Ruzie over (stief)kind

20-02-2018 15:02 107 berichten
.
anoniem_364908 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 19:01
99.81% gewijzigd
Lillybit schreef:
20-02-2018 17:41
Het is stiefvader die al jaren voor het kind zorgt en waar de bio vader niet in beeld is.
Oftewel, de enige vader in kinds leven.
Dan nog zou ik voorzichtig zijn in het meegeven van mijn kind.
damesbril schreef:
20-02-2018 17:44
Dan nog zou ik voorzichtig zijn in het meegeven van mijn kind.
Dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Ze zijn vorig jaar ook geweest.
maledive schreef:
20-02-2018 15:02
Of moet ik voet bij stuk houden over iets waar ik niks van weet maar gewoon een rotgevoel bij heb?
Als je er nu al een rot gevoel bij hebt dan zou ik hem niet mee laten gaan.
Ze zijn een tijdje weg, hoe voel jij je dan? Je bent er niet bij.
Ik vind het altijd een risico, het is niet zijn eigen kind, dat voelt toch anders.
Lillybit schreef:
20-02-2018 17:46
Dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Ze zijn vorig jaar ook geweest.
Dat is ook wel zo.
Maar toch is er iets waardoor moeder het niet helemaal vertrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals: kan het niet zo zijn dat die de opmerking niet zo serieus bedoelde omdat hij dacht dat jij het ook niet serieus bedoelde? Je vroeg het tenslotte naar eigen zeggen achteloos.

Als mijn man met de kleine naar het zwembad gaat vraag ik ook of die Puk zijn zwemvleugels niet vergeet, en krijg ik ook een in zijn ogen een lollig antwoord waar ik niks aan vind.

En ik weer dat een zwembad en off piste twee totaal verschillende dingen zijn (hoewel er bij allebei doden kunnen vallen), maar dat is nu eenmaal de humor van sommige mensen (zeker als ze niet door hebben dat de andere persoon er wél mee zit).
damesbril schreef:
20-02-2018 17:49
Dat is ook wel zo.
Maar toch is er iets waardoor moeder het niet helemaal vertrouwd.
Dan zal ze moeten praten en erachter komen waar dat gevoel vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan wintersport dus wel/niet doen kan ik niet beantwoorden. Wel vind ik dat als jullie de opvoeding samen doen dat je nu ook niet kan zeggen: het is mijn zoon dus hij gaat niet mee. Voor hem zit het hem daar denk ik precies in. Hij wil dat jij hem vertrouwt als volwaardige ouder van jullie zoon.

Dat maakt jouw bezorgheid ook niet minder natuurlijk. Ik zou in het gesprek gewoon vragen of hij voor jou duidelijker kan maken wat hij bedoelt/van plan is met off piste. En dat het niet gaat om het vertrouwen in hem als ouder, maar jouw angst dat er wat mis gaat. En of hij die angst voor jou weg kan nemen.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
20-02-2018 17:58
Nogmaals: kan het niet zo zijn dat die de opmerking niet zo serieus bedoelde omdat hij dacht dat jij het ook niet serieus bedoelde? Je vroeg het tenslotte naar eigen zeggen achteloos.

Ja want:
maledive schreef:
20-02-2018 15:25
Het gaat sowieso niet om hele off-piste tochten. Mogelijk gebeurt het zelfs helemaal niet- hij wil alleen het vertrouwen van mij dat hij ter plekke deze beslissing kan maken.
Maar goed blijkbaar bespreken mensen hier liever de 'off piste' gevaren en of een stiefvader wel of geen kind mee mag nemen op vakantie. Een topic op dit forum leidt wel vaker een eigen leven, komt de TO niet aan te pas! :-D
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
MamaBritta schreef:
20-02-2018 18:04
En dat het niet gaat om het vertrouwen in hem als ouder, maar jouw angst dat er wat mis gaat. En of hij die angst voor jou weg kan nemen.
Die angst kan hij niet wegnemen want die is van TO en verder heb jij gelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is begrijpt je vriend jouw zorgen en houdt zich vooral dáármee bezig. Dus niet wat hij zelf wil of dat je hem moet vertrouwen, maar met wat jij wil en waarom.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik begrijp niet zo goed dat hij het "niet kan beloven".
Hoezo niet? Ze worden toch niet gedwongen?
Gewoon niet doen, klaar.
Lucylucille schreef:
20-02-2018 21:25
Ik begrijp niet zo goed dat hij het "niet kan beloven".
Hoezo niet? Ze worden toch niet gedwongen?
Gewoon niet doen, klaar.
Precies.
Hij kan het niet beloven omdat hij het wel gaat doen.

En echte vader of niet.. dat maakt geen bal uit. Het is gewoon niet verantwoordelijk.
Ik zou echt stampij maken met zo'n vent.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft deze man écht het compleet verkeerde voorbeeld genomen om TO aan te spreken op het durven loslaten van haar zoon en dus vertrouwen te hebben in hem en zijn keuzes voor haar zoon (als zij er niet bij is). Dus vermoedelijk met de beste intenties maar met een volkomen verkeerd voorbeeld, dus euh...zeer slechte uitwerking. Wat maaakt dat de basis waarom het hem gaat dus niet meer helder is voor TO en terecht.

Want het is echt belachelijk om met een kind van negen dit te gaan doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Met zo'n uitspraak zou (stief)kind dus niet meegaan.

Wat hij zelf doet, moet hij weten, maar met een kind van 9 flik je dit niet.
Of hij nu de vader is of de stiefvader.

Kan hij in Nederland nog zo verantwoordelijk zijn als ie wil, maar duidelijk dat ie dat op de latten in 't buitenland dus niet is en vooral niet wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
prins Friso wilde ook zonodig off piste skien, kijk es wat daar van is gekomen.
Leuk gaat niet voor veiligheid of vind jij van wel?
Een kind van 9 heeft off piste gewoon niets te zoeken, ook niet als het maar 10 m van de pisterand is. Als je vriend leuke tricks wil doen met je zoon, gaat hij of naar het snowpark of hij huurt een berggids in.
Klaar.

Dat een heel gebied lawineveilig wordt gemaakt en dat het tussen de pistes ook veilig boarden is, is trouwens ook pertinent niet waar (iemand schreef dat hier en dat geeft wel weer aan dat de meeste toeristen er geen verstand van hebben).
Overigens zou ik zeker van je vriend willen weten waarom hij het niet kan beloven. Vond hij de vraag idioot, omdat het antwoord (niet off piste) zo evident was of wil hij samen met je zoon wat leuke paadjes pakken, waarvan hij denkt dat het veilig is (wat een verkeerde inschatting van hem is).

Ik zou er trouwens heel erg stellig in zijn: een kind van 9 heeft off piste niets te zoeken.
Kijk een op de site van wepowder.nl. Daar linken ze ook naar een offpiste safety cursus. Sowieso zonder schep, sonde en pieper niet of piste gaan. En ja ook dat paadje onder de lift en dat afsteekje tussen twee pistes is offpiste en echt niet minder gevaarlijk. Off piste os niet gecontroleerd en ook een meter buiten de piste kun je een sneeuwlaag lostrappen die een lawine veroorzaakt.
Laat je vriend eerst alle info op de eerder genoemde site wintersporters. nl of wepowder lezen en dan nog eens nadenken of ie dat risico wil lopen. Ookal doen lokale skileraren het soms wel, die kennen het gebied op hun duimpje en kunnen de risico’s een stuk beter inschatten dan een Nederlander die 2 weekjes per jaar op de latten staat. En zelfs dan gaat t nog wel eens mis. Ik vind off piste niet zo geweldig dat ik mijn leven of dat van mijn kind op het spel zou zetten, hij vast ook niet.
vandale schreef:
20-02-2018 15:10
Hier zou een kind van 9 ook niet mee mogen als hij deze belofte niet kan doen.

Wat is dat toch met Nederlandse wintersporters die zichzelf zo enorm overschatten?
Ja want alleen NL wintersporters doen dat hé :facepalm:

Hij zou van mij niet mee mogen, echt niet. Dan maar ruzie.
Alle reacties Link kopieren
hadden jullie deze al gelezen?

https://www.nu.nl/buitenland/5139812/tw ... krijk.html

Een 44-jarige vader en zijn elfjarige dochter zijn zondagmiddag om het leven gekomen in het Franse wintersportoord Val d' Isère.

De twee skiërs uit de regio Parijs behoorden tot een groep die ondanks het risico op lawines, op een gesloten piste aan het skiën waren.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het in NL zit, maar in B heb je als stiefouder helemaal geen zeggenschap over een stiefkind, zelfs niet wanneer onderling is beslist om samen op te voeden.
Tjonge jonge jonge wat een drama wordt hier gemaakt over ‘off-piste’. Tussendoor is al een paar keer gezegd dat er echt een verschil zit tussen volledig door de bossen in lawinegevied als een James Bond (of Prins Friso) af te dalen, of om eventjes een bochtjes langs de piste de maken.

Beetje off-piste spelen doet iedereen die verantwoordelijk lol heeft op wintersport. Ook de kinderklasjes met leraar.

Jij zegt dat je niks met wintersport hebt en het niet begrijpt. Dat is prima, maar vertrouw de vader dat hij niks onverantwoordelijks doet. Anders kan je je kind van al het leuke wel thuishouden.

Natuurlijk is wintersport een risicosport, maar de meeste mensen zijn daardoor ook juist heel voorzichtig. Ik zie het op een voetbalveld gevaarlijker aan toe gaan.

Kortom: geef je angsten en zorgen aan, die mogen er ook zijn. Vraag desnoods wat hij precies bedoelt. Maar laat hem de inschatting maken, hij is immers net zo goed de ouder van de kinderen als jij.

(Ja, voor de andere forummers: ik heb gelezen dat hij stiefvader is, maar gezien je uitleg dat hij de volledige vadertaken al jaren op zich neemt, vind ik het nu nergens voor nodig om dat te benadrukken en totaal irrelevant.)
Alle reacties Link kopieren
MamaBritta schreef:
20-02-2018 18:04
Ik heb een hekel aan wintersport dus wel/niet doen kan ik niet beantwoorden. Wel vind ik dat als jullie de opvoeding samen doen dat je nu ook niet kan zeggen: het is mijn zoon dus hij gaat niet mee. Voor hem zit het hem daar denk ik precies in. Hij wil dat jij hem vertrouwt als volwaardige ouder van jullie zoon.

Dat maakt jouw bezorgheid ook niet minder natuurlijk. Ik zou in het gesprek gewoon vragen of hij voor jou duidelijker kan maken wat hij bedoelt/van plan is met off piste. En dat het niet gaat om het vertrouwen in hem als ouder, maar jouw angst dat er wat mis gaat. En of hij die angst voor jou weg kan nemen.
De zorgen/angst kan misschien ook gaan over situatie dat er met jouw vriend iets misgaat? En dat je dan graag direct hulp en omstanders voor hem maar ook voor kind in de buurt wil hebben?
Zwangeres, ga een lezen op de eerder genoemde wintersportsites. “Een beetje offpiste spelen” kan gruwelijk misgaan als je niet goed de gevaren kunt inschatten. Dat iedereen dat doet betekent niet dat t veilig is. Iedereen fietst ook door rood, toch zou ik mijn kind van 9 niet leren dat dat ongevaarlijk en dus ok is. En inschatten wanneer door rood fietsen kan en wanneer het levensgevaarlijk is, is voor iemand die noet vaak in bergen vertoeft een stuk makkelijker dan correct inschatten van lawinerisico’s. Ga je bij stufe 3 nog of piste? Vroeger deed ik dat ook maar sinds ik me heb ingelezen en bewust ben van het risico, niet meer.
forumfossiel schreef:
21-02-2018 08:55
Zwangeres, ga een lezen op de eerder genoemde wintersportsites. “Een beetje offpiste spelen” kan gruwelijk misgaan als je niet goed de gevaren kunt inschatten. Dat iedereen dat doet betekent niet dat t veilig is. Iedereen fietst ook door rood, toch zou ik mijn kind van 9 niet leren dat dat ongevaarlijk en dus ok is. En inschatten wanneer door rood fietsen kan en wanneer het levensgevaarlijk is, is voor iemand die noet vaak in bergen vertoeft een stuk makkelijker dan correct inschatten van lawinerisico’s. Ga je bij stufe 3 nog of piste? Vroeger deed ik dat ook maar sinds ik me heb ingelezen en bewust ben van het risico, niet meer.
Helemaal mee eens. Ik ga alleen off piste met een gids, ik heb namelijk echt niet de illusie dat ik als leek goed kan inschatten wat wel en niet kan.
En met kinderen erbij neem je gewoon al helemaal geen risico. Is gewoon ook nergens voor nodig: ga gewoon naar het snowpark om daar schansjes en tricks te oefenen, daarvoor hoef je echt niet van de piste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven