Zwanger (wens) en Kattenbak verschonen

26-02-2009 20:28 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi (Future) mama's,

Wanneer zijn jullie gestopt met de kattenbak verschonen?

Groet Max2007
quote:Parnell schreef op 26 februari 2009 @ 21:14:

[...]

Ja, kaneel. Het schijnt dat je kind misvormd raakt als je daar meer dan een kilo per dag van naar binnen werkt.

Enneh, nee dat doet natuurlijk niemand, maar ja, het risico, he.

whehe, zal ik dan heel beschaamd wat vertellen? Ik was de eerste 2 maanden van mijn zwangerschap wel zo'n hysterische. Liep tijdens de meikermis met man over de kermis. Enooooorm veel zin in een kaneelstok. Die krijg ik als charmant kadootje van mijn man natuurlijk. Hahaha. Ik googlede me suf in die tijd, en vond dus inderdaad ergens dat kaneel niet goed was.

Raad eens wat ik met die kaneelstok gedaan heb......Inderdaad. Weggegooid.

Gelukkig voor mijn omgeving draaide die hysterie na 2 maanden bij.
Als je meer dan een kilo kaneel per dag eet is er met jou ook iets ernstig mis.
Ik heb de hele zwangerschap de kattenbak zelf verschoond. Ik had daar van die wegwerphandschoenen voor gekocht bij de supermarkt omdat ik dat een fijner idee vond dan die schoonmaakhandschoenen.

De kat is na de bevalling alsnog de deur uit gegaan (naar mijn moeder dan waar de kat al vandaan kwam) omdat het beest stapeldol werd van mijn huilbaby

En ik heb dan toch maar liever een doorslaande vriendin die geen champignons meer wil eten en geen appeltaart... dan een vriendin die 'omdat het anders zoveel stress oplevert' niet wil stoppen met roken of een 'ach één slokje drank maakt niet uit' vriendin
quote:neele schreef op 26 februari 2009 @ 21:10:

[...]

Aanvallend vind ik een beetje overdreven maar mijn commentaar is ook zeker kritisch bedoelt.

De discussie is hier de afgelopen jaren al veel vaker gevoerd over wat wel en niet tijdens de zwangerschap, maar ik ben gewoon allergisch voor vrouwen die een soort van gehandicapt worden op meerdere fronten omdat ze zwanger zijn.

Dit zijn ook de vrouwen met de banden om hun middel en die een paar jaar geleden allemaal met zo'n belletje op hun buik liepen.

Ik vind dat gewoon niet het leukste type zwangere vrouw.

Toen een vriendin van me ook geen champignons meer at en geen appeltaart werd ik echt gek.....

Maar ja, dat is mijn mening.Eens, eens, maar als je nog nooit toxoplasmose hebt gehad en je krijgt het tijdens je zwangerschap, dan kan dat zulke vreselijke gevolgen hebben voor je kind dat ik blij ben dat TO hier nu al over nadenkt. Er worden ook nog zat gezonde kinderen geboren van moeders die vrolijk doorroken en -drinken, maar dat wordt ook stevig afgeraden en gelukkig luisteren ook hier veel vrouwen naar.
quote:Yora schreef op 26 februari 2009 @ 21:19:

En ik heb dan toch maar liever een doorslaande vriendin die geen champignons meer wil eten en geen appeltaart... dan een vriendin die 'omdat het anders zoveel stress oplevert' niet wil stoppen met roken of een 'ach één slokje drank maakt niet uit' vriendin

Ben het helemaal met je eens!!! Maar ik zoek graag zelf een middenweg. Dus geen belletjes ed maar wel manlief de kattenbak laten verschonen hahahahahah!

Ik bedoel we zijn dan wel niet gehandicapt als we zwanger zijn maar sommige dingen hoeft de man natuurlijk niet te weten
quote:neele schreef op 26 februari 2009 @ 21:10:

[...]

De discussie is hier de afgelopen jaren al veel vaker gevoerd over wat wel en niet tijdens de zwangerschap, maar ik ben gewoon allergisch voor vrouwen die een soort van gehandicapt worden op meerdere fronten omdat ze zwanger zijn.

Er is nogal een verschil tussen hysterisch doen bij een volkomen doorbakken biefstuk of de brie van de euroshopper en dingen vermijden waarvan bewezen is dat ze kwaad kunnen.

En hoe erg is het nou om die kattenbak door iemand anders schoon te laten maken of hanschoenen aan te doen?
quote:krokusje schreef op 26 februari 2009 @ 21:18:

[...]

Raad eens wat ik met die kaneelstok gedaan heb......Inderdaad. Weggegooid.

Hahaha, wat zonde! Maar ik kan het me wel voorstellen hoor, er staan zoveel horrorverhalen op internet. Best moeilijk om bronnen te vinden die duidelijk zijn over hoe groot de risico's precies zijn.
Eh... kaneel, appeltaart en champignons gevaarlijk? Dat valt vast wel mee want ik heb het nooit zien staan in het rijtje kattebak verschonen-kaas van rauwe melk-niet goed doorbakken vlees.

Ik eet trouwens vaak champignons tijdens mijn zwangerschap en ben niet van plan dat te veranderen. Er zitten nl. ook heel veel goeie vitamientjes in!
quote:Yora schreef op 26 februari 2009 @ 21:19:

Ik heb de hele zwangerschap de kattenbak zelf verschoond. Ik had daar van die wegwerphandschoenen voor gekocht bij de supermarkt omdat ik dat een fijner idee vond dan die schoonmaakhandschoenen.

De kat is na de bevalling alsnog de deur uit gegaan (naar mijn moeder dan waar de kat al vandaan kwam) omdat het beest stapeldol werd van mijn huilbaby

En ik heb dan toch maar liever een doorslaande vriendin die geen champignons meer wil eten en geen appeltaart... dan een vriendin die 'omdat het anders zoveel stress oplevert' niet wil stoppen met roken of een 'ach één slokje drank maakt niet uit' vriendinMaar goed dat wij geen vriendinnen zijn dan:)
Is kaneel gevaarlijk voor zwangeren?

Onlangs werd gepubliceerd dat kaneel mogelijk schadelijk is tijdens de zwangerschap. Waar is deze waarschuwing op gebaseerd, en in welke producten zit kaneel? Wat doe je als je zwanger bent of zwanger wilt worden? En wat doe je als je (veel) kaneel hebt gebruikt tijdens je zwangerschap?

Gebaseerd op aannames, niet op onderzoek .

Kaneel bevat de smaakstof coumarine. Coumarine en andere stoffen die daarop lijken, worden in de geneeskunde gebruikt als antistollingsmiddelen voor het bloed. Het effect van het gebruik van kaneel op ongeboren kinderen is nog niet onderzocht, maar op grond van enkele aanwijzingen met vergelijkbare stoffen kan de kans op nadelige effecten niet worden uitgesloten. Coumarine heeft dezelfde molecuulstructuur als vitamine K, en zou daarom de werking daarvan kunnen beïnvloeden. De kans bestaat dat er skeletafwijkingen ontstaan, lichte neurologische afwijkingen of een laag IQ.

Het is belangrijk dat onderzoek naar dit effect gedaan wordt, omdat ook nog niet is gekeken of coumarine in de vorm van kaneel hetzelfde effect heeft als zuivere coumarine. Daarom wordt nu voorzichtigheidshalve het advies gegeven matig te zijn met kaneelhoudende producten tijdens vooral de eerste drie maanden van de zwangerschap.

Bron Corien Maljaars

Copyright TWA Medic Info Nederland bv

Het is dus nog geen feit dat het gevaarlijk is. Het is momenteel meer een richtlijn vermoed ik waarmee je zelf mag doen waar jij je goed bij voelt.
Suze heeft gelijk, zo´n test kan een hoop onrust geven. Ik werd getest terwijl ik niet eens wist dat ik getest werd (woonde in Duitsland, had geloof ik nog niet alles goed begrepen ) en ik werd net voor het weekend thuis gebeld, en er werd best een beetje paniek gezaaid. Uiteindelijk bleek het na nog een uitgebreide test te gaan om een oude infectie, maar ik heb wel even in de rats gezeten (niet heel erg, maar een beetje ). Met handschoenen aan en goed handen wassen kan het best hoor, en gewoon man het zoveel mogelijk laten doen.

Of aan de visite vragen als er mensen op bezoek komen .
Wat is er nou mis met die champignons??

Kan iemand mij dat vertellen?
Daar krijg je homofiele kinderen van. Bij jongetjes dan. Dat komt doordat vorm en structuur op een eikel lijkt. En ja, sommige mensen vinden dat zo verschrikkelijk, dat ze de champignons liever negen maanden laten staan. Vandaar.
quote:fleurtje schreef op 27 februari 2009 @ 10:21:

Daar krijg je homofiele kinderen van. Bij jongetjes dan. Dat komt doordat vorm en structuur op een eikel lijkt. En ja, sommige mensen vinden dat zo verschrikkelijk, dat ze de champignons liever negen maanden laten staan. Vandaar..... en als je nou shii takes eet?
Dan krijg je een homofiel met down. Niet doen dus.
Dan krijg je Japanse kinderen nou goed
quote:Star schreef op 27 februari 2009 @ 10:36:

Dan krijg je Japanse kinderen nou goed Een Japanse homo dan toch zeker wel he????
Toen ik als vrijwilliger bij een dierenasiel op Sint Maarten (Franse Antillen dus in de subtropen) werkte heb ik weleens stront met mijn bote handen opgeschept, (jonge) katten vastgehouden die onder de diarrhee zaten etc etc, echt te goor voor woorden. Toen ik 8 jaar later een late miskraam kreeg ben ik getest op toxoplasmose en ik had het NIET!

Dus het is nog niet zo voor de hand liggend dat als je in minder hygienische omstandigheden hebt geleefd dat je dan al resistent zou zijn.

Fijne hiervan was dat mijn man dus de kattebak schoonmaakte tijdens zwangerschap (had nog andere redenen om het hem te laten doen). Heel soms heb ik het gedaan zonder handschoenen want het lijkt mij dat als je die dingen uitdoet of niet steriliseert (!) na gebruik dat je dan nog besmet kunt raken.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Suze2 schreef op 27 februari 2009 @ 10:39:

[...]

Een Japanse homo dan toch zeker wel he????Gatver.
Gewoon je man laten doen.

Met handschoenen aan werd mij ook afgeraden trouwens want de stof die vrijkomt adem je in en dat is ook gevaarlijk voor zwangere vrouwen.

Dus man had een leuke taak en die hebben we er in gehouden btw.
Mijn vriend deed dat altijd al, maar het dagelijkse leegscheppen deden we allebei. Ik uberhaupt niet in de buurt van de kattenbak sinds de mirena eruit is.
Misschien mosterd hoor, in dat geval sorry, maar voor zover ik weet gaat het er niet om of je zelf al eens de toxoplasmose- (of listeria enz) besmetting hebt gehad. Die kan inderdaad geen kwaad bij jou. De grap is dat je kind het níet heeft gehad en dan kan ie wel kwaad. Je merkt er dus niks van omdat je het zelf al in je lijf hebt, maar kind wel...

Ik ben niet panisch omgegaan met eten enzo tijdens deze zwangerschap, maar echt rauw vlees eten en de tuin in zonder handschoenen, heb ik toch maar niet gedaan. Dat ene beetje kaneel in een appelflap heb ik gewoon voor lief genomen...
Volgens de nieuwe richtlijnen is forummen ook heel erg slecht als je zwanger bent of wilt worden
Als je een vent hebt die het wil doen ipv jou, lekker laten doen toch?

Ik heb tijdens mijn zwangerschap het kattenbak-verhaal doorgetrokken naar het konijnenhok. Manlief had zich er niet echt in verdiept en heeft de hele zwangerschap het hok verschoond, haha
Ik denk dat als je geen champinons eet, de hele zwangerschap aan de kruidenthee zit, van die babytijdschriften leest, en zo'n band om je buik hebt, je dan pas echt zeker bent dat je een mietje krijgt.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven