Omgangsregeling tweeling

11-02-2018 16:40 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag eens jullie mening en of advies willen horen over onderstaand lastig issue:
Ik (man/55) heb samen met mijn ex (vrouw/49) een tweeling van 7 (j/m). Wij zijn inmiddels al 3 jaar uit elkaar en hebben nu een dispuut over de omgangsregeling. De afgelopen 3 jaar hebben wij een verdeling gehad van 4 om 3. Woensdagavond Tot zaterdagavond bij mij. De regeling is komen te vervallen en we moeten nu een nieuwe regeling opstellen. Ik vind het niet wenselijk om de huidige regeling voort te zetten om de volgende punten:
1. De overdrachtsmomenten geven veel onrust voor de kinderen.
2. Geen van ons tweeën heeft ooit een weekend vrij.

Nu doet zich het vreemde feit voor dat we eigenlijk allebei de kinderen wat meer bij de ander willen laten. Meestal wordt er gevochten om meer tijd met de kinderen te kunnen ver brengen, bij ons is het andersom. Wij zijn nooit getrouwd geweest en hebben ook geen samenlevingscontract gehad. Daarnaast heeft de moeder alleen de ouderlijke macht. Tenslotte nog dit: wij zijn helaas absoluut niet om speaking terms.
Ik heb nu een voorstel gedaan om de kinderen om de week donderdag tot en met zondag bij mij te hebben. Dus een verdeling van 10 om 4. Dit staat op erg veel weerstand.
Nu is concreet mijn vraag: Wat zijn mijn mogelijkheden? Ben ik hier wellicht te egoïstisch? En wat als ik het er als het ware "door wil drukken". Dit komt Wellicht onvriendelijk over maar het gaat helaas bij ons hard tegen hard....
Verschrikkelijk inderdaad. Stel gewoon week op week voor, dan worden de lasten en de lusten gelijkelijk verdeeld. Als wisselen erg vervelend is voor de kinderen kun je er ook nog een regeling van twee weken hier en twee weken daar van maken.
Jeetje, kinderen hebben betekent voor mij je eigen ego opzij zetten.
Zoals ik het nu lees, kunnen die kinderen je eigenlijk niet zo veel schelen, zolang jij je ding maar kunt doen.
Ga alsjeblieft terug naar de basis: jullie kinderen!
Wat is het beste voor hen?
En natuurlijk is dat niet 10 om 4.
Ik zou ook om de week doen. Lekker duidelijk en makkelijk.

Verder beetje naar bericht dat jullie beiden de kinderen niet als eerste prioriteit hebben?
De kinderen interesseren me wel degelijk, echter merken we beiden dat het heel veel onrust creëert en dat ze het bij de moeder toch meer als een thuissituatie ervaren dan bij mij. Wat niet betekent dat ze niet graag bij mij zijn. De tijd dat ze hier zijn hebben we ook echt quality time. Het zegt echter meer over de relatie die ik met mijn ex heb dan de relatie die we met onze kinderen hebben. Alleen wat het met mijn ego te doen zou hebben volg ik even niet...
Om en om een hele week bij jou en bij je ex klinkt dan logisch. Kijk eens hoe dat uitpakt. Goed mogelijk dat je al minder drukte voelt als je om de week een weekend voor jezelf hebt. Aanvulling: En het voor de kinderen al rustiger is.

Klinkt overigens verdrietig dat jullie beide de kinderen liever wat vaker bij de ander hebben.
anoniem_6363de79f0488 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 16:56
8.70% gewijzigd
ch86 schreef:
11-02-2018 16:50
Ik zou ook om de week doen. Lekker duidelijk en makkelijk.

Verder beetje naar bericht dat jullie beiden de kinderen niet als eerste prioriteit hebben?
Dit, allebei.
Triest...
There is always something happening, and it's usually right now
Gewoon 7 om 7.
ik geef mn bek ook maar een douw
Punt 2 is natuurlijk belachelijk. Als je weekendjes vrij wil had je geen kinderen moeten nemen.

Zorg dat die communicatie goed wordt. Omwille van kinderen!

Off topic; is het omgangsregeling weekend?
Waarom is die regeling komen te vervallen?
ik zou ook om en om doen, 1 week bij jou 1 week bij moeder.
Ik lees jullie reacties Waar houdt het meest voorgesteld wordt om en om en dat het pijnlijk is te constateren dat de kinderen hier niet op de eerste plaats zouden staan. Zo word je inderdaad wel een spiegel voorgehouden. Ik vrees dat dit ook een beetje met de leeftijd te maken heeft. Geen excuus natuurlijk want we wisten beiden dat we niet meer de jongste waren toen we aan kinderen begonnen....
Hier is ma-wo altijd bij moeder, do-vr altijd bij vader. De weekends wisselen, en de woensdagavond wisselt mee (weekend bij vader, dan woensdagnacht bij moeder, en omgekeerd).
Week om week zou ik nooit willen.
Hoe oud zijn jullie dan (ongeveer)?
Laat maar. :)
anoniem_6363de79f0488 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 16:57
30.00% gewijzigd
Nooit een weekend vrij? Eh... ik ben nog bezig om mijn kaak op te rapen. Van de rest van je OP ook trouwens.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Waarom heb jij nooit het mede gezag aangevraagd?
peveare schreef:
11-02-2018 16:55
Ik lees jullie reacties Waar houdt het meest voorgesteld wordt om en om en dat het pijnlijk is te constateren dat de kinderen hier niet op de eerste plaats zouden staan. Zo word je inderdaad wel een spiegel voorgehouden. Ik vrees dat dit ook een beetje met de leeftijd te maken heeft. Geen excuus natuurlijk want we wisten beiden dat we niet meer de jongste waren toen we aan kinderen begonnen....
Wat is je leeftijd nou weer voor een slap excuus?
En ik weet niet hoe ik hier op een berichtje moet reageren... 😜
Ik vind je wel degelijk egoïstisch. Als je niet gescheiden bent, heb je nooit zomaar een weekend “vrij”. Dat moet je plannen en dan moet je oppas regelen ja. De consequentie van kinderen hebben. Ieder om de week een hele week de kinderen is eerlijk, niet als jij ze eens in de twee weken een paar dagen hebt.
Is het mogelijk minder te gaan werken?
peveare schreef:
11-02-2018 16:51
De kinderen interesseren me wel degelijk, echter merken we beiden dat het heel veel onrust creëert en dat ze het bij de moeder toch meer als een thuissituatie ervaren dan bij mij. Wat niet betekent dat ze niet graag bij mij zijn. De tijd dat ze hier zijn hebben we ook echt quality time. Het zegt echter meer over de relatie die ik met mijn ex heb dan de relatie die we met onze kinderen hebben. Alleen wat het met mijn ego te doen zou hebben volg ik even niet...
deze zin zegt niks over je ego?
“Nu doet zich het vreemde feit voor dat we eigenlijk allebei de kinderen wat meer bij de ander willen laten.”.
En daarbij je punt 2 van een weekend vrij willen.
Blijkbaar is de eigen vrijheid van beide ouders belangrijker dan de kinderen. Ik vind dit echt triest.
Ik zou een liefdevolle pleegfamilie zoeken waar ze wel welkom zijn. En voortaan geen kinderen meer maken die blijkbaar teveel vrijheid wegnemen.
Oudblond schreef:
11-02-2018 16:57
Nooit een weekend vrij? Eh... ik ben nog bezig om mijn kaak op te rapen. Van de rest van je OP ook trouwens.
Wij hebben dat ook meegenomen, we wilden het weekend niet opbreken. Dus nu een weekend met en weekend zonder kinderen. En dat vind ik niet heel erg (zonder kinderen). Ik kan me trouwens voorstellen dat een 7-jarige tweeling je uitput.
.
anoniem_196817 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 17:03
Reden: mosterd
0.00% gewijzigd
Tsja, bevreemdend dat je zelf een ‘voordeel’ wil halen uit een scheiding. Namelijk meer tijd voor jezelf.
Je zou zeggen dat je uit een scheiding vooral zo min mogelijk leed voor de kinderen wil halen.

Ik vind het sneu klinken.
Zorg dat je ergens anders je energie uit haalt of bespaard. Bijv werk minderen, sociale contacten of sport.
Maar ga niet beknibbelen op je kinderen als je het zwaar hebt.
peveare schreef:
11-02-2018 16:51
De kinderen interesseren me wel degelijk, echter merken we beiden dat het heel veel onrust creëert en dat ze het bij de moeder toch meer als een thuissituatie ervaren dan bij mij. Wat niet betekent dat ze niet graag bij mij zijn. De tijd dat ze hier zijn hebben we ook echt quality time.
Vader zijn betekent dat je niet alleen de lusten hebt, maar ook de lasten. En dan heb je niet alleen maar quality time. Je zou je beter af kunnen vragen waarom ze hun moeders huis meer als thuis zien dan bij jou.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 11-02-2018 17:04
0.26% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven