Brood in de keuken
zondag 18 februari 2018 om 11:56
Wie heeft er een goede oplossing voor de zakken brood/broodjes in de keuken?
Situatie is dat we geen kastjes meer vrij kunnen maken om het brood in te leggen en dat het nu dus standaard op het aanrecht ligt.
We hebben het geprobeerd om op een plek elders in het huis te leggen, maar met de grote brood eters die ons gezin rijk is, belandt het uiteindelijk toch gewoon weer in de keuken.
Nu zaten wij te denken om het ergens in de keuken op te hangen. Maar hoe doe je dat op een leuke, maar ook handige manier? Iemand tips?
Situatie is dat we geen kastjes meer vrij kunnen maken om het brood in te leggen en dat het nu dus standaard op het aanrecht ligt.
We hebben het geprobeerd om op een plek elders in het huis te leggen, maar met de grote brood eters die ons gezin rijk is, belandt het uiteindelijk toch gewoon weer in de keuken.
Nu zaten wij te denken om het ergens in de keuken op te hangen. Maar hoe doe je dat op een leuke, maar ook handige manier? Iemand tips?
zondag 18 februari 2018 om 12:50
Vriendin heeft een plank boven de eettafel gehangen en daar staat 1 grote broodtrommel op. Uit het zicht van grijpgrage handen en niet op werkplek van zowel tafel of aanrecht. En toch binnen handbereik.jazekerenof schreef: ↑18-02-2018 12:10Helaas is het vooral dus dat het niet meer op het aanrecht ligt. De broodtrommel die we hier voor hebben gekocht, staat nu in de garage. Die nam zoveel werkblad in, helaas. Een kleinere is ook weer niet handig, want dan ligt het brood er weer op.
Overigens putten wij ons brood en broodjes uit de vriezer.
zondag 18 februari 2018 om 12:50
Vriendin heeft een plank boven de eettafel gehangen en daar staat 1 grote broodtrommel op. Uit het zicht van grijpgrage handen en niet op werkplek van zowel tafel of aanrecht. En toch binnen handbereik.jazekerenof schreef: ↑18-02-2018 12:10Helaas is het vooral dus dat het niet meer op het aanrecht ligt. De broodtrommel die we hier voor hebben gekocht, staat nu in de garage. Die nam zoveel werkblad in, helaas. Een kleinere is ook weer niet handig, want dan ligt het brood er weer op.
Overigens putten wij ons brood en broodjes uit de vriezer.
zondag 18 februari 2018 om 12:55
Wat was er niet zinvol??jazekerenof schreef: ↑18-02-2018 12:13Dat hebben we ook geprobeerd, maar het was niet zinvol. Wij eten met ons gezin een brood per dag. Afbak hebben we nu in de al aangeschafte broodtrommel in de garage liggen.![]()
Wij eten ook ongeveer een brood per dag maar toch bewaar ik het in de vriezer die in de bijkeuken staat. Ik heb genoeg ruimte op het aanrecht maar vind dat het in de vriezer minder snel oud wordt.
zondag 18 februari 2018 om 13:04
Je wil toch ook wel eens vers brood eten? Brood uit de vriezer smaakt toch minder.NewGossipGirl schreef: ↑18-02-2018 12:55Wat was er niet zinvol??
Wij eten ook ongeveer een brood per dag maar toch bewaar ik het in de vriezer die in de bijkeuken staat. Ik heb genoeg ruimte op het aanrecht maar vind dat het in de vriezer minder snel oud wordt.
zondag 18 februari 2018 om 13:23
Nou ja, ik proef het altijd meteen in ieder geval.
zondag 18 februari 2018 om 14:04
Omdat het dan alsnog op het aanrecht lag te ontdooien. Ik merkte dat ik daar niks mee opschoot. Uiteindelijk lag er altijd wel een (restje) brood op het aanrecht.NewGossipGirl schreef: ↑18-02-2018 12:55Wat was er niet zinvol??
Daarbij gaat mijn voorkeur ook eigenlijk wel uit naar vers brood. In de vriezer ligt onze back up, zeg maar.
zondag 18 februari 2018 om 14:05
zondag 18 februari 2018 om 14:07
Maar ik heb een mooi dienblad op zolder gevonden die precies in de oven past. Ik heb daar alles opgelegd qua brood/broodjes en ook nog de crackers en ontbijtkoek. Echt, ik ben zo blij als een kind. Niet meer die hompen brood op ons aanrecht!
Want weet je wat het ook is: we hebben allemaal zo onze voorkeur voor een soort brood. Er ligt dus niet 1 soort brood maar meestal wel 2 of soms zelfs 3. En dan worden die zakken zo'n enorme berg, niet goed stapelbaar en het oogt echt rommelig.
Want weet je wat het ook is: we hebben allemaal zo onze voorkeur voor een soort brood. Er ligt dus niet 1 soort brood maar meestal wel 2 of soms zelfs 3. En dan worden die zakken zo'n enorme berg, niet goed stapelbaar en het oogt echt rommelig.
zondag 18 februari 2018 om 14:10
Wat een goed idee! Hier ga ik ook eens iets op verzinnen. Dat kan natuurlijk ook voor het zoetbeleg.
zondag 18 februari 2018 om 14:10
Wat een goed idee! Hier ga ik ook eens iets op verzinnen. Dat kan natuurlijk ook voor het zoetbeleg.
zondag 18 februari 2018 om 14:22
Bij de Ikea heb je handige bakken (Variera) in meerdere maten. Ik heb ook al het houdbare beleg in een grote bak in de la staan. Maar gebruik ze ook voor sleutels, portemonnees, kleurpotloden, verfkwasten, rietjes... alles wat je kan bedenken eigenlijk.jazekerenof schreef: ↑18-02-2018 14:10Wat een goed idee! Hier ga ik ook eens iets op verzinnen. Dat kan natuurlijk ook voor het zoetbeleg.
mayolijn28 wijzigde dit bericht op 18-02-2018 14:24
2.24% gewijzigd
zondag 18 februari 2018 om 14:43
Oh wow, die serie heeft heel veel handige dingetjes. Binnenkort maar eens naar Ikea.mayolijn28 schreef: ↑18-02-2018 14:22Bij de Ikea heb je handige bakken (Variera) in meerdere maten. Ik heb ook al het houdbare beleg in een grote bak in de la staan. Maar gebruik ze ook voor sleutels, portemonnees, kleurpotloden, verfkwasten, rietjes... alles wat je kan bedenken eigenlijk.
![]()
maandag 19 februari 2018 om 16:18
TO, heb je een tafel in de keuken?
Wij hebben geen keukentafel maar zoiets.
Op 1 van de legplanken staat een bak met brood en daarnaast een bak met zoet beleg en een bak met havermout/rozijnen/suiker.
Het bovenblad is extra werkruimte en blijft altijd leeg.
Ik zou niet meer zonder willen
(brood in de oven zou hier echt niet werken, oven wordt 3-4 keer per week gebruikt dus dan zit ik weer te prullen waar het brood moet blijven terwijl de oven aan is)
Op 1 van de legplanken staat een bak met brood en daarnaast een bak met zoet beleg en een bak met havermout/rozijnen/suiker.
Ik zou niet meer zonder willen
(brood in de oven zou hier echt niet werken, oven wordt 3-4 keer per week gebruikt dus dan zit ik weer te prullen waar het brood moet blijven terwijl de oven aan is)
maandag 19 februari 2018 om 16:28
Dan kun je dus ook een broodtrommel aan de muur kunnen hangenjazekerenof schreef: ↑18-02-2018 12:12Hee, dit ziet er leuk uit! Dit zouden we nog wel tegen de muur kunnen hangen.
En echt geen een keukenkastje waar een broodtrommel onder kan?
maandag 19 februari 2018 om 16:38
Dat past echt niet in onze keuken, helaas. Wel heel handig!MonicaG schreef: ↑19-02-2018 16:18TO, heb je een tafel in de keuken?
Ik zou niet meer zonder willen![]()
![]()
Oven gaat hier ook heel vaak aan, zelfs sinds gisteren al meerdere keren (combi oven-magnetron). Het dienblad is er zo uitgehaald en weer ingezet. Ik vind het geen probleem als het dienblad even op het aanrecht staat, maar het is wel heerlijk dat het weggewerkt kan worden.
anoniem_359171 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 16:41
17.22% gewijzigd
maandag 19 februari 2018 om 16:39
Klopt, dat zou ook wel een idee zijn geweest nu je het zegt.
Maar er is idd geen enkele kast of lade meer beschikbaar.
Maar die tip van het spul in de oven is perfect.