovenste ooglid op en het gaat nu irriteren. Doe zo als BRS wakker is mijn lenzen maar even uit. Misschien scheelt het.

Vanavond komt onze tussenpersoon met ons praten om et kijken hoe we er pensioentechnisch voor staan. Bah.. helemaal geen zin in!
BRS slaapt nog (vanaf 13.30 uur) en KW zit heerlijk te kleuren aan de grote tafel. Daar kan ik echt van genieten! Hij speelt niet echt vaak alleen, zeg maar. Vandaar. Jullie kinderen (van 4,5 jaar) wel?
Ik kreeg mijn pensioenoverzicht binnen van huidige werkgever en vond het wonderbaarlijk overzichtelijk. Is nieuwe regel bleek, dat die overzichten overzichtelijk moeten zijn. Ik weet nu precies hoe ik er voor sta als ik 65 ben. Wacht alleen nog op het overzicht van vorige wg, dan kan ik dat geld er nog bij optellen.

Ja, Knorrie heeft er lang in gelegen. De laatste weken niet meer continue hoor, alleen nog weleens na de nachtvoeding als ik geen zin had om terug naar zijn kamer te lopen.

Is het geen ingegroeid haartje op je oog?

Ik ga het laatste nieuws maar eens bekijken....
Ja, Schorrie speelt heel vaak alleen. Al van jongs af aan kan hij dat erg goed vind ik. Tegenwoordig is het vooral lego-en wat hij alleen doet. Of knutselen op zijn manier.
Klein Pebbeltje heeft altijd goed alleen gespeeld. Groot Pebbeltje helemaal niet.

Wij hebben een vriendje dat vaak blijft eten en heel veel kletst. Erg grappig, maandagavonbd had hij het erover dat als een poes maar 3 poten heeft dat mensen dan denken dat die poot er afgevallen is ofzo maar dat is niet zo, die poot is gediskwalificeerd! En dat dan heel ernstig. En toen hij ging vertellen over een mevrouw met zulke grote borsten dat ze ze moets optillen om op de tafel te leggen was vooral Klein Pebbeltje helemaal gefascineerd.

Klein Pebbeltje is momenteel in de ban van Borsten, Billen, Piemel, Snee en Seksen. Seksen is bloot op elkaar liggen en dan met je *gniffel gniffel* piemel op háár snee! (kennelijk heeft hij zelf de relatie seks-piemel-snee al gelegd, biologisch/natuurlijke logica?) En dat vindt Groot Pebbeltje dan héél erg vies en getverderrie en Klein Pebbeltje proest het uit bij het idee. Pebblo en ik horen die jongens-onder-elkaar-gesprekken gniffelend aan en hopen tegelijkertijd dat het moment van échte seksuele voorlichting nog wel even uitgesteld blijft!
Vreselijk zeg, die vliegramp. Heb het overdag niet gekeken, want 4 kinderen over de vloer en dat leek me niet handig. Heftig hoor.
Ja erg he, wij zitten hier wel al bijna de hele dag aan de buis gekluisterd. Schorrie was er een gedeelte gewoon bij, maar die snapt niet wat het is volgens mij, hij vond de ambulances wel heel interessant maar verder keek hij er niet naar om.

Ook wel eng dat ze hier ook zo dichtbij langskomen.....

Nou ja, het zal nu vast wel weer een tijdje niet gebeuren.

Ik moest erg lachen om KP zijn sexgesprekken .
Pebbles, wat schattig, die gesprekjes

Ik heb het Mini uitgelegd. Ze zag het toestel liggen en was toen bang dat oma erin zat (oma woont in het buitenland en komt altijd met het vliegtuig). Daarna moest het uit, ze was bang dat ze er van zou gaan dromen.
Ik begrijp jouw post vanmiddag al niet, Morrie! Heb heel de dag geen radio en tv aan gehad en hoor net pas van pensioenmeneer en GW dat er vanmorgen een vliegtuig gecrasht is. Verschrikkelijk.

Pensioen is berekend en we als we niets doen hebben we excl WAO (maar laten we daar voor het gemak maar van uit gaan) 7000 bruto per jaar aan pensioen!!! Bizar! Vervolgafspraak staat voor over drie weken want hij gaat wat berekeningen maken. Moet je ineens nadenken over de leeftijd dat je stopt met werken en wat dan je besteedbare inkomen minimaal moet zijn.

Hebben jullie allemaal goed inzichtelijk wat je hebt als je 65 wordt en hebben jullie (al) iets aanvullends geregeld?

Echt bizar hoe het ons tegenvalt.... ben zo blij dat we er nu naar kijken en nog op tijd in kunnen grijpen.
[quote]Wind schreef op 25 februari 2009 @ 14:30:

Wij wonen in een onwijs 'witte' buurt. Op school van KW zitten volgens mij 4 kinderen die allochtoon zijn. Beetje triest, maar wel de realiteit. Dus de kans dat KW thuis komt met een Hassan en vele malen kleiner dan dat hij thuis komt met een Olivier of een Koen.

Hier precies hetzelfde. En dat vind ik toch zo ontzettend jammer!

Het is dat het zo'n leuke school is, anders waren ze naar een andere school gegaan.

Hier in het dorp is het zo erg, ik had laatst een gesprekje met de juf van Zen. Die ging een dagje uit met haar meiden naar Amsterdam. Die hadden echt last van een cultuurschok.

En dat zit je maar 20 minuten rijden daar vandaan.....

Willen jullie me trouwens helpen met babynamen?

Mijn ex is vandaag ramptoerist gaan spelen bij Schiphol. Kwam trots alle foto's laten zien. Ik vind het walgelijk.

Maar hij had voetbalplaatjes mee, dus ik kon niet echt boos worden

Nathje, nog super bedankt voor je leuke post! Zen vond het helemaal leuk dat er een envelop van hem kwam

En vertelde trots dat hij de plaatjes gekregen had van een vriendientje van mama.

Morrie, naar dat misselijkheid niet overgaat.

Wind leuk man, al zo veel dingen voor de zomer!
Bij Mini zit één Marokkaans jongetje in de klas maar daar wil ze niet mee spelen want die verkleedt zich altijd als meisje. Schijnt niet cool te zijn, zelfs onder kleuters niet
Ik vind het ook echt balen dat onze buurt en school geen juiste afspiegeling is van de maatschappij. Het is een onwijs leuke school, maar wel bekakt en wit dus. Gelukkig is onze school wel actief (en KW zijn juf) met rugzak kinderen. In KW zijn klas en op de BSO zitten een aantal kinderen met een fysieke of mentale beperking. Ik vind dat heel goed!

Namen... zullen we een topic openen op de LP?

Kunnen we namen neerknallen en jij inspiratie op doen!

Gat, moet effe strijken want wil morgen (moet naar hoofdkantoor) perse iets aan wat nog gestreken moet worden. Bah.
Hellue

Mutseninbraak! dus half twaalf in de centrale hal, onder blauwe mededelingenbord (daar is ook meetingpoint) voor wie met de trein wil?

Misschien is het handig als iedereen die meegaat mij ff mailt met mobiel nummer, dan weten we zeker of iedereen er is als we gaan lopen. Mijn mail is paspo@planet.nl

Dan doe ik een hoedje op en een sjaaltje om en ga reisleider spelen.

Deze melding is ook bij de mutsen.
Ik ben blij dat er wel buitenlandse kindjes in de klas bij Schorrie zitten. We hebben de school er niet op uitgezocht, het bleek gewoon zo te zijn. Het verbaasde me zelfs nog een beetje want het is een Christelijke school dus ik dacht dat daar geen moslimkindjes zouden zijn bijvoorbeeld. Maar gelukkig wel, scheelt mij weer wat uitleggen aan Schorrie, dat doen die kinderen dan maar lekker zelf .

Wind, je bedoelt excl AOW neem ik aan?

Ik heb het pensioen wel inzichtelijk want het staat gewoon op je jaarafrekening die je ieder jaar krijgt. Ik kan het alleen niet zo oplepelen. Ik werd er nog niet zenuwachtig van geloof ik. Het viel me vooral op dat als ik zou komen te overlijden, Harrie en de kinderen zo veel geld krijgen.

Ik ga naar bed!
Bericht is iets aangepast iom de mutsen.
quote:lien schreef op 25 februari 2009 @ 08:23:

Sjemig Vrolijk, hoe combineer jij toch alles? Maak je die moussaka om 3 uur 's nachts ofzo?

Wat dan? Ik ben gewoon een late vogel denk ik :-)

Maar zoals vandaag slapen we uit aangezien het vakantie is. Dan gaan we eten en keuvelen. 's Middags sporten met kindjes (13.15) en ben dan om 16.30 thuis. Kindjes spelen, bad aan en 17.00 kindjes in bad en moussaka in oven. 18.00 alles aan tafel tot 18.45 (incl toetjes) en dan om 19.00 tanden poetsen en reutemeteut. 19.30 koters op bed en ik deur uit om te sporten tot 21.30 en dan ben ik gedouched en wel terug. Nu even aan het werk en zolang ik om 00.00 op bed lig, is het prima. Dan kijk ik zelfs nog wat tv en dan slaap ik tot een uur of 7.30 morgen aangezien het late dag is voor mij.

Is toch een redelijke relaxte dag?
En moet wel eerlijk bekennen dat de surinaamse bami al in de pijplijn zit nu :-) Bami al gekookt en alleen de kip nog pluizen, maar dat vieze werk mag Vrolijkerd morgen doen

Wind, hier dus pensioenen allemaal aanvullend geregeld. Ik heb premievrij pensioen met allerlei aanvullende dingen als WIA excedent regeling en Vrolijkerd heeft prive een aanvullend pensioen en verder alles afgedekt via werkgever en als het goed is hebben we naast AOW hetzelfde loonniveau als nu.

Mille/Peb, ik ga even op pad voor Name-it winkels. Wist niet eens dat die er waren. Goede tip, thanks!

Hier ook vrij blanke buurt. Hier is Loeder al exotisch hahahaha.. Maar oude buurt vroeger niet, dus contrast is wel erg groot. NU scheelt het idd dat het een christelijke school is waar Loeder op zit, gok dat de openbare iets meer diversiteit heeft.
O ja, KP sexpraatjes zijn erg grappig! Hier is mormel in de ban van poep en broodjes poep. Vermoeiend.

Vliegtuigramp is heftig. Het zal je maar overkomen dat je gewoon leuk je familie wil gaan halen en dat je dat ineens zit geburen. Verschrikkelijk die onzekerheid.
quote:elessie schreef op 25 februari 2009 @ 22:03:

Dan doe ik een hoedje op en een sjaaltje om en ga reisleider spelen. Vergeet je roze parapluutje niet
Zo, werk is gedaan, eten is klaar voor morgen en ik hoef me alleen druk te maken morgen over wat ik aan zal trekken :-)

Drop, ben je al uit je crypte?
Ola, eindelijk uit crypte . Vanavond drukke werkdag gehad en na het eten (lui geweest en frietjes gehaald) naar een vriendin geweest, die me vertelde dat ze morgen naar de mammapoli moet voor een mammografie want ze voelde afgelopen weekend iets in haar borst. Maandag moet ze naar de gynaecoloog omdat ze bij een uitstrijkje vorige week erg bloedde en baarmoederhalserosie bleek te hebben (leuk woord voor galgje). Sloeg wel even in. Moed ingepraat en daarna een literfles wijn van de Appie samen achterovergeslagen. 'Desalniettemin' toch een leuke, gezellige avond gehad, veel gelachen en een beetje galgenhumor af en toe. Ik ga er vanuit dat er niets aan de hand is, maar toch is het angstig, als je ineens kort achter elkaar voor dit soort euvels naar de dokter moet.

En ik had vandaag een lekke band. Zo irritant. Ik had al een poosje last van een gek geluid in de auto, een soort geklapper, dat werd steeds erger en vandaag toen ik halverwege mijn werk was, kreeg ik van een andere bestuurder een seintje dat mijn rechter achterband lek was. Heel fijn. In mijn pauze de kofferbak leeggeruimd en gecontroleerd of ik een reserveband had (ja dus, gelukkig) en op mijn werk gezocht naar een collega die dit kon regelen voor mij. Uiteindelijk twee hypotheekadviseurs gevonden die mijn wiel voor mij hebben gewisseld, helemaal super! Maar moet nu wel naar de garage, lang met een reservewiel rondrijden vind ik ook niet geweldig.

Anyway, sorry voor egopost, het is al laat en heb wel jullie berichten gelezen, maar gat in geheugen. Reageer morgen, dan heb ik vrij!
quote:vrolijk schreef op 25 februari 2009 @ 22:21:

[...]

's Middags sporten met kindjes (13.15) en ben dan om 16.30 thuis. Kindjes spelen, bad aan en 17.00 kindjes in bad en moussaka in oven. Wanneer máák je die moussaka dan? Echt ik zie jou altijd als een soort vliegensvlugge kokkin -met geweldige schoenen -, of als Titatovenaar die de tijd even stilzet ofzo .
Ik had net koffie gemaakt voor de stratenmakers, komt een van die mannen het dienblaadje en koffiemelk terugbrengen. En verteld dat hij vorige week zijn 17-jarige zoon heeft begraven. Van het dak gevallen toen hij een bal ging pakken, dwarsleasie, gebroken nek en het uiteindelijk niet gehaald.

Hij vertelde het uit het niets, of eigenlijk toen hij Kefpep zag vertelde hij dat zijn hond zijn zoon zo mist die hij vorige week heeft begraven. Heftig. Ben er best even ontdaan van.
quote:lien schreef op 26 februari 2009 @ 09:51:

[...]

Wanneer máák je die moussaka dan? Echt ik zie jou altijd als een soort vliegensvlugge kokkin -met geweldige schoenen -, of als Titatovenaar die de tijd even stilzet ofzo .

De avond ervoor en dat is echt in een uurtje gewipt hoor. Enige wat crappy is dat je de aubergines moet uitlekken, bakken en de bechamel moet maken. Maar dan begin ik na het sporten en ben in een uurtje klaar.

Enne..dan ben ik niet op geweldige schoenen maar op pantoffeltjes bezig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven