Werk & Studie alle pijlers

Loon deeltijd stage

09-02-2018 22:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaaal!

Ik zit er over na te denken om vanaf september deeltijd social work te gaan doen, (Volg m op dit moment in voltijdvariant). Nu zou ik ook graag uit huis willen en dacht dit wel te kunnen betalen met het geld wat ik verdien met mijn stage/baan. Zijn er mensen die deeltijd hebben gestudeerd en mij een soort indicatie kunnen geven over hoeveel ik kan verwachten aan loon op basis van 28 uur p.w?
Hoe oud ben je? Gaat je werkgever ook je opleiding betalen? Ik zou op niet veel meer dan het minimumloon rekenen...
Is er een überhaupt een mogelijkheid om deeltijd stage te lopen?
Ik denk niet dat je voor je stage een loon krijgt. Als je geluk hebt krijg je in die sector een stagevergoeding en daar zou ik me niet al te veel van voorstellen. Deeltijd is iets anders dan de opleiding duaal doen...
50 euro.
150 euro maximaal.
Is het een BBL-opleiding? Dan moet je volgens mij het minimumloon krijgen.
Bij andere opleidingen varieert het van niets tot een paar honderd euro per maand.
Heb je het over een deeltijdopleiding of een deeltijdstage? Geen idee of dat laatste bestaat, maar dat eerste wel. Ik werk gewoon fulltime en volg in de avonduren of in het weekend college. Mn baan had ik overigens al voordat ik begon met deze opleiding dus een net salaris :-)
Bij een deeltijdopleiding heb je meestal geen stage maar moet je een relevante werkplek hebben. Zo’n werkplek vinden zal een behoorlijke uitdaging worden, want bedrijven nemen liever iemand aan met een afgeronde opleiding. Vaak werkt het daarom andersom; men werkt al in de sector (dus eerst de baan) en gaat dan de deeltijdopleiding pas doen.

Als je wel een werkplek vindt, dan zijn de lonen in het algemeen, en in startfuncties in het bijzonder, in de sociale sector laag. Dus de kans dat je met 28 uur werken genoeg gaat verdienen om zelfstandig te gaan wonen, schat ik niet zo hoog.
Ja bedoel inderdaad de deeltijdopleiding. Ik heb op dit moment een (bij)baan in dezelfde sector, maar wil toch graag op zoek naar een andere doelgroep omdat die mij meer aanspreekt voor later, als ik mn opleiding klaar heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven