Geluidsoverlast, wat te doen?

09-02-2018 23:19 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
Ik zou graag wat advies willen..

Mijn buren zijn namelijk nogal van de feestjes.. vooral de thuiswonende zoon. Moeders is vaak niet thuis en dan is het dus raak. Soms maakt hij er bijna een sport van lijkt het wel want dan is er dus gewoon elke dag een feest, dagen achter elkaar (uiteenlopend van 3 tot 7 dagen).. incl het overvolle huis dronken en dus schreeuwende en stampende vrienden, harde muziek e.d. Naast deze feestweken (vaak in de schoolvakanties, maar wij werken gewoon) heeft meneer ook regelmatig op zaterdags en vrijdags feesten (1a2x in de maand).. ook weer met bijbehorende geluidsoverlast, vaak tot diep in de nacht. Ook als de vrienden dan eindelijk weg gaan ergens rond 4 uur is het weer feest en kan de gehele buurt meegenieten.

Ik heb inmiddels al meerdere keren aangeklopt en laten weten dat ik er last van heb. Ze beloven elke keer beterschap maar dat gebeurd niet. De laatste keer heb ik, toen ik voor de 2e keer die avond aan de deur kwam (rond half 2), de deur in m'n gezicht gesmeten gekregen (ik was behoorlijk pissig maar niet buitensporig en gewoon wel netjes). Sindsdien ben ik er echt helemaal klaar mee. De politie is ook al meerdere keren geweest bij ze (ook vaak door buren gebeld), maar niks helpt.. de buren hoor ik er al een tijdje nooit meer over, alsof ze het maar hebben opgegeven inmiddels.. echter.. ik woon naast ze en heb dus wellicht ook de meeste overlast!

Ik heb ook een kindje van 3 en die vraagt ook regelmatig of de buren zachter kunnen doen omdat hij niet kan slapen.

Hebben jullie nog tips met wat ik nog kan doen? Of hoe ik dit kan aanpakken? Want ik weet het niet meer.. de politie komt wel regelmatig maar ook dat doet ze weinig..
Het schijnt ook dat ze in hun vorige buurt waar ze woonden dezelfde problemen veroorzaakten maar dat is slechts wat ik heb gehoord.

Nu is wederom een feest en ik vrees alweer een slapeloze nacht..
anoniem_354962 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 23:24
6.83% gewijzigd
Verhuizen.
De politie blijven bellen, elke dag dat het nodig is, desnoods meerdere keren. Op een gegeven moment krijgt ook de politie er zat van dan nemen ze maatregelen.
Cateautje schreef:
09-02-2018 23:26
De politie blijven bellen, elke dag dat het nodig is, desnoods meerdere keren. Op een gegeven moment krijgt ook de politie er zat van dan nemen ze maatregelen.
Nee hoor, ze komen dan gewoon niet meer.
Lucifermiauww schreef:
09-02-2018 23:27
Tja, ik woon in Rotterdam en hier hoef je het echt niet te flikken. Ze beginnen met het in beslag nemen van geluidsapparatuur en het kan oplopen tot huisuitzetting.
Wonen je buren in een huur of koophuis? En jullie?

Want in geval van huurhuizen kan je er nog wat mee. Bij koopwoningen heb je alleen de gemeente ( handhaving) en de politie.

Heb je handhaving al gebeld? Dan zou ik dan nog doen. Maar anders zou ik echt gaan verhuizen, uit eigen ervaring ( en ik lees het ook al in je op) weet ik dat zulke mensen nooit gaan veranderen. En dat de politie en handhaving ook amper grip hebben op ze.
Lucifermiauww schreef:
09-02-2018 23:27
Klinkt als ervaring?
Tot nu toe komen ze wel nog.. iig de laatste keer wel zonder morren.
Verhuizen wil ik sowieso maar ik moet wel eerst even geld hebben daarvoor.. en een huis gevonden haha!
Cateautje schreef:
09-02-2018 23:28
Tja, ik woon in Rotterdam en hier hoef je het echt niet te flikken. Ze beginnen met het in beslag nemen van geluidsapparatuur en het kan oplopen tot huisuitzetting.
Dat kan helemaal niet zomaar, zeker niet bij koophuizen.
Lucifermiauww schreef:
09-02-2018 23:29
Wonen je buren in een huur of koophuis? En jullie?

Want in geval van huurhuizen kan je er nog wat mee. Bij koopwoningen heb je alleen de gemeente ( handhaving) en de politie.

Heb je handhaving al gebeld? Dan zou ik dan nog doen. Maar anders zou ik echt gaan verhuizen, uit eigen ervaring ( en ik lees het ook al in je op) weet ik dat zulke mensen nooit gaan veranderen. En dat de politie en handhaving ook amper grip hebben op ze.
We wonen huur!! Dus wellicht zijn er dan mogelijkheden?
Ik heb wel al een hele lijst bijgehouden van de laatste tijd.

Ik ben wel vastbesloten zsm te gaan kopen.. en dus te verhuizen. Maar tot die tijd.. het kan nog wel zo 2 jaar duren namelijk voordat ik weg kan.
Lucifermiauww schreef:
09-02-2018 23:30
Niet iedereen woont in een koophuis en in het geval van een koophuis kan de geluidsinstallatie wel in beslag genomen worden.

We hebben tegenwoordig ook asocontainers en als er niets met mensen aan te vangen valt zoals met de buren van de TO dan is dat ook nog een optie.
Hoeveel dagen per maand geven ze nou feestjes? Ik kan het eerlijk gezegd niet goed volgen, elke dag uitlopend tot een dag of 3 - 7 én ieder weekend feest.

Andere buren bellen ook politie maar dat helpt niet, het gaat gewoon zo door.

Je hebt al gevraagd of het wat minder kan, elke nacht tot 4 uur is het herrie.
Ik snap het ook niet, je zou toch zeggen dat er na tientallen meldingen ingegrepen word?

Wat zegt zijn moeder erover?
Jinxie schreef:
09-02-2018 23:32
We wonen huur!! Dus wellicht zijn er dan mogelijkheden?
Ik heb wel al een hele lijst bijgehouden van de laatste tijd.

Ik ben wel vastbesloten zsm te gaan kopen.. en dus te verhuizen. Maar tot die tijd.. het kan nog wel zo 2 jaar duren namelijk voordat ik weg kan.
Maar huren zij ook? Want dan kan de woningbouw er zich mee bemoeien, die hebben ook een drukmiddel. Dat kan nog wel eens wel helpen.

En je kan dus de gemeente bellen, afdeling handhaving, vaak hebben ze ook buurtbemiddeling. En bij alles bellen naar de politie. En alles noteren idd.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat je beter af bent met verhuizen.
Cateautje schreef:
09-02-2018 23:33
Niet iedereen woont in een koophuis en in het geval van een koophuis kan de geluidsinstallatie wel in beslag genomen worden.

We hebben tegenwoordig ook asocontainers en als er niets met mensen aan te vangen valt zoals met de buren van de TO dan is dat ook nog een optie.
Daarom vroeg ik het ook he? Huur of koop....

En de stereo in beslag nemen zal echt wat uithalen. Wees maar blij dat je dan daar woont he?
Dat is in veel andere gemeentes echt wel anders hoor.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 23:42
0.93% gewijzigd
Als huurder, klacht indienen bij de wooncöoperatie.
Hier heeft dat in zoverre geholpen, dat ze niet meer in het tuinhuisje harde muziek mogen draaien en dat de hond niet meer de hele avond en halve nacht buiten ligt te blaffen.
Dit was afgelopen zomer echt een probleem.
Tussen deze mensen en ons zit nog een huis, maar als je zelfs met de deur dicht de harde bas van de muziek, boven de tv uithoort, wordt je echt niet vrolijk.
Pluk de dag
Lenn12345 schreef:
09-02-2018 23:34
Hoeveel dagen per maand geven ze nou feestjes? Ik kan het eerlijk gezegd niet goed volgen, elke dag uitlopend tot een dag of 3 - 7 én ieder weekend feest.

Andere buren bellen ook politie maar dat helpt niet, het gaat gewoon zo door.

Je hebt al gevraagd of het wat minder kan, elke nacht tot 4 uur is het herrie.
Ik snap het ook niet, je zou toch zeggen dat er na tientallen meldingen ingegrepen word?

Wat zegt zijn moeder erover?
Ja het is dus in de schoolvakanties elke avond (bv de kerst hadden ze gewoon 7 dagen gefeest!!!!!) En daarnaast gemiddeld 1a2x per maand maar dan wel natuurlijk het liefst het hele weekend! Kortom te vaak om elke keer overlast te kunnen veroorzaken.

Zijn moeder is ooit 1x bij me aan de deur geweest omdat hij eerlijk had verteld dat ik de politie gebeld had. Die vertelde mij eigenlijk trots dat ze zo blij was dat haar zoon zo eerlijk was en dat was wel goed zo ofzo..

Het ergste is.. z'n moeder kan er ook wat van! Maar die weet denk ik niet wat haar zoon allemaal uitspookt en denk ws die 2x in het jaar.. (wat dus geen probleem zou zijn als haar zoon normaal kon doen.. maar nu erger ik me inmiddels aan al het geluid wat daarvandaan komt)
Ik neem aan dat je ook contact met moeder opgenomen hebt. Hoe oud is die jongen?
Als ze zelf al feestjes van een halve tot hele week geven denk ik zomaar dat ze weinig begrip voor je hebben.
Moeder is thuis, jij belt aan en wat zegt ze dan? Dat stukje lijkt me wel belangrijk.
Leeftijd speelt wel een rol vind je niet?
Ok, maar wat zei ze over de overlast die jij hebt?

P.s. en de rest van de buurt ook, ook die hadden politie gebeld, is ze al die mensen afgegaan?
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 23:49
Reden: toevoeging
48.98% gewijzigd
Je zegt dat ze in een andere buurt dezelfde overlast hebben veroorzaakt? Dan zou het zomaar kunnen zijn dat jullie de oplossing zijn geweest voor de overlast in de andere straat... dat ze door de woningbouw naar jullie toe zijn gedeporteerd o_o . Ik zou echt ernstig gaan klagen bij de woningbouw en eventueel ook buren optrommelen. Een brief schrijven en die door zoveel mogelijk buren laten ondertekenen. En zo druk zetten om tot een oplossing te komen. Sterkte!
Lavalampje* schreef:
09-02-2018 23:52
Je zegt dat ze in een andere buurt dezelfde overlast hebben veroorzaakt? Dan zou het zomaar kunnen zijn dat jullie de oplossing zijn geweest voor de overlast in de andere straat... dat ze door de woningbouw naar jullie toe zijn gedeporteerd o_o . Ik zou echt ernstig gaan klagen bij de woningbouw en eventueel ook buren optrommelen. Een brief schrijven en die door zoveel mogelijk buren laten ondertekenen. En zo druk zetten om tot een oplossing te komen. Sterkte!
Dat is een hele goede! Ik woon in een blok van 5.. dus veel aangrenzende buren hebben we niet maar iets is beter dan niets!

Moeders zei dat ze het had besproken.. dat was t eigenlijk.. en nee volgens mij was ze alleen bij mij gekomen omdat ik de politie had gebeld die avond.

Buurjongen is overigens 20. Blijkbaar niet oud genoeg zelf verantwoordelijk te nemen. Maar z'n moeder heb ik al vaker gesprek mee gehad (ze hebben namelijk ook eeuwig doorblaffende demente honden). Dat had wel resultaat maar ging ook niet van een lije dakje voor mijn gevoel. Ze schoot gelijk in de verdediging toen.. dus tja.. ik zie haar trouwens tegenwoordig ook nooit meer.. al weken niet gezien eigenlijk (nu maak ik ook lange dagen dus kan ook toeval zijn). Maar ze zit veel in het buitenland bij haar vriend.
Jinxie schreef:
10-02-2018 00:03
Maar ze zit veel in het buitenland bij haar vriend.
Is het sociale huur? Dan kun je hier mogelijk ook wat mee. Als ze meer bij haar vriend is dan thuis, is haar hoofdverblijf dan nog wel in jullie buurhuis?
rafs schreef:
10-02-2018 00:16
Is het sociale huur? Dan kun je hier mogelijk ook wat mee. Als ze meer bij haar vriend is dan thuis, is haar hoofdverblijf dan nog wel in jullie buurhuis?
Ik zou dit verhaal ook van de buren willen horen voor ik ga zitten stoken.
Sorry To maar op mij wek je de indruk dat je niet vies bent van een beetje overdrijven en ben je zelf dus niet naar haar toegestapt maar bel je meteen politie?
En als jij niet vaak thuisbent snap ik helemaal je probleem niet... je bent dus vaak niet thuis, belt meteen politie, alle buren die ook allemaal politie belden nou.... dat valt wel mee eigenlijk..

Misschien moet je nog eens goed tellen hoe vaak die feestjes zijn én de politie vragen als het zo uitzonderlijk is waarom ze niets doen.
Dat je meteen al begint over wat je van 'de mensen' gehoord hebt maakt dat ik denk: ben benieuwd wat de buren zouden zeggen.

Zelf zeg je ook al: ik kan niks van die mensen velen. Zou dat het probleem zijn, wat denk je zelf?
Een dagboek bijhouden met data en tijden van overlast, politie bellen ook dat opschrijven, steeds melden bij de woningbouw. Huurders kan men nog wel aanpakken, kopers nauwelijks.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Cateautje schreef:
09-02-2018 23:28
Nou inderdaad mijn onderburen hebben welgeteld twee keer wat last van mij gehad. Met muziek, in de middag! Nog voor 18en. De politie stond gewoon op de stoep met deze mededeling. Belachelijk!
Buurt bemiddeling ingeschakeld, bleek onder buurvrouw een whiplash en zware hersenschudding te hebben. Alle begrip hoor, maar kom gewoon naar mij. Ik ben super redelijk.

Maar goed, frustratie hierover zit er nog haha. Wat ik wil zeggen is, vertel de politie dit beleid. Gaat nergens over dat ze er niks aan doen.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 06:34
0.07% gewijzigd
Lucifermiauww schreef:
09-02-2018 23:30
Ik woon in een koop appartement! Bij mij werd dit verteld. Meteen. Nog 1 keer en hoppa alles weg. Zeer streng en onredelijk in mijn geval. Maar goed.
viva-amber schreef:
10-02-2018 06:22
Een dagboek bijhouden met data en tijden van overlast, politie bellen ook dat opschrijven, steeds melden bij de woningbouw. Huurders kan men nog wel aanpakken, kopers nauwelijks.
Dit. En meldt dan ook meteen dat moeder erg vaak weg is en dat het de spuigaten uitloopt. Moeder huurt de woning en is verantwoordelijk, maar als ze een groot deel van de tijd in het buitenland zit kan ze die verantwoordelijkheid niet nemen. Woningbouw kan haar dwingen op te zeggen als ze haar hoofdverblijf er niet heeft, zeker als het resultaat overlast is. Moet je als buren (niet jij alleen) wel alles goed vastleggen en melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven