Werk & Studie alle pijlers

Digipabo: ervaringen gezocht!

06-02-2018 20:23 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik ben op zoek naar ervaringen van studenten van de Digipabo van Inholland in Den Haag of Dordrecht.
Ik kan hier weinig recents over vinden, veel is jaren oud. Ik hoop eigenlijk dat de opleiding flink is verbeterd want er wordt niet heel goed over gesproken.

Ik heb kleine kindjes en wil graag een thuisstudie voor basisschool leerkracht gaan volgen. Ik besef natuurlijk hoeveel tijd dit mij gaat kosten.
Er wordt gesproken over zeer slechte communicatie en van het kastje naar de muur worden gestuurd met diverse vragen etc etc. Ik vind geen hele goede recenties... maar die zijn natuurlijk druk met lesgeven haha ;)
HELP! Iemand hier?
Terecht dat je geen goede recensies vindt.
Een thuisstudie basisschool leerkracht? Het moet niet gekker worden o_o
hertje89 schreef:
06-02-2018 20:29
Je hebt gewoon stage e.d hoor
Moiren’ schreef:
Je hebt gewoon stage e.d hoor
Nou dat valt mee dan ;-)
Maar serieus, niet aan beginnen. Gewoon college volgen gaat je minder tijd kosten.
Moiren’ schreef:
06-02-2018 20:32
Maar serieus, niet aan beginnen. Gewoon college volgen gaat je minder tijd kosten.
Heb jij deze opleiding gevolgd?
juffie05 schreef:
06-02-2018 20:44
Heb jij deze opleiding gevolgd?
En gestopt.
hertje89 schreef:
Er zijn meerder aanbieders.
En bedenk je even wat voor discipline iemand moet hebben om dit 4 jaar volledig zelf te doen. Ik denk niet dat je hem kado krijgt..
Moiren’ schreef:
06-02-2018 20:45
En gestopt.
Ohjee, hoe lang ben je er aan kwijt geweest?
juffie05 schreef:
06-02-2018 20:45
Er zijn meerder aanbieders.
En bedenk je even wat voor discipline iemand moet hebben om dit 4 jaar volledig zelf te doen. Ik denk niet dat je hem kado krijgt..
Ik heb de pabo zelf in 2 jaar in deeltijd kunnen doen na een andere studie, en tijdens 36u werken per week. Dus over discipline hoef je me niets te leren.
juffie05 schreef:
06-02-2018 20:46
Ohjee, hoe lang ben je er aan kwijt geweest?
Ik denk dat ik na een maand of 9 ben gestopt.
Het is enorm veel zoeken naar informatie, het is bizar chaotisch, mondjesmaat begeleiding, eeuwen wachten op antwoord, ze zijn geil van de protocollen en vinden al heel snel dat je buiten het protocol werkt en dus word je werk afgekeurd, het kost enorm veel tijd om de opdrachten goed te maken (er wordt dus veel gekopieerd) en ik vind echt dat je interactie nodig hebt dmv colleges e.d. om dingen echt te begrijpen en eigen te maken.

Ik zou, als ik jou was, gewoon college gaan volgen. Dat is mij uiteindelijk veel beter bevallen, was leuker en leerzamer.
Hoeveel jaar geleden was dit?
Is het geen optie voor je om het in deeltijd te gaan volgen bij een andere hbo instelling? Ik snap wel dat je met kleine kindjes geen fulltime opleiding buitenshuis kunt gaan doen
juffie05 schreef:
06-02-2018 20:53
Hoeveel jaar geleden was dit?
2
hertje89 schreef:
06-02-2018 20:48
Ik heb de pabo zelf in 2 jaar in deeltijd kunnen doen na een andere studie, en tijdens 36u werken per week. Dus over discipline hoef je me niets te leren.
Ik bedoelde het niet belerend. Knap van je!
hertje89 schreef:
06-02-2018 20:54
Is het geen optie voor je om het in deeltijd te gaan volgen bij een andere hbo instelling? Ik snap wel dat je met kleine kindjes geen fulltime opleiding buitenshuis kunt gaan doen
Dat is zeker een optie. Ik neig eerder naar digipabo omdat ik dan complete vrijheid heb, maar ik hoor er zo weinig 'goeds' over.
juffie05 schreef:
06-02-2018 20:57
Dat is zeker een optie. Ik neig eerder naar digipabo omdat ik dan complete vrijheid heb, maar ik hoor er zo weinig 'goeds' over.
2x een avond college kan je toch wel van huis? En je stage natuurlijk.
Moiren’ schreef:
06-02-2018 21:00
Klopt, dat kan maar ik zie daar wel tegenop. Ik ben niet zo'n avondmens qua in de auto en dan nog een paar uur aan de studie.
Moiren’ schreef:
06-02-2018 21:00
Twee avonden per ... wat? Week? Maand?

Ik hoorde op de radio iets over parttime voor de klas staan. Lijkt mij iets wat alleen op middelbare school en vervolgonderwijs mogelijk is, maar het leek over basisonderwijs te gaan. Kan dat echt? Bijvoorbeeld 1 dag voor de klas in het basisonderwijs naast een andere (parttime) baan? Dat zou ik wel interessant vinden.

Sorry als dit enigszins off topic is, maar toevalligerwijs was ik ook op zoek naar info over de digipabo, nav dat radio-bericht.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
06-02-2018 22:03
Twee avonden per ... wat? Week? Maand?

Ik hoorde op de radio iets over parttime voor de klas staan. Lijkt mij iets wat alleen op middelbare school en vervolgonderwijs mogelijk is, maar het leek over basisonderwijs te gaan. Kan dat echt? Bijvoorbeeld 1 dag voor de klas in het basisonderwijs naast een andere (parttime) baan? Dat zou ik wel interessant vinden.

Sorry als dit enigszins off topic is, maar toevalligerwijs was ik ook op zoek naar info over de digipabo, nav dat radio-bericht.
Week. Wat bedoel je met 1 dag voor de klas?

Sommige scholen doen aan een zij-instroomtraject. Dan werk je dus gewoon in het basisonderwijs en volg je daarnaast je opleiding.
Daar gaat oa een assessment aan vooraf.
Moiren’ schreef:
06-02-2018 22:05
Week. Wat bedoel je met 1 dag voor de klas?

Sommige scholen doen aan een zij-instroomtraject. Dan werk je dus gewoon in het basisonderwijs en volg je daarnaast je opleiding.
Daar gaat oa een assessment aan vooraf.
Er was een item over lerarentekorten en daarin werd als optie genoemd dat er ook mensen zijn die drie of vier dagen een heel ander soort baan hebben en dan 1 dag in de week als docent werken. Misschien heb ik het dan toch wel verkeerd begrepen, en ging het over mensen die dan 1 dag per week in het voortgezet onderwijs werken.

Ik zou best in deeltijd de pabo willen doen en dan als ik m'n onderwijsbevoegdheid heb gehaald 1 of 2 dagen per week voor de klas willen staan, naast mijn huidige werk. Maar volledig switchen, dus mijn (vaste) baan volledig opgeven voor een onzekere toekomst in het onderwijs, die stap zou me te groot zijn.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik heb drie maanden de digipabo gedaan en van ellende afgehaakt. De opleiding vond ik bizar simpel, maar het was nogal een gedoe met groepswerk (echt, alles ging ongeveer in groepjes!) en ik werd daar gek van. Het gesteggel voordat we uberhaupt een letter op papier hadden kostte zoveel tijd, dat ik in diezelfde tijd drie papers had kunnen schrijven.

Verder was de begeleiding slecht en was het onduidelijk wat nou precies de bedoeling was van veel vakken.

Overigens zou ik graag voor de klas gaan staan, maar een aantal jaren pabo is het me niet waard.
Een baan van 1 dag komt denk ik niets vaak voor, zeker in het basisonderwijs niet en zou ik zelf echt nooit willen. 3 dagen is voor mij het minimum. Als je in het VO wil werken heb je een andere bevoegdheid nodig.
Mejuffrouwmuis schreef:
06-02-2018 22:18
Ik heb drie maanden de digipabo gedaan en van ellende afgehaakt. De opleiding vond ik bizar simpel, maar het was nogal een gedoe met groepswerk (echt, alles ging ongeveer in groepjes!) en ik werd daar gek van. Het gesteggel voordat we uberhaupt een letter op papier hadden kostte zoveel tijd, dat ik in diezelfde tijd drie papers had kunnen schrijven.

Verder was de begeleiding slecht en was het onduidelijk wat nou precies de bedoeling was van veel vakken.

Overigens zou ik graag voor de klas gaan staan, maar een aantal jaren pabo is het me niet waard.
Oh wat erg! Ik kan daar dus ook helemaaal niet tegen! Mijn tijd is kostbaar!
Ik ben nu zo erg gaan twijfelen..

Deeltijd PABO is 2 avonden per week hier. Daarvoor moet ik tevens zo’n 40minuten rijden, ja ook 40 terug.. ik zie daar erg tegenop. Werk liever in de ochtenden als de hele bups op school zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven