Gevoelens ebben weg

14-02-2018 15:41 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn relatie duurt nu ruim 5 jaar en tot nu toe vond ik altijd geweldig en had ik het gevoel dat dit "perfect" was. Het was altijd leuk en en in die 5 jaar is er eigenlijk niet veel veranderd qua gedrag naar elkaar. Liggen bijvoorbeeld nog elke avond bij elkaar, praten veel, doen veel samen, etc.

Nu is er sinds vorig jaar nogal veel mij bij gebeurt, waardoor ik nu ongeveer drie maanden vrij depressief ben en hier ook AD voor slik en psychische hulp krijg. Mijn vriendin heeft hier volledig begrip voor en steunt me waar nodig, waarmee ik natuurlijk erg blij ben.

Ik merk nu alleen dat mijn gevoel voor haar steeds minder word. Het houden van gevoel heb ik nog zelden en ben zelfs blij als ze een paar dagen weg is. Eindelijk even alleen. We zijn beide werkloos (helaas | heb wel inkomen, vriendin niet) en zitten ook de hele dag op elkaars lip, wat ook vrij k*t is. Zijn dus vrijwel altijd bij elkaar.

We zijn ook nog samen aan het kijken naar woningen en hadden vorige maand bijna een huis gekregen, uiteindelijk niet genomen vanwege de kosten (wonen nu bij haar ouders). Het gevoel was er op dat moment ook gewoon en soms komt dit ook terug. Als ze dan een paar dagen weggeweest is voelt het goed dat ze er weer is. Of dat nou echt liefde is? I don't know. Begin me wel meer en meer te storen aan kleine dingetjes of uiterlijkheden. Even grof gezegd: het voelt alsof ik beter kan. (is niet zo bedoeld, maar dat geeft het het duidelijkst aan.)

Wat het zo lastig maakt is dat het ook door de depressie kan komen. Ik vind dingen die ik eerst leuk vond nu niet leuk meer, zoals schrijven, fitnessen, etc. Verder heeft zij totaal geen inkomen en ik voel me wel een beetje financieel verantwoordelijk voor haar.

Ik hou van haar, maar ik hou niet van haar.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik weet het niet meer. :(
anoniem_364558 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 16:09
2.71% gewijzigd
Je slikt ad. Denk dat het daarmee te maken heeft. Je gevoel vlakt af. In positieve en negatieve zin. Dus je depressie wordt beter. Maar je blije gevoelens worden wat minder.
Hecamel schreef:
14-02-2018 15:51
Je slikt ad. Denk dat het daarmee te maken heeft. Je gevoel vlakt af. In positieve en negatieve zin. Dus je depressie wordt beter. Maar je blije gevoelens worden wat minder.
Ja, dit denk ik ook. Gelukkig komen de gevoelens/emoties vaak weer terug als je weer van de AD af bent. Niet op eigen houtje stoppen, afbouwen moet je langzaam en onder begeleiding van de psychiater doen.

En geen grote levensbeslissingen maken of plannen die al stonden wijzigen in een periode waarin je (psychisch) ziek bent. Je kunt nu niet objectief nadenken over je toekomst.
Bespreek het wel met je psychiater/psycholoog.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 16:04
19.86% gewijzigd
jammer dan dat je er nog vijf jaar aan vast zit... succes
Lorem Ipsum
Geen grote beslissingen maken nu, misschien over een half jaar ben je wat meer jezelf en kun je beter zo'n afweging maken. Nu is het gekleurd door depressie.
Ik snap het niet.
Hoezo duurt je relatie nog 5 jaar?

Ik snap deze zin ook niet: "We zijn beide werkloos (helaas | heb wel inkomen, vriendin niet)"

Hoe kom jij aan geld dan? Werk je zwart? Heb je een wietplantage op zolder?

En zij woont dus nog bij je ouders, en jij woont bij haar in? Waarom zit je hun zo op de lip? Waarom ga je zelf niet op kamers of trek je bij je eigen ouders in? Dan ga je maar latten of zo. Dat lijkt me beter voor iedereen.

En sorry hoor, maar 'ik denk dat ik beter verdien'. Echt waar, meen je dat nou? Even samenvatten hoor: je hebt geen werk, geen huis, bent oppervlakkig. Je klinkt nou niet als een lot uit de loterij.
Vivo per lei
DuploPanda schreef:
14-02-2018 16:08
Ik snap het niet.

Ik snap deze zin ook niet: "We zijn beide werkloos (helaas | heb wel inkomen, vriendin niet)"

En zij woont dus nog bij je ouders, en jij woont bij haar in? Waarom zit je hun zo op de lip? Waarom ga je zelf niet op kamers of trek je bij je eigen ouders in? Dan ga je maar latten of zo. Dat lijkt me beter voor iedereen.

En sorry hoor, maar 'ik denk dat ik beter verdien'. Echt waar, meen je dat nou? Even samenvatten hoor: je hebt geen werk, geen huis, bent oppervlakkig. Je klinkt nou niet als een lot uit de loterij.

Eens!
En "samenwonen" bij een van de ouders is verre van ideaal inderdaad.
Bedankt voor de reacties, ik ga het er denk ik wel even met haar over hebben, op deze manier is vrij moeizaam. Misschien voelt het dan ook al weer wat beter, want blijf er nu natuurlijk ook mee zitten. Ik ga het er sowieso ook over hebben bij de psychiater, misschien dat zij wat weet.

DuploPanda schreef:
14-02-2018 16:08
Ik snap het niet.

Eerste zin was een typefout, bedoelde "nu ruim 5 jaar". En wat dacht je misschien van een uitkering? Hoeft niet meteen illegaal te zijn. :frusty:
Een uitkering en inkomen is wel een verschil TO.
Maar waar sta je ingeschreven dan?
Als je bij haar (ouders) woont heb je daar helemaal geen recht op?
Vivo per lei
Het is een wajong uiterking en sta daar gewoon ingeschreven, maar daar gaat het in dit topic niet om.
Ik denk dat het probleem veel meer ligt bij het allebei niet werken. Daar krijg je irritaties van. Mijn moeder en stiefvader zijn zo’n 2/3 maanden thuis geweest en de spanning was om te snijden, overal ruzie over. Nu ze allebei weer een beetje werken en hun leven oppakken gaat het zoveel beter.

Geef het niet te snel op. De oplossing zou wel eens heel simpel kunnen zijn...
'You can't always get what you want'
A.D. kan je gevoelens afzwakken. Tel daarbij op dat je ook nog eens niet lekker in je jas zit. Waarschijnlijk heb je gewoon teveel aan je hoofd.

Ook dat je continue bij elkaar op de lip zit klinkt niet fijn. Ik snap dus ook goed dat je blij bent als je even tijd voor jezelf hebt als ze weg is. Klinkt in mijn oren niet heel vreemd; ik denk dat er meerderen zijn die dat herkennen.

Als je voor jezelf misschien kan herleiden wanneer je gevoel van onvrede over de relatie is ontstaan, dan heb je misschien meteen je antwoord op je vraag.

Mij is altijd geleerd om geen grote beslissingen te nemen als je zo slecht in je vel zit, maar volgens mij werd dat hierboven ook al aangehaald.

Sterkte.
Jij bent werkloos vanwege je depressie neem ik aan? En je vriendin? Waarom werkt zij niet?
Heb je verder nog stoornissen of ziektes waardoor je wajong krijgt?
Hoe oud ben je?
Kan je bv alleen gaan wonen en je vriendin in het weekend zien? Zit je niet zo op elkaars lip, niet bij haar ouders in en kun je misschien wat beter werken aan herstel van depressie. Bij iemand in huis is nooit ideaal. Zeker niet als je ziek bent.
Het kan heel goed dat je gevoelens tijdelijk afgevlakt worden door de AD of de depressie zelf. Want depressie kan resulteren in een leeg gevoel en verminderde interesse voor alles en iedereen.

Ik zou wel je partner iemand gunnen die niet zegt "ik kan beter". Wat een minachting. Je schrijft dat je het niet zo bedoelt maar het staat er wel.
Is de AD waardoor gevoelens afzwakken.
Depressie is logisch gezien jouw woon situatie
En jouw wens om alleen te zijn af en toe is een logisch gevolg, omdat die wens aangewakkerd wordt vanwege de drang naar herstel, omdat je alleen-tijd nodig hebt voor herstel.

Toch tijd om een baan te zoeken, al is het maar 3 dagen in de week. Anders herstel je nooit.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven