Ervaring niet volkomen ontsluiting
vrijdag 9 februari 2018 om 14:27
Hi!
Ik weet niet of het soortgelijk is, maar mijn weeën kwamen stabiel om de 5 minuten, en daarna heeft het nog 48 uur geduurd tot ik volledige ontsluiting had. Tot aan het eind om de 5 min gebleven. ervaring met een tweede maar ik had begrepen dat dit meestal alleen bij de eerste gebeurt! Mijn vliezen waren nog heel, dus ik hoefde gelukkig geen KS.
Ik weet niet of het soortgelijk is, maar mijn weeën kwamen stabiel om de 5 minuten, en daarna heeft het nog 48 uur geduurd tot ik volledige ontsluiting had. Tot aan het eind om de 5 min gebleven. ervaring met een tweede maar ik had begrepen dat dit meestal alleen bij de eerste gebeurt! Mijn vliezen waren nog heel, dus ik hoefde gelukkig geen KS.
vrijdag 9 februari 2018 om 14:50
Ik kwam tot 4 dus ook een keizersnee, heb er vrede mee. Nog geen tweede, in principe hoeft het geen probleem te zijn als de tweede wel goed ligt (de eerste was een sterrenkijker).MarlinJane schreef: ↑09-02-2018 14:08Hier nog maar ‘s een nieuw forum.. Nog meer dames waarbij de ontsluiting niet vorderde? (Ik kwam tot 5cm daarna keizersnede) Ben heel benieuwd hoe jullie terugkijken op de bevalling en of het bij een evt tweede bevalling heel anders ging?
woensdag 14 februari 2018 om 17:05
woensdag 14 februari 2018 om 17:12
woensdag 14 februari 2018 om 17:26
Bij de eerste ingeleid en op 4cm blijven hangen. Sterrekijker en ook had hij zijn hoofd gekanteld. Keizersnede.
Bij de tweede wilde ik absoluut geen keizersnede. Bevalling duurde ook even. Dus weer infuus met wee opwekkers. Tijdje blijven hangen op 9.5 cm maar uiteindelijk wel vaginaal bevallen. Hand naast het hoofdje (superman) en een kruin ligging.
Zou de tweede bevalling zo weer doen. Maar het scherpe mesje blijft uit de buurt van mijn buik.
Maar vaginaal bevallen kan dus ook als het bij de eerste niet is gelukt ivm niet vorderende ontsluiting.
Bij de tweede wilde ik absoluut geen keizersnede. Bevalling duurde ook even. Dus weer infuus met wee opwekkers. Tijdje blijven hangen op 9.5 cm maar uiteindelijk wel vaginaal bevallen. Hand naast het hoofdje (superman) en een kruin ligging.
Zou de tweede bevalling zo weer doen. Maar het scherpe mesje blijft uit de buurt van mijn buik.
Maar vaginaal bevallen kan dus ook als het bij de eerste niet is gelukt ivm niet vorderende ontsluiting.
woensdag 14 februari 2018 om 21:19
Zelfde ervaring hier. Ook nog geen tweede.
Ik had 20 uur weeën voor die 4 cm trouwens. Na 14 uur ruggenprik en weeenopwekkers. Toen de weeën 6 uur later door de ruggenprik heen kwamen was het tijd voor keizersnede.
woensdag 14 februari 2018 om 21:32
Wij hebben best wat paralellen in onze bevalling/babytijd/visie volgens mij.