Ervaring niet volkomen ontsluiting

09-02-2018 14:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier nog maar ‘s een nieuw forum.. Nog meer dames waarbij de ontsluiting niet vorderde? (Ik kwam tot 5cm daarna keizersnede) Ben heel benieuwd hoe jullie terugkijken op de bevalling en of het bij een evt tweede bevalling heel anders ging?
Hi!

Ik weet niet of het soortgelijk is, maar mijn weeën kwamen stabiel om de 5 minuten, en daarna heeft het nog 48 uur geduurd tot ik volledige ontsluiting had. Tot aan het eind om de 5 min gebleven. ervaring met een tweede maar ik had begrepen dat dit meestal alleen bij de eerste gebeurt! Mijn vliezen waren nog heel, dus ik hoefde gelukkig geen KS.
Ik bleef steken op 8 cm en kreeg ook een keizersnee. Heb nog geen tweede dus ik weet niet hoe dat is.
MarlinJane schreef:
09-02-2018 14:08
Hier nog maar ‘s een nieuw forum.. Nog meer dames waarbij de ontsluiting niet vorderde? (Ik kwam tot 5cm daarna keizersnede) Ben heel benieuwd hoe jullie terugkijken op de bevalling en of het bij een evt tweede bevalling heel anders ging?
Ik kwam tot 4 dus ook een keizersnee, heb er vrede mee. Nog geen tweede, in principe hoeft het geen probleem te zijn als de tweede wel goed ligt (de eerste was een sterrenkijker).
Ik heb ervaring; de eerste keer 6 uur blijven steken op 7 cm. Totale bevalling meer dan 36 uur en best traumatisch verlopen.
De tweede is in een uur of 5 geboren en daar kijk ik erg positief op terug.
20 uur weeën gehad waarvan de laatste 7 uur op 8 cm. Werd een keizersnede.
Was ook een kruinligging..

Nu zwanger van de 2e
Pfff dan dacht ik dat 4cm frustrerend was, maar 8....!
bershka schreef:
13-02-2018 15:55
20 uur weeën gehad waarvan de laatste 7 uur op 8 cm. Werd een keizersnede.
Was ook een kruinligging..

Nu zwanger van de 2e
Ben heel benieuwd hoe je volgende bevalling verloopt! Hier ook een kruinligging geha namelijk..
7 cm en toen vielen de weeën weg. Met weeënopwekkers en uiteindelijk vacuümpomp was zoon geboren. Duurde wel verrekte lang bij elkaar ;-D.

Toevoeging: geen ervaring met een tweede.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 14-02-2018 17:19
13.50% gewijzigd
Krijg motto niet verwijderd :-)
7 uur op 4 cm blijven hangen. Werd voorbereid op een ks en opeens liep het toen toch verdr, uiteindelijk vaginaal bevallen. Geen ervaring met een tweede.
Natte tosti..
Bij de eerste ingeleid en op 4cm blijven hangen. Sterrekijker en ook had hij zijn hoofd gekanteld. Keizersnede.
Bij de tweede wilde ik absoluut geen keizersnede. Bevalling duurde ook even. Dus weer infuus met wee opwekkers. Tijdje blijven hangen op 9.5 cm maar uiteindelijk wel vaginaal bevallen. Hand naast het hoofdje (superman) en een kruin ligging.

Zou de tweede bevalling zo weer doen. Maar het scherpe mesje blijft uit de buurt van mijn buik.

Maar vaginaal bevallen kan dus ook als het bij de eerste niet is gelukt ivm niet vorderende ontsluiting.
Hier 9 uur op 8 cm. Uiteindelijk toch geen keizersnee maar vaginaal bevallen. Was wel helemaal gesloopt.
Fiorah schreef:
09-02-2018 14:50
Ik kwam tot 4 dus ook een keizersnee, heb er vrede mee. Nog geen tweede, in principe hoeft het geen probleem te zijn als de tweede wel goed ligt (de eerste was een sterrenkijker).
Zelfde ervaring hier. Ook nog geen tweede.

Ik had 20 uur weeën voor die 4 cm trouwens. Na 14 uur ruggenprik en weeenopwekkers. Toen de weeën 6 uur later door de ruggenprik heen kwamen was het tijd voor keizersnede.
1Aapje schreef:
14-02-2018 21:19
Zelfde ervaring hier. Ook nog geen tweede.

Ik had 20 uur weeën voor die 4 cm trouwens. Na 14 uur ruggenprik en weeenopwekkers. Toen de weeën 6 uur later door de ruggenprik heen kwamen was het tijd voor keizersnede.
Wij hebben best wat paralellen in onze bevalling/babytijd/visie volgens mij.
Fiorah schreef:
14-02-2018 21:32
Wij hebben best wat paralellen in onze bevalling/babytijd/visie volgens mij.
Volgens mij ook. Wel eens fijn gelijkgestemden tegen te komen. Is in mijn omgeving toch anders.
Mijn eerste bevalling ging nagenoeg vlekkeloos ..10 cm gehaald.

Tweede bevalling tot 7cm gekomen gyn heeft het randje omgeduwd omdat ik persweeen had..en zo kind eruit..moest wel even inhoudem ivm navelstreng om zijn nek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven