"Ontslag" in proeftijd
dinsdag 6 februari 2018 om 14:24
Ik werk nu een maand bij een organisatie maar ik zit er niet op mijn plek.
Ik heb het geprobeerd en het werkt gewoon niet.
Nu heb ik zo goed als zeker een andere baan gevonden die veel beter bij mij past en waar ik voor nu een heel goed gevoel bij heb.
Ik zit nu nog in mijn proeftijd en bij de nieuwe baan zou ik in 2 weken kunnen starten.
Hoe pak ik dit nu het beste aan?
Vind het best moeilijk om dan mijn nieuwe collega's te moeten teleurstellen en voel mij daar wel schuldig over. Ook wetende dat een proeftijd juist hiervoor bedoeld is natuurlijk.
Iemand hier die ook wel eens is gestopt tijdens zijn proefperiode en hoe heb je dat aangepakt?
Per direct of nog doorwerken tot einde proeftijd?
Ik heb het geprobeerd en het werkt gewoon niet.
Nu heb ik zo goed als zeker een andere baan gevonden die veel beter bij mij past en waar ik voor nu een heel goed gevoel bij heb.
Ik zit nu nog in mijn proeftijd en bij de nieuwe baan zou ik in 2 weken kunnen starten.
Hoe pak ik dit nu het beste aan?
Vind het best moeilijk om dan mijn nieuwe collega's te moeten teleurstellen en voel mij daar wel schuldig over. Ook wetende dat een proeftijd juist hiervoor bedoeld is natuurlijk.
Iemand hier die ook wel eens is gestopt tijdens zijn proefperiode en hoe heb je dat aangepakt?
Per direct of nog doorwerken tot einde proeftijd?
dinsdag 6 februari 2018 om 14:33
Niet langer wachten, daarmee wordt het echt niet makkelijker. Gewoon een gesprek aangaan. Een proeftijd is om voor beide partijen te kijken of het werkt, dus ook voor jou. Jammer dat het niet werkt en het kan zijn dat je nieuwe collega's daar even van balen, maar over een maand zijn ze je alweer vergeten.
dinsdag 6 februari 2018 om 15:09
Ik heb dit ook meegemaakt en vond het ook erg lastig. Eng en voelde me ook schuldig, maar meteen een gesprek aangevraagd en het aangegeven. Ik kon dezelfde dag al ermee stoppen, want het heeft geen zin om nog tijd te investeren/ training voor iemand die toch weggaat. Ze vonden het niet heel handig maar begrepen het wel. Andersom kunnen ze ook van jou meteen afkomen als ze willen in je proeftijd!
dinsdag 6 februari 2018 om 16:06
Ik ben ook 1 keer in mijn proeftijd vertrokken. Baan was absoluut niet zoals deze mij voorgespiegeld was en ook met mijn nieuwe collega's was het niet echt een warm bad. Natuurlijk vond het bedrijf het vervelend dat ik ging maar dat was mijn recht tijdens de proeftijd. Als ik hun niet bevallen was had ook niemand daar er van wakker gelegen als mijn contract niet was verlengd.
Na een incident met de bekende druppel ben ik gelijk na p&o gestapt en na een uur stond ik buiten als een vrij vrouw. Ik weet niet of het met jouw werk kan maar je kan eventueel nog aanbieden om die 2 weken7 te blijven om een eventuele uitzendkracht wegwijs te maken. Ik mocht mijn eigen spullen niet eens meer van de afdeling halen, geen idee waar ze precies bang voor waren
Dus gewoon doen! Probeer wel voor je ontslag neemt al het andere contract ondertekend te hebben. Het is even doorbijten maar ik beloof je dat je s avonds opgelucht op de bank zit
Na een incident met de bekende druppel ben ik gelijk na p&o gestapt en na een uur stond ik buiten als een vrij vrouw. Ik weet niet of het met jouw werk kan maar je kan eventueel nog aanbieden om die 2 weken7 te blijven om een eventuele uitzendkracht wegwijs te maken. Ik mocht mijn eigen spullen niet eens meer van de afdeling halen, geen idee waar ze precies bang voor waren

Dus gewoon doen! Probeer wel voor je ontslag neemt al het andere contract ondertekend te hebben. Het is even doorbijten maar ik beloof je dat je s avonds opgelucht op de bank zit

dinsdag 6 februari 2018 om 16:40
Dankjewel!
Morgen krijg ik definitief mijn nieuwe aanbod te horen en dan hak ik meteen de knoop door.
In mijn hoofd is de keuze al gemaakt maar moet nog even op papier komen te staan zodat ik de zekerheid heb.
Liefste ga ik ook echt per direct weg en mijn gevoel zegt ook beetje dat het zeker geen warm bad is als ik nog zou blijven na mijn aankondiging. Al is dat alleen nog invulling vanuit mijn gevoel.
Het is wel heel spannend en even doorbijten. "Confrontaties" zijn niet mijn sterkste punt haha
Morgen krijg ik definitief mijn nieuwe aanbod te horen en dan hak ik meteen de knoop door.
In mijn hoofd is de keuze al gemaakt maar moet nog even op papier komen te staan zodat ik de zekerheid heb.
Liefste ga ik ook echt per direct weg en mijn gevoel zegt ook beetje dat het zeker geen warm bad is als ik nog zou blijven na mijn aankondiging. Al is dat alleen nog invulling vanuit mijn gevoel.
Het is wel heel spannend en even doorbijten. "Confrontaties" zijn niet mijn sterkste punt haha

donderdag 8 februari 2018 om 08:10
Gisteren te horen gekregen dat ik inderdaad ben aangenomen en ik heb geaccepteerd.
Contract wordt nu direct in orde gemaakt.
Ben zo blij en opgelucht dat ik weg kan en meteen in iets nieuws kan instromen.
Nu het alleen nog vertellen op mijn huidige werkplek.
Ik knijp hem gigantisch.
Dit moet denk ik ook nog officieel op schrift? Lijkt mij wel. Dan neem ik dat meteen mee.
Ik knijp hem gigantisch.
Dit moet denk ik ook nog officieel op schrift? Lijkt mij wel. Dan neem ik dat meteen mee.

donderdag 8 februari 2018 om 14:05
Wacht even tot het contract door je nieuwe werkgever getekend binnen is. Dus nog even uitzitten en niks zeggen.sensotouch schreef: ↑08-02-2018 08:10Gisteren te horen gekregen dat ik inderdaad ben aangenomen en ik heb geaccepteerd.
Ik knijp hem gigantisch.
maandag 12 februari 2018 om 13:12
Gedaan! Ik heb ontslag genomen.
Wat vond ik dat moeilijk/eng haha. Er werd redelijk op gereageerd. Uiteindelijk viel het dus mee.
Ben nu vooral heel erg opgelucht en heb heel veel zin om te starten bij mijn nieuwe baan.
Eerst even weekje vrij en dan start mijn nieuwe uitdaging.
Dank voor de adviezen
Wat vond ik dat moeilijk/eng haha. Er werd redelijk op gereageerd. Uiteindelijk viel het dus mee.
Ben nu vooral heel erg opgelucht en heb heel veel zin om te starten bij mijn nieuwe baan.
Eerst even weekje vrij en dan start mijn nieuwe uitdaging.
Dank voor de adviezen