Vrouwelijke man

10-02-2018 09:18 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Meestal lees ik alleen mee. Ik heb een dilemma. Mijn vriend is (naar mijn idee) te vrouwelijk en ik kan daar niet mee overweg. Tuurlijk, een verzorgde man is fijn,maar overdrijven kan volgens mij ook en ik weet niet wat ik ermee moet.
Hij laat zn nagels lakken (handen en tenen), hij epileert zn wenkbrauwen, verft zn wenkbrauwen, heeft zijn wimpers laten liften, scheert al zn lichaamshaar weg (zelfs op zn billen), gebruikt soms foundation of blush, gebruikt mascara en krult zijn wimpers. Hij draagt ringen en vrouwelijke armbanden.En soms vind hij het leuk om een dagje als vrouw rond te lopen( daar ben ik een jaar geleden achter gekomen).
Ik weet dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn,maar wat als je daar als partner niets mee kan? Ik was op zoek naar een man man, maar voor mijn gevoel is dit een man vrouw. Anderzijds doet hij superveel voor me,maar ik vind dat ik iemand ook echt aantrekkelijk moet vinden.Ik vind dit totaal niet sexy. Hij staat vaak lang voor de spiegel of zoekt op internet naar de perfecte wenkbrauw.. Uitmaken is als laatste redmiddel een optie,maar liever hoor ik tips, herkenning of ervaringen. Ik ben bang dat hij over een aantal jaar met de mededeling komt dat hij voor altijd vrouw wil zijn. Volgens hem is dat geen optie en vind hij,zoals het nu gaat, prima.
Losgeslagen. Meer kan ik er niet van maken.
nononono schreef: ↑
10-02-2018 10:12
Hij is ijdel en doet veel aan lichaamsverzorging. Jij noemt dat vrouwelijk. Terwijl er natuurlijk zat vrouwen zijn die nooit hun nagels lakken, wimpers krullen of wenkbrauwen epileren. Ik heb dat bijvoorbeeld nog nooit gedaan.

En jij wilt een man-man. Wat is dat? Iemand die boert, scheten laat, voetbalt en je trouwdag vergeet?
Wat sneu voor je dat er bij jou blijkbaar niets tussen zit.
Of je man zich ineens als bovenstaande verzorgd of boert, scheten laat enz. Zit daar niks tussen in joh? ?.
Mijn man is een echte man. Maar loopt echt niet te boeren enz.
Corona67 schreef: ↑
10-02-2018 10:18
Nou dit gaat volgens mij net wat verder dan wat in het algemeen onder lichaamsverzorging wordt verstaan.
Ik kan me heel goed voorstellen dat TO zich bedrogen voelt omdat hij jaren verstoppertje heeft gespeeld.

Dan denk je dat je iemand kent en blijkt dat niet helemaal zo te zijn.
Maar goed. De man-man die ze wil gaat ze niet krijgen. Dus aan haar de keus hoe hier mee om te gaan.

Eens, gaat veel verder inderdaad.

En To kan er verder ook niks mee. Je valt op hem of niet en hij gaat zich heus ineens transformeren in een ander soort man. En dat zou dan nep zijn voor TO. Schiet je echt niks mee op.

To kan beter weggaan als ze zo over hem denkt. Wat op zich best begrijpelijk is.
TO ik snap jouw probleem wel.
En ik denk dat jouw hart wel weet wat je moet doen.
Uitmaken!
Doet hij hoogstwaarschijnlijk ook als jij je opeens als een vent gaat gedragen.
Sneeuwvrouw,

Ik denk dat jij het inderdaad weet. Zoals ik het indertijd wist. Ik kon niet meer verder met mijn man zoals ik hem had leren kennen en met wie ik zoveel jaren alles had gedeeld (dacht ik).
Ik wil je nog wel waarschuwen. Toen mijn man dus besloten had om vrouw te zijn riep iedereen hoe krachtig dat was en hoe eerlijk om voor jezelf uit te komen. Maar weinig mensen hadden oog voor mijn verdriet, wat dit met mij deed. Er werd mij verweten dat ik er niet mee kon omgaan, want houden van iemand gaat toch om de persoon? Ik heb me toen heel erg alleen gevoeld.
Je vriend beperkingen opleggen is een no go en het alternatief is nog jaren lang dit aanschouwen en er niet mee om kunnen gaan.

Tenzij je jezelf wil pijnigen zit er niks anders op dan er een punt achter zetten.
Hortense schreef: ↑
10-02-2018 11:04
Sneeuwvrouw,

Ik denk dat jij het inderdaad weet. Zoals ik het indertijd wist. Ik kon niet meer verder met mijn man zoals ik hem had leren kennen en met wie ik zoveel jaren alles had gedeeld (dacht ik).
Ik wil je nog wel waarschuwen. Toen mijn man dus besloten had om vrouw te zijn riep iedereen hoe krachtig dat was en hoe eerlijk om voor jezelf uit te komen. Maar weinig mensen hadden oog voor mijn verdriet, wat dit met mij deed. Er werd mij verweten dat ik er niet mee kon omgaan, want houden van iemand gaat toch om de persoon? Ik heb me toen heel erg alleen gevoeld.
:hug:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Sneeuwvrouw,

Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen Hortense.... erg heftig :hug:
Only dead fish go with the flow
sneeuwvrouw schreef: ↑
10-02-2018 09:40
Ik ben niet zwanger!!
Maar je was het wel. Hoe gaat dat dan? Je man vervrouwelijkt en dan denk je 'dit vind ik helemaal niet aantrekkelijk maar laat ons maar voor een kind gaan'?
Hadewychh schreef: ↑
10-02-2018 11:15
Maar je was het wel. Hoe gaat dat dan? Je man vervrouwelijkt en dan denk je 'dit vind ik helemaal niet aantrekkelijk maar laat ons maar voor een kind gaan'?
Wie zegt nou dat ze dit letterlijk zo dacht... lekker kort door de bocht weer...
Soms staan dingen los van mekaar.
Wat waardeloos, Hortense!

Ik ken een vrouw die gebleven is. Leuk stel, druk sociaal leven, iedereen had respect voor hoe ze het deden. Dàt was echte liefde. Na zijn overlijden vertelde ze me dat ze, als ze alles vantevoren had geweten, nooit zou zijn getrouwd. Met niemand. Ik vond dat zo verdrietig.
Sneeuwvrouw,

Wat intens verdrietig (en kortzichtig van jouw omgeving).
ava75 schreef: ↑
10-02-2018 11:22
Wat intens verdrietig (en kortzichtig van jouw omgeving).
Kortzichtig, zeker. Maar lees alleen al dit topic en zie hoe algemeen die kortzichtigheid is
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als je hier niet mee om kan, wat helemaal te begrijpen is, zou ik ook niet kunnen/willen, is uit elkaar gaan toch de enige uitweg. Je kan hem niet vragen zijn ware aard te onderdrukken. De tijd zal je raad geven, het zal vanzelf de ene of de andere kant op gaan.
Sterkte.
Froezel schreef: ↑
10-02-2018 10:28
Wat sneu voor je dat er bij jou blijkbaar niets tussen zit.
Of je man zich ineens als bovenstaande verzorgd of boert, scheten laat enz. Zit daar niks tussen in joh? ?.
Mijn man is een echte man. Maar loopt echt niet te boeren enz.
Wat sneu dat je het punt mist.
Maar is hij gewoon travestiet of is hij “eigenlijk” een vrouw?
Ik ken aantrekkelijke, stoere kerels die graag op hakken lopen. Daar zou ik misschien wel mee kunnen leven.
Maar iemand die vrouw is of wil zijn en daar niet eerlijk voor uitkomt, dat is wel even andere koek.
cinneluv schreef: ↑
10-02-2018 09:25
Even office topic, hoe laat je je wimpers liften? Wist als vrouw zijnde niet eens dat dat kon..
Luister naar jouw gevoel...van binnen weet je wat je moet doen..alleen jij hebt het antwoord.
Dit ga ik binnenkort ook doen, vlak voor mijn vakantie! En dan laat ik ze gelijk verven. Google maar op LVL behandeling.
nononono schreef: ↑
10-02-2018 10:12

En jij wilt een man-man. Wat is dat? Iemand die boert, scheten laat, voetbalt en je trouwdag vergeet?

Een échte echte man doet dat alles tegelijkertijd.

Die boert en ruft terwijl hij voetbal kijkt. Op zijn trouwdag die hij vergeten is.
Amant schreef: ↑
10-02-2018 09:27
Deze hele situatie is te absurd voor woorden wat mij betreft.
Idd ik wist niet wat ik las :-o
Tiswa schreef: ↑
10-02-2018 09:32
Maar ben je zwanger? Want dat maakt het verhaal, en het eventuele advies dat mensen zullen geven, ook nog eens anders.
Waarom? Je uiteindelijke gevoel blijft hetzelfde ....
Een kind verandert daar misschien tijdelijk wat aan maar niet voor de aankomende 20 jaar ben ik bang.
Ja en?
vrouwjagersma schreef: ↑
10-02-2018 09:30
Ik mag niet facepalmen.

TO: hij is zoals hij is. Als dat niets voor jou is, dan is dat niets voor jou. Wees daar eerlijk over, maar probeer hem verder niet te veranderen. Wellicht is de consequentie dat jullie op basis van zijn uiterlijke verzorging niet langer een relatie kunnen hebben.
Huh? Een echte kerel doet dit niet! En dit gaat echt verder dan uiterlijke verzorging, hier zit echt meer achter....
Deze man is dus niet echt een man.
Het maakt een persoon zelf uiteraard niet minder, maar wel als partner voor TO. Als hetero vrouw wil je toch niet zo’n man als partner.
TO, ik denk dat dit probleem groter dan je vermoedt.
Schuttersputjes graven.....
(Serieus, als je de hypothetische vooroordelen weg laat zie ik het probleem niet zo...
Een gast die op zn uiterlijk let, big dea..l die is toch geen crimineel of seriemoordenaar...)
phoebe24 schreef: ↑
10-02-2018 17:10
Schuttersputjes graven.....
(Serieus, als je de hypothetische vooroordelen weg laat zie ik het probleem niet zo...
Een gast die op zn uiterlijk let, big dea..l die is toch geen crimineel of seriemoordenaar...)

Heb je wel alles gelezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven