Omgangsregeling tweeling

11-02-2018 16:40 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag eens jullie mening en of advies willen horen over onderstaand lastig issue:
Ik (man/55) heb samen met mijn ex (vrouw/49) een tweeling van 7 (j/m). Wij zijn inmiddels al 3 jaar uit elkaar en hebben nu een dispuut over de omgangsregeling. De afgelopen 3 jaar hebben wij een verdeling gehad van 4 om 3. Woensdagavond Tot zaterdagavond bij mij. De regeling is komen te vervallen en we moeten nu een nieuwe regeling opstellen. Ik vind het niet wenselijk om de huidige regeling voort te zetten om de volgende punten:
1. De overdrachtsmomenten geven veel onrust voor de kinderen.
2. Geen van ons tweeën heeft ooit een weekend vrij.

Nu doet zich het vreemde feit voor dat we eigenlijk allebei de kinderen wat meer bij de ander willen laten. Meestal wordt er gevochten om meer tijd met de kinderen te kunnen ver brengen, bij ons is het andersom. Wij zijn nooit getrouwd geweest en hebben ook geen samenlevingscontract gehad. Daarnaast heeft de moeder alleen de ouderlijke macht. Tenslotte nog dit: wij zijn helaas absoluut niet om speaking terms.
Ik heb nu een voorstel gedaan om de kinderen om de week donderdag tot en met zondag bij mij te hebben. Dus een verdeling van 10 om 4. Dit staat op erg veel weerstand.
Nu is concreet mijn vraag: Wat zijn mijn mogelijkheden? Ben ik hier wellicht te egoïstisch? En wat als ik het er als het ware "door wil drukken". Dit komt Wellicht onvriendelijk over maar het gaat helaas bij ons hard tegen hard....
Amant schreef:
11-02-2018 18:47
Standaard een gebroken weekend is ook kut, voor iedereen. Ik heb het jarenlang gehad en weet je wat het betekent? Dat je nooit een weekendje weg kunt (zelf of met de kinderen). Dat je nooit ver van huis kunt in het weekend (zelf of met de kinderen). Het weekend wordt dan bijna een doordeweekse school/werkdag. Wat niemand wil.
Dat kan ik goed volgen! En lijkt me ook echt geen fijne verdeling.
Maar dan snap jk niet dat TO de kinderen minder wil. I.p.v. de verdeling 50-50 en dan week op week af. Hij zegt letterlijk dat hij de kinderen minder wil... en dan gaat mijn moederhart wel bloeden (en denk ik meteen, er kunnen hier wel een paar bedjes bij!)
Enn schreef:
11-02-2018 19:25
Volgens mij zijn juist kinderen de enige mensen die wel precies weten wat jij hiermee bedoelt.
:worship:

En verder ben ik wel benieuwd naar haar kant van het verhaal.
Ik heb nog wel een film tip voor to; 'loveless' van Andrej Zvyaginysev. Twee Russische ouders die bij een vechtscheiding beide hun zoon niet willen. En dan verdwijnt het jochie.
Amant schreef:
11-02-2018 19:09
Misschien moet ik er een topic over openen.
Doen! Wordt vast heel gezellig :proud:
Joostisandersgeaard2 schreef:
11-02-2018 20:21
Doen! Wordt vast heel gezellig :proud:
Ik twijfel nog.
Amant schreef:
11-02-2018 20:29
Ik twijfel nog.
Er is een risicootje dat de mods moeten overwerken om bannen uit te delen. :popcorn:
Joostisandersgeaard2 schreef:
11-02-2018 20:31
Er is een risicootje dat de mods moeten overwerken om bannen uit te delen. :popcorn:
:-D
KeaAlpine schreef:
11-02-2018 18:50
Het 'vreemde feit' doet zich voor. Wat schuif je je verantwoordelijkheid van je af zeg. Jullie hebben gewoon allebei geen zin om meer de kinderen te hebben.

Als jullie allebei geen zin hebben lijkt week om week met het eerlijkst en anders, als dat te lang is voor de kinderen, de verdeling van Minke. 50/50 dus.

En ik zou gezag regelen over mijn eigen kinderen. En ik vrees dat je kinderen voelen dat jij het allemaal zwaar vindt en ze eigenlijk minder wil hebben. Het is heel belangrijk voor kinderen om zich gewenst te voelen, dit gaat over de basis van hun persoonlijkheidsontwikkeling, dus daar zou ik ook iets mee doen. 55 jaar of niet, je HEBT twee kinderen die hun ouders nodig hebben en het nodig hebben om zich bij hun ouders welkom, gewenst, veilig en geborgen te voelen.
Dit topic kan niet waar zijn gebeurd.
Alsof je het over een kat hebt die je dan maar moet verzorgen. Naar het asiel brengen is ook weer zowat, he.
foutje
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 21:46
Reden: site liep vast
96.06% gewijzigd
Weer een geval waren die maar nooit aan kinderen begonnen. Ga je serieus lopen bekvechten met je ex om wie de kinderen het minst lang mag zien en wie ze helaas langer moet opvangen?
Bloody_Mary schreef:
11-02-2018 21:06
Weer een geval waren die maar nooit aan kinderen begonnen. Ga je serieus lopen bekvechten met je ex om wie de kinderen het minst lang mag zien en wie ze helaas langer moet opvangen?
Ik kan me niet voorstellen dat dit echt is... Arme kindjes.
Bloody_Mary schreef:
11-02-2018 21:06
.
Wat een onzin. Nergens staat dat moeder de kinderen minder wil zien dan de huidige regeling. Zij verzet zich ertegen dat zij maar moet opvangen terwijl haar ex verzaakt.

Haar ex bepaalt dat hij ipv 50/50% de zorg voortaan 85/15% wil verdelen. Zij zit mogelijk met opvang die extra geregeld moet worden en werkverplichtingen die ze juist had aangepast aan de bestaande regeling. Plus dat het een heel stuk lastiger wordt om een goede zorgband te onderhouden tussen vader en kinderen als ze elkaar maar twee dagen per 14 dagen zien. (En dat laatste lijkt me uiteindelijk nog het meest belangrijke dus ik hoop dat dat haar hoofdreden is)
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 21:36
3.39% gewijzigd
Een*Nieuwe*Lente schreef:
11-02-2018 20:35
Dit topic kan niet waar zijn gebeurd.
Alsof je het over een kat hebt die je dan maar moet verzorgen. Naar het asiel brengen is ook weer zowat, he.
Kan dat niet? Zeker wel. Of het deze TO gebeurt, hm, tja, dat weet je nooit op een forum, maar in real life, ja, dit soort dingen gebeurt. Hoe treurig ook.

Mijn ex wilde geen co-ouderschap, samen een kind was al teveel werk en verantwoordelijkheid vond hij, dus een omgangsregeling was meer dan genoeg. Die omgangsregeling is al meer dan wat hij deed toen we nog getrouwd waren...
Erizon schreef:
11-02-2018 21:34
.
Wat een onzin. Nergens staat dat moeder de kinderen minder wil zien dan de huidige regeling. Zij verzet zich ertegen dat zij maar moet opvangen wat haar ex verzaakt.

Haar ex bepaalt dat ipv 50/50% de zorg voortaan 85/15% verdeeld moet worden en zij mag voor die 85% opdraaien. Zij zit mogelijk met opvang die extra geregeld moet worden en werkverplichtingen die ze juist had aangepast aan de bestaande regeling. Plus dat het een heel stuk lastiger wordt om een goede zorgband te onderhouden tussen vader en kinderen als ze elkaar maar twee dagen per 14 dagen zien. (En dat laatste lijkt me uiteindelijk nog het meest belangrijke dus ik hoop dat dat haar hoofdreden is)
Denk niet dat TO het ons nog komt vertellen.
Ik zie het ook om me heen. Vaders die tijdens de scheiding al aangeven een weekendregeling wel genoeg te vinden want het past niet met hun werk. Ze vergeten dan dat er opvang bestaat en moeder op haar dagen ook gewoon moet werken (want hoezo alimentatie, ze gaat maar zelf haar geld verdienen). Blegh.
Erizon schreef:
11-02-2018 21:40
Ik zie het ook om me heen. Vaders die tijdens de scheiding al aangeven een weekendregeling wel genoeg te vinden want het past niet met hun werk. Ze vergeten dan dat er opvang bestaat en moeder op haar dagen ook gewoon moet werken (want hoezo alimentatie, ze gaat maar zelf haar geld verdienen). Blegh.
Hoho. En de 'stabiele basis' bij moeder dan?
Erizon schreef:
11-02-2018 21:40
Hoho. En de 'stabiele basis' bij moeder dan?
Twee keer was genoeg.
Ik denk dat dit met voorsprong het meest treurige topic is dat ik in jaren heb gelezen.
2 Ouders die de kinderen allebei liever kwijt dan rijk zijn....
Ik kan me werkelijk niet voorstellen hoe je dan in het leven wil staan.
Erizon schreef:
11-02-2018 21:34
.
Wat een onzin. Nergens staat dat moeder de kinderen minder wil zien dan de huidige regeling. Zij verzet zich ertegen dat zij maar moet opvangen terwijl haar ex verzaakt.

Haar ex bepaalt dat hij ipv 50/50% de zorg voortaan 85/15% wil verdelen. Zij zit mogelijk met opvang die extra geregeld moet worden en werkverplichtingen die ze juist had aangepast aan de bestaande regeling. Plus dat het een heel stuk lastiger wordt om een goede zorgband te onderhouden tussen vader en kinderen als ze elkaar maar twee dagen per 14 dagen zien. (En dat laatste lijkt me uiteindelijk nog het meest belangrijke dus ik hoop dat dat haar hoofdreden is)
Is toch net zo goed een aanname?
TO,
Is idd week op, week af een goede optie?
4 om 3, lijkt mij zo onrustig voor ze, zijn ze net bij de 1,moeten ze alweer naar de ander.
Wij hadden elk om de week de kinderen.
De “wissel” was eerst op zondag, maar was veel te onrustig zo vlak voor een nieuwe schoolweek, toen hebben we het naar de vrijdag verschoven.
Konden ze “mooi” in het weekend aclimatiseren bij de ander.
Sowieso zou ik niet gaan switchen in een midweek.
Wilde 1 van ons een weekend weg, was daar altijd een mouw aan te passen.
Maar ja, wij hadden gelukkig goed contact.
waarom haal je aan dat jullie nooit getrouwd zijn geweest en dat de moeder de ouderlijke macht heeft? is dat een verklaring waaorm je je kinderen minder zou willen zien? is dat een (on)logische verklaring hiervoor?
en waarom zou je deze verdeling willen en dit willen doordrukken?
het komt op mij over, als we waren nooit getrouwd, ik heb de ouderlijke macht niet, ik wil ze niet meer, hier heb je ze weer, veel plezier ermee.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijk
Weer een vader die er tussen uit wil piepen.
En een TO die wegblijft..
Wickedwoman schreef:
11-02-2018 23:20
waarom haal je aan dat jullie nooit getrouwd zijn geweest en dat de moeder de ouderlijke macht heeft? is dat een verklaring waaorm je je kinderen minder zou willen zien? is dat een (on)logische verklaring hiervoor?
en waarom zou je deze verdeling willen en dit willen doordrukken?
het komt op mij over, als we waren nooit getrouwd, ik heb de ouderlijke macht niet, ik wil ze niet meer, hier heb je ze weer, veel plezier ermee.
Maar ik kan er naast zitten natuurlijk
Grappig dit zo te lezen, in je eigen topic ben je aan het roeptoeteren dat "Jullie begrijpen mij niet ".
En hier lever je commentaar waar het gokken is op de openingspost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven